Jump to content
exor

Droga prywatna, wysypanie żwiru

Recommended Posts

Mamy drogę prywatną prowadzącą do posesji. Jak trochę popada to stoją kałuże, bo nie wsiąka a są takie doły pozapadane.
Chcemy to wyrównać i rzucić jakiegoś towaru po 100zł / tonę. Kawałek, który zamierzamy ogarnąć z sąsiadami to 12x6 metrów.

 

Czy jest sens dawać pod ten żwir geowłókninę (oczywiście jakąś mocną, drogową) czy to zbytek łaski? Słyszałem, że taki żwir po jakimś czasie zniknie w tej drodze, po prostu się zapadnie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez geo stanie się tak jak mówisz.

Wejdzie w glebę i będzie to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem specjalistą, ale tu moi to mówią o jakimś korygowaniu, przygotowaniu potem geo i aż tak końcowa warstwa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli wszędzie masz miękko (glina, ił lub pył), to niestety bez porządnego wykonania wszystko co wysypiesz zniknie Ci po jakimś czasie w tymże gruncie.

 

Z tego co z grubsza pamiętam, trzeba wybrać humus, czyli zrobić tzw. korytowanie, i jeżeli pod nim masz stabilne podłoże, to mógłbyś walić gruz.

 

Ale wg jeżeli podłoże niepewne to warto je zagęścić, położyć geowłókninę - warto bo odseparuje warstwy pod nią od tych nad nią i nie da się im wymieszać, na to dać min 10cm piachu, potem gruz większej frakcji, to ubić, a potem mniejszej - najlepiej kliniec, bo się potem świetnie rozjedzie i automatycznie zaklinuje.

 

Napisałeś "jakiegoś towaru po 100zł / tonę" - zwróciłbym szczególną uwagę na to, jakiej jakości to materiał, z czego faktycznie się składa i co Ci faktycznie przywiozą, czy przypadkiem nie dostaniesz jakiegoś zmielonego budynku z wszystkim co było w środku - drewno, metale (gwoździe, pręty, itp). Szkoda byłoby co chwilę jeździć na wulkanizację ;-)

 

P.S. Jak ma to być robione na tip-top to po każdej warstwie (10-15 cm) materiału trzeba to polewać wodą i ubijać masywnym urządzeniem - większa pewność, że później nie osiądzie.

 

Powodzenia!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bojler41 napisał:

Napisałeś "jakiegoś towaru po 100zł / tonę" - zwróciłbym szczególną uwagę na to, jakiej jakości to materiał, z czego faktycznie się składa i co Ci faktycznie przywiozą, czy przypadkiem nie dostaniesz jakiegoś zmielonego budynku z wszystkim co było w środku - drewno, metale (gwoździe, pręty, itp). Szkoda byłoby co chwilę jeździć na wulkanizację 😉

 

U mnie gmina zrobiła z takiego syfu kawałek drogi - było w tym mnóstwo gwoździ i ludzie łapali gumy - na szczęście szybko zalali asfaltem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej zebrać z góry warstwę wierzchnią, a potem dać gruz mielony - jego z czasem szlag nie trafi. Zagescic i na to z góry np żółty kamień. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak robili, to było korytowanie ok 40cm. Potem grubszy gruz z młyna i jak piszą koledzy z drutami, gwoździami i drewnem. Po zagęszczeniu dali mniejszą frakcję kamieni a na to asfalt. Włókniny nie dawali. Jeżeli chcesz dać same kamyki to może warto, w szczególności że nie duży odcinek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysyp to frezem asfaltowym wypozycz płytę 400kg i dobij grzejąc palnikiem i kropiac ropą. Droga jak płaska będzie na lata a wykończenie takie że na rolkach będzie można jeździć.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się nazywa to kruszywo? Taki ceglasty kolor.

To niby po deszczu ma się zrobić białe i ten barwnik zniknie.

 

 

image.png.feccaed8ddb2c4eed97f8693f05aa4bc.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, exor napisał:

Jak się nazywa to kruszywo? Taki ceglasty kolor.

To niby po deszczu ma się zrobić białe i ten barwnik zniknie.

 

Przez pierwszy rok będzie mocno brudzić po deszczu :no:

POtem spoko ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.10.2019 o 10:50, exor napisał:

Mamy drogę prywatną prowadzącą do posesji. Jak trochę popada to stoją kałuże, bo nie wsiąka a są takie doły pozapadane.
Chcemy to wyrównać i rzucić jakiegoś towaru po 100zł / tonę. Kawałek, który zamierzamy ogarnąć z sąsiadami to 12x6 metrów.

 

Czy jest sens dawać pod ten żwir geowłókninę (oczywiście jakąś mocną, drogową) czy to zbytek łaski? Słyszałem, że taki żwir po jakimś czasie zniknie w tej drodze, po prostu się zapadnie.

 

 

ile sąsiadów jest i ile aut śmiga tamtędy?

u mnie na jeżdżące 2 auta sprawdza się gruby gruz + wierzchnia warstwa małego żwiru, jak popadało wcześniej i wjechałeś zwykłym autem to już nie wyjechałeś :) także myślę że u ciebie nie jest źle z drogą i tak wsiąknąć to od razu nie wsiąknie gruz w ziemię, chyba że cienką warstwę dasz

 

Po bożemu to tak jak pisali, korytowanie (to ważne jeśli ludzie mają ogrodzenia już trzeba poziom zachować), utwardzanie, agro, gruz, utwardzanie, i na zew jakis zwirek i utwardzanie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojej, az tyle czasu? Ten ceglasty kolor sie bedzie wytrącał?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, exor napisał:

Ojej, az tyle czasu? Ten ceglasty kolor sie bedzie wytrącał?

 

U mnie gmina wysypała czymś takim i pierwszego roku po opadach pył zamieniał się w glinkę i brudził karoserie :)

Może u Ciebie jest więcej tłucznia, jak drobnego pyłu, to może będzie inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgaduję że to 0-31.5 a co dokładnie to zależy od okolicznych kamieniołomów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.