Skocz do zawartości

Najtańsze auta ?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, ZUBERTO napisał:

Nic z tego nie wynika.

Nie każdy ma ochotę tłuc się małym autkiem po 50kkm na rok.

Właśnie zrobiłem 1200km Insignią i jak se przypominam tą samą trasę Astrą H to jest kolosalna różnica.

Gdybym sugerował się tylko kosztami, to pewnie nadal Lanosem bym jeździł "bo pół kolejnego, albo i całego można kupić za pakiet ubezpieczenia nowego auta".

Wątek jest pt. najtańsze auta, budżet do 70 tys. Polecisz komuś Insignie z takimi kryteriami?

 

Między każdą klasą jest i będzie różnica, ktoś Ci może powiedzieć, że Insignia przy klasie wyższej jest ciasna, twarda i ogólnie mało komfortowa.

 

Takim tokiem rozumowania możemy dojść do wniosku, że tylko auta klasy wyższej są komfortowe - ja nijako się z tym zgadzam nawet:-) dlatego u mnie firmowego Passata B8 nikt nie uważa za jakiś luksus itp. 

 

Przebieg Aveo pt. 50 kkm na rok nie rozłożył się również na jedną osobę:-) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacob24 napisał:

Wątek jest pt. najtańsze auta, budżet do 70 tys. Polecisz komuś Insignie z takimi kryteriami?

 

Między każdą klasą jest i będzie różnica, ktoś Ci może powiedzieć, że Insignia przy klasie wyższej jest ciasna, twarda i ogólnie mało komfortowa.

 

Takim tokiem rozumowania możemy dojść do wniosku, że tylko auta klasy wyższej są komfortowe - ja nijako się z tym zgadzam nawet:-) dlatego u mnie firmowego Passata B8 nikt nie uważa za jakiś luksus itp. 

 

Przebieg Aveo pt. 50 kkm na rok nie rozłożył się również na jedną osobę:-) 

Oczywiście, bo gdybym zrobił te 1200km S-klasą to różnica byłaby też ogromna, dlatego auto dobrze jest dopasować do przeznaczenia.

Wydaje mi się, że jak autor szuka najtańszego do 70 tysi (w utrzymaniu, bo za 70 zakup nawet nowego, to nie najtanszego), to propozycje typu Panda czy Aveo w LPG są mocno oderwane od oczekiwań założyciela wątku (które zresztą postawił tak ogólnikowo, że ciężko jest konkretnie coś proponować).

Na dodatek on skarżył się na LPG i pewnie juz go nie chce.

 

Co do insigni, to miało być wygodniej, nadal tanio i na LPG tak jest, choć silnika brak.

Co do polecania, pewnie że swoją bym polecił (zaraz odnowią bok, będzie jak funkiel nówka jeszcze nowością pachniała, itd.:phi:), bo chodzi mi po głowie zmiana na coś bardziej dopasowanego do moich potrzeb.

 

 

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wyjaśnień. Drugi wątek powstał bo pojawiła się druga koncepcja.

Pierwsza to wyszedł auris hybryda + dla mnie jakiś staroc z jajem.

Druga to coś taniego dla latania tak żeby paliwo naprawy i utrata wartości było najniższe. A dla mnie jakis nowszy z jajem ;).

Jakoś odrzucam strupy po 2tys zł. Jest to pomysł żeby latać aż padnie ale zależy mi też na bezpieczeństwie bo będzie to wozić żonę i dziecko więc opony hamulce to musi działać tip top - a wtedy już z 1500zl u mechanika na wstępie zostanie. A jak fura po 6mc zacznie kuleć to jesteśmy w plecy.

Chyba takie aygo najtańsze. Spali z 6l, jakość w miarę dobra. Sandacze z lpg myślę że fajne na trasy. Boję się że te 20kkm miejskiej jazdy szybko je wykończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bielaPL napisał:


Jakoś odrzucam strupy po 2tys zł. Jest to pomysł żeby latać aż padnie ale zależy mi też na bezpieczeństwie bo będzie to wozić żonę i dziecko więc opony hamulce to musi działać tip top - a wtedy już z 1500zl u mechanika na wstępie zostanie. A jak fura po 6mc zacznie kuleć to jesteśmy w plecy.
Chyba takie aygo najtańsze. Spali z 6l, jakość w miarę dobra. Sandacze z lpg myślę że fajne na trasy. Boję się że te 20kkm miejskiej jazdy szybko je wykończy.

 

Jeśli bezpieczeństwo ma pierwszoplanową rolę to weź nowe albo używane i bezpieczne.

Oszczędności na bezpieczeństwie mają mizerne skutki ;) Po prostu idź kup nowe i nie będziesz narzekać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, bielaPL napisał:

Chyba takie aygo najtańsze

Brak miejsca z tyłu i bagażnika. Wolałbym Cuore albo Siriona. Jeżeli mówimy o używkach bo trochę się już można zakręcić w tych Twoich opcjach:-) ad.używek to ja nie kapuję podejścia jeździć, nie inwestować, oddać komuś bo nie będę robił prezentów i od razu mina, ciągle coś do wymiany itp.

W Niemczech nie ma takiego podejścia, tutaj też ludzie jeżdżą 10-15 latkami i są zadbane a naprawy czy wymiany robione na "bieżąco".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.10.2019 o 11:34, sherif napisał:

Ok, to może na przykładzie. Miałem Punto jak byłem jeszcze studentem + zaczynałem pracę. Jeździłem niewiele, auto w dni robocze stało. Nie przeszkadzało to np dla rurki od baku żeby zacząć cieć czy obudowie alternatora żeby sobie pęknąć. Dodatkowo jazda miejska dobiła przesuwania fotela (3D). Do tego nie trzeba było intensywnej eksploatacji.

Po przesiadce na auto jp używane i to powypadkowe, używane nagle okazało się, że można serwis odwiedzać tylko na przeglądy raz do roku :). Jak finalnie podsumowałem sobie koszty serwisów to okazało się, że mimo wyższych cen serwisu aut rodem z jp potrafi być one tańsze, dlatego napisałem, że samo auto ma też znaczenie, niezależne od ilości jazdy.

 

Moj maluch stoi od 15 lat i nic mu nie peklo :) moze dlatego ze w garazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, blue_ napisał:

 

ale wyżej piszesz o bezpieczeństwie, a w takim aygo go niestety nie ma

 

Polemizowałbym. Myślę, że jest znacznie bezpieczniejszy od samochodów klasy B sprzed 20 lat.

Poza tym w mieście, zwykle jeździ się z mniejszymi prędkościami i bardziej uważa. Rozmiary Aygo są za to nie do przecenienia, gdy chodzi o parkowanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dranio napisał:

 

Polemizowałbym. Myślę, że jest znacznie bezpieczniejszy od samochodów klasy B sprzed 20 lat.

Poza tym w mieście, zwykle jeździ się z mniejszymi prędkościami i bardziej uważa. Rozmiary Aygo są za to nie do przecenienia, gdy chodzi o parkowanie.

Tyle, że nadal nie wiadomo czy chodzi o nowe czy o używane Aygo.

Porównując starsze Aygo myślę, że nie będzie lepiej niż w przypadku choćby pełnoletniego Clio. Z drugiej strony chyba nie było mowy o 20 letnich autach klasy B. 

Druga strona medalu jest taka, że takie Clio żeby było dzisiaj "bezpieczne" musiałoby być w idealnym stanie blacharskim oraz technicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dranio napisał:

Poza tym w mieście, zwykle jeździ się z mniejszymi prędkościami i bardziej uważa. 

 

Żaden argument. Ty moze uważasz, ale setki innych nie. Wystarczy jeden wariat, który w Ciebie wjedzie i pozamiatane. Dlatego dalej twierdze, ze w aygo bezpiecznie nie bedzie, nawet w nowym. To takie pudełko od zapałek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, blue_ napisał:

 

Żaden argument. Ty moze uważasz, ale setki innych nie. Wystarczy jeden wariat, który w Ciebie wjedzie i pozamiatane. Dlatego dalej twierdze, ze w aygo bezpiecznie nie bedzie, nawet w nowym. To takie pudełko od zapałek

 

Wystarczy, że będę jechał dużą osobówką i wjedzie we mnie SUV, czy ciężarówka. Jaki wniosek? Samochód segmentu D nie jest bezpieczny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, blue_ napisał:

 

Napewno bezpieczniejszy od aygo

 

Przy zderzeniu z dużym samochodem niekoniecznie. Można tak ciągnąć tę dyskusję w nieskończoność. Patrząc na ruch w dużych miastach, widzę, że na przestrzeni 20 lat znacznie się ucywilizował, poza tym samochodów przybyło i co za tym idzie spadły prędkości z powodu korków. Wiele niebezpiecznych skrzyżowań przebudowano/wprowadzono ruch kierowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dranio napisał:

 

Przy zderzeniu z dużym samochodem niekoniecznie. Można tak ciągnąć tę dyskusję w nieskończoność. Patrząc na ruch w dużych miastach, widzę, że na przestrzeni 20 lat znacznie się ucywilizował, poza tym samochodów przybyło i co za tym idzie spadły prędkości z powodu korków. Wiele niebezpiecznych skrzyżowań przebudowano/wprowadzono ruch kierowany.

A wypadki nadal się zdarzają i zdarzac będą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dranio napisał:

 

Wystarczy, że będę jechał dużą osobówką i wjedzie we mnie SUV, czy ciężarówka. Jaki wniosek? Samochód segmentu D nie jest bezpieczny?

 

Na własnej skórze doświadczyłem różnicy w konstrukcji aut na przestrzeni 20-25lat. Kompakt klasy C uderzając w zderzak nowego SUVa poskładał się jak rzeczone pudełko od zapałek. Na tamtym zderzaku ledwie pęknięcie. Także niezawsze wielkość auta gwarantuje jego odporność na uszkodzenia przy kolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Pietro_M napisał:

Na własnej skórze doświadczyłem różnicy w konstrukcji aut na przestrzeni 20-25lat. Kompakt klasy C uderzając w zderzak nowego SUVa poskładał się jak rzeczone pudełko od zapałek. Na tamtym zderzaku ledwie pęknięcie. Także niezawsze wielkość auta gwarantuje jego odporność na uszkodzenia przy kolizji.

 

tak jest, doskonale to widać na przykładzie modusa i cegły 940

https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.10.2019 o 21:20, blue_ napisał:

 

Żaden argument. Ty moze uważasz, ale setki innych nie. Wystarczy jeden wariat, który w Ciebie wjedzie i pozamiatane. Dlatego dalej twierdze, ze w aygo bezpiecznie nie bedzie, nawet w nowym. To takie pudełko od zapałek

Zatem idac tym tropem kazdy powinien jezdzic RAMem 1500:) przynajmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.10.2019 o 08:39, Pietro_M napisał:

Na własnej skórze doświadczyłem różnicy w konstrukcji aut na przestrzeni 20-25lat. Kompakt klasy C uderzając w zderzak nowego SUVa poskładał się jak rzeczone pudełko od zapałek. Na tamtym zderzaku ledwie pęknięcie. Także niezawsze wielkość auta gwarantuje jego odporność na uszkodzenia przy kolizji.

To nie auta sa winne czy ksiegowi a ludzie. To oni decyduja jak ryzykownie chca pokonac odcinej drogi, to oni decyduja  jak kozaczyc na drodze, to oni cisna w gaz, to ludzie nie mysla ze fizyka jest nieugieta.

To predkosc zabija !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 14.10.2019 o 21:19, blue_ napisał:

 

dzięki takim jak Ty, na lpg jezdzi sie tanio i bezproblemowo :oki:

 

Ile razy ja to słyszałem. I zawsze jak wnikałem w to co właściciel musiał robić z autem żeby jeździło "bezproblemowo" to się okazywało, że mamy zgoła odmienną definicję bezproblemowości. Albo zawsze było do czasu.

  • Lubię to 1
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.