Skocz do zawartości

Golf GTI TCR. Jaki jest sens tego auta?


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, K3 napisał:

 

Przepłacać? Co w TCR uzasadnia wyższą cenę?

 

Nawet nie słyszałem o takiej wersji.

Może to jakies limitowane coś, to jakiejś serii wyścigowej?

Może baza do rajdówki? A że ośka, bo takie wymogi moga byc w klasie.

 

nie_wiem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujekcybul napisał:

Fajnie, ze jest wybor kazdy ma to co chce.

 

Patrz, to auto nie dla ciebie...

 

"Na semislikach Michelin samochód ma ogromną przyczepność, której zerwanie łatwo kontrolować, a momentami objawiało się charakterystycznym dla wyścigówek podskakiwaniem."

 

;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, K3 napisał:

 

Patrz, to auto nie dla ciebie...

 

"Na semislikach Michelin samochód ma ogromną przyczepność, której zerwanie łatwo kontrolować, a momentami objawiało się charakterystycznym dla wyścigówek podskakiwaniem."

 

;]

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

To i na mokrym trzeba uważać 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

Otoz to :ok: Kiedys czytalem, ze ma na to wplyw nie tylko zawieszenie ale i mocowanie silnika. Jednak Kila ma daleko do niemieckiej motoryzacji ale jak juz stwierdzilem wczesniej. Fiat500X i Kila proceed to najlepsze auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Otoz to :ok: Kiedys czytalem, ze ma na to wplyw nie tylko zawieszenie ale i mocowanie silnika. Jednak Kila ma daleko do niemieckiej motoryzacji ale jak juz stwierdzilem wczesniej. Fiat500X i Kila proceed to najlepsze auta.

 

Warto zwrócić też uwagę na sportowe samochody, wśród nich lider jest tylko jeden :oki:

 

 

@K3 MSPANC ;]

  • Lubię to 2
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 15:55, wujekcybul napisał:

Otoz to :ok: Kiedys czytalem, ze ma na to wplyw nie tylko zawieszenie ale i mocowanie silnika. Jednak Kila ma daleko do niemieckiej motoryzacji ale jak juz stwierdzilem wczesniej. Fiat500X i Kila proceed to najlepsze auta.

 

To źle czytałeś...

 

Przy niektórych konfiguracjach zawieszenia i opon następuje drobna zmiana zbieżności przednich kół podczas gwałtownego przyspieszenia.

Wynika ona głównie z elementów gumowych, podczas gdy reszta zawieszenie jest sztywna.

Owa zmiana zbieżności ma wpływ na przyczepność opony, a dokładniej jej zmniejszenie, wtedy występuje uślizg.

W momencie wystąpienia uślizgu następuje powrót do pierwotnego ustawienia zbieżności, opona znów zwiększa przyczepność, znów następuje ugięcie na elementach gumowych, znów sytuacja się powtarza...

 

Auta z miększym zawieszeniem nie mają problemów, bo naprężenia rozchodzą się inaczej, co nie ma aż takiego wpływu na zmianę zbieżności.

Auta z gorszymi oponami stracą przyczepność wcześniej, i nie dojdzie do zmiany zbieżności.

Inna, lepiej klejąca opona zachowa przyczepność, także przy zmianie kąta, co spowoduje, że przy problem może wystąpić w innych warunkach (gorszy asfalt itp.)

Rozwiązaniem są poliuretany ponoć, ale to znacznie zwiększa twardość całego zawieszenia...

Inne możliwości to zmiana opon, czy nawet zmiana ciśnienia w oponach.

Tyle, że powoduje to najczęściej obniżenie przyczepności układu opona/podłoże, i straty przyczepności wcześniej, niż na skutek zmiany kąta zbieżności.

 

I nic tu nie ma marka auta, bo ów problem występuje zarówno w Kii, jak i też wspomnianym VW.

Napęd także nie ma znaczenia, bo także w tylnonapędowych auta może to wystąpić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 15:35, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

 

Bo generalnie Astra ma miększe zawieszenie. I do tego gorsze opony powodują, że tracisz przyczepność wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 15:35, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

To jak i u mnie, na dwojce przyspieszac sie nie da dynamicznie bo mrygaja ikonki od trakcji .. 60kkm wytrzymaly .. dla mnie to rekord, w Fiacie opony i hamulce zminialem co 20-30tys km ;)

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 15:41, wujekcybul napisał:

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

Wiem cos o tym. TypeR nie podskakiwal przy buksowaniu. Bylo tak spokojnie, ze myslalem, ze to sie fega w oponie slizga :hehe:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, K3 napisał:

 

I nic tu nie ma marka auta, bo ów problem występuje zarówno w Kii, jak i też wspomnianym VW.

Napęd także nie ma znaczenia, bo także w tylnonapędowych auta może to wystąpić.

 

 

A kolega nizej pisze ze w type R nie wystepowalo takze da sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

A kolega nizej pisze ze w type R nie wystepowalo takze da sie.

 

Kwestia opon, nawierzchni i momentu w którym następuje zerwanie przyczepności.

Może się okazać, że zakładając minimalnie gorsze opony problem ustępuje, bo nie dojdzie do naprężenia powodującego zmianę kąta.

Inna opona klejąca lepiej za to nie odklei się po minimalnej zmianie zbieżności.

Nawet stosowane ciśnienie w oponach będzie miało na to wpływ.

 

I w całej tej swojej nienawiści do Koreańczyków zapominasz, że to nie jest problem występujący tylko w tych autach.

A u mnie po zmianie fabrycznych opon też problem znikł...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, K3 napisał:

 

Kwestia opon, nawierzchni i momentu w którym następuje zerwanie przyczepności.

Może się okazać, że zakładając minimalnie gorsze opony problem ustępuje, bo nie dojdzie do naprężenia powodującego zmianę kąta.

Inna opona klejąca lepiej za to nie odklei się po minimalnej zmianie zbieżności.

Nawet stosowane ciśnienie w oponach będzie miało na to wpływ.

 

I w całej tej swojej nienawiści do Koreańczyków zapominasz, że to nie jest problem występujący tylko w tych autach.

A u mnie po zmianie fabrycznych opon też problem znikł...

 

Generalnie sie zgadzam ale musisz przyznac, ze mogli zjesc jakiegos dobrego psa i po prostu dobrac/zgrac ze soba gume/zawias i opony. A tak niesmak pozostal. Wsiadasz to pachnacej nowoscia kila ceed/ albo tak jak ja i20 i kila proceed i zonk. A moglo byc inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Babinicz napisał:

Wiem cos o tym. TypeR nie podskakiwal przy buksowaniu. Bylo tak spokojnie, ze myslalem, ze to sie fega w oponie slizga :hehe:

Moja Cupra tez nie podkaskuje przy paleniu gumy, dzisiaj zostawiłem chyba połowę nowych zimowek pod stacja benzynowa.... ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Generalnie sie zgadzam ale musisz przyznac, ze mogli zjesc jakiegos dobrego psa i po prostu dobrac/zgrac ze soba gume/zawias i opony. A tak niesmak pozostal. Wsiadasz to pachnacej nowoscia kila ceed/ albo tak jak ja i20 i kila proceed i zonk. A moglo byc inaczej.

 

Często na różne rynki ida różne opony. Użytkownicy tez różne wkładają...

 

Tu masz przykład Focusa ST.

Który to ponoć ma najlepsze zawieszenie w klasie...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujekcybul napisał:

To nie ma znaczenia niesmak pozostal... Ba nadal jest w nowych modelach.

 

Jakoś nie zauważyłem. A przyśpieszenie jest lepsze niż w poprzedniku.

 

A co do sytuacji, kiedy występuje "wheel hop", to wpływ na to ma chociażby masa auta na danej osi. Czy nawet ciśnienie w oponach.

Co oznacza, że w wielu przypadkach są to sytuacje jednostkowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, K3 napisał:

 

Kwestia opon, nawierzchni i momentu w którym następuje zerwanie przyczepności.

Może się okazać, że zakładając minimalnie gorsze opony problem ustępuje, bo nie dojdzie do naprężenia powodującego zmianę kąta.

Inna opona klejąca lepiej za to nie odklei się po minimalnej zmianie zbieżności.

Nawet stosowane ciśnienie w oponach będzie miało na to wpływ.

 

I w całej tej swojej nienawiści do Koreańczyków zapominasz, że to nie jest problem występujący tylko w tych autach.

A u mnie po zmianie fabrycznych opon też problem znikł...

 

Bardzo dobrze powiedziane. Zawieszenie, to jedno, ale główną rolę odgrywają opony. Im lepsza przyczepność, tym mocniejszy wheel hop. Moje byłe e46 z RWD podskakiwało na dobrej suchej nawierzchni i oponach UHP 225/45, gorsza nawierzchnia i szło gładko. Założyłem kiedyś stare Bridgestony w rozmiarze 195/65 jadąc na hamownię i na suchym asfalcie mielił, jak szalony bez podskakiwania. 1er też RWD i też podskakuje na suchej nawierzchni przy oponach 225/45, ale jak ją kupiłem na 5-cio letnich 205/55, to gładko zamieliła. W ogóle nie rozumiem problemu z wheel hop, bo do dynamicznej jazdy nie ma potrzeby palenia laczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Bardzo dobrze powiedziane. Zawieszenie, to jedno, ale główną rolę odgrywają opony. Im lepsza przyczepność, tym mocniejszy wheel hop. Moje byłe e46 z RWD podskakiwało na dobrej suchej nawierzchni i oponach UHP 225/45, gorsza nawierzchnia i szło gładko. Założyłem kiedyś stare Bridgestony w rozmiarze 195/65 jadąc na hamownię i na suchym asfalcie mielił, jak szalony bez podskakiwania. 1er też RWD i też podskakuje na suchej nawierzchni przy oponach 225/45, ale jak ją kupiłem na 5-cio letnich 205/55, to gładko zamieliła. W ogóle nie rozumiem problemu z wheel hop, bo do dynamicznej jazdy nie ma potrzeby palenia laczka.

Kila nie pali... Po prostu ruszasz szybciej a kola lataja przez to lata kierownica i cala deska rozdzielcza gora dol. Powiedzialbym, ze to srednia opcja w aucie, ktore chce byc hot hatchem.

 

Mam sluzbowe 330 poprzednia generacje i tam po prostu wciskam gaz i leci. Oczywiscie naped jest na tyl ale... jak widac Honda potrafi i FWD dobrze zrobic.

Edytowane przez wujekcybul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Mam sluzbowe 330 poprzednia generacje i tam po prostu wciskam gaz i leci. Oczywiscie naped jest na tyl ale... jak widac Honda potrafi i FWD dobrze zrobic.

No widzisz, a u mnie w 1er jest to samo zawieszenie, co w 3er i nie da rady na dobrych oponach. 330i pomimo 250 KM też musi być ze sprzęgła strzelane, żeby zerwać przyczepność, samo wciśnięcie gazu w podłogę nawet na 1 biegu nie zerwie przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kaczorek79 napisał:

No widzisz, a u mnie w 1er jest to samo zawieszenie, co w 3er i nie da rady na dobrych oponach. 330i pomimo 250 KM też musi być ze sprzęgła strzelane, żeby zerwać przyczepność, samo wciśnięcie gazu w podłogę nawet na 1 biegu nie zerwie przyczepności.

Ja tu pisze o podskakiwaniu kol chociazby na lekko mokrej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2019 o 18:27, Vadero napisał:

Moja Cupra tez nie podkaskuje przy paleniu gumy, dzisiaj zostawiłem chyba połowę nowych zimowek pod stacja benzynowa.... ;]

 

Przecież zimówka nigdy tak nie będzie kleić żeby mogło wystąpić podskakiwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2019 o 20:12, wujekcybul napisał:

Mam sluzbowe 330 poprzednia generacje i tam po prostu wciskam gaz i leci.

 

Da się zerwać przyczepność na suchym jak włączysz sport+ i ruszysz pełnym ogniem ze świateł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 14:41, wujekcybul napisał:

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

 

Ale to nie jest wyścigówka, tylko auto uliczne, które przy okazji trafia na tor, dlatego podskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 12.10.2019 o 18:27, Vadero napisał:

Moja Cupra tez nie podkaskuje przy paleniu gumy, dzisiaj zostawiłem chyba połowę nowych zimowek pod stacja benzynowa.... ;]

jakim sposobem przy 4wd  8] 

 

przecież 300 to jeszcze troche za mało zeby zerwac na 4 na raz ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujekcybul napisał:

Tu Pan mowi, ze 100-200 km/h TCR jest szybszy od R... Chyba, ze @K3 uwaza ze kila albo veloster szybsze :hmm: 

 

Nie widze w tym nic szokującego. Przy 100 juz nie ma problemow trakcja :) to m.in. dlatego Nurburgring pokazuje lepsze czasy dla osiek niz 4łapów. 

Inaczej kwestia wyglada w codziennym uzytkowaniu. Start z zera albo z niskich predkosci to zdecydowanie srodowisko 4łapa.

 

Edyta:

Zreszta widac to w budowaniu aut do motorsportu. 

W wyscigach, gdzie masz jeden start, ale potem juz jedziesz po czystym i suchym asfalcie to w wiekszosci jednonapędowce.

W rajdach czy RX, gdzie są gorsze warunki trakcyjne, rozne nawierzchnie, zmieniajaca sie przyczepnosc, niezaleznie od pogody to tutaj kroluja 4 łapy. 

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.