Jump to content

Golf GTI TCR. Jaki jest sens tego auta?


Recommended Posts

Według mocy mamy...

GTI

GTI Performance

GTI TCR

R...

 

GTI TCR mocą dorównuje R, jednakże nadal to ośka. Przez to jest wolniejszy 0-100, a czas 0-160 jest identyczny jak w R...

Za to TCR jest droższy niż R...

 

Jakoś nie widzę w tym sensu...

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, HARDTECHNO napisał:

He jak kto.lubi

 

Przepłacać? Co w TCR uzasadnia wyższą cenę?

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, K3 napisał:

 

Przepłacać? Co w TCR uzasadnia wyższą cenę?

 

Nawet nie słyszałem o takiej wersji.

Może to jakies limitowane coś, to jakiejś serii wyścigowej?

Może baza do rajdówki? A że ośka, bo takie wymogi moga byc w klasie.

 

nie_wiem ;]

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, wujekcybul napisał:

Fajnie, ze jest wybor kazdy ma to co chce.

 

Patrz, to auto nie dla ciebie...

 

"Na semislikach Michelin samochód ma ogromną przyczepność, której zerwanie łatwo kontrolować, a momentami objawiało się charakterystycznym dla wyścigówek podskakiwaniem."

 

;]

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
46 minut temu, K3 napisał:

 

Patrz, to auto nie dla ciebie...

 

"Na semislikach Michelin samochód ma ogromną przyczepność, której zerwanie łatwo kontrolować, a momentami objawiało się charakterystycznym dla wyścigówek podskakiwaniem."

 

;]

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

To i na mokrym trzeba uważać 8]

 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

Otoz to :ok: Kiedys czytalem, ze ma na to wplyw nie tylko zawieszenie ale i mocowanie silnika. Jednak Kila ma daleko do niemieckiej motoryzacji ale jak juz stwierdzilem wczesniej. Fiat500X i Kila proceed to najlepsze auta.

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, rwIcIk napisał:

To i na mokrym trzeba uważać 8]

 

U mnie po 30kkm juz myszkuje przy przyspieszaniu a na mokrym nie da sie ruszyc dynamicznie. Trzeba opony zmienic.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Otoz to :ok: Kiedys czytalem, ze ma na to wplyw nie tylko zawieszenie ale i mocowanie silnika. Jednak Kila ma daleko do niemieckiej motoryzacji ale jak juz stwierdzilem wczesniej. Fiat500X i Kila proceed to najlepsze auta.

 

Warto zwrócić też uwagę na sportowe samochody, wśród nich lider jest tylko jeden :oki:

 

 

@K3 MSPANC ;]

  • Like 2
  • Haha 4
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

 

masz jeszcze fabryczne Turanzy? Jaki przebieg?

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, maro_t napisał:

masz jeszcze fabryczne Turanzy? Jaki przebieg?

 

Nie, szybko zmieniłem na crossclimate

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Dnia 10.10.2019 o 15:55, wujekcybul napisał:

Otoz to :ok: Kiedys czytalem, ze ma na to wplyw nie tylko zawieszenie ale i mocowanie silnika. Jednak Kila ma daleko do niemieckiej motoryzacji ale jak juz stwierdzilem wczesniej. Fiat500X i Kila proceed to najlepsze auta.

 

To źle czytałeś...

 

Przy niektórych konfiguracjach zawieszenia i opon następuje drobna zmiana zbieżności przednich kół podczas gwałtownego przyspieszenia.

Wynika ona głównie z elementów gumowych, podczas gdy reszta zawieszenie jest sztywna.

Owa zmiana zbieżności ma wpływ na przyczepność opony, a dokładniej jej zmniejszenie, wtedy występuje uślizg.

W momencie wystąpienia uślizgu następuje powrót do pierwotnego ustawienia zbieżności, opona znów zwiększa przyczepność, znów następuje ugięcie na elementach gumowych, znów sytuacja się powtarza...

 

Auta z miększym zawieszeniem nie mają problemów, bo naprężenia rozchodzą się inaczej, co nie ma aż takiego wpływu na zmianę zbieżności.

Auta z gorszymi oponami stracą przyczepność wcześniej, i nie dojdzie do zmiany zbieżności.

Inna, lepiej klejąca opona zachowa przyczepność, także przy zmianie kąta, co spowoduje, że przy problem może wystąpić w innych warunkach (gorszy asfalt itp.)

Rozwiązaniem są poliuretany ponoć, ale to znacznie zwiększa twardość całego zawieszenia...

Inne możliwości to zmiana opon, czy nawet zmiana ciśnienia w oponach.

Tyle, że powoduje to najczęściej obniżenie przyczepności układu opona/podłoże, i straty przyczepności wcześniej, niż na skutek zmiany kąta zbieżności.

 

I nic tu nie ma marka auta, bo ów problem występuje zarówno w Kii, jak i też wspomnianym VW.

Napęd także nie ma znaczenia, bo także w tylnonapędowych auta może to wystąpić.

 

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 10.10.2019 o 15:35, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

 

Bo generalnie Astra ma miększe zawieszenie. I do tego gorsze opony powodują, że tracisz przyczepność wcześniej...

Link to post
Share on other sites
Dnia 10.10.2019 o 15:35, ⠀ napisał:

 

Mnie daleko do wyścigówki, a też nie podskakuje. A jako że kończą mi się powoli opony to coraz częściej jeżdżę mieląc kołami.

To jak i u mnie, na dwojce przyspieszac sie nie da dynamicznie bo mrygaja ikonki od trakcji .. 60kkm wytrzymaly .. dla mnie to rekord, w Fiacie opony i hamulce zminialem co 20-30tys km ;)

  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
Dnia 10.10.2019 o 15:41, wujekcybul napisał:

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

Wiem cos o tym. TypeR nie podskakiwal przy buksowaniu. Bylo tak spokojnie, ze myslalem, ze to sie fega w oponie slizga :hehe:

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Babinicz napisał:

Wiem cos o tym. TypeR nie podskakiwal przy buksowaniu. Bylo tak spokojnie, ze myslalem, ze to sie fega w oponie slizga :hehe:

I to jest fajne FWD ale gdzie type R a gdzie koreance.

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, K3 napisał:

 

I nic tu nie ma marka auta, bo ów problem występuje zarówno w Kii, jak i też wspomnianym VW.

Napęd także nie ma znaczenia, bo także w tylnonapędowych auta może to wystąpić.

 

 

A kolega nizej pisze ze w type R nie wystepowalo takze da sie.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, wujekcybul napisał:

A kolega nizej pisze ze w type R nie wystepowalo takze da sie.

 

Kwestia opon, nawierzchni i momentu w którym następuje zerwanie przyczepności.

Może się okazać, że zakładając minimalnie gorsze opony problem ustępuje, bo nie dojdzie do naprężenia powodującego zmianę kąta.

Inna opona klejąca lepiej za to nie odklei się po minimalnej zmianie zbieżności.

Nawet stosowane ciśnienie w oponach będzie miało na to wpływ.

 

I w całej tej swojej nienawiści do Koreańczyków zapominasz, że to nie jest problem występujący tylko w tych autach.

A u mnie po zmianie fabrycznych opon też problem znikł...

 

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, K3 napisał:

 

Kwestia opon, nawierzchni i momentu w którym następuje zerwanie przyczepności.

Może się okazać, że zakładając minimalnie gorsze opony problem ustępuje, bo nie dojdzie do naprężenia powodującego zmianę kąta.

Inna opona klejąca lepiej za to nie odklei się po minimalnej zmianie zbieżności.

Nawet stosowane ciśnienie w oponach będzie miało na to wpływ.

 

I w całej tej swojej nienawiści do Koreańczyków zapominasz, że to nie jest problem występujący tylko w tych autach.

A u mnie po zmianie fabrycznych opon też problem znikł...

 

Generalnie sie zgadzam ale musisz przyznac, ze mogli zjesc jakiegos dobrego psa i po prostu dobrac/zgrac ze soba gume/zawias i opony. A tak niesmak pozostal. Wsiadasz to pachnacej nowoscia kila ceed/ albo tak jak ja i20 i kila proceed i zonk. A moglo byc inaczej.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Babinicz napisał:

Wiem cos o tym. TypeR nie podskakiwal przy buksowaniu. Bylo tak spokojnie, ze myslalem, ze to sie fega w oponie slizga :hehe:

Moja Cupra tez nie podkaskuje przy paleniu gumy, dzisiaj zostawiłem chyba połowę nowych zimowek pod stacja benzynowa.... ;]

  • Like 1
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Vadero napisał:

Moja Cupra tez nie podkaskuje przy paleniu gumy, dzisiaj zostawiłem chyba połowę nowych zimowek pod stacja benzynowa.... ;]

 

Tyle, że masz 4x4. To inna gadka...

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Generalnie sie zgadzam ale musisz przyznac, ze mogli zjesc jakiegos dobrego psa i po prostu dobrac/zgrac ze soba gume/zawias i opony. A tak niesmak pozostal. Wsiadasz to pachnacej nowoscia kila ceed/ albo tak jak ja i20 i kila proceed i zonk. A moglo byc inaczej.

 

Często na różne rynki ida różne opony. Użytkownicy tez różne wkładają...

 

Tu masz przykład Focusa ST.

Który to ponoć ma najlepsze zawieszenie w klasie...

 

 

 

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, wujekcybul napisał:

To nie ma znaczenia niesmak pozostal... Ba nadal jest w nowych modelach.

 

Jakoś nie zauważyłem. A przyśpieszenie jest lepsze niż w poprzedniku.

 

A co do sytuacji, kiedy występuje "wheel hop", to wpływ na to ma chociażby masa auta na danej osi. Czy nawet ciśnienie w oponach.

Co oznacza, że w wielu przypadkach są to sytuacje jednostkowe...

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, K3 napisał:

 

Kwestia opon, nawierzchni i momentu w którym następuje zerwanie przyczepności.

Może się okazać, że zakładając minimalnie gorsze opony problem ustępuje, bo nie dojdzie do naprężenia powodującego zmianę kąta.

Inna opona klejąca lepiej za to nie odklei się po minimalnej zmianie zbieżności.

Nawet stosowane ciśnienie w oponach będzie miało na to wpływ.

 

I w całej tej swojej nienawiści do Koreańczyków zapominasz, że to nie jest problem występujący tylko w tych autach.

A u mnie po zmianie fabrycznych opon też problem znikł...

 

Bardzo dobrze powiedziane. Zawieszenie, to jedno, ale główną rolę odgrywają opony. Im lepsza przyczepność, tym mocniejszy wheel hop. Moje byłe e46 z RWD podskakiwało na dobrej suchej nawierzchni i oponach UHP 225/45, gorsza nawierzchnia i szło gładko. Założyłem kiedyś stare Bridgestony w rozmiarze 195/65 jadąc na hamownię i na suchym asfalcie mielił, jak szalony bez podskakiwania. 1er też RWD i też podskakuje na suchej nawierzchni przy oponach 225/45, ale jak ją kupiłem na 5-cio letnich 205/55, to gładko zamieliła. W ogóle nie rozumiem problemu z wheel hop, bo do dynamicznej jazdy nie ma potrzeby palenia laczka.

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Bardzo dobrze powiedziane. Zawieszenie, to jedno, ale główną rolę odgrywają opony. Im lepsza przyczepność, tym mocniejszy wheel hop. Moje byłe e46 z RWD podskakiwało na dobrej suchej nawierzchni i oponach UHP 225/45, gorsza nawierzchnia i szło gładko. Założyłem kiedyś stare Bridgestony w rozmiarze 195/65 jadąc na hamownię i na suchym asfalcie mielił, jak szalony bez podskakiwania. 1er też RWD i też podskakuje na suchej nawierzchni przy oponach 225/45, ale jak ją kupiłem na 5-cio letnich 205/55, to gładko zamieliła. W ogóle nie rozumiem problemu z wheel hop, bo do dynamicznej jazdy nie ma potrzeby palenia laczka.

Kila nie pali... Po prostu ruszasz szybciej a kola lataja przez to lata kierownica i cala deska rozdzielcza gora dol. Powiedzialbym, ze to srednia opcja w aucie, ktore chce byc hot hatchem.

 

Mam sluzbowe 330 poprzednia generacje i tam po prostu wciskam gaz i leci. Oczywiscie naped jest na tyl ale... jak widac Honda potrafi i FWD dobrze zrobic.

Edited by wujekcybul
Link to post
Share on other sites
Dnia 12.10.2019 o 18:43, K3 napisał:

Tu masz przykład Focusa ST.

Który to ponoć ma najlepsze zawieszenie w klasie...

 

Nie od dzis wiadomo ze Ford to zlom  😉

Za to M135i albo Golfa R z checia 💪

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Mam sluzbowe 330 poprzednia generacje i tam po prostu wciskam gaz i leci. Oczywiscie naped jest na tyl ale... jak widac Honda potrafi i FWD dobrze zrobic.

No widzisz, a u mnie w 1er jest to samo zawieszenie, co w 3er i nie da rady na dobrych oponach. 330i pomimo 250 KM też musi być ze sprzęgła strzelane, żeby zerwać przyczepność, samo wciśnięcie gazu w podłogę nawet na 1 biegu nie zerwie przyczepności.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, kaczorek79 napisał:

No widzisz, a u mnie w 1er jest to samo zawieszenie, co w 3er i nie da rady na dobrych oponach. 330i pomimo 250 KM też musi być ze sprzęgła strzelane, żeby zerwać przyczepność, samo wciśnięcie gazu w podłogę nawet na 1 biegu nie zerwie przyczepności.

Ja tu pisze o podskakiwaniu kol chociazby na lekko mokrej nawierzchni.

Link to post
Share on other sites
Dnia 12.10.2019 o 18:27, Vadero napisał:

Moja Cupra tez nie podkaskuje przy paleniu gumy, dzisiaj zostawiłem chyba połowę nowych zimowek pod stacja benzynowa.... ;]

 

Przecież zimówka nigdy tak nie będzie kleić żeby mogło wystąpić podskakiwanie.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, wujekcybul napisał:

Powiedzialbym, ze to srednia opcja w aucie, ktore chce byc hot hatchem.

 

Kia nigdy nie pozycjonowała GT jako hot-hatcha...

Link to post
Share on other sites
Dnia 13.10.2019 o 20:12, wujekcybul napisał:

Mam sluzbowe 330 poprzednia generacje i tam po prostu wciskam gaz i leci.

 

Da się zerwać przyczepność na suchym jak włączysz sport+ i ruszysz pełnym ogniem ze świateł?

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 10.10.2019 o 15:58, ⠀ napisał:

@K3 MSPANC ;]

Mam taką domenę, mogę udzielić maila ;] 

Link to post
Share on other sites
Dnia 10.10.2019 o 14:41, wujekcybul napisał:

Jak dobra wyscigowka to nie podskakuje. :skromny: Juz Ci pisalem, ze nawet na tvn jak porownywali hot hatche to w I30N az zderzal latal od tego podskakiwania.

 

Ale to nie jest wyścigówka, tylko auto uliczne, które przy okazji trafia na tor, dlatego podskakuje.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, RSSSS napisał:

 

Ale to nie jest wyścigówka, tylko auto uliczne, które przy okazji trafia na tor, dlatego podskakuje.

Inne nie skakaly a jednym z tych aut bylo Renault. Takze tego. 

Link to post
Share on other sites
Dnia 10.10.2019 o 15:58, ⠀ napisał:

 

Warto zwrócić też uwagę na sportowe samochody, wśród nich lider jest tylko jeden :oki:

 

 

@K3 MSPANC ;]

 

Kosiarka marka ma większą moc...

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Dnia 12.10.2019 o 18:27, Vadero napisał:

Moja Cupra tez nie podkaskuje przy paleniu gumy, dzisiaj zostawiłem chyba połowę nowych zimowek pod stacja benzynowa.... ;]

jakim sposobem przy 4wd  8] 

 

przecież 300 to jeszcze troche za mało zeby zerwac na 4 na raz ;] 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, wujekcybul napisał:

Tu Pan mowi, ze 100-200 km/h TCR jest szybszy od R... Chyba, ze @K3 uwaza ze kila albo veloster szybsze :hmm: 

 

Nie widze w tym nic szokującego. Przy 100 juz nie ma problemow trakcja :) to m.in. dlatego Nurburgring pokazuje lepsze czasy dla osiek niz 4łapów. 

Inaczej kwestia wyglada w codziennym uzytkowaniu. Start z zera albo z niskich predkosci to zdecydowanie srodowisko 4łapa.

 

Edyta:

Zreszta widac to w budowaniu aut do motorsportu. 

W wyscigach, gdzie masz jeden start, ale potem juz jedziesz po czystym i suchym asfalcie to w wiekszosci jednonapędowce.

W rajdach czy RX, gdzie są gorsze warunki trakcyjne, rozne nawierzchnie, zmieniajaca sie przyczepnosc, niezaleznie od pogody to tutaj kroluja 4 łapy. 

Edited by Filipfm
  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.