piotrulex Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 (edytowane) Od jakiegoś czasu, jadąc spokojnie np. na 6-tce, np. koło setki, wciskając gwałtownie gaz, czuć było jakby sprzęgło się ślizgało. Wyskakiwał komunikat, aby ograniczyć używanie sprzęgła i została ograniczona moc auta. Auto oczywiście zamuliło co przy wyprzedzaniu było raczej średnio bezpieczne. Tak wiec serwis, problem podobno znany, a usuwa się go wgrywając jakieś nowe oprogramowanie . Objaw pojawiał się tylko na najwyższym biegu Przy okazji poprosiłem, aby sprawdzili czujnik poziomu "szczochów", gdyż procentowo mi tego płynu ubywa, ale kilometry cały czas pokazują 9999km zasięgu. Serwis stwierdził, że TTTM, nic tu się nie naprawia, a jedyna rada to wlewać dodatek do pełna. Zastanawiam się czy do pełna to tak, aż mi się wyleje, czy może 1 a może 10cm poniżej korka. No tego to nie potrafili powiedzieć, ma być do pełna i już Edytowane 18 Listopada 2019 przez piotrulex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 8 godzin temu, piotrulex napisał: a jedyna rada to wlewać dodatek do pełna. Ja dolewam jak mi się zaświeci kontrolka UREA (służbowe Berlingo) i leje pod sam korek. I tak od 100kkm. Nie wiem czemu miało by służyć to dolewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 11 godzin temu, piotrulex napisał: Serwis stwierdził, że TTTM, nic tu się nie naprawia, a jedyna rada to wlewać dodatek do pełna. I to jest dobry powód, żeby nie wlewać do pełna. Przynajmniej póki masz gwarancję. Niech sobie wypije to co masz wlane. Nawet odessij połowę, żeby mieć pewność, że czujnik poziomu działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 11 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2019 14 godzin temu, Hubert_ napisał: Ja dolewam jak mi się zaświeci kontrolka UREA (służbowe Berlingo) i leje pod sam korek. I tak od 100kkm. Nie wiem czemu miało by służyć to dolewanie. Wlewam jak auto mi mówi, że zostało "bardzo mało" i za chwile mogę nie uruchomić auta. Kupuje 10l i wlewam całą. Nie wiem jak było wcześniej z tymi wskazaniami Latem jechaliśmy na wakacje załadowanym na maksa autem, nie wlałem całej bańki tylko z 3 litry, tak aby mi akurat na planowany przebieg wystarczyło. Stwierdziłem, ze zamiast wozić 7kg zbędnego płynu wezmę coś innego co bardziej mi się przyda. Po powrocie wlałem resztę bańki, pewnie nie pod korek i wskazania jak pisałem. Procentowo schodzi a kilometry cały czas 9999km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 11 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2019 12 godzin temu, Orochimaru napisał: I to jest dobry powód, żeby nie wlewać do pełna. Przynajmniej póki masz gwarancję. Niech sobie wypije to co masz wlane. Nawet odessij połowę, żeby mieć pewność, że czujnik poziomu działa. Pewnie działa gdyż jak pisałem: Procentowo schodzi a kilometry cały czas 9999km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 24 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2019 (edytowane) Dnia 10.10.2019 o 08:31, piotrulex napisał: Od jakiegoś czasu, jadąc spokojnie np. na 6-tce, np. koło setki, wciskając gwałtownie gaz, czuć było jakby sprzęgło się ślizgało. Wyskakiwał komunikat, aby ograniczyć używanie sprzęgła i została ograniczona moc auta. Auto oczywiście zamuliło co przy wyprzedzaniu było raczej średnio bezpieczne. Tak wiec serwis, problem podobno znany, a usuwa się go wgrywając jakieś nowe oprogramowanie . Objaw pojawiał się tylko na najwyższym biegu ... Hmmm, komunikat nie wyskakuje, auto nie zmula poprzez ograniczenie mocy ale ... ale cały czas potrafi się poślizgać. Objaw pojawia się gdy jadę spokojnie na 6tce, około 2tysie obrotów, nagle ostro gaz w podłogę, po sekundzie obrotomierz na 2,5 tysia, auto przyspiesza a obrotomierz stoi w miejscu. Czasami lekko faluje, spadnie itd. Czuć uchem, że jest problem ze sprzęgłem. W poniedziałek kolejna wizyta i kolejna strata czasu Jest tak mniej więcej w 1 próbie na 10 Edytowane 18 Listopada 2019 przez piotrulex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 18 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2019 Informacyjnie Producent zdecydował o wymianie kompletnego sprzęgła Naprawdę potrafię jeździć, przejechałem spokojnie z milion km, wieloma autami i taki przypadek mam po raz pierwszy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Kompletne sprzęgło wymienione. Niby powodem była zbyt duża ilość smaru nałożona na wałek podczas montażu auta. Tak, na pewno, Zaczęło to pewnie kapać na tarczę po przejechaniu 20 tysi km ;). Teraz sprzęgło jest bardziej twarde, ale i mocne. Oby nic się już nie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.