Skocz do zawartości

Toyota Camry Weekend


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

 

No to jestem po wspólnym weekendzie z Camry. Przejechałem 400km bo taki limit dał mi dealer.

P

ojezdziłem w mieście Bydgoszcz i Poznań -łącznie ok 100km miejsko oraz trasa krajowa i S5 - łącznie ok 300km pozamiejsko. Byłem ciekaw jak to auto lata na trasach bo do takiego zastosowania bym je u siebie widział. Wszyscy zachwycają się ekonomiką poruszania w mieście. A to mnie akurat wcale nie interesowało bo po pierwsze w sumie Bydgoszcz to komunikacyjnie bardzo przyjemne miejsce więc nie stoi się w korkach prawie wcale, a po drugie jazdy miejskiej mam statystycznie może 10%.

 

Do testów miałem Camry Executive z pakietem VIP. Czyli cennikowe ok 185k pln.

 

Auto ma prawie 5m więc małe nie jest. W ładnym ciemnym lakierze z jasnym wnętrzem robi  dobre wrażenie. Sporo osób się oglądało, zwłaszcza na parkngach i osiedlach podczas bezgłośnej jazdy na prądzie.

Co mi się bardzo podobało to ta lekkość ruszania i płynnośc przy przyspieszaniu. Najlepszy efekt jest przy przyspieszaniu zdecydowanym acz nie za brutalnym. But w podłodze powoduje że auto robi się nienaturalnie głośne, przód się unosi i jest wrażenie że zbyt dużo się wymaga od kontstrukcji.

Jak się przyspiesza z butem powiedzmy w 3/4 wychylenia pedału gazu to auto ochoczo i bez dawania oznak sprzeciwu sprawnie się napędza. Jest w sam raz.

 

Jak ktoś ma charakter trasy gdzie często się zmienia prędkość, hamuje i przyspiesza to takie połączenie Hybr e-CVT da kojącą płynność której auto wpełni spalinowe ze skrzynią automatyczną konwencjonalną bądź dwusprzęgłową pewnie nie da.

Na typowych krajówkach auto jeździ też przyzwoicie i miękko.Prędkości prodróżne do 110km/h to chyba najlepszy rewir dla tej kontstrukcji. Na ekspresówce, autostradzie przy prędkościach 140km/h + auto jedzie podobnie jak 1,5tsi w Superbie, czyli czuć że silnik jest już dociążony, stracił lekkość jaką dawał przy niższych prędkościach. Pojawiają się dodatkowo wyraźne szumy opon i szumy z podwozia, nadwozia.

 

W środku jest komforowo ale to taki trochę komfort lat 90tych. Przeszycia foteli przypominają stare mercedesy, albo stare duże taksówki. A jak przy fotelach jesteśmy to siedziska foteli przednich okazały się przy dłuższej jeździe zbyt krótkie (mam 178cm wzrostu) i czułem się jakbym siedział na fotelu dla młodego nastolatka. Jak się na nich mieszczą nasi sojusznicy Amerykanie?

 

Pozycja za kierownicą sprawa indywidualna, dla mnie OK. Jak i prowadzenie auta.

Multimedia i zegary są dość skomplikowane. Trzeba sobie zmienić język na angielski bo polskie wyrazy są często zapisywane w postaci skrótów z których kompletnie nic nie wynika. Serio totalna amatorszczyzna.

 

 

Pakiet VIP za 18 000 pln  zawiera:

- automatyczną żaluzję tylnej szyby - nie warto według mnie - składa i rozkłada ją pasażer z tyłu z panelu w podłokietniku, może też kierowca tyle że trzeba przebrnąć przez podmenu/podmenu/podmenu. Niby fajny diwajs ale ja jechałem z dzieciakami to dzieciaki z nudów wciąż tę żaluzję składały i rozkładały. Po 16-tym razie zabroniłem im tylkać tego przełącznika. Nie były zadowolone i przystąpiły do dalszej eksploracji

- odrębny panel na tylnym siedzieniu (jak wyżej). Pasażer może sobie nim równiez wysterować położenie oparcia fotela - dzieciom się spodobało i zastąpiły zabawę żaluzją w zabawę z oparciami :facepalm: , oprócz tego pasażer tylny możę sobie z panelu ustawić temperaturę klimatyzacji - tu moich dwóch chłopców miało odrębne zdanie i znaleźli dzięki temu panelowi świetny sposób by się pokłócić i prawie pobić o to czy ma byćustawione  20,5 czy 21 st C. Z panelu jeszcze można sobie w audio pobrzebać, zmienić stacje, podgłośnić, ściszyć itp. W rękach dzieci to istna broń atomowa wymierzona w nerwy kierowcy.

-JBL - gra słabo, nie warto

- HUD na szybie - przydatne i fajne, szkoda że nie można dokupić osobno

- żaluzje szyb bocznych

 

Pakietu Vip bym nie brał pod uwagę.

Wersja Executive natomiast jak najbardziej. 154tys do wzięcia. Zawiera wszystko co moje auto testowe tyle że nie ma pakietu VIP.

 

Spalanie:

- przejechane 400 km

- 100km miasto, 300km trasa

- średnio z całego dystansu wg komp 5,7l/100km

- średnio z całego dystansu wg pistoletu na stacji - 6,2 l/100km

- zbiornik 50l całkowite , 40l robocze czyli ok 660km od tankowania do tankowania

Myślę że wynik jest przyzwoity,

 

Czy bym kupił?

- funkcjonalnośc sedana vs od zawsze spore kombi to jednak trochę dyskomfort na codzień, jakby był liftback byłoby super ale nie jest.

- poprosiłem Toyotę o kosztorys przeglądów Camry do 0-165.000km -wyszło łącznie z materiałami ok 17tys PLN w ASO - dla mnie ten punkt ma to znaczenie bo w serwisie melduje się co 15.000km czyli w moim przeypadku co 3mce. Dla kogoś innego może być pomijalny.

 

- Finansowanie Toyoty jest słabe jak nie jesteś flotą, a łączne tzw TCO jak sobie wyestymowałem dla użytkowania trzyletniego tego samochodu do przebiegu 165kkm jest na takim samym poziomie jak Audi A4 s-line 2,0tdi 190KM do wzięca na teraz z placu za 186tys PLN razem z Bang-Olufsen, skórą, dachem panoramicznym i generalnie takie w sam raz skonfigurowane.

 

Dla mnie wniosek jest taki że dla mojego  użytkowania gdzie koszty paliwowo serwisowe są istotne z uwagi na nawijane kilometry dobry diesel wciąż jest trudny do pobicia.

Auto jest ciekawe napewno, duże na zewnątrz, taka nowojorska taksówa. Ale czy fajnie by było w niej spędzać kilka godzin dziennie, dzień w dzień?

Szukam dalej.

 

Troche zdjęć.

20190922_103501.jpg

20190922_103521.jpg

20190922_170619.jpg

20190922_103645.jpg

20190922_103535.jpg

20190922_103617.jpg

20190921_145247.jpg

  • Lubię to 5
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.10.2019 o 08:21, akisel napisał:

nie wiem, jak najnowsze Audi A4/6, ale aktualna E-klasa i 5 BMW, subiktywnie,  mniej miejsca ni w Camry

 

Najnowsze A4 jest równie małe, kolega w firmie odbierał ostatnio. Sam rozważałem te auto i o ile z przodu jest ok to z tyłu jest ciasno. Bagażnik też nie porywa. Nawet sprzedawca w salonie stwierdził, że to nie jest rodzinne auto. W 5-ce czy 3GT było (subiektywnie) znacznie więcej miejsca.

Jak kiedyś jeździłem Camry to było to bardzo duże auto bez porównania do A4. Szkoda, że nie ma kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy samochód, na pewno fajna alternatywa dla mocniejszej wersji Corolli (ta z wyposażeniem bardzo podobnym do Camry z Executive kosztuje tylko ~30kPLN więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ⠀ napisał:

Ciekawy samochód, na pewno fajna alternatywa dla mocniejszej wersji Corolli (ta z wyposażeniem bardzo podobnym do Camry z Executive kosztuje tylko ~30kPLN więcej).

 

Ja tez na to tak patrzę. 

Corolla executive z pakietami 145k

Camry executive bez pakietu vip 154k

 

9tys roznicy.

A jednak auto bardziej wygodne i dostojne

Corolla jest droga, to inna sprawa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, KJO napisał:

Ten lewy zegrar to jest jakiś dramat, słabo że w takich pieniądzach toyota poskąpiła zegarów full-lcd 

 

Zegary, wygląd i kolor czcionki,  styl przełączników i odczucia przy ich pstrykaniu i ogólnie pojętą konsekwencja przy projektowaniu deski to nie są najmocniejsze strony Japończyków.

Ma działać i się nie psuć. 'Dezajnera' nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2019 o 21:52, dirkdiggler napisał:

 

No to jestem po wspólnym weekendzie z Camry. Przejechałem 400km bo taki limit dał mi dealer.

P

ojezdziłem w mieście Bydgoszcz i Poznań -łącznie ok 100km miejsko oraz trasa krajowa i S5 - łącznie ok 300km pozamiejsko. Byłem ciekaw jak to auto lata na trasach bo do takiego zastosowania bym je u siebie widział. Wszyscy zachwycają się ekonomiką poruszania w mieście. A to mnie akurat wcale nie interesowało bo po pierwsze w sumie Bydgoszcz to komunikacyjnie bardzo przyjemne miejsce więc nie stoi się w korkach prawie wcale, a po drugie jazdy miejskiej mam statystycznie może 10%.

 

Do testów miałem Camry Executive z pakietem VIP. Czyli cennikowe ok 185k pln.

 

Auto ma prawie 5m więc małe nie jest. W ładnym ciemnym lakierze z jasnym wnętrzem robi  dobre wrażenie. Sporo osób się oglądało, zwłaszcza na parkngach i osiedlach podczas bezgłośnej jazdy na prądzie.

Co mi się bardzo podobało to ta lekkość ruszania i płynnośc przy przyspieszaniu. Najlepszy efekt jest przy przyspieszaniu zdecydowanym acz nie za brutalnym. But w podłodze powoduje że auto robi się nienaturalnie głośne, przód się unosi i jest wrażenie że zbyt dużo się wymaga od kontstrukcji.

Jak się przyspiesza z butem powiedzmy w 3/4 wychylenia pedału gazu to auto ochoczo i bez dawania oznak sprzeciwu sprawnie się napędza. Jest w sam raz.

 

Jak ktoś ma charakter trasy gdzie często się zmienia prędkość, hamuje i przyspiesza to takie połączenie Hybr e-CVT da kojącą płynność której auto wpełni spalinowe ze skrzynią automatyczną konwencjonalną bądź dwusprzęgłową pewnie nie da.

Na typowych krajówkach auto jeździ też przyzwoicie i miękko.Prędkości prodróżne do 110km/h to chyba najlepszy rewir dla tej kontstrukcji. Na ekspresówce, autostradzie przy prędkościach 140km/h + auto jedzie podobnie jak 1,5tsi w Superbie, czyli czuć że silnik jest już dociążony, stracił lekkość jaką dawał przy niższych prędkościach. Pojawiają się dodatkowo wyraźne szumy opon i szumy z podwozia, nadwozia.

 

W środku jest komforowo ale to taki trochę komfort lat 90tych. Przeszycia foteli przypominają stare mercedesy, albo stare duże taksówki. A jak przy fotelach jesteśmy to siedziska foteli przednich okazały się przy dłuższej jeździe zbyt krótkie (mam 178cm wzrostu) i czułem się jakbym siedział na fotelu dla młodego nastolatka. Jak się na nich mieszczą nasi sojusznicy Amerykanie?

 

Pozycja za kierownicą sprawa indywidualna, dla mnie OK. Jak i prowadzenie auta.

Multimedia i zegary są dość skomplikowane. Trzeba sobie zmienić język na angielski bo polskie wyrazy są często zapisywane w postaci skrótów z których kompletnie nic nie wynika. Serio totalna amatorszczyzna.

 

 

Pakiet VIP za 18 000 pln  zawiera:

- automatyczną żaluzję tylnej szyby - nie warto według mnie - składa i rozkłada ją pasażer z tyłu z panelu w podłokietniku, może też kierowca tyle że trzeba przebrnąć przez podmenu/podmenu/podmenu. Niby fajny diwajs ale ja jechałem z dzieciakami to dzieciaki z nudów wciąż tę żaluzję składały i rozkładały. Po 16-tym razie zabroniłem im tylkać tego przełącznika. Nie były zadowolone i przystąpiły do dalszej eksploracji

- odrębny panel na tylnym siedzieniu (jak wyżej). Pasażer może sobie nim równiez wysterować położenie oparcia fotela - dzieciom się spodobało i zastąpiły zabawę żaluzją w zabawę z oparciami :facepalm: , oprócz tego pasażer tylny możę sobie z panelu ustawić temperaturę klimatyzacji - tu moich dwóch chłopców miało odrębne zdanie i znaleźli dzięki temu panelowi świetny sposób by się pokłócić i prawie pobić o to czy ma byćustawione  20,5 czy 21 st C. Z panelu jeszcze można sobie w audio pobrzebać, zmienić stacje, podgłośnić, ściszyć itp. W rękach dzieci to istna broń atomowa wymierzona w nerwy kierowcy.

-JBL - gra słabo, nie warto

- HUD na szybie - przydatne i fajne, szkoda że nie można dokupić osobno

- żaluzje szyb bocznych

 

Pakietu Vip bym nie brał pod uwagę.

Wersja Executive natomiast jak najbardziej. 154tys do wzięcia. Zawiera wszystko co moje auto testowe tyle że nie ma pakietu VIP.

 

Spalanie:

- przejechane 400 km

- 100km miasto, 300km trasa

- średnio z całego dystansu wg komp 5,7l/100km

- średnio z całego dystansu wg pistoletu na stacji - 6,2 l/100km

- zbiornik 50l całkowite , 40l robocze czyli ok 660km od tankowania do tankowania

Myślę że wynik jest przyzwoity,

 

Czy bym kupił?

- funkcjonalnośc sedana vs od zawsze spore kombi to jednak trochę dyskomfort na codzień, jakby był liftback byłoby super ale nie jest.

- poprosiłem Toyotę o kosztorys przeglądów Camry do 0-165.000km -wyszło łącznie z materiałami ok 17tys PLN w ASO - dla mnie ten punkt ma to znaczenie bo w serwisie melduje się co 15.000km czyli w moim przeypadku co 3mce. Dla kogoś innego może być pomijalny.

 

- Finansowanie Toyoty jest słabe jak nie jesteś flotą, a łączne tzw TCO jak sobie wyestymowałem dla użytkowania trzyletniego tego samochodu do przebiegu 165kkm jest na takim samym poziomie jak Audi A4 s-line 2,0tdi 190KM do wzięca na teraz z placu za 186tys PLN razem z Bang-Olufsen, skórą, dachem panoramicznym i generalnie takie w sam raz skonfigurowane.

 

Dla mnie wniosek jest taki że dla mojego  użytkowania gdzie koszty paliwowo serwisowe są istotne z uwagi na nawijane kilometry dobry diesel wciąż jest trudny do pobicia.

Auto jest ciekawe napewno, duże na zewnątrz, taka nowojorska taksówa. Ale czy fajnie by było w niej spędzać kilka godzin dziennie, dzień w dzień?

Szukam dalej.

 

Troche zdjęć.

20190922_103501.jpg

20190922_103521.jpg

20190922_170619.jpg

20190922_103645.jpg

20190922_103535.jpg

20190922_103617.jpg

20190921_145247.jpg

 

Nieźle spalanie. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2019 o 21:52, dirkdiggler napisał:

Co mi się bardzo podobało to ta lekkość ruszania i płynnośc przy przyspieszaniu.

 

Dnia 12.10.2019 o 21:52, dirkdiggler napisał:

poprosiłem Toyotę o kosztorys przeglądów Camry do 0-165.000km -wyszło łącznie z materiałami ok 17tys PLN w ASO

 

Dnia 12.10.2019 o 21:52, dirkdiggler napisał:

Dla mnie wniosek jest taki że dla mojego  użytkowania gdzie koszty paliwowo serwisowe są istotne z uwagi na nawijane kilometry dobry diesel wciąż jest trudny do pobicia.

 

Dlatego producenci nie mogą za szybko wypuścić konkretnego elektryka z dużym zasięgiem, bo nic innego by się nie sprzedawało ;)

 

Passaty w bdb pieniądzach na placach jeszcze stoją, warto się zainteresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis.

czyli mamy niedrogie, duże i pozbawione emocji auto marki cieszącej się dobrą opinią.

Nie ma powodu, żeby się obejrzeć po piknięciu drzwiami.

Taxi i dziadkowóz.

chyba brakowało auta tej wielkości w takim przedziale €.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2019 o 16:08, mati1.6dohc napisał:

chyba brakowało auta tej wielkości w takim przedziale €.

 

Pytanie czy w Europie jest na to rynek. W dobie SUVow i crossoverow roznej maści,  jak ktoś kupuje blisko 5m sedana to bedzie to raczej ukłon w strone premium. 

Chociaz moze CCC i bedzie popyt z uwagi na sensowny stosunek value for money. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎10‎-‎30 o 11:55, Filipfm napisał:

 

Pytanie czy w Europie jest na to rynek. W dobie SUVow i crossoverow roznej maści,  jak ktoś kupuje blisko 5m sedana to bedzie to raczej ukłon w strone premium. 

Chociaz moze CCC i bedzie popyt z uwagi na sensowny stosunek value for money. 

Szybciej brzydka Rav4 kupio niż Camry. Choc jak dla mnie to dość ciekawy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.