Skocz do zawartości

Za 3 tygodnie jazda na suwak obowiązkowa?


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

https://spidersweb.pl/autoblog/jazda-na-suwak-przyjeta-ustawa/

Niepokoi jedynie sformułowanie "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości ", ale w praktyce, gdy i tak więcej się stoi, niż jedzie, chyba nikt nie będzie interpretował, że tego zmniejszenia prędkości - i to znacznego - nie było.

Ciekawy jestem, jaki to będzie miało wpływ na szeryfowanie. Co prawda i bez tego jest ono zabronione, ale teraz jazda do końca zwężki jest wręcz rekomendowana. Obstawiam, że tirowcy będą się o nowym przepisie dowiadywać latami - w końcu to zawodowi kierowcy.

  • Lubię to 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Polarny napisał:

https://spidersweb.pl/autoblog/jazda-na-suwak-przyjeta-ustawa/

Niepokoi jedynie sformułowanie "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości ", ale w praktyce, gdy i tak więcej się stoi, niż jedzie, chyba nikt nie będzie interpretował, że tego zmniejszenia prędkości - i to znacznego - nie było.

Ciekawy jestem, jaki to będzie miało wpływ na szeryfowanie. Co prawda i bez tego jest ono zabronione, ale teraz jazda do końca zwężki jest wręcz rekomendowana. Obstawiam, że tirowcy będą się o nowym przepisie dowiadywać latami - w końcu to zawodowi kierowcy.

 

Kolejny martwy przepis, nie do wyegzekwowania na drodze..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, r1sender napisał:

Fascynuje mnie suwak w Polsce. Jedni nie wpuszczą drudzy do samego końca jadą i czekają na zmiłowanie chociaż mają znak i miejsce im zrobisz.

A co w tym złego że jadę do końca? Raczej nigdy nie stoję dłużej niż 1 czy 2 auta. Zazwyczaj 3 już wpuszcza. I tak się powinno robić. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, angrius napisał:

A co w tym złego że jadę do końca?

 

nic ;]

 

tylko odpowiednio wcześniej trzeba rzeczywiście zredukować prędkość i włączyć kierunek właśnie te 3-4 auta przed końcem swojego pasa. Jak kończącym pasem jadą ludzie, a nie dzbany to płynność wzorowa :)

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, siwyyy77 napisał:

Ale "kapusie" będą mieli nowy temat filmików... zacięty zamek ;) 

Wystarczy by cwaniaki nie jezdzili na zderzak i janusze odpuscili, zamek sam sie zrobi,  a kapusie nie mieliby pozywki.

Niemniej zaleta kapusiow to to , ze im sie chce cos zglosic, pochodzic za tym i uzyskac efekt w postaci spowiedzi janusza i finalnie mandatu.

W przeciwienstwie to innych  ktorzy narzekaja ale nic nei robia by to sie zmienilo.

Zatem w dobrej sprawie to nie kapusiowanie a eliminowanie cwaniakow czy bezmozgow, jak kto woli.

By zylo sie lepiej i bezpieczniej.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

Wystarczy by cwaniaki nie jezdzili na zderzak i janusze odpuscili, zamek sam sie zrobi,  a kapusie nie mieliby pozywki.

Niemniej zaleta kapusiow to to , ze im sie chce cos zglosic, pochodzic za tym i uzyskac efekt w postaci spowiedzi janusza i finalnie mandatu.

W przeciwienstwie to innych  ktorzy narzekaja ale nic nei robia by to sie zmienilo.

Zatem w dobrej sprawie to nie kapusiowanie a eliminowanie cwaniakow czy bezmozgow, jak kto woli.

By zylo sie lepiej i bezpieczniej.

Jak bym miał każdy filmik wysyłać na policję to bym dziennie chyba z 2 godziny nad tym musiał siedzieć i obrabiac

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, technix napisał:

Codziennie jadę do końca zwężki w całym kujawsko pomorskim, jak jeżdżę.

Nie wiem po co ludzie stoją w kolejce na jednym pasie?

 

Po to stoją, żeby sie nie pchać na chama

A jazda do samego końca zwężką i wpychanie sie na trzeciego, to jest właśnie chamstwo i tworzenie się korków

  • Lubię to 1
  • Nie lubię tego 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ustepujesz miejsca pieszemu na przejściu to jesteś chamem?

Jeżeli jedziesz sobie spokojnie PUSTYM pasem, to przepraszam, przed kim się pchasz na chama?

Widzę, że Ty będziesz miał duże problemy emocjonalne z nowymi przepisami 

To nie dla Ciebie, SZERYFIE 😁

  • Lubię to 4
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, blue_ napisał:

Po to stoją, żeby sie nie pchać na chama

A jazda do samego końca zwężką i wpychanie sie na trzeciego, to jest właśnie chamstwo i tworzenie się korków

 

Gdyby wszyscy zajmowali równo wszystkie pasy to tematu jazdy wolnym pasem, wpychania się na chama oraz szeryfowania w ogóle by nie było. Proste i skuteczne. Czyż nie?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcin L. napisał:

 

Gdyby wszyscy zajmowali równo wszystkie pasy to tematu jazdy wolnym pasem, wpychania się na chama oraz szeryfowania w ogóle by nie było. Proste i skuteczne. Czyż nie?

Przydałaby się edukacja w mediach, wyjaśnianie przepisów i sugerowanie prawidłowych zachowań.

 

  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wladmar napisał:

Najbardziej wpienia, jak stanie ktoś w połowę kończącego się pasa i próbuje się wbić, mimo iż ma przed sobą jeszcze ze 100 metrów...

Tak robi, bo takie ma doświadczenia. Niestety jak dotąd ludzie chętniej ustępują komuś, kto chce się wbić wcześniej, niż takim na końcu pasa. Że niby "jego puszczę, bo przecież chce grzecznie z nami postać w długim ogonku a tamtych cwaniaków już nie" 😏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wasylek napisał:

Tak robi, bo takie ma doświadczenia. Niestety jak dotąd ludzie chętniej ustępują komuś, kto chce się wbić wcześniej, niż takim na końcu pasa. Że niby "jego puszczę, bo przecież chce grzecznie z nami postać w długim ogonku a tamtych cwaniaków już nie" 😏

I właśnie przez takich, co wjeżdżają wcześniej, ci w kolejce czekają dłużej.

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Polarny napisał:

Niepokoi jedynie sformułowanie "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości "

 

Czytałem jakiś czas temu projekt, który był chyba nieco inny i tam AFAIR nie było nic o prędkości. Można to było interpretować również tak, że ogień do końca pasa, a potem na chama wjazd w "normalnie" jadącą kolumnę. Więc jest chyba "lepiej" ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, technix napisał:

Jeżeli jedziesz sobie spokojnie PUSTYM pasem, to przepraszam, przed kim się pchasz na chama?

 

Nie o tym piszę.

Jest zwężka, np w przypadku robót drogowych, to znaki są juz kilometr wcześniej. I nie zjedzie jeden z drugim zawczasu wcześniej, tylko ciśnie do samego końca i pcha sie wręcz na chama, często na dodatek z niedozwoloną prędkością. I jak sie taki wepcha komus, to nie dość że stwarza zagrożenie, to jeszcze robi sie korek na pasie głównym.

Nigdzie z taką jazdą nie spotkałem się za granicą. Tylko w naszym kraju jest taki syf na drogach. Zauważyłem też że przeważnie tak jeżdżą właściciele mocniejszych aut, albo służbówkami.

Co do puszczania pieszych, to juz inny temat

  • Nie lubię tego 1
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Polarny napisał:

Więc teraz nie będzie pchania się na chama - zmieniający pas na końcu zwężki będzie miał pierwszeństwo.

W tym przepisie nie na mowy o pierwszeństwie dla kierującego, któremu kończy się pas.

 

Przy kolizji winny będzie ten, który zmieniał pas ruchu. Kierujący, który nie przepuścił dostanie najwyżej mandat za brak zastosowania się do "suwaka".

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blue_ napisał:

Nie o tym piszę.

Jest zwężka, np w przypadku robót drogowych, to znaki są juz kilometr wcześniej. I nie zjedzie jeden z drugim zawczasu wcześniej

 

Jaki jest sens zjeżdżać wcześniej? Pas się kończy, to zmieniam, ustępując pierwszeństwo. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, blue_ napisał:

 

Nie o tym piszę.

Jest zwężka, np w przypadku robót drogowych, to znaki są juz kilometr wcześniej. I nie zjedzie jeden z drugim zawczasu wcześniej, tylko ciśnie do samego końca i pcha sie wręcz na chama, często na dodatek z niedozwoloną prędkością. I jak sie taki wepcha komus, to nie dość że stwarza zagrożenie, to jeszcze robi sie korek na pasie głównym.

Nigdzie z taką jazdą nie spotkałem się za granicą. Tylko w naszym kraju jest taki syf na drogach. Zauważyłem też że przeważnie tak jeżdżą właściciele mocniejszych aut, albo służbówkami.

Co do puszczania pieszych, to juz inny temat

A na czym polega jazda na suwak i po co jest wprowadzona i z sukcesami stosowana na zachodzie od lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wladmar napisał:

 

Jaki jest sens zjeżdżać wcześniej? Pas się kończy, to zmieniam, ustępując pierwszeństwo. 

 

Jeżeli wcześniej akurat jest luka, to zjeżdżam wcześniej, a nie cisne uparcie do końca jak większość, gdzie często jest gwałtowne hamowanie

  • Nie lubię tego 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, blue_ napisał:

 

Jeżeli wcześniej akurat jest luka, to zjeżdżam wcześniej, a nie cisne uparcie do końca jak większość, gdzie często jest gwałtowne hamowanie

 

Wiekszosc wlasnie zjezdza wczesniej i stoja potem jak te barany, a konczacy sie pas jest pusty albo blokowany przez tych, ktorzy chca sie wbic w polowie. 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Przydałaby się edukacja w mediach, wyjaśnianie przepisów i sugerowanie prawidłowych zachowań.

Trochę ostatnimi czasy się mówiło w TV (radio + net tez) o tym i to niezależnie od stacji.

Co z tego, jak teraz wlot do Białego z Warszawy przebudowuja i rycerzy nie brakuje, jak nie nasi to Białorusini.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wladmar napisał:

 

Najbardziej wpienia, jak stanie ktoś w połowę kończącego się pasa i próbuje się wbić, mimo iż ma przed sobą jeszcze ze 100 metrów...

 

I to jest prawdziwa przyczyna problemów na zwężeniach. Tacy właśnie geniusze.

 

  • Lubię to 5
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, blue_ napisał:

 

Jeżeli wcześniej akurat jest luka, to zjeżdżam wcześniej, a nie cisne uparcie do końca jak większość, gdzie często jest gwałtowne hamowanie

 

No i wytwarzasz korek. Masz jechać do końca i wjeżdżać 1 na 1, a nie 3 na 1 czy 2 na 1 czy 5 na 1.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, wladmar napisał:

 

Jaki jest sens zjeżdżać wcześniej? Pas się kończy, to zmieniam, ustępując pierwszeństwo. 

 

Jeśli wiesz, że po drodze są roboty drogowe to powinieneś już od samego domu jechać tylko prawym pasem.

:ok:

  • Haha 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Jeśli wiesz, że po drodze są roboty drogowe to powinieneś już od samego domu jechać tylko prawym pasem.

:ok:

Narazie to królują Ci co lewym lubią jeździć.

Dzisiaj babka matizem skręciła z prawego pasa na prawy, ja obok niej z lewego na lewy i chciałem dać w palnik bo się wcześniej strasznie wlokła, ale widząc że pcha się na mnie odpuściłem i za chwilę wyprzedzailem ja prawym.

Obserwowałem ja w lusterku, za 1km skrecala w lewo, w miejscu gdzie w lewo z obu pasów można skręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ZUBERTO napisał:

Narazie to królują Ci co lewym lubią jeździć.

Dzisiaj babka matizem skręciła z prawego pasa na prawy, ja obok niej z lewego na lewy i chciałem dać w palnik bo się wcześniej strasznie wlokła, ale widząc że pcha się na mnie odpuściłem i za chwilę wyprzedzailem ja prawym.

Obserwowałem ja w lusterku, za 1km skrecala w lewo, w miejscu gdzie w lewo z obu pasów można skręcić.

 

Spróbuj Matizem wbić się na lewy gdy już Cię zaczną wyprzedzać.

:hehe:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wujekcybul napisał:

Martwy przepis nikt tego nie bedzie egzekwowal. Niech lepej radiowozow dokupia.

Oczywiście, że tak będzie.

Policja czasem odstawić akcje, jakis rezyzyser kina akcji doniesie i tyle z tego będzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, blue_ napisał:

Jeżeli wcześniej akurat jest luka, to zjeżdżam wcześniej, a nie cisne uparcie do końca jak większość, gdzie często jest gwałtowne hamowanie

 

To poczytaj co napisałem poniżej, bo wydaje Ci się że robisz właściwie, a jest dokładnie na odwrót.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wujekcybul napisał:

Martwy przepis nikt tego nie bedzie egzekwowal. Niech lepej radiowozow dokupia.

Martwy czy nie, ale to tez dupochron dla tych co cisną z premedytacją do końca. Ktoś go nie wpuści to kogo będzie wina? Chodzi mi o skrajny przypadek dwóch pojazdów jadących kończącym się pasem. Ten drugi może chcieć wymusić. Dodatkowo ten zapis o prędkości. Jak znaczne musi być te zmniejszenie aby ten przepis miał miejsce ?

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, stig napisał:

Martwy czy nie, ale to tez dupochron dla tych co cisną z premedytacją do końca. Ktoś go nie wpuści to kogo będzie wina? Chodzi mi o skrajny przypadek dwóch pojazdów jadących kończącym się pasem. Ten drugi może chcieć wymusić. Dodatkowo ten zapis o prędkości. Jak znaczne musi być te zmniejszenie aby ten przepis miał miejsce ?

 

Winę ponosi ten zmieniający pas, nic się nie zmieni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Winę ponosi ten zmieniający pas, nic się nie zmieni. 

Tak. Tylko jak zacznie iść w zaparte a ty bez kamerki i świadków? W korku wielkiego problemu z taką sytuacją nie będzie ale jak prędkość wzrośnie do załóżmy 40km/h i będzie ona zmniejszona  właśnie ze względu na warunki to może być różnie. Sam korzystam z pasów zanikających, ale rośnie tutaj moim zdaniem pewne ryzyko nadinterpretacji i naciągnięć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:
2 godziny temu, Polarny napisał:

Więc teraz nie będzie pchania się na chama - zmieniający pas na końcu zwężki będzie miał pierwszeństwo.

 

Powodzenia

Z powodzeniem się wciskałem przy dotychczasowych przepisach, więc większego nie potrzebuję przy nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Phil_ips napisał:

 

No i wytwarzasz korek.

 

Nie wytwarzam, bo wjezdzam w lukę, jak jest na tyle miejsca, ze ten za mną nie musi hamowac.

Korek sie robi, jak ktoś nerwowo wjezdza na końcu pasa, a na właściwym wszyscy muszą hamować

Nie chce mi sie obrabiać filmików i wstawiać, ale codziennie mógłbym pokazywać takie sytuacje z jazdy do pracy najbardziej ruchliwą drogą w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, exor napisał:

 

Czyli ten kilometr pasa do robót drogowych jest do ozdoby? Nie wolno go używać?

Bez przesady.

 

Być może piszecie o różnych sytuacjach.

Czym innym jest korek, zator czy bardzo powoli jadące samochody - tu powinno się korzystać ze wszystkich pasów do końca.

A czym innym jest gęsty ruch, gdzie generalnie jedzie się w miarę sprawnie bez przestojów - tu lepiej pas zmienić wcześniej, bo wtedy faktycznie ci z końca zwężki będą zatrzymywać jadących pasem, który trwa.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.