Skocz do zawartości

Nowa CRV 1,5T vs 2.0 hybrid


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

Miał ktoś styczność z 1 albo 2, a najlepiej oboma?

Zaraz kończy mi się amortyzacja i wzorem @Ryb zaczynam 2-u letnie rozważania :phi:.

Na myśl przyszła mi CRV, bo cholernie żałuję że jej poprzednio nie kupiłem (wtedy miało być 2.0 + LPG).

W necie trochę poczytałem i w testach hybrydę raczej chwalą, @OZI o 1,5T niepochlebnie pisał.

Rocznie 25kkm, głównie po budowach wokół miasta (tak do 100-150km), kilka razy w roku jakies dluzsze wyjazdy po ok 1kkm.

Styl jazdy zdecydowanie odbiega od @fred77, a to ponoć niekoniecznie "żywioł hybrydy"?

Jednym słowem, jeżeli CRV to hybryda czy 1,5T?

 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZUBERTOzaluj wcześniejszego zakupu. Wujek ma CRV, ,2.0 2016 z LPG --- na trzaskał już prawie 150tysi i nic nie robił poza eksploatacja ..( przedstawiciel handlowy) hichry śmiechy ale tak mu do gustu przypadła że niedawno sprzedał swoją skórę superb żeby móc odkupić auto od firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko najwyższa wersja, wszystkie poniżej są takie sobie.

Jakiś czas temu rozmawiałem z typem od serwisu w H i mówił, że nie ma tego problemu u nas, tego o którym mówił Ozi.

Miejsca mniej jak w 4gen, deska spoko, radio ok, fotele szmaciane to syf, ledow nie ma aktywnych tylko jakieś zwykle, sporo systemów nawet w bieda wersjach. No i ten bagażnik w wersji 7osobowej

Wypada dużo lepiej w porównaniu do budżetowych marek jak kia, hjundaj, VW czy skoda

Osobiście, jeśli nie musisz brać lizingow i takich tam, to szukałbym mk4 1,6 9speed ex, najlepiej z aero pakiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Miał ktoś styczność z 1 albo 2, a najlepiej oboma?

Zaraz kończy mi się amortyzacja i wzorem @Ryb zaczynam 2-u letnie rozważania :phi:.

Na myśl przyszła mi CRV, bo cholernie żałuję że jej poprzednio nie kupiłem (wtedy miało być 2.0 + LPG).

W necie trochę poczytałem i w testach hybrydę raczej chwalą, @OZI o 1,5T niepochlebnie pisał.

Rocznie 25kkm, głównie po budowach wokół miasta (tak do 100-150km), kilka razy w roku jakies dluzsze wyjazdy po ok 1kkm.

Styl jazdy zdecydowanie odbiega od @fred77, a to ponoć niekoniecznie "żywioł hybrydy"?

Jednym słowem, jeżeli CRV to hybryda czy 1,5T?

 

 

 

Z 1.5t ktoś coś pisał o problemach wieku dziecięcego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, hefi napisał:

Osobiście, jeśli nie musisz brać lizingow i takich tam, to szukałbym mk4 1,6 9speed ex, najlepiej z aero pakiem.

Nie muszę, ale mogę, a teraz widzę że mają 102%.

Ceny używek też specjalnie nie zachęcają.

7 os. mi nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Czyli narazie wiesz tyle co i ja. Pytanie ile trwa wiek dzieciecy w przypadku Hondy?

 

Zasadniczo Honda mniej testuje na klientach. Silnik juz lata praktycznie w kazdej budzie w ofercie. 

A jak nie masz wstrętu do diesla to brać poprzedni gen 1.6 i-DTEC biturbo w Exe 😄 jak juz napisał @hefi. Tylko może być problem z dostępnością takiego egz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wujekcybul napisał:

Te silniki produkja olej i nie lubia zimnego klimaytu. Ja bym odpuscil w AU i Azji wymieniaja albo oddaja pieniadze u nas spuszcza na drzewo. Byc moze silnik juz jest poprawiony ale kto wie.

Zimny klimat to Alaska, czy mój wschód PL też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujekcybul napisał:

Te silniki produkja olej i nie lubia zimnego klimaytu. Ja bym odpuscil w AU i Azji wymieniaja albo oddaja pieniadze u nas spuszcza na drzewo. Byc moze silnik juz jest poprawiony ale kto wie.

 

Sledząc fora w Europie wzmianki o problemie z paliwem w oleju to głownie linki do artykułów o CDM i USDM. Inna sprawa to postawa HME, w szczególności oddział w Polsce, ktora ma tendencje to przekierowywania roszczeń reklamacyjnych na drzewo.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Filipfm napisał:

 

Sledząc fora w Europie wzmianki o problemie z paliwem w oleju to głownie linki do artykułów o CDM i USDM. Inna sprawa to postawa HME, w szczególności oddział w Polsce, ktora ma tendencje to przekierowywania roszczeń reklamacyjnych na drzewo.pl

Ciekaw jestem czy ten problem u nas w ogóle występuje. Ja tez widuję linki głównie do problemów opisywanych poza Europą ... w Polsce nie ma z tego powodu afery ... albo jest dobrze pozamiatana pod dywan.

 

Druga sprawa jest taka, ze te silniki lub ich elementy nie muszą być takie same. Fajnym przykładem jest problem olejowy w Civic 9-gen z początków produkcji ... który ma w PL inne tłoki niż wynika z dokumentacji .. no i problem z piciem oleju.

Temat drążył Jacek Balkan w jedym z ostatnich Motodzienników. -> oglądać od ok 3:20

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Azbest napisał:

Ciekaw jestem czy ten problem u nas w ogóle występuje. Ja tez widuję linki głównie do problemów opisywanych poza Europą ... w Polsce nie ma z tego powodu afery ... albo jest dobrze pozamiatana pod dywan.

 

Z ciekawosci spytam ziomka pracującego w ASO [H]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Azbest napisał:

Ciekaw jestem czy ten problem u nas w ogóle występuje. Ja tez widuję linki głównie do problemów opisywanych poza Europą ... w Polsce nie ma z tego powodu afery ... albo jest dobrze pozamiatana pod dywan.

 

Druga sprawa jest taka, ze te silniki lub ich elementy nie muszą być takie same. Fajnym przykładem jest problem olejowy w Civic 9-gen z początków produkcji ... który ma w PL inne tłoki niż wynika z dokumentacji .. no i problem z piciem oleju.

Temat drążył Jacek Balkan w jedym z ostatnich Motodzienników. -> oglądać od ok 3:20

 

Nie ma bo sprzedaz marginalna vs swiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Azbest napisał:

nowych Civiców to akurat sporo widać na ulicach. Nie wiadomo tez czy Civ i CRV maja dokładnie ten sam silnik, bo moc jest inna. 

W statystykach sprzedazy nie ma ba Honda zamyka fabryke w UK i pewnie bedzie sie zwijac z EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFAIK - ale juz pojawiaja sie pierwsze problemy z MY 2019.

Ostatnie info bylo z 5/2019 - extra gwarancja, sw upgrade.

https://www.consumerreports.org/car-recalls-defects/honda-extends-warranty-on-troubled-turbo-engines/

f261841ca02e42d75fbde1fb7df19bf7.jpg

74f2173714b294491b065c00f1cf93a6.jpg

Problem wydaje sie taki ze Honda uwaza ze jej konstrukcyjny fakup moze byc zalatwiony przez sw upgrade.

Tu:

Honda zaklada, ze dostawanie sie benzyny do oleju jest ok/normalne bo benzyna wyparuje..

Stad rozwalanie tych silnikow w zimnych klimatach.



Problem jest taki ze sa raporty ze w goracych klimatach tez te same problemy sie pojawiaja.

Drugi o wiele czestszy problem z tym silnikiem u mnie na wsi (50,000 sprzedanych Honda rocznie probka) to ze 1.5l wola o service co 6k km - czyli imvho dopoki Honda sie nie przyzna ze konstukcyjnie jest z tym zle to zadne sw upgrade tego nie naprawi.

Drugi problem taki ze honda leci, sa w tarapatach. Ergo koszt ciecia $$$ na gwaracje, powszechna opinia jest ze skalkulowali ze taniej jest przeczekac z 1.5lT niz naprawic, chociaz pewnie zmiany wprowadzili (????) ale tu nie ma nic do zobaczenia bo jesli sie przyznaja to jest pare pozwow zbiorowych vs Honda ...



Sent from my SM-N975F using Tapatalk

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.10.2019 o 08:55, wujekcybul napisał:

W statystykach sprzedazy nie ma ba Honda zamyka fabryke w UK i pewnie bedzie sie zwijac z EU.

Poki co oficjalnie dementuja te plotki. 

Fabryka w Swindon jest zawijana  z uwagi na globalizacje produkcji. Brexit pomogl w tej decyzji. I to, ze zniesiono clo na auta z JP.

Mazda nie ma fabryki w Europie i jakos nie ma plotek ze sie wycofuje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Filipfm napisał:

Poki co oficjalnie dementuja te plotki. 

Fabryka w Swindon jest zawijana  z uwagi na globalizacje produkcji. Brexit pomogl w tej decyzji. I to, ze zniesiono clo na auta z JP.

Mazda nie ma fabryki w Europie i jakos nie ma plotek ze sie wycofuje. 

 

Z dwoma samochodami, ktore sie sprzedaja siwata nie zawojuja a szkoda zawsze jakies to urozmaicenie od francuskiej padaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wujekcybul napisał:

Z dwoma samochodami, ktore sie sprzedaja siwata nie zawojuja a szkoda zawsze jakies to urozmaicenie od francuskiej padaki.

 

No sprzedaz w Europie maja na poziomie 10k miesiecznie - calej gamy. Czyli ok 2x mniej niz Mazda.

W gamie zasadniczo 4 modele z czego CRV i Civic sprzedaja sie mniej wiecej w po 1/3, a HRV i Jazz po ok 20%. I tu jestem zdziwiony wynikami Jazza - bo myslalem, ze tego nikt nie kupuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Filipfm napisał:

 

No sprzedaz w Europie maja na poziomie 10k miesiecznie - calej gamy. Czyli ok 2x mniej niz Mazda.

W gamie zasadniczo 4 modele z czego CRV i Civic sprzedaja sie mniej wiecej w po 1/3, a HRV i Jazz po ok 20%. I tu jestem zdziwiony wynikami Jazza - bo myslalem, ze tego nikt nie kupuje.

 

Jazz to bardzo fajne auto do tego z tym mocniejszym silnikiem calkiem szybkie. No ale trzeba umiec jezdzic i biegi zmieniac bo to wolno ssace. IMO wycofaja sie z EU i beda sprzedawac tam gdzie im sie oplaca Azja i USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wujekcybul napisał:

Jazz to bardzo fajne auto do tego z tym mocniejszym silnikiem calkiem szybkie. No ale trzeba umiec jezdzic i biegi zmieniac bo to wolno ssace. IMO wycofaja sie z EU i beda sprzedawac tam gdzie im sie oplaca Azja i USA.

 

Jazz jest bardzo fajnym autem. Ale gama silnikowa kulała w dobie turbokosiarek mało ludzi w Europie chce jezdzic wolnossakami. Do tego cena, ktora dosc skutecznie odpycha część klientów. 

 

Now model ma byc wyłącznie Hybrydą - i obawiam się, że ceną zabije potencjalnych entuzjastów. 

 

A co do wycofania z rynku, to takie pogłoski są od dawna - i taka ewentualnosc niestety. Inna sprawa, ze zrobili też krok zapobiegawczy globalizując gamę modelową. Civic znowu jest autem globalnym - oczywiście rozni sie specyfikacją czy ofertą silnikową (u OZIego i w Azji nadal sprzedają nieśmiertelny R18, który znamy z VIII i IXgena), więc minimalizują inwestycje w opracowanie nowych modeli na EUDM - jak kiedys Accord i Civic.

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jazz jest bardzo fajnym autem. Ale gama silnikowa kulała w dobie turbokosiarek mało ludzi w Europie chce jezdzic wolnossakami. Do tego cena, ktora dosc skutecznie odpycha część klientów. 
 
Now model ma byc wyłącznie Hybrydą - i obawiam się, że ceną zabije potencjalnych entuzjastów. 
 
A co do wycofania z rynku, to takie pogłoski są od dawna - i taka ewentualnosc niestety. Inna sprawa, ze zrobili też krok zapobiegawczy globalizując gamę modelową. Civic znowu jest autem globalnym - oczywiście rozni sie specyfikacją czy ofertą silnikową (u OZIego i w Azji nadal sprzedają nieśmiertelny R18, który znamy z VIII i IXgena), więc minimalizują inwestycje w opracowanie nowych modeli na EUDM - jak kiedys Accord i Civic.

6dc72a72cdd9645a988daec585bd26f6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.