Skocz do zawartości

Brak tłumika środkowego. Jaki skutek?


Joki

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego?

Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem.

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale środkowy tłumik odpowiada za dostrojenie układu, a końcowy to tylko moderator dźwięku.

Osobiście bym środkowego nie ruszał.

Czy będzie głośniej? Na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Cinek napisał:

Osobiście bym środkowego nie ruszał.

Nie zamierzam bo go nie ma. Tyle, że w normalnych wersjach jest i być może daje to odpowiedź na inny problem, do którego rozwiązania dopiero zmierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Joki napisał:

Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego?

Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem.

:hmm:

Są auta takie jak np Punto 2 1,2 8v  gdzie były wersje z tłumikiem środkowym i bez. Jakiś specjalnych różnic nie zaobserwowałem.

Z drugiej strony w moim aucie są fabrycznie 3 tłumiki przelotowe oraz kat i spełniają swoją rolę także może to bardzo indywidualnie zależeć od auta.

Tłumiki przelotowe są korzystniejsze ze względu na osiągi ale żeby mieć dobrą skuteczność muszą być słusznych rozmiarów.

Ogólnie  układ wydechowy to wbrew pozorom nie jest prosty temat. Zwłaszcza jak się chce połączyć dobry przelot i cichą pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 6 cylindrowym bmw 3 kolegi zrobila sie dziura w srodkowym. Wiec na szybko wycielismy tlumik srodkowy i wspawalismy prosta rure. Koncowy tlumik oczywiscie zostal. Efekt to paskudny metaliczny dzwiek cos jak malolat w hondzie zarzynający silnik.Porazka. Jak tylko przyszedl nowy tlumik srodkowy to zostal wspawany i dzwiek znow stal sie mily dla ucha.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Joki napisał:

Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego?

Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem.

:hmm:

W punto II seryjnie nie miałem tłumika środkowego ale przy okazji wymiany bo pordzewiało założyłem. Żadnej różnicy.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Josyp napisał:

W Megance 1,6 kiedyś wyciąłem, ale strasznie głośno było, więc wspawałem z powrotem

A dokładniej? Głośno w środku, na zewnątrz, na wolnych, wysokich obrotach czy w całym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Joki napisał:

A dokładniej? Głośno w środku, na zewnątrz, na wolnych, wysokich obrotach czy w całym zakresie?

Najprościej mówiąc wszędzie, choć dzwięk nie był wnerwiający, przypominał rajdy WRC i był za głośny.

 

Tam jest kat w pierwszym tłumiku, środkowy i końcowy, końcowy przerdzewiał w środku, rozciąłem go, wywaliłem do pustej puchy, tak samo wyciąłem kata i środkowy i zrobił się w praktyce pełen przelot (acz z dwoma puchami) - było bardzo głośno, po wspawaniu do tego tylko środkowego (reszta bez zmian) wróciło do poziomu w pełni akceptowalnego, więc w moim przypadku rola była kluczowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.10.2019 o 17:32, Joki napisał:

Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego?

Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem.

:hmm:

 

Turbo czy N/A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Joki napisał:

Wolnossak ale to chyba bez znaczenia w kwestii doznań akustycznych?

Interesuje mnie dokładnie zmiana wrażeń słuchowych wewnątrz auta.

 

Ma znaczenie, bo turbo samo w sobie wycisza. 

 

Tak jak koledzy pisali, brak środkowego zazwyczaj powoduje brzydki, metaliczny i nieprzyjemny dla ucha dźwięk. Miałem w N/A przez chwile i wstawiłem środkowy. 

 

W turbo brak środkowego tylko polepszał ryk 2,5'' przelotu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.