Jump to content
Sign in to follow this  
⠀

Kabelki

Recommended Posts

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już nabędziesz auto to kupujesz sobie na ścianę właściwą ładowarkę i masz wszystkich w nosie.

Do tesli z USA stosujesz przejściówki, a ostatnio są przerabiane lokalnie.

My mając europejsko wyspecyfikowanego nie możemy się naładować pod Macro, bo tam jest tylko ChaDeMo.

Pod Lidlem za to jest Type-2, CCS i ChaDeMo... więc ładujesz co chcesz.

 

A reguły generalnej nie ma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ⠀ napisał:

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

 

Samochody z CCS można ładować z type2. Żadnej przejściówki nie trzeba.

Leafa też można ładować w type2, wystarczy odpowiedni kabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ⠀ napisał:

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

Tu jeszcze za słabo omówione było? ;]

Czy za bardzo? :phi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tu jeszcze za słabo omówione było? ;]
Czy za bardzo? :phi:
 
 
A widzisz, umknęła mi informacja o tym że wszystkie auta i tak mają AC.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ⠀ napisał:

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

 

W skrócie.

Po prostu Leaf pierwszej generacji ma Type 1 zamiast Type 2, i wszystkie wozy z USA, bo tam standardem jest Type 1.

Żeby taki wóz naładować na słupku gdzie masz tylko prąd AC czyli Type 2, potrzebujesz kabel (T2->T1) jeśli będzie gniazdo.

Jeśli słupek jest z wtyczką i kablem, potrzebna lub przejściówka (T2-T1).

 

CHAdeMO i CCS to osobna historia, bo to prąd DC. Zazwyczaj stacje są z CHAdeMO i CCS'em do wybory, choć zdarza się, że jest tylko CHAdeMO lub tylko CCS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.