Skocz do zawartości

Kabelki


format

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już nabędziesz auto to kupujesz sobie na ścianę właściwą ładowarkę i masz wszystkich w nosie.

Do tesli z USA stosujesz przejściówki, a ostatnio są przerabiane lokalnie.

My mając europejsko wyspecyfikowanego nie możemy się naładować pod Macro, bo tam jest tylko ChaDeMo.

Pod Lidlem za to jest Type-2, CCS i ChaDeMo... więc ładujesz co chcesz.

 

A reguły generalnej nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ⠀ napisał:

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

 

Samochody z CCS można ładować z type2. Żadnej przejściówki nie trzeba.

Leafa też można ładować w type2, wystarczy odpowiedni kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ⠀ napisał:

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

Tu jeszcze za słabo omówione było? ;]

Czy za bardzo? :phi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ⠀ napisał:

Siema,

 

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków?

Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem?

 

W skrócie.

Po prostu Leaf pierwszej generacji ma Type 1 zamiast Type 2, i wszystkie wozy z USA, bo tam standardem jest Type 1.

Żeby taki wóz naładować na słupku gdzie masz tylko prąd AC czyli Type 2, potrzebujesz kabel (T2->T1) jeśli będzie gniazdo.

Jeśli słupek jest z wtyczką i kablem, potrzebna lub przejściówka (T2-T1).

 

CHAdeMO i CCS to osobna historia, bo to prąd DC. Zazwyczaj stacje są z CHAdeMO i CCS'em do wybory, choć zdarza się, że jest tylko CHAdeMO lub tylko CCS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.