Skocz do zawartości

Chewrolet Captiva 2011 zderzak i kangur/orurowanie


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Z racji że było tu kilku właścicieli Captiv to może ktoś pomoże. Brak posiada takowe auto. I wymarzył sobie orurowanie przednie. Zakupił takowe na OLX ponoć pochodzące właśnie z tego modelu. Dowiedział że mocowanie bajecznie proste. Czyli dwie śruby od dołu i jedna z rejestracją. W zeszła sobotę próbowaliśmy zamontować. Ile ciężkiego słownictwa użyłem to tylko ja i brat wiemy.

Od dołu przykręca się to do kieprawych wsporników trzymających zderzak -ZAŁAMKA, ale nie możemy znaleźć śruby za rejestracją? Ktoś to montował? W tą sobotę zabieramy się do ściągnięcia zderzaka - może to coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Azbestuwazam że może.miec problemy :

 

1. Legalność co do opcji wyposażenia samochodu

2. Przegląd techniczny- diagnosta może nie podbić przeglądu

3. Policjant na drodze - pewnie zabierze dowód

4. W razie wypadku Ubezpieczyciel OC może nie wypłacić kasy lub pokryć naprawy bo rzeczoznawca będzie miał wątpliwości.

5. Prawdziwa homologacja powinna być jak w klatkach bezpieczeństwa (poczytaj) numer nabity lub tabliczka znamionowa.

 

te orurowania tuningowe traktowałbym jako gadżet który może namieszać w razie kolizji/badania/spotkania z policja

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, wladmar napisał:

 

Nie, nie są. 

 

Mam nadzieję, że nie są i że każde spotkanie z policją będzie kończyć się zabraniem DR.

Miasto to nie australijski interior gdzie trzeba się przed kangurami oslaniać :facepalm:

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2019 o 10:32, Azbest napisał:

... a tak na marginesie ... te rury to są jeszcze w Polsce legalne? Tyle się mówi o bezpieczeństwie pieszych - musi być odpowiednia przestrzeń między maską a silnikiem żeby było "miękko pieszemu", same maski też są już bardziej elastyczne ...

 

"

warunkiem pozytywnego przejścia każdego badania jest wynik nie gorszy niż 90% wartości skutków uderzenia pojazdu bez orurowania;

"

 

Każde wyposażenie auta powinno być homologowane i spełniać szereg kryteriów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, iwik napisał:

 

Mam nadzieję, że nie są i że każde spotkanie z policją będzie kończyć się zabraniem DR.

Miasto to nie australijski interior gdzie trzeba się przed kangurami oslaniać :facepalm:

Z jednej strony tak, z drugiej nie.

Wyjeżdżając wczoraj wieczorem w gęstej mgle cmoknąłem zderzakiem sarenkę, która stała sobie na asfalcie - znaku ostrzegawczego brak.

Solidny bullbar zlikwidowałby problem nadmiernej ilości dziczyzny na drodze, nie w lasach :oki:

Inna sprawa, że jechałem może ze 30km/h i nie mam zderzaków jak w Fordach z lat 90-tych :phi:

A pojazd do orurowania przystosowany, bo nawet rama jest :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pipper napisał:

Z jednej strony tak, z drugiej nie.

Wyjeżdżając wczoraj wieczorem w gęstej mgle cmoknąłem zderzakiem sarenkę, która stała sobie na asfalcie - znaku ostrzegawczego brak.

Solidny bullbar zlikwidowałby problem nadmiernej ilości dziczyzny na drodze, nie w lasach :oki:

Inna sprawa, że jechałem może ze 30km/h i nie mam zderzaków jak w Fordach z lat 90-tych :phi:

A pojazd do orurowania przystosowany, bo nawet rama jest :jem:

Ale autor watku nie pyta o solidny bullbar tylko rurke przykrecana na 3 sruby.

 

Pytanie natomiast do ciebie czy nadal bys chcial miec bullbara gdyby zamiast sarny biegl tam dzieciak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czacha napisał:

Ale autor watku nie pyta o solidny bullbar tylko rurke przykrecana na 3 sruby.

 

Pytanie natomiast do ciebie czy nadal bys chcial miec bullbara gdyby zamiast sarny biegl tam dzieciak?

Nie, dlatego nie zakładam. Konstrukcja fabrycznie jest mocna. Plastiki są wymienne.

P.s. Dzieciaka w to nie mieszaj 😉

Bo zapytam, gdzie są jego rodzice...

 

Do autora wątku, ściągnąć schematy i powalczyć.

W 3 pojazdach swoich montowałem stopnie boczne ostatnio, jazda niezła.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rurki przykręcane na 3 śruby to proszenie się o kłopoty. Nie chroni przed niczym, a tylko przeszkadza w razie uderzenia.

 

Przetestowałem na własnej skórze.

 

Miałem taki patent w Nissanie Terrano II. Ładnie wyglądało, ale zaczepy montażowe były całkowicie nieprzemyślane.

Podczas lekkiej stłuczki z VW Golf, rurka się trochę zagięła uszkadzając maskę, reflektor, chłodnicę klimatyzacji. Zderzak przetrwał kolizję bez uszkodzeń, ale naprawa pozostałych kosztowała 10 000 zł.

Gdyby nie rura to uszkodzony byłby tylko zderzak.... w Golfie rozbity był tylni reflektor i delikatnie zagięty błotnik.

 

Po naprawie auto już nigdy nie miało założonej rury......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.