Fatal Napisano 22 Października 2019 Udostępnij Napisano 22 Października 2019 Hej Siostrze kupiłem GP 1.4 8V z gazem 2007 r i mam teraz problem który chciałbym rozwiązać , otóż samochód odpali chodzi około 5 lub 10 sekund w tym czasie tyrka pyrka obroty szaleją i gaśnie , teraz byłem u siostry i próbowałem go odpalić z siedem razy i cały czas ten sam efekt proszę o pomoc bo siostra mi łeb urwie pozdrawiam i dziękuję Fatal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 23 Października 2019 Udostępnij Napisano 23 Października 2019 Jeżeli LPG na pokładzie proponuje zakręcić gaz na butli . Później proponuje odłączyć aku na dłuższą chwilę minimum 20min. Żeby komp sobie odpoczął. Po tych zabiegach kilka razy sproboje odpalić auto. Może gaz przepuszcza na elektrozaworze i ma zbyt bogata mieszankę. Kabel elm i przejściówka (żółta bodajże) plus Multiecuscan pokazałby jaki błąd wywala. ... A tak to gdybanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 23 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2019 ok tak zrobie dzisiaj zobacze dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 24 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2019 A więc jestem ponownie otóż na tą chwilę odłączyłem czujnik ciśnienia powietrza i samochód odpala ok , tyko był na zegarach błąd silnika , ale stwierdziłem że to z nim musi być coś nie tak i wymieniłem na nowy za jedyne 200 zł , niby teraz jak jest ciepły odpala za każdym razem i jest ok , zobacze jeszcze na zimnym czy jest ok , jeśli tak bedzie dam znac , a jeśli nie to usterki szukam dalej pozdrawiam Fatal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 27 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2019 Hej Otóż problem jest mniejszy , bo samochód odpala od strzała lecz pojawił się następny temat co jakiś czas ( to jest kwestia losowa ) samochód odpala i gaśnie , za drugim razem jak załapie to jest ok , dzisiaj miałem dodatkowo sytuacje jadę na myjnię i czekam w kolejce , co się okazało samochód odpalił ale nie reagował na gaz , dobrze że kupiłem interfejs to jutro go podepnę co mu się dzieje , strzela fochem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 28 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2019 Interfejs przyszedł i wracając z firmy podłączyłem sprzęt i co się okazało błąd sondy lambdy P0171 - uboga mieszanka , teraz pytanie z tego co wiem są dwie sądy czy one są takie same ? Fiat grande punto 1,4 8V pozdrawiam Fatal , jutro może mi się uda pogrzebać i skasuje błąd zobaczę czy wyskoczy ponownie , najlepsze to że samochód odpala , oczywiście trochę go czepie na obrotach jak się doda delikatnie gazu to wszystko pracuje ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Kiedys montowałem sondy euro5 w zielonym wężu. To były te same. Nie wiem możliwe że nadal były te same co w fiacie 500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Uboga mieszanka to raczej sondę bym odrzucił . Poszedł tropem. Pompa paliwa ,nieszczelności.na wężach . Dolot. Itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 (edytowane) Sprawdź luzy zaworowe, tam są płytki do regulacji. Jak masz interfejs do Mes-a to sprawdź wartość podciśnienia w kolektorze ssącym tzw. MAP. Powinien być w granicach 0,3-0,35Bar na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika przy wyłączonych odbiornikach prądowych i klimie. Ten pomiar odzwierciedla szczelność zaworów. W 1.4tjet z 2017r obie sondy są takie same z tego co zauważyłem, więc nie wykluczone że w starszych Fiatach jest podobnie. Poza tym sonda przed katem nie pracuje zaraz po odpaleniu zimnego silnika, więc bym ją odrzucił. Pytanie czy próbowałeś odpalać przy zakręconym wielozaworze na butli tak jak Ci HARDTECHNO napisał wcześniej? Trzeba kolejno eliminować poszczególne elementy. Edytowane 29 Października 2019 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2019 A więc tak dzisiaj zszedłem do samochodu zakręciłem zawór od gazu i odpalił zaraz zgasł , za drugi razem już załapał i wszystko było ok , w tym czasie na kompie wyskoczył mi błąd sondy otóż ( P0171 Sonda lambda Czujnik 02 rząd 1 - mieszanka zbyt uboga ) , dojechałem na miejsce skasowałem błąd , po powrocie do domu bład znów się pojawił w trakcje jazdy , teraz zszedłem na zimnym silniku ładnie odpalił , cały czas zawór od lpg jest zakręcony , zastanawia mnie ta sonda , co o tym myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Skasuj błędy i pojeździj parę dni na samej PB czy błąd dalej się będzie pojawiał. Jak odpala bez problemu przy zakręconym wielozaworze na butli to masz nieszczelne wtryski lub reduktor. Błąd sondy może pojawiać się od niesprawnej lub źle wyregulowanej instalacji lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Ok zobaczę co z tego wyjdzie ale wydaje mi sie że jest coś na rzeczy z instalacja lpg , jak widzę jak wygląda reduktor to mi szczena opada cały pordzewiały , butla była rok temu wymieniana to tam nic nie podejrzewam , może uda mi się sprawdzić ten elektrozawór czy działa prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 1 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2019 Hej , wymieniłem w instalacji lpg , elektrozawór przy reduktorze połowę węży bo ich stan był przerażający , dzisiaj objechałem wszystkie cmentarze i jest ok , muszę wymienić jeszcze resztę węży i bedzie ok , samochód bedzie bezpieczny i zdolny do jazdy , dzisiaj rano odpalił od strzała już po włączonej instalacji lpg także jakaś poprawa jest dzięki za podpowiedzi , jeszcze będę obserwował tą sondę bo wyskakuje mi codziennie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Jeżeli poprawa jest to jeszcze przydałoby się ślubna regulację samego LPG... Sonda może walić błędem bo wykrywa zbyt uboga mieszankę. Zostaje gazownik i regulacja kompem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 2 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Też o tym myślałem że i tak bede musiał jechać do gazownika juz dzwoniłem do swojego ale akurat do tej instalacji nie ma oprogramowania , muszę poszukać jakiegoś magika ale dziękuję Ci za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.