Skocz do zawartości

Skoda znów ma być tania


Zbynek

Rekomendowane odpowiedzi

VAG zapowiada zmianę strategii Skody i Seata. Seat ma być marką sportową (konkurentem Alfy Romeo) a Skoda ma być znów tania. Obecnie Skody stanowią zbyt dużą konkurencję dla Vw, a widząc jak Dacia zdobywa rynek tanich samochodów VAG zdał sobie sprawę że ten segment ma słabo obsadzony. Podobno Superb może zniknąć, a Skoda ma się skupić na modelach w cenie 40-100tys. zł. Czyli wracamy do starego porządku: Audi - premium, VW - dla ludu, Seat - na sportowo, Skoda - budżetowo.

 

Żródło: https://autokult.pl/35049,seat-premium-koda-prostsza-i-przystepna-nowe-plany-volkswagena

  • Lubię to 4
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

Słyszę o tym od 20 lat i jakoś im to kompletnie nie wychodzi. Nadal jest to "hiszpańska precyzja, niemiecki temperament". 

Podobnie ze Skodą.

Wątpie aby nagle ubili np Superby (bo kosztują pow 100kzł) czy tylko co wprowadzone SUVy :)

Poza tym ilekroć podchodziłem do Skody (Superb) to była najtańsza w klasie i tańsza niż Passat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, sherif napisał:

Podobnie ze Skodą.

Wątpie aby nagle ubili np Superby (bo kosztują pow 100kzł) czy tylko co wprowadzone SUVy :)

Poza tym ilekroć podchodziłem do Skody (Superb) to była najtańsza w klasie i tańsza niż Passat.

 

No właśnie, Skoda jest przecież tańszym (i gorszym jakościowo) VW. Ma potworki typu Rapida - brzydkie to, jakość niska, ale tanie i dla PH w sam raz. Fabia to gorsza wersja Polo, to samo Superb, gorsza wersja Passata. No jedynie Octavia stanowi sensowną w sensie jakości i ceny alternatywy dla Golfa i podejrzewam, że to ona poleci. SUVy zostaną, ale pewnie gorzej wyposażone, bez 4WD, takie tańsze wersje. 

Z Audi też od lat na siłę robią premium i wychodzi tak sobie - ma się nijak do Mercedesa i BMW. Ten sam VW, ale z lepszymi materiałami w środku. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wladmar napisał:

 

Słyszę o tym od 20 lat i jakoś im to kompletnie nie wychodzi. Nadal jest to "hiszpańska precyzja, niemiecki temperament". 

pozatym na sportowo to seat zrobił sobie Cupra  jako markę  ;] 

 

 

ciekawe czy bedzie opcja seat leon  2.0tsi 4x4  :hmm:;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

Podobnie ze Skodą.

Wątpie aby nagle ubili np Superby (bo kosztują pow 100kzł) czy tylko co wprowadzone SUVy :)

Poza tym ilekroć podchodziłem do Skody (Superb) to była najtańsza w klasie i tańsza niż Passat.

Tylko znow Superb nie sprzedaje sie jakos w oszalamiajacych ilosciach. Co innego SUVY te mysle, ze beda szly jak cieple bulki. Osobiscie uwazam, ze Skoda powinna byc wieksza i tansza ale gorsza zeby nie robic wewnetrznej konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Zbynek napisał:

VAG zapowiada zmianę strategii Skody i Seata. Seat ma być marką sportową (konkurentem Alfy Romeo) a Skoda ma być znów tania. Obecnie Skody stanowią zbyt dużą konkurencję dla Vw, a widząc jak Dacia zdobywa rynek tanich samochodów VAG zdał sobie sprawę że ten segment ma słabo obsadzony. Podobno Superb może zniknąć, a Skoda ma się skupić na modelach w cenie 40-100tys. zł. Czyli wracamy do starego porządku: Audi - premium, VW - dla ludu, Seat - na sportowo, Skoda - budżetowo.

 

Żródło: https://autokult.pl/35049,seat-premium-koda-prostsza-i-przystepna-nowe-plany-volkswagena

 

Ten komunikat można czytać dwuznacznie. Z jednej strony, że Skoda ma być tania, z drugiej, że podrożeje VW żeby zrobić cenową różnicę. Obstawiam ten drugi kierunek. Nie wierzę, że nagle Octavia zacznie kosztować 60-80 kPLN.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubicie SUV-ów to najgorsze, co mogliby zrobić. Ujeżdżam obecnie Outlandera II generacji i patrzyłem na kolejne modele tak z używki, jak i nowe. IMHO po II Outlander strzelił sobie w stopy (w zasadzie tylko benzynowe silniki,w zasadzie tylko CVT, która dla kogoś, kto kupuje używkę jest mocnym argumentem na nie, likwidacja ławeczki w tylnej klapie, w wersji siedmioosobowej praktycznie likwidacja sensownego bagażnika - zresztą ten strzał ładnie widać po statystykach sprzedaży). Dla warunków SUV+napęd 4x4+ możliwość okazjonalnego przewozu 7 osób oraz taki przyzwoity nie za duży i nie za mały gabaryt Kodiaq IMHO to w tej chwili to jedyna sensowna alternatywa w tej klasie cenowej, tym bardziej że za dwa- trzy lata, jak najstarsze egzemplarze potanieją w wersji używanej, to ze względu na wykonanie i pokrewieństwo z VW ma szansę być hitem na rynku używek w swojej klasie.

 

Podobnie Octavia - tak prywatnie, jak i dla PH średniego i wyższego szczebla oraz jako flotówka - jest traktowana nie jak Golf,z  którym jest spokrewniona, ale jak taki Passat dla ubogich. Odejście od Octavii nie spowoduje odpływu klientów do Passata, a tym bardziej Golfa, tylko raczej zwiększy parcie na Hyundai, Kia czy francuzy.

 

Kolejny segment - Fabia, zwłaszcza kombi. Planowane ubicie Clio V w wersji Grandtour tylko wzmocni Skodę - ale potencjalni klienci na Fabię, jeśli zostanie ogołocona do bieda - wersji  również nie powiosłują po Golfa, czy Polo, tylko poszukają u innych producentów.

Edytowane przez artipb
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artipb napisał:

 

Podobnie Octavia - tak prywatnie, jak i dla PH średniego i wyższego szczebla oraz jako flotówka - jest traktowana nie jak Golf,z  którym jest spokrewniona, ale jak taki Passat dla ubogich. Odejście od Octavii nie spowoduje odpływu klientów do Passata, a tym bardziej Golfa, tylko raczej zwiększy parcie na Hyundai, Kia czy francuzy.

 

Niestety ale nikt nie kupi i40 zamiast Passata do floty. Raz postrzeganie marki (ludzie odejda), dwa VAG w tej chwili kosi konkurencje warunkami finansowymi i 5 letnia gwarancja. Takze bidne floty nadal beda kupowaly podstawowe wersje ceedow CRDI i i30 a lepsze przerzuca sie na VW. Kupia im Golfy kombi i beda zadowoleni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wujekcybul napisał:

Niestety ale nikt nie kupi i40 zamiast Passata do floty. Raz postrzeganie marki (ludzie odejda), dwa VAG w tej chwili kosi konkurencje warunkami finansowymi i 5 letnia gwarancja. Takze bidne floty nadal beda kupowaly podstawowe wersje ceedow CRDI i i30 a lepsze przerzuca sie na VW. Kupia im Golfy kombi i beda zadowoleni.

Piszesz jakimiś stereotypami. Są floty co jeżdzą Fordami, Oplami czy Kią i nie koniecznie są to najbiedniejsze wersje. Znam firmę co mają i40 😎.

Nie samym VW Europa stoi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

Piszesz jakimiś stereotypami. Są floty co jeżdzą Fordami, Oplami czy Kią i nie koniecznie są to najbiedniejsze wersje. Znam firmę co mają i40 😎.

Nie samym VW Europa stoi.

Statystyki sprzedazy mowia co innego. Oczywiscie, ze sa floty co jezdza czyms innym ale uwazam, ze jak skasuja Octavie to pojda do VAG a nie po Talismana czy P508.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zabierze Octavię, to na pewno nie pójdą po Golfa w zamian - nie ta klasa, nie ta kasa. Ja wprost przeciwnie - uważam, że floty ewentualnie pozbawione Octavii uderzą po coś w podobnym przedziale cenowym - czyli albo bardzo bardzo gołego Paska, albo właśnie w dość ciekawe autka typu P508, Talisman i mimo wszystko w koreańce - które w kolejnych odsłonach są coraz ładniejsze w sensie europejskim - taki na przykład nowy Ceed, ProCeed czy Optima mają szanse dziabnąć spory kawałek tortu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem tego waszego pisania. Jeśli ktoś będzie miał do wyboru w tym samym segmencie i w tej samej cenie Dacię i Skodę (która jest prawie VW) to co kupi? Dacię czy Skodę?

Nikt nie mówi że nie będzie Skody tylko będą bieda wersje które i tak są najczęściej kupowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Statystyki sprzedazy mowia co innego. Oczywiscie, ze sa floty co jezdza czyms innym ale uwazam, ze jak skasuja Octavie to pojda do VAG a nie po Talismana czy P508.

A skąd porównanie Octavii do Talismana/P508? Już prędzej do Megane/P308.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, artipb napisał:

Jak się zabierze Octavię, to na pewno nie pójdą po Golfa w zamian - nie ta klasa, nie ta kasa. Ja wprost przeciwnie - uważam, że floty ewentualnie pozbawione Octavii uderzą po coś w podobnym przedziale cenowym - czyli albo bardzo bardzo gołego Paska, albo właśnie w dość ciekawe autka typu P508, Talisman i mimo wszystko w koreańce - które w kolejnych odsłonach są coraz ładniejsze w sensie europejskim - taki na przykład nowy Ceed, ProCeed czy Optima mają szanse dziabnąć spory kawałek tortu.

 

Jak zabiorą Octavię to biedne floty pójdą w Scalę, bogatsze w dobrze zrabatowane Golfy. Kwestia jaka będzie polityka grupy VAG dla flot. Aha, te rozważania nie dotyczą flot z kapitałem francuskim, tam zawsze kręciły Renaty, Pługi, aktualnie doszły Ople. Tylko wyższa kadra managerska wybiera spoza francuskiego prikazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zbynek napisał:

A skąd porównanie Octavii do Talismana/P508? Już prędzej do Megane/P308.

Jakto? Przeciez to limuzyna :phi: zreszta wymiary w srodku pewnie niewiele sie roznia. To nie jest moj target bo nie woze ziemniakow na targ ale na oko tak to wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, spad napisał:

 

Jak zabiorą Octavię to biedne floty pójdą w Scalę, bogatsze w dobrze zrabatowane Golfy. Kwestia jaka będzie polityka grupy VAG dla flot. Aha, te rozważania nie dotyczą flot z kapitałem francuskim, tam zawsze kręciły Renaty, Pługi, aktualnie doszły Ople. Tylko wyższa kadra managerska wybiera spoza francuskiego prikazu. 

Nie dziwie sie nie chcialbym jezdzic francuska klasa D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jakto? Przeciez to limuzyna :phi: zreszta wymiary w srodku pewnie niewiele sie roznia. To nie jest moj target bo nie woze ziemniakow na targ ale na oko tak to wyglada.

Octavia to przerośnięty kompakt. Daleko jej do klasy D choćby pod względem materiałów, wykończenia, wyciszenia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zbynek napisał:

Octavia to przerośnięty kompakt. Daleko jej do klasy D choćby pod względem materiałów, wykończenia, wyciszenia itp.

Postrzegana jest inaczej. To jednak nie jest golf tylko wieksze. Przy normalnych predkosciach czyli bez ulanskiej fantazji do 140km/h roznice w materialach i wyciszeniu nazwalbym pomijalnymi. I tak masz dobre auto do transportu ziemniakow na rynek za 90k a nie za 150k za francuza co sie popsuje od samego patrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spad napisał:

 

Ten komunikat można czytać dwuznacznie. Z jednej strony, że Skoda ma być tania, z drugiej, że podrożeje VW żeby zrobić cenową różnicę. Obstawiam ten drugi kierunek. Nie wierzę, że nagle Octavia zacznie kosztować 60-80 kPLN.

 

taniej to już nigdy nidzie nie będzie. Coraz ostrzejsze normy, coraz bogatsze wymagane wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, coraz większe wymagania klientów sprawiają i będą sprawiać że samochody będą mocno drożały. Bo już drożeją Raczej to będzie na zasadzie takiej, że ten sam kompakt okrojony z wyposażenia w Skodzie i z plastikiem takim, że oczy bolą od patrzenia będzie kosztował 80 tys. pln, w VW ten sam kompakt z trochę lepszym plastikiem, światełkami LED i możliwością domówienia DCC (za dodatkową opłatą oczywiście) będzie zaczynał się od 100 tys. pln, a w Audi ze znaczkiem czterech kółek na masce i kierownicy będzie startował od 140 tys. pln

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Nie bardzo rozumiem tego waszego pisania. Jeśli ktoś będzie miał do wyboru w tym samym segmencie i w tej samej cenie Dacię i Skodę (która jest prawie VW) to co kupi? Dacię czy Skodę?

Nikt nie mówi że nie będzie Skody tylko będą bieda wersje które i tak są najczęściej kupowane.

 

Pytanie jeszcze na czym będą polegać owe oszczędności. Skoda nie jest zrobiona z niewiadomo jakich materiałów ani nie ma jakiś wysublimowanych rozwiązań technicznych. 

Obecnie Fabia z klimą, radiem i silnikiem 1.0 95KM kosztuje 50 tysięcy, podobnie wyposażone Sandero 1.0 90KM w wersji Laureate - 43. Jak doposażymy Dacię we wszystko co można, nieznacznie przekroczymy 50, a za podobnie wyposażoną Skodę już zawołają ponad 60. 

Miałem (nie)przyjemność siedzieć w aucie firmowym kolegi - nowej skodzie w wersji podstawowej - z silnikiem MPI i dziurą zamiast radia. Plastik-fantastik, zdjęcie podlądowe:

 

933386400_;slot=15;filename=eyJmbiI6Inhn

 

W podobnej cenie można mieć to, ale z dużo większym bagażnikiem:

934587421_;slot=9;filename=eyJmbiI6IjZ1e

 

A taniej to:

935509708_;slot=2;filename=eyJmbiI6IjlmN

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ⠀ napisał:

Swoją drogą, ktoś się orientuje kiedy superb będzie dostępny w wersji hybrid plug in?

 

Pisali, że "...W Polsce spalinowo-elektryczny model zadebiutuje na początku 2020 roku..."

pożywiom – uwidim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Majkiel napisał:

Pytanie jeszcze na czym będą polegać owe oszczędności. 

Nie wiem. Myślę jednak że skoro Dacia daję radę to ze Skodą też się to da zrobić.

Co by nie mówić o Skodzie ale to wszystko mimo że wygląda słabo jest solidne i trwałe. Po prostu będzie szybciej się zużywać  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wujekcybul napisał:

Takze bidne floty nadal beda kupowaly podstawowe wersje ceedow CRDI i i30 a lepsze przerzuca sie na VW. Kupia im Golfy kombi i beda zadowoleni.

Mnie to nie martwi. Dzięki temu, że ktoś jednak kupuje do floty takie i30, ja mam fajne 3-letnie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Pytanie jeszcze na czym będą polegać owe oszczędności. Skoda nie jest zrobiona z niewiadomo jakich materiałów ani nie ma jakiś wysublimowanych rozwiązań technicznych. 

Obecnie Fabia z klimą, radiem i silnikiem 1.0 95KM kosztuje 50 tysięcy, podobnie wyposażone Sandero 1.0 90KM w wersji Laureate - 43. Jak doposażymy Dacię we wszystko co można, nieznacznie przekroczymy 50, a za podobnie wyposażoną Skodę już zawołają ponad 60. 

Miałem (nie)przyjemność siedzieć w aucie firmowym kolegi - nowej skodzie w wersji podstawowej - z silnikiem MPI i dziurą zamiast radia. Plastik-fantastik, zdjęcie podlądowe:

 

933386400_;slot=15;filename=eyJmbiI6Inhn

 

W podobnej cenie można mieć to, ale z dużo większym bagażnikiem:

934587421_;slot=9;filename=eyJmbiI6IjZ1e

 

A taniej to:

935509708_;slot=2;filename=eyJmbiI6IjlmN

patrząc na te wnętrza i tak najbardziej podoba mi się to ze skody, nawet z tą zaślepką zamiast radia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Zbynek napisał:

Czyli wracamy do starego porządku: Audi - premium, VW - dla ludu, Seat - na sportowo, Skoda - budżetowo.

patrząc na historię tych wszystkich marek to Skoda powinna być na miejscu Audi, jako ta najbardziej prestiżowa. Taka Skoda istniała i odnosiła sukcesy na rynku motoryzacyjnym zanim całe to Audi zostało wymyślone.

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wilu_80 napisał:

patrząc na historię tych wszystkich marek to Skoda powinna być na miejscu Audi, jako ta najbardziej prestiżowa. Taka Skoda istniała i odnosiła sukcesy na rynku motoryzacyjnym zanim całe to Audi zostało wymyślone.

Chyba sie mylisz .Skoda zaczela produkowac auta po I wojnie a Audi mialo pierwsze auto juz w 1901 roku[jeszcze pod nazwa Horch].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujekcybul napisał:

Czyli co sa takie dobre, ze zajmuja miejsce w czolowce sprzedazy?

To są efekty modeli sprzed 20 lat które się psuly. A czemu się psuly? Bo były bardziej skomplikowane w budowie i elektronice niż taki wieśwagen. I są o wiele bardziej komfortowe. Ludzie nadal żyją tymi stereotypami. I tak jak ja raczej nigdy nie kupię wieśwagena bo są nudne i brzydkie tak Ty nie kupisz francuskiej myśli motoryzacyjnej

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Pracownicy jakbym jezdzil 150KM/180KM Octavia i by mnie wsadzili do 3 cylindrowego Megane to bym odszedl z pracy do innej firmy. Ba nawet to 1.6T nie jest dynamiczne VS Skoda.

To ty jakimś rozchwytywanym fachowcem musisz być, skoro sobie tak strzelasz focha za to, jakie ci auto służbowe dali.

A myślisz, że tacy odchodzący z tego powodu mogą być pewni, że w innej firmie zarobią co najmniej tyle samo i dostaną lepsze auto?

  • Lubię to 2
  • Skonfundowany 1
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, artipb napisał:

Kolejny segment - Fabia, zwłaszcza kombi. Planowane ubicie Clio V w wersji Grandtour tylko wzmocni Skodę - ale potencjalni klienci na Fabię, jeśli zostanie ogołocona do bieda - wersji  również nie powiosłują po Golfa, czy Polo, tylko poszukają u innych producentów.

nic nie poszukają, bo Fabia kombi to jedyne tego typu auto. To jedyne co mnie flotowe trzyma przy tym producencie, bo już od dawna nie chcę mieć z dziadami nic wspólnego, ale nie mam alternatywy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.