Skocz do zawartości

Skoda znów ma być tania


Zbynek

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, wujekcybul napisał:

Statystyki sprzedazy mowia co innego. Oczywiscie, ze sa floty co jezdza czyms innym ale uwazam, ze jak skasuja Octavie to pojda do VAG a nie po Talismana czy P508.

czytam Cię od jakiegoś czasu i Ci powiem, że Twoja wiedza zarówno ogólnomotoryzacyjna jak i flotowa robi na mnie naprawdę ogromne wrażenie :hehe: 

 

między innymi podobny poziom jak ostatnio o frankowych kredytach hipotecznych ;)

 

pomijając już wszystko inne, to nie wiem co by musiało się stać, żeby skasowali Octavię.Widziałeś kiedyś jakieś statystyki sprzedaży ? Oczywiście mówimy tu o rynku PL, a decyzję o takich ruchach odbywają się z uwzględnieniem rynku total, ale już skupmy się na PL.

 

Zobacz sobie jaki jest udział zakupów firmowych w całym rynku i spójrz na jakim jest miejscu Skoda i gdzie jest Octavia. 

  • Lubię to 3
  • Kocham 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ⠀ napisał:

Swoją drogą, ktoś się orientuje kiedy superb będzie dostępny w wersji hybrid plug in?

pewnie to poza Twoim obszarem zainteresowania, ale pojawił się właśnie Pug 508 Hybrid Plug-in :ok: 

 

wg mnie świetne auto, na dzisiaj bije na głowę zarówno Paska jak i Superba. Niestety - tanio nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bergerac napisał:

to nie wiem co by musiało się stać, żeby skasowali Octavię.

 

Nigdzie nie jest napisane że będą kasować. Więc ja nie wiem skąd tutaj wzięli te informacje. Z tego co ja czytałem to zrobią tańsze wersje czyli pewnie przyoszczędzą na materiałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bergerac napisał:

pewnie to poza Twoim obszarem zainteresowania, ale pojawił się właśnie Pug 508 Hybrid Plug-in :ok: 

 

wg mnie świetne auto, na dzisiaj bije na głowę zarówno Paska jak i Superba. Niestety - tanio nie jest. 

P508 przerwał bardzo dobrą passę peugeota w segmencie D (406, 407). Po prostu zabił ceną.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2019 o 07:30, bielaPL napisał:

czy są kiedyś realne szanse żeby skoda odłączyła się od VAGa i została sama?

Żartujesz? Nie ma.

Samodzielny producent dziś nie ma racji bytu, a w tym przypadku to już w ogóle byłaby klęska, bo nagle straciliby dostęp do wszytskich patentów, komponentów. 

To na szczęście nierealne, bo VW AG będący właścicielem marki na pewno jej nie sprzeda - Skoda przynosi niemcom solidne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2019 o 07:04, bartekm napisał:

OMG Seat ma być znów jak Alfa :hehe: cóż za nowatorskie podejście VW do tej marki. To  pierwszy raz taki pomysł na Seata... w ostatnich 5 latach :hehe:

 

 

Są konsekwentni w mówieniu i press-release;) 

Jakkolwiek sportowy charakter jest akcentowany w materiałąch prasowych od lat 90, to raz była zmiana strategii - ok. 2004-5 narracja o sportowości gdzieś umilkła i przekaz był, że Seat ma być marką modną, dla młodych, aktywnych i bla bla bla... no więc nawypuszczali vanów: Altea, Toledo, Altea XL, Leon II i na dobre im to nie wyszło :)

Ale fakt - potem oficjalnie mówią że m być marką sportową.... tylko po wafla im było wydzielanie Cupry jako oddzielnej marki. Kiedyś wersje Cupra wprowadzili, żeby zaakcentować usportowiony charakter Seata i obecnością Cupry promować zwykłe modele.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bergerac napisał:

pewnie to poza Twoim obszarem zainteresowania, ale pojawił się właśnie Pug 508 Hybrid Plug-in :ok: 

Jak poprosiłem firmę leasingową o wycenę P508 to mnie wyśmiali :phi:

10 godzin temu, bergerac napisał:

wg mnie świetne auto, na dzisiaj bije na głowę zarówno Paska jak i Superba. Niestety - tanio nie jest. 

w czym bije ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marcindzieg napisał:

 

Nigdzie nie jest napisane że będą kasować. Więc ja nie wiem skąd tutaj wzięli te informacje. Z tego co ja czytałem to zrobią tańsze wersje czyli pewnie przyoszczędzą na materiałach.

 

Pewnie będzie tak, jak kilkanaście lat temu, gdy do sprzedaży wchodziła Dacia Logan. Pamiętam, że jako odpowiedź Skoda przygotowała zubożoną Fabię - bez radia, bez wspomagania kierownicy, itd.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, dranio napisał:

 

Pewnie będzie tak, jak kilkanaście lat temu, gdy do sprzedaży wchodziła Dacia Logan. Pamiętam, że jako odpowiedź Skoda przygotowała zubożoną Fabię - bez radia, bez wspomagania kierownicy, itd.

 

Dadzą choćby blachę bez ocynku. Już spora oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manx napisał:

Są konsekwentni w mówieniu i press-release;) 

Jakkolwiek sportowy charakter jest akcentowany w materiałąch prasowych od lat 90, to raz była zmiana strategii - ok. 2004-5 narracja o sportowości gdzieś umilkła i przekaz był, że Seat ma być marką modną, dla młodych, aktywnych i bla bla bla... no więc nawypuszczali vanów: Altea, Toledo, Altea XL, Leon II i na dobre im to nie wyszło :)

Ale fakt - potem oficjalnie mówią że m być marką sportową.... tylko po wafla im było wydzielanie Cupry jako oddzielnej marki. Kiedyś wersje Cupra wprowadzili, żeby zaakcentować usportowiony charakter Seata i obecnością Cupry promować zwykłe modele.

Nie maja pomyslu na Seata IMO powinny wygladac na sportowe plus cupra do kazdej wersji ale nie jako odrebna marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.10.2019 o 20:55, Zbynek napisał:

Czyli wracamy do starego porządku: Audi - premium, VW - dla ludu, Seat - na sportowo, Skoda - budżetowo.

 

Te bajki marketingowe mają chyba raczej przekonać kupujących do tego, że obecny poziom cen skody to jest poziom 'budżetowy' przed tym jak VW wraz z wprowadzeniem golfa 8 odjedzie np. w okolice 100k PLN :hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marcin79 napisał:

Btw sorry za oftop ale dzisiaj bylem a aldi cena a5 w ciagu 5 min zjechala z 212 tys na 161 tys....czar ak :)

Rabat bez szału szczerze mówiąc. Ale zasadniczo za 212 tys to też chyba taka dość bazowa wersja musiała być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2019 o 11:19, spad napisał:

 

Jak zabiorą Octavię to biedne floty pójdą w Scalę, bogatsze w dobrze zrabatowane Golfy. Kwestia jaka będzie polityka grupy VAG dla flot. Aha, te rozważania nie dotyczą flot z kapitałem francuskim, tam zawsze kręciły Renaty, Pługi, aktualnie doszły Ople. Tylko wyższa kadra managerska wybiera spoza francuskiego prikazu. 

 

Bosz... Jak czytam Was wszystkich to mi witki opadają -  nikt tu zielonego pojęcia nie ma ale się wypowiada kazdy tonem znawcy ;]

Floty kupują to, co oferuje najlepszą cenę w zestawieniu z ich założeniami jakie musi spełniać auto - czytaj - wyznaczają że handlowiec ma mieć np kompakta na 16 Alu, z navi/android auto, klima manual, podstawowy diesel. Level 2 - Jego kierownik może mieć kompakta, ale lepszą wersje, z np możliwością wyboru koloru auta. Level 3 czyli manager może mieć np klasę D z 2.0 dieslem i określonym również wypasemw cenie. W niektórych flotach od któregoś levelu mniej patrzy się na konkretny model, a więcej na wysokość raty leasingowej i daje możliwość wyboru samochodu użytkownikowi, byle się zmieścił w racie (managerów jest mniej niż handlowców i ich aut nie kupuje się hurtowo). 

 

Jaka marka jest kupowania nie jest wynikiem tego co się komu podoba, czy stosując kryteria rodem z gospodarstwa domowego jak tu wyżej koledzy wspominali, tylko zwykłej kalkulacji. Skoda dobrze ma skonfigurowane auta pod floty - np podstawowa benzyna i diesel mają 6 biegowe skrzynie, możesz sobie zamówić navi do bieda wersji etc etc, wersję te można dopasować pod konkretne wymagania różnych flot, ma modele które floty chcą (jak choćby króla lewego pasa PH - naddźwiekowego Rapida). Skoda ma dobrze rozwinięty dział sprzedaży flotowej, a przede wszystkim jest tania! Bo floty kupując przez firmy leasingowe nie patrzą tylko na cenę auta ale też na inne parametry stanowiące o końcowej cenie produktu jak np wartość rezydualna - która jest w szkodzie wysoka, po 3 latach jak firma auto oddaje leasingowi/wykupuje i sprzedaje dalej (obecnie rzadziej), to więcej dostanie za 3 letnią octavie, niż za 3 letniego ceeda, wiec za octavie często rata leasingowa jest niższa. 

To wszystko do kupy składa się na to co głowie biorą floty a nie co się komu podoba. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marcin79 napisał:

150 ps , sport line czy takie coś 

Ja oglądałem q5 od ręki było 55tys rabatu. Tylko zanim się zdecydowalem zamknęli możliwość zamawiania aut. Trzeba brać to co zejdzie na plac wg konfiguracji producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sdss napisał:

Ja oglądałem q5 od ręki było 55tys rabatu. Tylko zanim się zdecydowalem zamknęli możliwość zamawiania aut. Trzeba brać to co zejdzie na plac wg konfiguracji producenta.

Te rabaty mnie śmieszą. Gdyby dali 80 tys. rabatu, to i tak by nieźle zarobili. Dodadzą trochę lepszych materiałów i dowalają cenę 2x większą, niż normalna. Nic dziwnego, że jest z czego rabatować.

Oczywiście kupujący twierdzi, że zapłacił dobrą cenę, bo coś współmiernie lepszego w zamian uzyskał.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, sdss napisał:

Polecam się przejechać Q5 a potem Kodiaqiem. 

Mając 200tyś do wydania i mając do wyboru Kodiaqa L&K i Q5 w wersji adekwatnej do ceny bez chwili namysłu biorę Kodiaqa. Za 200tyś w Skodzie dostaniesz wszystko co tylko da się zaptaszkować w konfiguratorze (silnik 2.0 tsi), w Audi będzie to golas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wilu_80 napisał:

Mając 200tyś do wydania i mając do wyboru Kodiaqa L&K i Q5 w wersji adekwatnej do ceny bez chwili namysłu biorę Kodiaqa. Za 200tyś w Skodzie dostaniesz wszystko co tylko da się zaptaszkować w konfiguratorze (silnik 2.0 tsi), w Audi będzie to golas. 

I tu bardzo się myślisz, będzie bardzo podobnie. Będzie ciszej i stabilniej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2019 o 22:42, wujekcybul napisał:

Nie maja pomyslu na Seata IMO powinny wygladac na sportowe plus cupra do kazdej wersji ale nie jako odrebna marka.

Bardziej bym powiedział, że brakuje im konsekwencji we wdrażaniu pomysł, który komunikują.

Zgadzam się w całości. Wydzielanie Cupry jako odrębnej marki to błąd. Jeśli chcą być marką usportowioną, to brak odmiany Cupra przy każdym modelu to też błąd (to że nie ma nowej Ibizy Cupra to już bardzo dziwne - pewno chodzi o nie kanibalizowanie Polo GTI).

Na moje oko jest jeszcze jeden dziwny marketingowo element przy Skodzie i Seacie- Alhambra i Superb. Praktyczna alhambra powinna być Skodą, a Superb mieć  w oferci dynamiczne wersje i być Seatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2019 o 07:34, Vadero napisał:

 

Bosz... Jak czytam Was wszystkich to mi witki opadają -  nikt tu zielonego pojęcia nie ma ale się wypowiada kazdy tonem znawcy ;]

 

A dodatkowo mają pakiety serwisowe, gdzie do 120.000 km płacą za klocki / tarcze i elementy, które się zużywają. To w znaczący sposób ułatwia planowanie budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Manx napisał:

Bardziej bym powiedział, że brakuje im konsekwencji we wdrażaniu pomysł, który komunikują.

Zgadzam się w całości. Wydzielanie Cupry jako odrębnej marki to błąd. Jeśli chcą być marką usportowioną, to brak odmiany Cupra przy każdym modelu to też błąd (to że nie ma nowej Ibizy Cupra to już bardzo dziwne - pewno chodzi o nie kanibalizowanie Polo GTI).

Na moje oko jest jeszcze jeden dziwny marketingowo element przy Skodzie i Seacie- Alhambra i Superb. Praktyczna alhambra powinna być Skodą, a Superb mieć  w oferci dynamiczne wersje i być Seatem.

Ibiza jest gotowa do produkcji no ale pewnie nie wejdzie bo zje Polo Gti. Slyszalem, ze na Algambrze bardzo dobrze zarabiaja i dlatego jest caly czas w sprzedazy. Ale masz racje Superb powinien byc Seatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wilu_80 napisał:

Mając 200tyś do wydania i mając do wyboru Kodiaqa L&K i Q5 w wersji adekwatnej do ceny bez chwili namysłu biorę Kodiaqa. Za 200tyś w Skodzie dostaniesz wszystko co tylko da się zaptaszkować w konfiguratorze (silnik 2.0 tsi), w Audi będzie to golas. 

Niestety niekoniecznie w Audi masz duza znizke i jak odejmiesz 30% to juz tak kolorowo nie jest. No i to jednak Skoda a nie premium a przy 200k to juz jednak ma znaczenie. Nie moj target ale widze ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2019 o 07:34, Vadero napisał:

. W niektórych flotach od któregoś levelu mniej patrzy się na konkretny model, a więcej na wysokość raty leasingowej i daje możliwość wyboru samochodu użytkownikowi, byle się zmieścił w racie (managerów jest mniej niż handlowców i ich aut nie kupuje się hurtowo). 

 

taka ciekawostka. Kolega od kilku dni jeździ służbowym Superbem. Do niedawna szef dawał im możliwosć wyboru, oby się w miesięcznej racie mieścili. Tym razem miało być podobnie. Jako że kolega prywatnie jest fanem Alfy to już był umówiony na Julię. Ale sprzedawca przekładał podpisanie umowy, zwodził go z miesiąc po czym powiedział, że jakieś warunki się zmieniły i oferta nieaktualna, a w nowej ofercie będzie sporo drożej (może tu jest odpowiedź czemu tych aut tak mało na ulicach). Więc szefu się wkurzył, stwierdził że od dziś zero kombinowania bo za dużo ich to kosztuje, od dziś tylko Skody bo wychodzą najtaniej i nie kombinują. Jedyny wybór dostał Octavia 4x4 czy Superb FWD. ;]

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manx napisał:

Bardziej bym powiedział, że brakuje im konsekwencji we wdrażaniu pomysł, który komunikują.

Zgadzam się w całości. Wydzielanie Cupry jako odrębnej marki to błąd. Jeśli chcą być marką usportowioną, to brak odmiany Cupra przy każdym modelu to też błąd (to że nie ma nowej Ibizy Cupra to już bardzo dziwne - pewno chodzi o nie kanibalizowanie Polo GTI).

Na moje oko jest jeszcze jeden dziwny marketingowo element przy Skodzie i Seacie- Alhambra i Superb. Praktyczna alhambra powinna być Skodą, a Superb mieć  w oferci dynamiczne wersje i być Seatem.

SuperB 2.0 280KM 4x4 nie jest dynamiczny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2019 o 07:34, Vadero napisał:

Jaka marka jest kupowania nie jest wynikiem tego co się komu podoba, czy stosując kryteria rodem z gospodarstwa domowego jak tu wyżej koledzy wspominali, tylko zwykłej kalkulacji.

 

I tak i nie. Cała nasza flota (jesteśmy leasingiem) dla zwykłego pracownika to auta francuskie lub kapitałowo francuskie (Opel). Mamy wiele dużych korporacji francuskich, które mają u nas leasingi lub najem i zgadnij czym jeżdżą? Tak, też francuzami. Co ciekawe, nawet nie byliśmy zawsze najtańszym leasingiem, ale francuskim, więc te kapitałowo fransuckie podmioty finansują się u nas właśnie z tego powodu. Ostatnio zmieniliśmy partnera w jednym z ubezpieczeń, zgadnij z jakiego jest kraju. Oczywiście nie jest tak, że mimo tego walisz marże na jakie masz ochotę, bo to wszytko działa w dwie strony, ale jednak czasami kryterium wyboru nie musi być tylko i wyłącznie cenowe.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2019 o 21:48, dranio napisał:

Pewnie będzie tak, jak kilkanaście lat temu, gdy do sprzedaży wchodziła Dacia Logan. Pamiętam, że jako odpowiedź Skoda przygotowała zubożoną Fabię - bez radia, bez wspomagania kierownicy, itd.

 

Problem z tym, że obecnie Skoda bez radia czy klimatyzacji, z podstawowym silnikiem, kosztuje tyle, co już całkiem przyzwoicie wyposażony Logan/Sandero. Ciekawe czy dostępne są informacje na temat tego, w jakich wersjach i komu samochody się sprzedawały.

 

Dnia 25.10.2019 o 22:21, marcindzieg napisał:

Dadzą choćby blachę bez ocynku. Już spora oszczędność.

 

Niby tak i o ile w południowych krajach nie będzie to sporym problemem, to już w krajach europy środkowej takie auto będzie się sprzedawało gorzej. Owszem, część osób będzie to mieć w nosie, bo 4, 5 czy 6 lat to wytrzyma, ale inni mogą się obawiać, że przed planowaną sprzedażą zacznie auto brać i trudniej będzie sprzedać, albo utrata wartości będzie duża.  Zewnętrzne blachy  Dacii oraz niektóre elementy konstrukcyjne, są ponoć dwustronnie cynkowane. Mogą za to pójść w stronę jeszcze cieńszych blach zewnętrznych czy większych fragmentów plastiku. Myślę że także unifikacja pewnych elementów może też dać oszczędności.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, bergerac napisał:

nie tylko ja, jeszcze kogoś wystawili z Superbem - chyba kolegę @sherif ale nie jestem pewien. 

Tak, ale to było 3 lata temu, może teraz jest lepiej ...

Dałem się zwodzić 8miesięcy a łączny czas dostawy 12m :no:. Na forum Superba była istna giełda slotów produkcyjnych tych co rezygnowali :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sherif napisał:

Tak, ale to było 3 lata temu, może teraz jest lepiej ...

Dałem się zwodzić 8miesięcy a łączny czas dostawy 12m :no:. Na forum Superba była istna giełda slotów produkcyjnych tych co rezygnowali :hehe:

Nie jest może teraz się poprawilo ale jak nowe normy emisji wchodzily to na Fabie potrafili rok czekac :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.10.2019 o 21:27, sherif napisał:

Poza tym ilekroć podchodziłem do Skody (Superb) to była najtańsza w klasie

Podchodziłem na poważnie do superba ze 4 lata temu i nawet wybralem kolor i wyposażenie i wynegocjowałem upust (niewielki bo model był nowy czy tez po FL) - ale pamietam we czwartek byłem przed praca i przyjechałem w piątek dokończyc umowe i okazało się że sa od północy nowe cenniki  -  +6-8 tys zł oraz upust jest o połowe mniejszy  i.... od tamtej pory jeżdżę Volvo i nie żałuję....

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2019 o 08:08, sdss napisał:

SuperB 2.0 280KM 4x4 nie jest dynamiczny ?

Nigdzie nic takiego nie napisałem. Skąd taka sugestia? W tej wersji jest wystarczająco dynamiczny, że mógłby uchodzić nawet za Cuprę.

Jakby mu chcieć zmienić markę, to żeby się fajnie wpasował musiałby mieć więcej wersji typu FR, Cupra, a do tego musieliby odstrzelić zawalidrogi jak 1.4 TSI 125  KM czy 1.6 TDI 120 KM - ponad 10-11 s 0-100 km/h to dobre ale w samochodziku do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.