Skocz do zawartości

Golf VIII - dziś premiera 18:30


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

Widze że za to co się ceniło nudnego golfa (czytaj jakość wykonania, wyciszenia, miękkie wykończenia) już go z tego ogołocili. Te auto zaczyna tracić sens na tle innych modeli (leon, scala, auris) a szkoda bo od jakiegoś czasu o nim myślę jako następcy octavii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

Na dziś mamy cenę "promocyjną" 69k za podstawową wersję.

Możemy obstawiać czy w obecnej sytuacji, na koniec roku, będzie do kupienia poniżej 60k...

 

Raczej należy się zastanawiać czy w ogóle będą fizycznie dostępne. I jak już będą, to ceny będą w euro. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, iwik napisał:

Na dziś mamy cenę "promocyjną" 69k za podstawową wersję.

Możemy obstawiać czy w obecnej sytuacji, na koniec roku, będzie do kupienia poniżej 60k...

 

Volkswagen wstrzymał produkcję w kilku fabrykach. Na takie promocje bym nie liczył, dla producenta lepiej wstrzymać się z produkcją niż sprzedawać po kosztach lub ze stratą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w serwisie, obejrzałem nowego Golfa i jest bardzo źle. Nie spodziewałem się ze tak zadołują z jakością wykończenia, materiałów. Design i te dotykowe włączniki i potencjometry tez fatalne. 
 

To już nie jest Golf. To KIA pomielona z jakimś chińskim Volvo. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
  • Smutny 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, chojny napisał:

Jestem w serwisie, obejrzałem nowego Golfa i jest bardzo źle. Nie spodziewałem się ze tak zadołują z jakością wykończenia, materiałów. Design i te dotykowe włączniki i potencjometry tez fatalne.

 

Jaka wersja wyposażenia dostępna jest w salonie?

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

@chojny produkcję uważam mieli zamknąć z modelem 5/6 i koniec. Puszczać coś nowego. Jakoś dla mnie. Już dawno przereklamowane. Chociaż na wsi widzę kilka R32 w budzie 5/6/7 za kiera dumny 26>latek he

 

kończyć produkcje??? najlepiej sprzedającego się auta w Europie? nie muszą tak jak fiat zmieniać nazwy z każdą zmianą modelu.
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, czachabrava napisał:

 

Ciekawe jak się bedzie teraz sprzedawał z uwagi na to, że narazie najtańsza wersja cennikowo w promocji to tylko 85900pln.

 

Najtansza w promocji to bylo 69kPLN..

Za 85900 to byla chyba najtansza z 1.5 TSI, a to nie jest bazowy motor.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, czachabrava napisał:

 

Ciekawe jak się bedzie teraz sprzedawał z uwagi na to, że narazie najtańsza wersja cennikowo w promocji to tylko 85900pln.

 

zważywszy na fakt że G7.5 był o ~5kpln tańszy a gorzej wyposażony nie widzę powodu żeby sprzedaż padła, tylko nie porównuj do obecnych cen G7

btw. konkurencja też nie sprzedaje niczego spektakularnie taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, czachabrava napisał:

 

 

Tyle, ze na teraz bazowa jak ktoś chce Golfa VIII to ten za 85900pln, bo przeciez jest napisane, że tych 1.0 TSI nie ma i nie wiadomo kiedy będzie.

 

Teraz to mysle, ze niespecjalnie jest sens sobie tym zawracac glowe ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z Golfem to jest tak: Jak baba jest wkurzona na chłopa to mówi, że wszyscy faceci są tacy sami...w sensie beznadziejni.;]

Volkswagen jest trochę niewolnikiem swojej legendy i niewolnikiem swoich klientów. Nie chce popełnić błędu Coca-Coli ze zmianą receptury.

Jednak nie są to identyczne samochody i są bohaterowie pozytywni i negatywni.

Moja, subiektywna historia Golfa:

 

Mk1: Jako dziecko, kiedy znudziło mi się jeżdżenie matchbox'ami po łóżku rodziców, na którym była narzuta imitująca (w mojej wyobraźni) ulice, drogi i parkingi to schodziłem do garażu, w którym stał żółty, 3-drzwiowy benzyniak 1300. Auto robiło wrażenie tym mitem...Volkswagen z RFNu, a nie realną wybitnością. Tak, był fajniejszy od 126p, ale ja wolałem 125p/Poloneza bo to co namacalne we wnętrzu było bardziej...ekskluzywne.

Mk2: "Dwójka", którą udało się widzieć na drogach NRD w latach 80-tych była po prostu nadmuchaną "jedynka". Nie było rewolucji, ale auto było po prostu bardziej dojrzałe.

Mk3: Zdecydowanie najlepszy Golf w historii. Byłem na premierze we Frankfurcie '91. Rewolucyjny wygląd, praktyczność, mnogość wersji, prostota, ale i doskonałe prowadzenie jak na ten czas. Polaków w tym czasie bawiły elektryczne szyby i inne bajery, których VW nie dawał w serii, stąd brak akceptacji stosunku wypas - cena, ale mechanicznie auto było bardzo wartościowe.

Mk4: Płyta "czwórki" to baza wielu różnych, nawet dziwnych pojazdów. Pierwszy Golf, który był estetyczny, dobry jakościowo i mrugał oczkiem (np. niebieskie zegary) do łasych na świecidełka z odpustu. Miał swoje zalety, ale krótko po debiucie wszedł Focus Mk1 i to była rewolucja odnośnie prowadzenia. Jedyny Golf, którego miałem.

Mk5: Koniec ery prostego Golfa. Nowe zawieszenie, nowa elektryka. Był jak Neostrada w domu krytym strzechą i trafił na okres najgorszej jakości u VW.

Mk6: Naprawiona "piątka" i zdecydowanie najlepiej się prowadząca. Za krótko produkowana generacja, żeby ją docenić. Ale chyba druga, najlepsza.

Mk7: Powrót do prostoty i taniości. Golf prowadzi się dużo gorzej od poprzednika, ale ma w sobie duszę auta dla wszystkich. Dostępny, popularny, przyjazny, fajny...ale trzeba go nazwać młodzieżowym...bo dojrzałość skończyła się w 2012 roku.

Mk8: :hmm:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, p i p p napisał:

Z Golfem to jest tak: Jak baba jest wkurzona na chłopa to mówi, że wszyscy faceci są tacy sami...w sensie beznadziejni.;]

Volkswagen jest trochę niewolnikiem swojej legendy i niewolnikiem swoich klientów. Nie chce popełnić błędu Coca-Coli ze zmianą receptury.

Jednak nie są to identyczne samochody i są bohaterowie pozytywni i negatywni.

Moja, subiektywna historia Golfa:

 

Kiedyś byłem na testach porównawczych kompaktów.

Nie pamiętam, która akurat była wersja Golfa, ale wtedy też weszła jakaś wersja C4 z kierownicą, gdzie środek nie obracał się, a zegary były jakieś takie podzielone, kosmiczne.

Mieliśmy ankiety, chodziliśmy od auta do auta i ocenialiśmy.

Okazało się, że u mnie najwięcej punktów zdobył właśnie Golf 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, rwIcIk napisał:

Nie pamiętam, która akurat była wersja Golfa, ale wtedy też weszła jakaś wersja C4 z kierownicą, gdzie środek nie obracał się

To było jak wchodziliśmy do UE...czyli era piątego Golfa.;]

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Kiedyś byłem na testach porównawczych kompaktów.

Nie pamiętam, która akurat była wersja Golfa, ale wtedy też weszła jakaś wersja C4 z kierownicą, gdzie środek nie obracał się, a zegary były jakieś takie podzielone, kosmiczne.

Mieliśmy ankiety, chodziliśmy od auta do auta i ocenialiśmy.

Okazało się, że u mnie najwięcej punktów zdobył właśnie Golf 8]

 

 

Brat ma taką C4 w spadku po dziadku żony (salonówka chyba z 2004). Na tamte czasy pełen wypas - automatyczna klima, czujniki parkowania p+t z wyświetlaczem, silnik hdi. Jeżdzi do tej pory bez większych problemów. Golfa 5 to auto o 2 generacje wyprzedzało.

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, iwik napisał:

 

Brat ma taką C4 w spadku po dziadku żony (salonówka chyba z 2004). Na tamte czasy pełen wypas - automatyczna klima, czujniki parkowania p+t z wyświetlaczem, silnik hdi. Jeżdzi do tej pory bez większych problemów. Golfa 5 to auto o 2 generacje wyprzedzało.

Pod jakim względem C4 wyprzedzało Golfa V? Przez to, że miało wyświetlacz nad kierownicą i ruchomy tylko wieniec kierownicy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Pod jakim względem C4 wyprzedzało Golfa V? Przez to, że miało wyświetlacz nad kierownicą i ruchomy tylko wieniec kierownicy? 

Stylistycznie - c4 spokojnie mogłoby być sprzedawane w salonach dzisiaj z lepszymi multimediami, a golf V... lata 90-te. 1.6hdi jeździ do dzisiaj, 1.9 TDI nadawał się do traktora, a nie do samochodu. W C4 siadam z tyłu wygodnie, w gV mam kolana pod brodą. 

No sorry, ale te auta postawione obok siebie wyglądają jakby dzieliło je min 10 lat różnicy. 

A w środku to ze 20:

uzywanegolf-v-kusi-juz-tylko-nazwa-557-3605_v3.jpg

uzywanecitroen-c4-528-3378_v1.jpg

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, iwik napisał:

Stylistycznie - c4 spokojnie mogłoby być sprzedawane w salonach dzisiaj z lepszymi multimediami, a golf V... lata 90-te. 1.6hdi jeździ do dzisiaj, 1.9 TDI nadawał się do traktora, a nie do samochodu. W C4 siadam z tyłu wygodnie, w gV mam kolana pod brodą. 

No sorry, ale te auta postawione obok siebie wyglądają jakby dzieliło je min 10 lat różnicy. 

A w środku to ze 20:

uzywanegolf-v-kusi-juz-tylko-nazwa-557-3605_v3.jpg

uzywanecitroen-c4-528-3378_v1.jpg

 

W Golfie V Climatronic to mus - te pokrętła jak w/w wyglądają okropnie, jak w jakimś dostawczaku sprzed 20 lat :ooniee:

Sterowanie Climatronikiem wygląda dużo lepiej, choć szczyt designu to nadal nie jest.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

Stylistycznie - c4 spokojnie mogłoby być sprzedawane w salonach dzisiaj z lepszymi multimediami, a golf V... lata 90-te. 1.6hdi jeździ do dzisiaj, 1.9 TDI nadawał się do traktora, a nie do samochodu. W C4 siadam z tyłu wygodnie, w gV mam kolana pod brodą. 

No sorry, ale te auta postawione obok siebie wyglądają jakby dzieliło je min 10 lat różnicy. 

A w środku to ze 20:

uzywanegolf-v-kusi-juz-tylko-nazwa-557-3605_v3.jpg

uzywanecitroen-c4-528-3378_v1.jpg

Rozumiem bardzo subiektywny przekaz dotyczący wyglądu. Zatem przejdźmy do technologii, a więc co posiadało C4, czego nie miał golf 5?

Ps. C4 wyglądało zdecydowanie ciekawiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Rozumiem bardzo subiektywny przekaz dotyczący wyglądu. Zatem przejdźmy do technologii, a więc co posiadało C4, czego nie miał golf 5?

Ps. C4 wyglądało zdecydowanie ciekawiej.

Design :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Rozumiem bardzo subiektywny przekaz dotyczący wyglądu. Zatem przejdźmy do technologii, a więc co posiadało C4, czego nie miał golf 5?

 

Oczywiście, a dlaczego głównie sprzedają się samochody? Bo są ładne albo "modne" (np. cały segment crossoverów)

Technologicznie to prawie to samo co golf, ale z dużo przyjemniejszym, wygodniejszym wnętrzem (tapicerki, welury), które nawet teraz mnie się podoba. Zegary z podświetleniem światłem dziennym są na swój sposób nowatorskie, z czystej techniki to tylko silniki hdi, które w zasadzie do dziś są produkowane, oczywiście uzupełnione o układy oczyszczania spalin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

 

Oczywiście, a dlaczego głównie sprzedają się samochody? Bo są ładne albo "modne" (np. cały segment crossoverów)

Technologicznie to prawie to samo co golf, ale z dużo przyjemniejszym, wygodniejszym wnętrzem (tapicerki, welury), które nawet teraz mnie się podoba. Zegary z podświetleniem światłem dziennym są na swój sposób nowatorskie, z czystej techniki to tylko silniki hdi, które w zasadzie do dziś są produkowane, oczywiście uzupełnione o układy oczyszczania spalin. 

Gdybyś mógł jednak konkretnie odpisać, co miało C4 czego nie miał golf V w kontekście technologii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje na targach w De zobaczyć tego golfa,

Zewnętrznie m isie nie podoba ale są gusta, co do środka to wygląda to tanio i plastikowo.

Niby nowocześnie bo ekran lcd itp ale zarazem fatalna jakość tunela środkowego jak inne  wykończenia gorsza jak w poprzedniku, nie bede porownywał do mazdy 3 bo jest przepaść ale już kią procreed/ creed pod względem materiałów wypad lepiej.

Brak fizycznych pokręteł do głośności klimy itp jest to fatalne, trzeba odrywać  wzrok w czasie jazdy bo trzeba widzieć dokładnie gdzie sie dotyka palec a w czasie słońca to już lipa.

Nie widzę też w czasie jazdy to przesuwanie palcem by ściszyć radio, Zachar sie męczylłna postoju a a czasie jazdy tak będę odrywał wzrok i szukał tego gładzika po prawej stronie by precyzyjnie ściszych.

Generalnie dla mnie to auto to negatywne zaskoczenie.

 

Edytowane przez trex11
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, trex11 napisał:

Miałem okazje na targach w De zobaczyć tego golfa,

Zewnętrznie m isie nie podoba ale są gusta, co do środka to wygląda to tanio i plastikowo.

Niby nowocześnie bo ekran lcd itp ale zarazem fatalna jakość tunela środkowego jak inne  wykończenia gorsza jak w poprzedniku, nie bede porownywał do mazdy 3 bo jest przepaść ale już kią procreed/ creed pod względem materiałów wypad lepiej.

Brak fizycznych pokręteł do głośności klimy itp jest to fatalne, trzeba odrywać  wzrok w czasie jazdy bo trzeba widzieć dokładnie gdzie sie dotyka palec a w czasie słońca to już lipa.

Nie widzę też w czasie jazdy to przesuwanie palcem by ściszyć radio, Zachar sie męczylłna postoju a a czasie jazdy tak będę odrywał wzrok i szukał tego gładzika po prawej stronie by precyzyjnie ściszych.

Generalnie dla mnie to auto to negatywne zaskoczenie.

 

 

Generalnie też mi się nie podobają te całe tablety,  ale.. przecież radio można ściszyć z kierownicy nie odrywając nawet rąk nie mówiąc o wzroku :] więc jak dla mnie to szukanie dziury w cały.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

Generalnie też mi się nie podobają te całe tablety,  ale.. przecież radio można ściszyć z kierownicy nie odrywając nawet rąk nie mówiąc o wzroku :] więc jak dla mnie to szukanie dziury w cały.

 

 

Bo to jest  szukanie dziury w całym.

 

Oczywiście że radio można ściszyć, zmienić na kierwonicy, jak i debrać telefon itp. Nie trzeba, a nawet nie powinno się paluchami w czasie jazdy machać po tablecie.

 

Ustawianie klimatyzacji, tak samo.  Nie wiem w czym problem jeśli to ustawia się dwa razy w roku, albo czasem tylko raz.

Ja zawsze jak odbierałem nowe auto to ustawiałem sobie w zakresie 20-21 stopni i sterownik robił reszte. Nieruszałem tego ustawienia praktycznie przez kolejne lata. Sterowanie mogło by być jak dla mnie nawet w bagażniku.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, TomekD000 napisał:

 

Generalnie też mi się nie podobają te całe tablety,  ale.. przecież radio można ściszyć z kierownicy nie odrywając nawet rąk nie mówiąc o wzroku :] więc jak dla mnie to szukanie dziury w cały.

 

Wiesz, taki jutuber to co tydzień ma inne auto, w każdym jest inaczej i muszą patrzeć gdzie co jest. 

 

Ja swoje auto znam na pamięć i wszystko trafiam raczej bezbłędnie bez patrzenia. Radio można ściszyc z kierownicy, a klimy w zasadzie nie ruszam. Nie róbmy dramatu, że każdy 100% czasu patrzy jak sroka w kości do przodu na drogę 😁😂😂🤣🤣😂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dirkdiggler napisał:

 

 

Ja zawsze jak odbierałem nowe auto to ustawiałem sobie w zakresie 20-21 stopni i sterownik robił reszte. Nieruszałem tego ustawienia praktycznie przez kolejne lata. Sterowanie mogło by być jak dla mnie nawet w bagażniku.

 

Jak jest temperatura kolo 10C to niezaleznie w jakim samochodzie ustawienie na 19C powodowalo, ze albo bylo za zimno albo za cieplo. Takze sa sytuacje, ze trzeba troche pokrecic. Takze lepiej jak to jest jednak przemyslane. Dodatkowo jak nie ma opcji regulowania intensywnosci AUTO to wieje jak glupie zeby doprowadzic do odpowiedniej temp. Dlatego ja mam w trybie auto ustawiony wiatrak na dwojke nawiew na nogi i szybe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

W którym aucie tak masz, bo raczej nie w VAGu?

W VAGu masz 3 tryby intensywności pracy auto.

Dlatego mowie, ze nie we wszystkich tak jest. W Fordzie nie mam i wymuszam bo wiatrak na maksa jest bez sensu, w Citroenie nie ma, Kila tez nie miala. Opel Corsa tez nie ma.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cinos napisał:

i jak latem na zewnątrz jest 35 stopni to w aucie też sobie ustawiasz 21?

Oczywiście, a po co to zmieniać ?

Jak jest upał i auto nagrzane, to wcześniej je jedynie (zdalnie) schładzam/odpalam.

Głównie to co zmieniam to stopień podgrzewania foteli (choć i na to jest automat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Oczywiście, a po co to zmieniać ?

Jak jest upał i auto nagrzane, to wcześniej je jedynie (zdalnie) schładzam/odpalam.

Głównie to co zmieniam to stopień podgrzewania foteli (choć i na to jest automat).

jak ja bym wysiadł z auta w którym jest 22 stopnie prosto na 35 to bym się za którymś razem na pewno rozchorował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Cinos napisał:

jak ja bym wysiadł z auta w którym jest 22 stopnie prosto na 35 to bym się za którymś razem na pewno rozchorował

Przy 35C to raczej nie ma szans na 22C, szczególnie przy jeździe miejskiej. Różnicę oczywiście czuć, ale nigdy z tego powodu się u mnie nikt nie pochorował.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.