Skocz do zawartości

1.6 THP czy 2.0 HDi - Peugeot RCZ


Blantche

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
1.6 THP czy 2.0 HDi na krótkie dystanse w RCZ? Dziennie robię 5km w jedną stronę a weekendy po 30km – rocznie max 10tyś km.
 

Silnika nie będę oszczędzał na tych krótkich dystansach, bo jednak kupuje to auto dla przyjemności 😄 Wolę benzynę, ale naczytałem się tyle złych opinii o tej jednostce, że diesel wydaje się być lepszą opcją nawet na krótkie dystanse (mniejsze zło).
 

Co o tym sądzicie? Czy diesel będzie tańszy w eksploatacji nawet na takich krótkich dystansach? Czy może przy takim małym przebiegu rocznym warto zaryzykować z THP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Blantche napisał:

Nigdzie nie pytam o spalanie 😄 Chce po prostu wiedzieć który z tych silników więcej wytrzyma przy takim stylu jazdy i takich dystansach.

Nie wiem, który z tych silników więcej wytrzyma, ale do takiego auta diesel mi zwyczajnie nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alastair napisał:

nie oszczedzanie na dystansie 5km zle wrozy kazdej jednostce. Lubie czerwone pole ale rozgrzewka to podstawa

Wolnossąca benzyna Mitsubishi daje radę w takich warunkach - od 10 lat ;]

Edytowane przez el_diablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, el_diablo napisał:

Wolnossąca benzyna Mitsubishi daje radę w takich warunkach - od 10 lat ;]

rozumiem. Wiem ze jestem troche wariat, ale jak widac sa wieksi. W sumie bylo do przewidzenia :lol:

 

kolega tak serio codziennie po odpaleniu w palnik i >5000rpm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Blantche napisał:

Hej,
1.6 THP czy 2.0 HDi na krótkie dystanse w RCZ? Dziennie robię 5km w jedną stronę a weekendy po 30km – rocznie max 10tyś km.
 

Silnika nie będę oszczędzał na tych krótkich dystansach, bo jednak kupuje to auto dla przyjemności 😄 Wolę benzynę, ale naczytałem się tyle złych opinii o tej jednostce, że diesel wydaje się być lepszą opcją nawet na krótkie dystanse (mniejsze zło).
 

Co o tym sądzicie? Czy diesel będzie tańszy w eksploatacji nawet na takich krótkich dystansach? Czy może przy takim małym przebiegu rocznym warto zaryzykować z THP?

Jak chcesz pałować auto na "trasie" 5 km do pracy i 5 km do domu, to koszty paliwa w tym momencie są pomijalne w stosunku do całej eksploatacji i myślę, że silnik benzynowy sprawdzi się lepiej. Szybko zabijesz turbinę, wałki rozrządu i katalizator. Koszty paliwa przy naprawie tego, to pikuś.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Blantche napisał:

Hej,
1.6 THP czy 2.0 HDi na krótkie dystanse w RCZ? Dziennie robię 5km w jedną stronę a weekendy po 30km – rocznie max 10tyś km. [...]

 

Biorąc pod uwagę prywatne doświadczenia z 1.6HDI i 2.0HDI na krótkich trasach (np. dziennie 3 kilometry, w dwie strony) i warsztatowe z całą gamą PSA,  to bym tego 1.6THP nie wybrał. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Blantche napisał:

Nigdzie nie pytam o spalanie 😄 Chce po prostu wiedzieć który z tych silników więcej wytrzyma przy takim stylu jazdy i takich dystansach.

Raczej mało prawdopodobne, że znajdziesz kogoś, kto - po pierwsze - sam tak jeździ i - po drugie - miał oba te silniki. Albo nawet kogoś, kto zna takie przypadki.

Swoją drogą nie rozumiem, po co pałować auto na krótkim dystansie. Do pracy czy na zakupy jeździj normalnie, a popałuj sobie w czasie wolnym - przynajmniej będzie czas na rozgrzanie silnika.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, futrzak napisał:

 

Biorąc pod uwagę prywatne doświadczenia z 1.6HDI i 2.0HDI na krótkich trasach (np. dziennie 3 kilometry, w dwie strony) i warsztatowe z całą gamą PSA,  to bym tego 1.6THP nie wybrał. 

 

 

Czyli mówisz, żebym brał 2.0HDi?

 

52 minuty temu, K3 napisał:

 

A to jest jakaś zależność? ;]

W jakimś stopniu tak xD Przeciętna osoba nie przywiązuje takiej uwagi do wyglądu samochodu

 

24 minuty temu, Polarny napisał:

Raczej mało prawdopodobne, że znajdziesz kogoś, kto - po pierwsze - sam tak jeździ i - po drugie - miał oba te silniki. Albo nawet kogoś, kto zna takie przypadki.

Swoją drogą nie rozumiem, po co pałować auto na krótkim dystansie. Do pracy czy na zakupy jeździj normalnie, a popałuj sobie w czasie wolnym - przynajmniej będzie czas na rozgrzanie silnika.

A ile taki silnik potrzebuje na rozgrzanie? Nawet jak go nie będę pałował to pociągnie więcej ten diesel na tych krótkich dystansach niż THC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blantche napisał:

Czyli mówisz, żebym brał 2.0HDi?

 

Nie, to Twój wybór. Ja tylko napisałem o swoich i warsztatowych doświadczeniach. Ja bym wziął 2.0HDi, a Ty zrobisz co chcesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blantche napisał:

Skoro posiadałeś 1.6 THC to może orientujesz się jaka jest cena rozrządu i filtrów?

 

Nie miałem prywatnie 1.6THP tylko 1.6HDi i 2.0HDi. Doświadczenia z tymi silnikami ma za to serwis (specjalizacja PSA), który obsługuje moje samochody. Jakoś dość zdecydowanie odradzali mi zakup 1.6THP.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Blantche napisał:

Skoro posiadałeś 1.6 THC to może orientujesz się jaka jest cena rozrządu i filtrów?

Za rozrząd 1.6 THP biorą 1500-2000 zł. Przy normalnej jeździe i temperaturze otoczenia 15 stopni, po 8 minutach jazdy i pokonanych 8 km płyn dochodzi do 100, olej do 70 stopni, czyli zaczyna się temperatura robocza. 3 tys rpm przekraczam dopiero, jak olej dochodzi do 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Za rozrząd 1.6 THP biorą 1500-2000 zł. Przy normalnej jeździe i temperaturze otoczenia 15 stopni, po 8 minutach jazdy i pokonanych 8 km płyn dochodzi do 100, olej do 70 stopni, czyli zaczyna się temperatura robocza. 3 tys rpm przekraczam dopiero, jak olej dochodzi do 100.

Powaznie? Ja jezdze po prostu normalnie prze pierwsze pare km nie cisne a pozniej sie nie przejmuje jak temp podskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Blantche napisał:

Przeciętna osoba nie przywiązuje takiej uwagi do wyglądu samochodu

Jesteś w błędzie. Dużo ludzi patrzy jak auto wygląda. 

 

10 godzin temu, Blantche napisał:

Silnika nie będę oszczędzał na tych krótkich dystansach

Czyli wychodzi na to że nie masz zamiaru jeździć przepisowo. Obok jest żal wątek o tym jak źle się jeździ po kraju, co wyczyniają kierowcy, a chcesz aby Ci doradzić co będzie dobre do palowania. Śmierdzi hipokryzją na kilometr. Dorośnij bo mam wrażenie że jesteś jednym z tych młodych gniewnych co to muszą pokazać na drodze kim to nie jest

Edytowane przez angrius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, angrius napisał:

Czyli wychodzi na to że nie masz zamiaru jeździć przepisowo. Obok jest żal wątek o tym jak źle się jeździ po kraju, co wyczyniają kierowcy, a chcesz aby Ci doradzić co będzie dobre do palowania. Śmierdzi hipokryzją na kilometr. Dorośnij bo mam wrażenie że jesteś jednym z tych młodych gniewnych co to muszą pokazać na drodze kim to nie jest

Mieszkam na totalnym zadupiu gdzie droga jest prosta i ograniczenie prędkości równe 100. 
Dorośnij? Gdzie ja napisałem, że nie będę jeździł przepisowo? Jeżeli tak bardzo kuleje u Ciebie czytanie ze zrozumieniem, to polecam udać się z powrotem do szkoły. Może i nie znam się na autach, ale jeździć potrafię. Robiłem wiele kursów typu "kontroli poślizgu" bo bezpieczeństwo jest dla mnie pierwszorzędne, więc takie pieprzenie jest zbędne ;)

 

 

Godzinę temu, Prozaq napisał:

Jak nie masz innych typów to zdecydowanie 2,0hdi.


Uparłem się na tą RCZ, więc wezmę prawdopodobnie 2.0HDi. Dzięki za pomoc :)
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Blantche napisał:

Gdzie ja napisałem, że nie będę jeździł przepisowo? Jeżeli tak bardzo kuleje u Ciebie czytanie ze zrozumieniem, to polecam udać się z powrotem do szkoły.

Również nie napisałeś że masz drogę do 100km/h więc tu nie było nic do zrozumienia. Można było to dopisać i nikt by się nie czepiał. Bo przy max. 50 do odcinki na 2 to i do 80/h pociagniesz, a z Twojej wypowiedzi to wynika, że tak jedziesz. 

 

6 godzin temu, Blantche napisał:

Robiłem wiele kursów typu "kontroli poślizgu" bo bezpieczeństwo jest dla mnie pierwszorzędne, więc takie pieprzenie jest zbędne

To akurat nic nie znaczy. Znam wielu takich i sądzą że mając takie kursy mają plus 100pkt do życia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Blantche napisał:

Hej,
1.6 THP czy 2.0 HDi na krótkie dystanse w RCZ? Dziennie robię 5km w jedną stronę a weekendy po 30km – rocznie max 10tyś km.
 

Silnika nie będę oszczędzał na tych krótkich dystansach, bo jednak kupuje to auto dla przyjemności 😄 Wolę benzynę, ale naczytałem się tyle złych opinii o tej jednostce, że diesel wydaje się być lepszą opcją nawet na krótkie dystanse (mniejsze zło).
 

Co o tym sądzicie? Czy diesel będzie tańszy w eksploatacji nawet na takich krótkich dystansach? Czy może przy takim małym przebiegu rocznym warto zaryzykować z THP?

pomimo tego, że do tego auta diesel średnio pasuje, to zdecydowanie polecam 2,0 HDi. Jeśli motor nie jest zarżnięty to posłuży, jest i ekonomiczny i zapewnia dobre osiągi. Mam z silnikami HDi z Puga bardzo dobre doświadczenia.

 

Sam bym się chętnie przejechał takim setupem, samo auto piękne :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Blantche napisał:

A ile taki silnik potrzebuje na rozgrzanie? Nawet jak go nie będę pałował to pociągnie więcej ten diesel na tych krótkich dystansach niż THC?

A skąd mam wiedzieć? Mój - stary 1.8 tsi - jest w pełni rozgrzany po ok. 9 minutach. Liczy się tu nie tylko temperatura płynu chłodzącego, ale też oleju.

I nie wiem, co masz na myśli pisząc "pociągnie więcej". Jeżeli chodzi o trwałość, to przy używce i tak jest loteria, a jeżeli o osiągi, to po prostu się przejedź i sprawdź.

 

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Polarny napisał:

Ciekawe, bo u mnie olej prawie nigdy nie przekracza 100. Jest raczej na odwrót - żeby przekroczył 100, musiałbym przekraczać 3 krpm.

U mnie jest tak:

Wolne obroty, płyn 109, olej 112.

Spokojna jazda  (80-100 km/h) płyn 107, olej 120.

Szybsza jazda (120-140 km/h) płyn 107, olej 122.

Szybka jazda autostradowa (150+) płyn 80, olej 110-115 w zależności od tempa i czasu jazdy.

Właśnie patrzę, że 1.8/2.0 tsi to zimne silniki, termostat otwiera przy 95.

Edytowane przez kaczorek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Blantche napisał:

Mieszkam na totalnym zadupiu gdzie droga jest prosta i ograniczenie prędkości równe 100. 
Dorośnij? Gdzie ja napisałem, że nie będę jeździł przepisowo? Jeżeli tak bardzo kuleje u Ciebie czytanie ze zrozumieniem, to polecam udać się z powrotem do szkoły. Może i nie znam się na autach, ale jeździć potrafię. Robiłem wiele kursów typu "kontroli poślizgu" bo bezpieczeństwo jest dla mnie pierwszorzędne, więc takie pieprzenie jest zbędne ;)

 

 


Uparłem się na tą RCZ, więc wezmę prawdopodobnie 2.0HDi. Dzięki za pomoc :)
 

 

 

Plus chip zeby byly okolice 200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2019 o 13:02, Blantche napisał:

 

Co o tym sądzicie?

Ja sądzę, że stylistycznie to piękne auto i to na tyle.

 

Spójrz w stronę Genesisa Coupe - będziesz już miał czym pojechać.

Jak można zwiększyć budżet i będzie Cię stać na utrzymanie to Boxster lub Cayman od Porsche

 

Edit: na dystansie 5km bez rozgrzania auta każde załatwisz raczej prędzej niż później więc Porsche nie będę polecał 😁

 

Edytowane przez jacob24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2019 o 16:03, alastair napisał:

rozumiem. Wiem ze jestem troche wariat, ale jak widac sa wieksi. W sumie bylo do przewidzenia :lol:

 

kolega tak serio codziennie po odpaleniu w palnik i >5000rpm?

 

Nie mówię, że pałuję dla zasady, ale kombinacja skrzynia CVT + silnik ze zmiennymi fazami rozrządu jedzie >4000rpm. Do pracy mam 5 km i na tym odcinku samochód faktycznie nierzadko widzi 5 na obrotomierzu. Nie twierdzę, że to zdrowe, ale jak na razie nic się z silnikiem nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
1.6 THP czy 2.0 HDi na krótkie dystanse w RCZ? Dziennie robię 5km w jedną stronę a weekendy po 30km – rocznie max 10tyś km.
 
Silnika nie będę oszczędzał na tych krótkich dystansach, bo jednak kupuje to auto dla przyjemności Wolę benzynę, ale naczytałem się tyle złych opinii o tej jednostce, że diesel wydaje się być lepszą opcją nawet na krótkie dystanse (mniejsze zło).
 
Co o tym sądzicie? Czy diesel będzie tańszy w eksploatacji nawet na takich krótkich dystansach? Czy może przy takim małym przebiegu rocznym warto zaryzykować z THP?
Najpierw podstawowa rzecz. Przejedz sie obydwoma silnikami.

Nie lepiej jakieś gt86 czy mustanga?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, K3 napisał:

 

Taa... A dostaniesz jakieś z wymienionych w kwocie 30-40kPLN?

https://www.olx.pl/oferta/ford-mustang-2008-niski-przebieg-CID5-IDBYZYc.html#6c3b9f9546

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2019 o 13:02, Blantche napisał:

Hej,
1.6 THP czy 2.0 HDi na krótkie dystanse w RCZ? Dziennie robię 5km w jedną stronę a weekendy po 30km – rocznie max 10tyś km.
 

Silnika nie będę oszczędzał na tych krótkich dystansach, bo jednak kupuje to auto dla przyjemności 😄 Wolę benzynę, ale naczytałem się tyle złych opinii o tej jednostce, że diesel wydaje się być lepszą opcją nawet na krótkie dystanse (mniejsze zło).
 

Co o tym sądzicie? Czy diesel będzie tańszy w eksploatacji nawet na takich krótkich dystansach? Czy może przy takim małym przebiegu rocznym warto zaryzykować z THP?

 

U mnie 2.0 HDI jest totalnie bezawaryjne* (205kkm) ale jednak najcześciej jeździ > 30km za jednym razem.

 

*) jedyna usterka przy 150kkm zamarudził, zaczął się przydławiać, zapalił checka i po chwili mu przeszło

mechanicy zczytali błędy z komputra, wyszło coś o ciśnieniu na listwie, zaordynowali wymycie jakiegoś regulatora ciśnienia w myjce ultredźwiękowej i tyle.

 

Do takich krótkich dystansów bralbym benzyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2019 o 06:38, angrius napisał:

Również nie napisałeś że masz drogę do 100km/h więc tu nie było nic do zrozumienia. Można było to dopisać i nikt by się nie czepiał. Bo przy max. 50 do odcinki na 2 to i do 80/h pociagniesz, a z Twojej wypowiedzi to wynika, że tak jedziesz. 

 

To akurat nic nie znaczy. Znam wielu takich i sądzą że mając takie kursy mają plus 100pkt do życia

Bo nie sądziłem, że znajdzie się tutaj typowy polski Janusz, którego reprezentujesz i który musi się do wszystkiego dopier*olić. Zadałem proste pytanie, ale musiałeś dodać swoje 3 grosze bo w innym wypadku grażyna i pioter nie mieliby u Ciebie autorytetu.

 

5 godzin temu, bielaPL napisał:

Najpierw podstawowa rzecz. Przejedz sie obydwoma silnikami.

Nie lepiej jakieś gt86 czy mustanga?

Mustang fajne auto, ale ciężko będzie znaleźć sprawny egzemplarz w tej cenie z niskim przebiegiem, także peugeot wciąż wydaje mi się najlepszą opcją :)
 

2 godziny temu, wald0 napisał:

 

U mnie 2.0 HDI jest totalnie bezawaryjne* (205kkm) ale jednak najcześciej jeździ > 30km za jednym razem.

 

*) jedyna usterka przy 150kkm zamarudził, zaczął się przydławiać, zapalił checka i po chwili mu przeszło

mechanicy zczytali błędy z komputra, wyszło coś o ciśnieniu na listwie, zaordynowali wymycie jakiegoś regulatora ciśnienia w myjce ultredźwiękowej i tyle.

 

Do takich krótkich dystansów bralbym benzyne.

Prawdopodobnie wezmę benzynę i będę musiał regularnie kontrolować stan oleju oraz łańcucha, ponieważ diesiel nie pasuje do krótkich dystansów.
 

Edytowane przez Blantche
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Blantche napisał:

Bo nie sądziłem, że znajdzie się tutaj typowy polski Janusz, którego reprezentujesz i który musi się do wszystkiego dopier*olić.

Nie znasz mnie więc takie uwagi zachowaj dla siebie!! Bo równie dobrze ja to samo mogę powiedzieć o tobie. Bo zadajesz głupie pytanie który silnik lepiej zniesie pałowanie na zimno na odcinku 5 km. Odpowiedź brzmi: każdy silnik przy takich warunkach zajedziesz prędzej czy później, a raczej znacznie prędzej niż ci się wydaje. I do tego nie trzeba być specjalistą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, angrius napisał:

Nie znasz mnie więc takie uwagi zachowaj dla siebie!! Bo równie dobrze ja to samo mogę powiedzieć o tobie. Bo zadajesz głupie pytanie który silnik lepiej zniesie pałowanie na zimno na odcinku 5 km. Odpowiedź brzmi: każdy silnik przy takich warunkach zajedziesz prędzej czy później, a raczej znacznie prędzej niż ci się wydaje. I do tego nie trzeba być specjalistą. 

Dziękuje za odpowiedź :) "nie znasz mnie więc takie uwagi zachowaj dla siebie" "Dorośnij bo mam wrażenie że jesteś jednym z tych młodych gniewnych co to muszą pokazać na drodze kim to nie jest"  Trochę śmierdzi hipokryzją bo sam oceniałeś nie znając mnie. Mimo wszystko życzę miłego dnia i kończę tutaj swoją wypowiedź, bo nie ma sensu kłócić się w internecie.

Edytowane przez Blantche
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2019 o 12:03, Blantche napisał:


 

Prawdopodobnie wezmę benzynę i będę musiał regularnie kontrolować stan oleju oraz łańcucha, ponieważ diesiel nie pasuje do krótkich dystansów.
 

 

Problem w tym, że to kontrolowanie prawie nic nie daje (no może przejedziesz 10 tys. km więcej na jednym rozrządzie). Na szczęście warsztaty to ogarniają w rozsądnych pieniądzach. Jak nie lubię diesli, tak jednak poszedłbym w hdi. Miałem podobny dylemat chcąc kupić peugeota 5008 ale w końcu zrezygnowałem - benzyny tylko thp a diesla nie chciałem.

 

PS. Jaka jest przyjemność z "pałowania" zimnego silnika, wiedząc że to na maxa szkodzi? Może świadomość że "stać mnie"? No chyba że "pałowanie" to jazda z dużą prędkością, ale to samo w sobie nie musi być szkodliwe (jeśli dochodzimy do tej prędkości w miarę rozsądnie).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2019 o 00:11, Blantche napisał:

Mieszkam na totalnym 

 


Uparłem się na tą RCZ, więc wezmę prawdopodobnie 2.0HDi. Dzięki za pomoc :)
 

 

To jest ten sam silnik co w 407?  Bo właśnie nad takim myślałem, ale sąsiad skutecznie mnie do tego silnika zniechęcił obserwując go z okna jak ciągle coś robi pod maską.  W chwili obecnej jest na etapie regeneracji wtryskow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tomata napisał:

To jest ten sam silnik co w 407?  Bo właśnie nad takim myślałem, ale sąsiad skutecznie mnie do tego silnika zniechęcił obserwując go z okna jak ciągle coś robi pod maską.  W chwili obecnej jest na etapie regeneracji wtryskow 

Akurat ten silnik jest bardzo dobry.Diesla mozna szybciutko zalatwic o czym przekonal sie syn mojego kolegi kupujac 508 1,6HDI.po paru tygodniach okazalo sie ze prawdopodobnie poprzedni wlasciciel zatankowal benzyne bo przy niewielkim przebiegu wszystkie wtryski byly do wymiany...Wiec patrzenie przez pryzmat jednego felernego egzemplarza nie ma sensu.

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wlad napisał:

Akurat ten silnik jest bardzo dobry.Diesla mozna szybciutko zalatwic o czym przekonal sie syn mojego kolegi kupujac 508 1,6HDI.po paru tygodniach okazalo sie ze prawdopodobnie poprzedni wlasciciel zatankowal benzyne bo przy niewielkim przebiegu wszystkie wtryski byly do wymiany...Wiec patrzenie przez pryzmat jednego felernego egzemplarza nie ma sensu.

Oczywiście że nie. Ale niesmak pozostaje  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.