Skocz do zawartości

Śruby zabezpieczające się wyrobiły...


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Lupus napisał:

Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje :furious:. Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi?

 Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto:

 

Kluczem nasadowym uniwersalnym tego nie ogarnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, spad napisał:

 

Przeważnie śruby zabezpieczające są okrągłe i wzorek w środku. Właśnie po to żeby nasadowym nie ogarnąć.

Nie wiem jakie śruby ma autor wątku i myślałem o tego typu kluczu: uniwersalny klucz nasadowy

P.S.

Właśnie sobie przypomniałem, że szwagier miał problem ze śrubami (czy nakrętkami) w kołach (dodge durango) i takim kluczem sobie poradził.

Edytowane przez janusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Jak te super klucze nie dadzą rady to zostaje dopasować rurkę (stalową) na śrubę i w środku obspawać/przyspawać śrubę do rurki:)

Wcześniej jeszcze porządnie postukać po śrubie :) Własnie wróciłem z garażu, kolega miał ten sam problem z wyrobioną nasadką. Obił porządnie   śruby i pełny sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, patgaw napisał:

Jak to sie robi skoro sruba siedzi wewnatrz tunelu?

Dopasowujesz rurkę na łeb śruby, wcześniej ucinasz taki kawałek żeby wystawał po za felgę i spawacz do niej nakrętkę M20 . Przez otwór w rurce spawasz elektrodą, przetestowane osobiście z pełnym sukcesem :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lupus napisał:

Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje :furious:. Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi?

 Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto:

Czuję się jak Lucyfer ;) - kiedys były takie zestawy do wykrecania śrub bez łba.... wiercilo sie otwór w śrubie w miare centalnie  i wkrecało taki wichajster z lewym gwintem i po złapaniu oporu śruba wykrecała sie sama.... a dla berdziej porzadnych technicznie były nawet gwintowniki i śruby a lewym gwintem....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, bob96 napisał:

Dopasowujesz rurkę na łeb śruby, wcześniej ucinasz taki kawałek żeby wystawał po za felgę i spawacz do niej nakrętkę M20 . Przez otwór w rurce spawasz elektrodą, przetestowane osobiście z pełnym sukcesem :)

Tylko ta śruba nie ma łba a obrotowy kołnierz na zewnątrz, żeby nie było zbyt łatwo...

Coś jak na foto:

 

zabezpieczenia-kol-audi-80-4_28760.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cumel jeżeli ma fiatowske fabryczne zabezpieczenie to może mieć płaskie śruby dodatkowo z pierścieniem który się okręca dookoła. Wzorek na łbie śruby. Możliwe jest też głębokie osadzenie samej śruby. Kiedyś miałem problem z takowa. Ale pneumat plus mocny docisk dał radę.

 

Nie wykluczam.migomatu bo pewnie coś by pokombinował. Jak szybciej i wygodniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@cumel jeżeli ma fiatowske fabryczne zabezpieczenie to może mieć płaskie śruby dodatkowo z pierścieniem który się okręca dookoła. Wzorek na łbie śruby. Możliwe jest też głębokie osadzenie samej śruby. Kiedyś miałem problem z takowa. Ale pneumat plus mocny docisk dał radę.

 

Nie wykluczam.migomatu bo pewnie coś by pokombinował. Jak szybciej i wygodniej...

Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ...

Edytowane przez Lupus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Lupus napisał:

Tylko ta śruba nie ma łba a obrotowy kołnierz na zewnątrz, żeby nie było zbyt łatwo...

Przy spawaniu ruchomy kołnierz nie przeszkadza. Rurkę spawasz do łba śruby, chodzi tylko oto  żeby zabezpieczyć ściankę felgi przed odpryskami i dobrze połączyć spawem rurkę od środka z łbem śruby. Spawanie elektrodą daje najlepsze dojście i przetop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Lupus napisał:

Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ

Miałem kiedyś identyczne problemy ze śrubami zabezpieczającymi w Marei Weekend. Zgubiłem klucz i żaden fachowiec nie poradził sobie z wykręceniem. Trzech fachowców poległo, dopiero spawanie rurki do łba śruby rozwiązało problem.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bob96 napisał:

Przy spawaniu ruchomy kołnierz nie przeszkadza. Rurkę spawasz do łba śruby, chodzi tylko oto  żeby zabezpieczyć ściankę felgi przed odpryskami i dobrze połączyć spawem rurkę od środka z łbem śruby. Spawanie elektrodą daje najlepsze dojście i przetop.

Do takich robót to mam tiga i długie porcelanki ;] Bezstresowo mogę sobie złapać nakrętkę do takiej śruby przy tym mocno ją rozgrzewając co ułatwia jej odkręcenie. Urwana szpilka głowicy po spawaniu wykręciła się bez najmniejszego oporu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Lupus napisał:

Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ...

 

Jedź do innego gumiarza.

Mi kiedyś odkręcili koła, jak zgubiłem nasadkę.

Trochę się pomęczyli, ale poszło.

Z tego co pamiętam, to nabili na tą śrubę jakąś swoją nasadkę.

Też to był Fiat, a śruby (a właściwie nakrętki) nie wystawały, tylko były schowane

ALUFELGI-FIAT-SEICENTO-ABARTH-ORYGINAL-L

Edytowane przez kravitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lupus napisał:

Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje :furious:. Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi?

 Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto:

ja jak zgubiłem nasadkę to pojechałem do mojego kolegi mechaniora , z osłony termicznej która jest w każdym aucie nad tłumikiem zrobił rulon , wsadził na śrubę w feldze .Potem wziął pręt gwintowany grubości ja wiem jak mały palec , długi ze 20 cm , wygiął w L a następnie przyspawał migomatem do śruby i odkręcił dziadostwo. Od tej pory nie mam śrub zabezpieczających.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Lupus napisał:

Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje :furious:. Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi?

 Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto:

 

 

mnie pomogl taki zestaw

https://allegro.pl/oferta/wykretaki-nasadki-klucze-zabezpieczen-zlodziejek-7495016882

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Filipfm napisał:

Takim sie nie podejdzie. Te śruby mają obracajacy się kołnierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.10.2019 o 18:07, Lupus napisał:

Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ...

Używanie klucza pneumatycznego do śrub zabezpieczających  to gwarancja powstania kłopotu jak nie od od razu to za jakiś czas.
Takie śruby zawsze popuszczam ręcznie a dopiero potem idzie pneumat.
Do tego takie śruby (nakładki do ich odkręcenia) średnio znoszą za mocne dokręcenie lub długi czas nieodkręcania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pawel_78 napisał:

Używanie klucza pneumatycznego do śrub zabezpieczających  to gwarancja powstania kłopotu jak nie od od razu to za jakiś czas.
Takie śruby zawsze popuszczam ręcznie a dopiero potem idzie pneumat.
Do tego takie śruby (nakładki do ich odkręcenia) średnio znoszą za mocne dokręcenie lub długi czas nieodkręcania.

Niestety gumiarze zwykle maja kape na oczach-aby szybciej.U mnie pare lat temu dzieki zbyt mocnemu zakreceniu srub poszla  nasadka odkrecajaca-tydzien przed wyjazdem do PL.Na szczescie nowa nasadka przywedrowala z Niemiec w ciagu 3 dni.Od tej pory przed wymiana opon wymieniam  sruby zabezpieczajace na zwykle -to trwa doslownie minute a oszczedza wiele stresu w przyszlosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

@wlad to w UK kradną felgi:hmm:

Odkad ukradli mi kolo od roweru to jakos nie ufam tutejszej patologii.

Ale na zasadzie-sa sruby zabezpieczajace w nowokupionym aucie? Git!

Nie ma srub? Spoko,jakos trzeba z tym zyc;]

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wlad napisał:

U mnie pare lat temu dzieki zbyt mocnemu zakreceniu srub poszla  nasadka odkrecajaca-

Koła dokręca się kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatem jak to mają "fachoffcy" w zwyczaju. Jeżeli jest inaczej, to należy pouczyć/zmienić miejscówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 29.10.2019 o 13:46, Lupus napisał:

Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje :furious:. Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi?

 Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto:

Zrobiles juz?
Niedawno mialem dokladnie ten sam problem w Bravo zony.
Sruby oryginalne, fiatowskie.

Pojechalem do wulkanizatora, ale odeslali mnie do http://autobodo.pl/

5m roboty, 35zl i sruba odkrecona. U mnie cale szczescie tylko jedna sie obrobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka rada na przyszłość.W dzisiejszych czasach śruby zabezpieczające należy wyrzucić natychmiast po zakupie auta.Przy nowych felgach ewentualny złodziej odkręci takim kluczem uniwersalnym, przy starych o ile w ogóle będzie się komuś chciało, też odkręci,a jak nie to zniszczy próbując.Zresztą w mojej okolicy wieki nie widziałem auta na cegłówkach/piastach na parkingu,a ten 1%ryzyka załatwia skutecznie AC.

Wszelkie śruby zabezpieczające felgi najlepiej zabezpieczają felgi przed właścicielem i warsztatem, który auto ogarnia.

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.