Jump to content
jaceq

Plug-in hybrid -> co teraz jest fajnego?

Recommended Posts

Jak w temacie... chodzi mi po glowie plug-in hybrid... co teraz jest fajnego do kupienia?

W toyotach patrzylem to chyba tylko prius (Camry jest hybrid ale z tego co widze nie plug-in)...

Co jest wartego uwagi?

Interesuje mnie ew. co wielkosci Camry / A6 lub cos a'la SUV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jaceq napisał:

Jak w temacie... chodzi mi po glowie plug-in hybrid... co teraz jest fajnego do kupienia?

W toyotach patrzylem to chyba tylko prius (Camry jest hybrid ale z tego co widze nie plug-in)...

Co jest wartego uwagi?

Interesuje mnie ew. co wielkosci Camry / A6 lub cos a'la SUV

Szczerze, to plug in samo w sobie po dłuższym zastanowieniu nie jest fajne ;) 

 

Na ten moment to rozsądnie jest trochę poczekać.

VW i BMW coś niedługo wypuszczą w przyszłym roku, przynajmniej teoretycznie ;)

 

Na ten moment to z tłuściochów Volvo XC90, a z "budżetowych" Kia Niro.

 

W Szwajcarii to się Teslę kupuje, a nie plug in ;) 

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Szczerze, to plug in samo w sobie po dłuższym zastanowieniu nie jest fajne ;) 

 

Na ten moment to rozsądnie jest trochę poczekać.

VW i BMW coś niedługo wypuszczą w przyszłym roku, przynajmniej teoretycznie ;)

 

Na ten moment to z tłuściochów Volvo XC90, a z "budżetowych" Kia Niro.

 

W Szwajcarii to się Teslę kupuje, a nie plug in ;) 

Tesle bym i kupil ale jak sobie pomysle zabawe z ladowaniem kilka razy na dluzszej trasie to mi sie odechciewa.

Przegladalem u nas co jest i jest sporo Mitsu Outlander PHEV, sa Hyuandai Ioniq (ale male to) i sa Kia Optima (sedan lub kombi), do tego sa PAssaty GTE ale cenowo znacznie odstaja.

No i sa Kia Niro wlasnie ale to wydaje mi sie taki mini samochodzik... nie?

A no i sa Priusy ale moje wzgledy estetyczne nawet nie pozwalaja mi o tym myslec.

 

A co do pomyslu plugin hybrid to ogolnie fajnie by bylo moc dojezdzac do pracy (jakies 30-40km / dzien) na pradzie... a dalej na paliwie i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC60, kumpel ma i bardzo sobie chwali. Na codzien jezdzi po miescie praktycznie na samym pradzie. Sr spalanie ma chyba ponizej 3l, bede go widzial to dopytam o szczegoly.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, jaceq napisał:

Tesle bym i kupil ale jak sobie pomysle zabawe z ladowaniem kilka razy na dluzszej trasie to mi sie odechciewa.

 

Chyba dramatyzujesz mam wrażenie ;) Ale nie na namawiam, bo już ostatnio doszło do tego, że autokącikowicze robią po 1000 km na strzał bez postoju ;]

Akurat w Tesli idzie to już baaaardzo sprawnie wszystko. SC cały czas przybywa, do tego Fastned i Ionity przybywa szybko.  

 

24 minuty temu, jaceq napisał:

Przegladalem u nas co jest i jest sporo Mitsu Outlander PHEV, sa Hyuandai Ioniq (ale male to) i sa Kia Optima (sedan lub kombi), do tego sa PAssaty GTE ale cenowo znacznie odstaja.

No i sa Kia Niro wlasnie ale to wydaje mi sie taki mini samochodzik... nie?

A no i sa Priusy ale moje wzgledy estetyczne nawet nie pozwalaja mi o tym myslec.

Niro to spore auto dość.

 

24 minuty temu, jaceq napisał:

A co do pomyslu plugin hybrid to ogolnie fajnie by bylo moc dojezdzac do pracy (jakies 30-40km / dzien) na pradzie... a dalej na paliwie i tyle

Długo tak samo myślałem. Po czym zrobiłem burzę mózgu, analizę głębszą tematu i doszedłem do wniosku, że to ślepa uliczka.

Wozisz dwie technologie pod jedną skorupą, przestarzałą i nowoczesną. To nie ma sensu. W myśl powiedzenia, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

 

Masz możliwości to idź w Teslę, to jest już inny wymiar motoryzacji.

Zasięg i ładowanie by mnie nie martwiło, bardziej wyciszenie wnętrza i inne tego typu. 

 

Ewentualnie Mercedes EQC jest konkretnym wozem, tylko tu może faktycznie ładowanie w trasie być uciążliwe, zależnie jak daleko w Polskę musisz wjechać.

 

Poczytaj trochę o elektrykach więcej, szkoda życia na plug-iny ;) 

 

Natomiast jeśli długie i szybkie trasy robisz często to plug-in na ten moment jest dobrym przedsionkiem i wybrałbym to w czym się najlepiej bym czuł ;)

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Chyba dramatyzujesz mam wrażenie ;) Ale nie na namawiam, bo już ostatnio doszło do tego, że autokącikowicze robią po 1000 km na strzał bez postoju ;]

Akurat w Tesli idzie to już baaaardzo sprawnie wszystko. SC cały czas przybywa, do tego Fastned i Ionity przybywa szybko.  

 

Niro to spore auto dość.

 

Długo tak samo myślałem. Po czym zrobiłem burzę mózgu, analizę głębszą tematu i doszedłem do wniosku, że to ślepa uliczka.

Wozisz dwie technologie pod jedną skorupą, przestarzałą i nowoczesną. To nie ma sensu. W myśl powiedzenia, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

 

Masz możliwości to idź w Teslę, to jest już inny wymiar motoryzacji.

Zasięg i ładowanie by mnie nie martwiło, bardziej wyciszenie wnętrza i inne tego typu. 

 

Ewentualnie Mercedes EQC jest konkretnym wozem, tylko tu może faktycznie ładowanie w trasie być uciążliwe, zależnie jak daleko w Polskę musisz wjechać.

 

Poczytaj trochę o elektrykach więcej, szkoda życia na plug-iny ;) 

 

A jeśli finalnie plug-in, to w zasadzie wybierz co najbardziej będzie Ci leżało, jazda próbna obowiązkowa.

Kolega z (bylej) firmy na Tesle Model 3... no jest ok ale jakos mega ogromna nie jest, model S jest troche drogi do tego ma starsze akumulatory niz model 3...

Nie bede ukrywal ze boje sie troche pozarow ich :)

Problem jest tez taki ze mieszkam mieszkaniu i moje auto stoi w podziemnym garazu... jest tam prad ale zeby zalozyc podlacznie duzej mocy to... no jakos tego nie widze a latac i ladowag gdzies tam... (no dobra, 4 minuty od domu mam SuperCharger tesli :) )

Nie jestem jeszcze przekonany do elektryka szczerze mowiac, mysle ze z EV jeszcze poczekam.

 

a i ps. Nie mieszkam w Polsce

Edited by jaceq

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, jaceq napisał:

Kolega z (bylej) firmy na Tesle Model 3... no jest ok ale jakos mega ogromna nie jest, model S jest troche drogi do tego ma starsze akumulatory niz model 3...

 

Model Y pogodzi zalety wszystkich, ale to jeszcze trochę trzeba poczekać. I osobiście faktycznie bym nie wybrał nic z obecnego menu :ok:

X bardzo drogi, S drogi, 3 nowoczesna ale brakuje kropki nad i.

 

2 minuty temu, jaceq napisał:

Nie bede ukrywal ze boje sie troche pozarow ich :)

 

Czyli czarny PR jednak działa ;]

Plug-in też mają baterie i będą palić się równie dobrze ;)

Ważne, że spalinowe się w ogóle nie palą :P

 

 

5 minut temu, jaceq napisał:

Problem jest tez taki ze mieszkam mieszkaniu i moje auto stoi w podziemnym garazu... jest tam prad ale zeby zalozyc podlacznie duzej mocy to... no jakos tego nie widze a latac i ladowag gdzies tam... (no dobra, 4 minuty od domu mam SuperCharger tesli :) )

 

Nie potrzeba żadnej dużej mocy, może być cokolwiek. SC 4 minuty od domu to faktycznie dramat :phi:

 

6 minut temu, jaceq napisał:

Nie jestem jeszcze przekonany do elektryka szczerze mowiac, mysle ze z EV jeszcze poczekam.

Ten argument jest (jedyny) sensowny i zrozumiały :oki: Fakt jest taki, że najlepsze dopiero przyjdzie i najbliższe 5 lat powinno przynieść spore zmiany.

 

7 minut temu, jaceq napisał:

a i ps. Nie mieszkam w Polsce

Nie sposób się nie domyśleć :oki: ;)

 

Pochwal się jak finalnie coś z jakąś bateryjką kupisz, chętnie poczytam wrażenia z eksploatacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, mrBEAN napisał:

Nie potrzeba żadnej dużej mocy, może być cokolwiek. SC 4 minuty od domu to faktycznie dramat :phi:

(...)

Pochwal się jak finalnie coś z jakąś bateryjką kupisz, chętnie poczytam wrażenia z eksploatacji.

 

Jesli przy tej okazji cos z bateria zakupie to z pewnoscia sie pochwale :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jaceq napisał:

Jak w temacie... chodzi mi po glowie plug-in hybrid... co teraz jest fajnego do kupienia?

W toyotach patrzylem to chyba tylko prius (Camry jest hybrid ale z tego co widze nie plug-in)...

Co jest wartego uwagi?

Interesuje mnie ew. co wielkosci Camry / A6 lub cos a'la SUV

 

Jeszcze przez kilka godzin jestem użytkownikiem Passata GTE.

3 letni leasing i właśnie jutro go oddaje, przebieg 44000 km.

Świetny samochód, duży i komfortowy, trochę jakby krążownik, bagażnik chyba taki sam jak tradycyjnych paskach - wielki, mnóstwo miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu.

Jedna awaria - uszkodzone tarcze hamulcowe z powodu nieczęstego hamowania...

Jedyna wada, ale bardzo subiektywna, to niewygodne siedzenie kierowcy. Ale to tylko moja opinia. Nikt nie podziela mojego zdania.

Największe osiagniecie to przejechanie 50 km na prądzie. Ale raczej nie do powtórzenia. 40 km bez problemu.

Generalnie polecam.

Nowy Passat ma 30% większy zasięg EV. Myślałem, żeby zamówić, ale życie jest za krótkie, żeby jeździć tym samym autem 6 lat.

 

Z innych dużych plug-in w rozsądnym budzecie, to chyba tylko Outlander, ale środek jest brzydki i drzwi jakieś cienkie, w ogóle sprawia wrażenie trochę niedorobionego...

Optima jest ciekawa, ale chyba Kia z niej rezygnuje.

V60 i XC60 fajne ale drogie.

Ma wejść Superb, napędowo kopia Passata GTE, może być interesujący.

Ma też wejść BMW3 kombi (sedan już jest), klasa sama w sobie, ale są dość drogie.

Analogiczna historia z BMW5, tylko cena jeszcze mniej atrakcyjna.

Są jeszcze 3008 i 508, ale mi nie podchodzą.

Prius plug-in ma chyba kiepski zasięg, nie jestem pewien, nie lubię tej marki. 

 

W mniejszym rozmiarze to Kia Niro i wkrótce Golf GTE i jego słabsza wersja.

Jest jeszcze Mini Countryman czyli największy z Mini. Używam dwa lata, przeważnie ja jeżdżę Mini a żona Passatem. Wadą Mini jest fakt, że nie potrafię nim jechać powoli. Szatan nie auto. Jest tez całkiem duże. Teraz wychodzi wersja z lepszym zasięgiem EV, stary ma tylko około 25 km, nowy pewnie z 35 km.

 

Nie wiem, czy pomogłem. ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, jaceq napisał:

Co jest wartego uwagi?

 

W przyszłym roku wychodzi superb plug-in. Właściwie ctrl+c ctrl+v paska gte, tylko odrobinę taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, mrBEAN napisał:

Ewentualnie Mercedes EQC jest konkretnym wozem, tylko tu może faktycznie ładowanie w trasie być uciążliwe, zależnie jak daleko w Polskę musisz wjechać.

 

zero problemow :)

 

KIfkc0OuT322cYIbberkIQ.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, PawelWaw napisał:

 

zero problemow :)

 

KIfkc0OuT322cYIbberkIQ.png

 

A konkretnie o co chodzi?

Bo nie mogę wyczuć ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, mrBEAN napisał:

A konkretnie o co chodzi?

Bo nie mogę wyczuć ;]

Ze trzeba się zatrzymać w konkretnych punktach żeby podładować i nie miec problemów;)

No i ze wogole dojechał...

Edited by norbert123

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, norbert123 napisał:

Ze trzeba się zatrzymać w konkretnych punktach żeby podładować i nie miec problemów;)

No i ze wogole dojechał...

 

ze zeby dojechac z wawy na hel trzeba robic siku przez 3,5h :)

 

Edited by PawelWaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

20 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

zero problemow :)

 

KIfkc0OuT322cYIbberkIQ.png

 

 

Postoje 3, 5 i 6 - ładowanie do 100%, niepotrzebna strata czasu.

No chyba, że połączone z wizytą w jadłodajni albo w sraczu. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

ze zeby dojechac z wawy na hel trzeba robic siku przez 3,5h :)

 

Dlatego wyraźnie zaznaczyłem, że im dalej w Polskę tym będzie gorzej.

Niestety na ten moment na szybkich ładowarkach u nas standardem jest 40 kW, a w Europie 100-150 kW, a to robi różnicę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Dlatego wyraźnie zaznaczyłem, że im dalej w Polskę tym będzie gorzej.

Niestety na ten moment na szybkich ładowarkach u nas standardem jest 40 kW, a w Europie 100-150 kW, a to robi różnicę. 

 

Wydaje mi się, za w PL ważniejsza jest ilość i niezawodność ładowarek. Lepiej mieć działającą 40kW niż może działającą 300kW.

Jak dobrze pójdzie, to w lato wybiorę się do Wawy i3-ką, która nie bierze więcej niż 49kW. Więc dla mnie idealny scenariusz to ładowarki o mocy 50kW zainstalowane parami między Swinoujsciem a Wawą tak co 100km.

Wiem, że z racji opłat standardem jest 40kW, przeboleję. Ważne, aby działały i nie były zajęte.

 

W 2021, jak się uda z id3, to moje wymagania wzrosną do 100kW. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Cezh napisał:

 

Wydaje mi się, za w PL ważniejsza jest ilość i niezawodność ładowarek. Lepiej mieć działającą 40kW niż może działającą 300kW.

Jak dobrze pójdzie, to w lato wybiorę się do Wawy i3-ką, która nie bierze więcej niż 49kW. Więc dla mnie idealny scenariusz to ładowarki o mocy 50kW zainstalowane parami między Swinoujsciem a Wawą tak co 100km.

Wiem, że z racji opłat standardem jest 40kW, przeboleję. Ważne, aby działały i nie były zajęte.

 

Problemy na ten moment są dwa ;) 

Te ładowarki 40 kW robią różnicę, bo zazwyczaj max. podają ok. 36 kW, a jak jest normalna 50 kW, to wtedy już normalnie te 49 kW idzie. 

To jest bardzo dużo, bo ok. 40% szybciej.

I przy autach prądożernych to robi jeszcze większą różnicę, jak choćby w tym EQC.

 

Drugi problem to na ten moment, prawie wszystkie punkty ładowania są u nas z jedną ładowarką. I tu są dwa zagrożenia; zepsuta lub zajęta może być, i klops ;]

Zupełnie inny komfort jest, jak podjeżdżasz na punkt, gdzie masz kilka słupków; dlatego punkty typu Ionity, to właściwy kierunek. Greenway u nas właśnie stawia pierwszy wielostanowiskowy punkt z pierwszymi ładowarkami 150 kW. Czasu trzeba.

 

Ogólnie apetyt bardzo szybko rośnie ale infrastruktura również. Fajnie to obserwować od wewnątrz jak się rozwija.

 

8 godzin temu, Cezh napisał:

W 2021, jak się uda z id3, to moje wymagania wzrosną do 100kW. ;]

Ja po spróbowaniu 65 kW w Ioniqu z niesmakiem obserwuję ładowanie przy tych 36-37  kW ;) 

Swoją drogą ciekawe gdzie i kiedy powstanie pierwsze Ionty w PL. Odgrażali się, że w tym roku jeszcze ale coś mało czasu zostało ;) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Problemy na ten moment są dwa ;) 

Te ładowarki 40 kW robią różnicę, bo zazwyczaj max. podają ok. 36 kW, a jak jest normalna 50 kW, to wtedy już normalnie te 49 kW idzie. 

To jest bardzo dużo, bo ok. 40% szybciej.

 

Myślałem, że 40 kW zapodaje 40 kW. Trochę kiepsko. 

 

8 godzin temu, mrBEAN napisał:

I przy autach prądożernych to robi jeszcze większą różnicę, jak choćby w tym EQC.

 

Oczywiście. Czy też T3.

 

8 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Drugi problem to na ten moment, prawie wszystkie punkty ładowania są u nas z jedną ładowarką. I tu są dwa zagrożenia; zepsuta lub zajęta może być, i klops ;]

Zupełnie inny komfort jest, jak podjeżdżasz na punkt, gdzie masz kilka słupków; dlatego punkty typu Ionity, to właściwy kierunek.

 

 

No właśnie. Dwie ładowarki to powinno być minimum. Ale w tym aspekcie nawet Szwecja jest w lesie (nie licząc Ionity).

 

8 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Greenway u nas właśnie stawia pierwszy wielostanowiskowy punkt z pierwszymi ładowarkami 150 kW. Czasu trzeba.

 

Ogólnie apetyt bardzo szybko rośnie ale infrastruktura również. Fajnie to obserwować od wewnątrz jak się rozwija.

 

Ja po spróbowaniu 65 kW w Ioniqu z niesmakiem obserwuję ładowanie przy tych 36-37  kW ;) 

Swoją drogą ciekawe gdzie i kiedy powstanie pierwsze Ionty w PL. Odgrażali się, że w tym roku jeszcze ale coś mało czasu zostało ;) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skodzinka SuperB plug-in hybrig juz w cenniku:

image.png.cfe6a72db68a26caa9b3c358b4f5f974.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, jaceq napisał:

Skodzinka SuperB plug-in hybrig juz w cenniku:

image.png.cfe6a72db68a26caa9b3c358b4f5f974.png

 

Tylko 11% drożej od benzyny.

Bierz! 😉

Sam się zastanawiam. Na wiosnę policzę,  jak wychodzi rata leasingowa w porównaniu z Passatem gte i Id3.

 

Ostatnio bylismy transportowani Superbem na uberze w Gdyni. I nawet moja małżonka wyraziła aprobatę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Tylko 11% drożej od benzyny.

Bierz! 😉

Sam się zastanawiam. Na wiosnę policzę,  jak wychodzi rata leasingowa w porównaniu z Passatem gte i Id3.

 

Ostatnio bylismy transportowani Superbem na uberze w Gdyni. I nawet moja małżonka wyraziła aprobatę. 

Miałem superb2 przed A6 i muszę powiedzieć że przepaści nie ma ani jedna ani w drugą stronę jeśli chodzi o komfort jazdy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, jaceq napisał:

Skodzinka SuperB plug-in hybrig juz w cenniku:

image.png.cfe6a72db68a26caa9b3c358b4f5f974.png

Rozsądnie wycenione, ale ten 2.0 TSI 270 KM jeszcze rozsądniej ;)

Brać, testować, raportować :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, mrBEAN napisał:

Rozsądnie wycenione, ale ten 2.0 TSI 270 KM jeszcze rozsądniej ;)

 

Że też takie rzeczy na forum ev masz czelność pisać... ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak długo jak ceny pełnego EV z przyzwoitym zasięgiem (czyt. realne 350-400km) będą wyższe od podobnych wymiarów plug-in tak długo plug-in będzie mieć sens.

Ja zbiornik paliwa plug-in traktuje na trasie jak dodatkowa "bateria" której "zatankowanie" na trasie na zwykłej stacji paliwa kosztuje tyle co doładowanie z komercyjnego słupka A do tego jest szybciej i więcej pkt dostępnych.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, ppmarian napisał:

Tak długo jak ceny pełnego EV z przyzwoitym zasięgiem (czyt. realne 350-400km) będą wyższe od podobnych wymiarów plug-in tak długo plug-in będzie mieć sens.

Ja zbiornik paliwa plug-in traktuje na trasie jak dodatkowa "bateria" której "zatankowanie" na trasie na zwykłej stacji paliwa kosztuje tyle co doładowanie z komercyjnego słupka A do tego jest szybciej i więcej pkt dostępnych.

Wysłane z tel.
 

Dlatego plug iny będą rosły w siłę, bo to jest zgniły kompromis, który zaspokaja wszystkich lobbystów 👌

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlatego plug iny będą rosły w siłę, bo to jest zgniły kompromis, który zaspokaja wszystkich lobbystów
Na chwilę obecną baterie są za drogie i jest ich za mało w produkcji.

Plug-in to naturalny krok pośredni do pełnowartosciowych EV

Wysłane z tel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Na chwilę obecną baterie są za drogie i jest ich za mało w produkcji.

Plug-in to naturalny krok pośredni do pełnowartosciowych EV

Wysłane z tel.
 

Problemów jest jeszcze więcej niż tylko baterie.
Plug in dla producentów to miód na ich koszty serwisowania w ASO 😁

 

I dobrze 😛

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pytanie laika.

Mając samochód z zasięgiem około 50 km na samej baterii i taki zasięg wystarczył by mi na codzienne użytkowanie , jak działa ogrzewanie/klimatyzacja. Czy do tego potrzebna jest praca silnika spalinowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takie pytanie laika.
Mając samochód z zasięgiem około 50 km na samej baterii i taki zasięg wystarczył by mi na codzienne użytkowanie , jak działa ogrzewanie/klimatyzacja. Czy do tego potrzebna jest praca silnika spalinowego?
To zależy od opcji. Były outlandery phev bez dodatkowego el ogrzewania i wtedy konieczna jest praca się jak spalinowego.

Ja mam opcję z el. Grzaniem i do temp 0stc na zewnątrz nie potrzebuje silnika do grzania wnętrza.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ppmarian napisał:

To zależy od opcji. Były outlandery phev bez dodatkowego el ogrzewania i wtedy konieczna jest praca się jak spalinowego.

Ja mam opcję z el. Grzaniem i do temp 0stc na zewnątrz nie potrzebuje silnika do grzania wnętrza.

Wysłane z tel.
 

Czyli cala zime muisz na benzynie jezdzic z uwagi na niskie temp? Czy ten silnik zalacza sie tylko od czasu do czasu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, zinger napisał:

Czyli cala zime muisz na benzynie jezdzic z uwagi na niskie temp? Czy ten silnik zalacza sie tylko od czasu do czasu?

outlander PHEV ma tryb pracy ICE jako generator co daje większą efektywność energetyczną niż zwykła spalinówka, więc nie ma tak źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli cala zime muisz na benzynie jezdzic z uwagi na niskie temp? Czy ten silnik zalacza sie tylko od czasu do czasu?
Nie. Jest kilka mykow aby ICE się nie zalaczal. Wystarczy wstępnie rozgrzać kabinę przez aplikacje lub z zegara lub uruchomić auto w trybie ECO i nie zwiększać grzania powyżej 22stC bez trybu AUTO i silnik wtedy się nie załączyć nawet przy -20



Wysłane z tel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, kartonik napisał:

Takie pytanie laika.

Mając samochód z zasięgiem około 50 km na samej baterii i taki zasięg wystarczył by mi na codzienne użytkowanie , jak działa ogrzewanie/klimatyzacja. Czy do tego potrzebna jest praca silnika spalinowego?

 

Miałem Passat GTE plug-in , mam Mini Countryman plug-in. Obydwa nie odpalają silnika spalinowego w celu ogrzewania (oczywiście zasięg na tym traci).

Ale kiedyś przejechałem się Kia Optimą plug-in i byłem niemile zaskoczony, że auto spala paliwo (w trybie elektrycznym) w celu ogrzania kabiny.

Z tego, co wiem, to Kia e-niro plug-in też tak ma.

Edited by Cezh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.10.2019 o 16:29, mrBEAN napisał:

A konkretnie o co chodzi?

Bo nie mogę wyczuć ;]

 

Że podróż Warszawa-Hel zajmuje tyle co normalna podróż, plus dodatkowe 5 godzin na sikanie w trasie. Nie każdy ma taki pęcherz żeby temu podołać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli ogrzać się da bez odpalania silnika, ale pewnie klima już bez tego się nie obejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli ogrzać się da bez odpalania silnika, ale pewnie klima już bez tego się nie obejdzie.
Kompresor klimy nawet w zwykłych hybrydach jest elektryczna więc tu na 100% nie potrzeba pracy silnika o ile oczywiscie baterii starczy.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma nic ciekawego. 

 

Trzeba jeszcze poczekać z 2-3 lata na sensowne rozwiązanie. 

 

Zamówiłem dzisiaj diesla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, chojny napisał:

Nie ma nic ciekawego. 

 

Trzeba jeszcze poczekać z 2-3 lata na sensowne rozwiązanie. 

 

Zamówiłem dzisiaj diesla. 

 

Są jeszcze Mercedesy C i E, plug-in zarówno z silnikiem benzynowym, jak i diesla :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Zbynek napisał:

 

Są jeszcze Mercedesy C i E, plug-in zarówno z silnikiem benzynowym, jak i diesla :ok:

 

Szukałem dużego SUVa ale jak pisałem ostatecznie wybraliśmy diesla. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.10.2019 o 18:04, jaceq napisał:

Jak w temacie... chodzi mi po glowie plug-in hybrid... co teraz jest fajnego do kupienia?

W toyotach patrzylem to chyba tylko prius (Camry jest hybrid ale z tego co widze nie plug-in)...

Co jest wartego uwagi?

Interesuje mnie ew. co wielkosci Camry / A6 lub cos a'la SUV

 

Volvo V60 T8? :hmm:

Tylko porządne światła i ACC za dopłatą :no:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, ⠀ napisał:

 

Volvo V60 T8? :hmm:

Tylko porządne światła i ACC za dopłatą :no:

 

 

Kiedys ogladalem V60 (chyba teraz poprzednia generacje lub 2 ) i  z tylu bylo zaskakujaco ciasne... ciekawe w sumie czy cos poprawili w tym zakresie (zazwyczaj jednak nowa generacja jest wieksza niz poprzednia)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jaceq napisał:

Kiedys ogladalem V60 (chyba teraz poprzednia generacje lub 2 ) i  z tylu bylo zaskakujaco ciasne... ciekawe w sumie czy cos poprawili w tym zakresie (zazwyczaj jednak nowa generacja jest wieksza niz poprzednia)

 

Nowe V60 ma niewiele wspolnego ze starym, powiedzielbym nawet, ze nic.

Z tylu jest sporo miejsca, ale mniej niz w np. w Passacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I są jakieś słabe w środku. Niby wszystko gra, z zewnątrz to naprawdę eleganckie auta ale wnętrza są nieprzystające do karoserii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio Pertyn testował Superba iV (silnik 1,4 TSI 150 KM) i twierdził, że jak się skończy bateria i kontynuujemy podróż, to samochód działa dodatkowo w trybie generatora i w tedy pali 16-18l/100km. Jeżeli tak to faktycznie wygląda, to ja dziękuję za taką ekojazdę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kartonik napisał:

... samochód działa dodatkowo w trybie generatora i w tedy pali 16-18l/100km.

 

Jeśli tak jest to słabo :no:. (chyba, że ktoś celowo wcześniej wyklikał tę opcję pracy a Pertyn nie ogarnął zmiany do trybu 'normal')

Powinien ładować baterie tylko energią odzyskiwaną przy hamowaniu / wytracaniu prędkości, a nie obciążać silnik w normalnym cyklu pracy.

Edited by iwik

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kartonik napisał:

Ostatnio Pertyn testował Superba iV (silnik 1,4 TSI 150 KM) i twierdził, że jak się skończy bateria i kontynuujemy podróż, to samochód działa dodatkowo w trybie generatora i w tedy pali 16-18l/100km. Jeżeli tak to faktycznie wygląda, to ja dziękuję za taką ekojazdę. 

 

To ma taki sam układ napędowy jak Passat gte, którym jeździłem przez ostatnie 3 lata. Rożnica jest tylko w większej baterii.

Samochód próbuje zawsze mieć trochę prądu na jakieś 3-4 km, który przydaje się przy ruszaniu, przy bardzo powolnej jeździe i w trybie maksymalnej mocy (kiedy to używane są obydwa silniki).

Jeżeli się zmusi samochód do wyjeżdżenia całej baterii do zera, to następnie naładuje on baterię na te 2-3 km i przez kilka minut będzie trochę zwiększone zużycie benzyny.

 

To auto domyślnie startuje w trybie czysto elektrycznym. Kiedy zostaje około 5 km zasięgu, auto przełącza się w tryb hybrydowy. Ale można być mądrzejszym od komputera i zmusić do dalszej jazdy na prądzie, co ma sens tylko wtedy kiedy do celu, gdzie możemy podładować baterie jest mniej niż wspomniane 5 km, w innym przypadku sensu nie ma.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wychodzi na to, że ten juror o międzynarodowej renomie nie umie jeździć samochodem typu plug-in ;l

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kartonik napisał:

Czyli wychodzi na to, że ten juror o międzynarodowej renomie nie umie jeździć samochodem typu plug-in ;l

 

Ogólnie oglądając jego wywody na temat elektryków obecnych, to ma spore braki wiedzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
To ma taki sam układ napędowy jak Passat gte, którym jeździłem przez ostatnie 3 lata. Rożnica jest tylko w większej baterii.
Samochód próbuje zawsze mieć trochę prądu na jakieś 3-4 km, który przydaje się przy ruszaniu, przy bardzo powolnej jeździe i w trybie maksymalnej mocy (kiedy to używane są obydwa silniki).
Jeżeli się zmusi samochód do wyjeżdżenia całej baterii do zera, to następnie naładuje on baterię na te 2-3 km i przez kilka minut będzie trochę zwiększone zużycie benzyny.
 
To auto domyślnie startuje w trybie czysto elektrycznym. Kiedy zostaje około 5 km zasięgu, auto przełącza się w tryb hybrydowy. Ale można być mądrzejszym od komputera i zmusić do dalszej jazdy na prądzie, co ma sens tylko wtedy kiedy do celu, gdzie możemy podładować baterie jest mniej niż wspomniane 5 km, w innym przypadku sensu nie ma.
Identycznie działa to w outlander phev. Domyślnie zawsze startuje w trybie EV. Jak wypisuje baterie to przechodzi w tryb hybrydowy (równoległy lub szeregowy w zależności od predkosci) i w tym trybie doladowuje i wypompowuje baterie w zakresie 0-3%

Oczywiście jak spojrzymy na spalanie chwilowe akurat w momencie doladowywan już do tych 3% to są to wartości 1xL/100km Ale zaraz spada to do zera. Więc należy na to patrzeć z perspektywy średniej z całego dystansu.

Jest jeszcze opcja save czyli możemy "zamrozić" daną pojemność baterii bo wiemy np że czeka nas długi podjazd w górach lub koniec trasy będzie w ścisłym centrum i będziemy potrzebowali trybu 100%EV

Można też wymusić ciągle ładowanie do 80%

Wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.