Skocz do zawartości

Koszt przeglądu Peugeot 2008


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie było, że tylko chwalę markę, to mam zastrzeżenia do kosztów serwisów. Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł. Podstawowy przegląd, wymieniają płyn hamulcowy!

 

Uważam, ze to bardzo wysoka cena za taki przegląd. Opel kasuje znacznie mniej za przegląd Insignii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bergerac napisał:

Żeby nie było, że tylko chwalę markę, to mam zastrzeżenia do kosztów serwisów. Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł. Podstawowy przegląd, wymieniają płyn hamulcowy!

 

Uważam, ze to bardzo wysoka cena za taki przegląd. Opel kasuje znacznie mniej za przegląd Insignii.

 

Wow, prawie 2 razy wiecej niz zaplacilem za Astre jakis czas temu, tez z wymiana plynu hamulcowego 8]

Robili jakis serwis klimatyzacji dodatkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bergerac napisał:

Żeby nie było, że tylko chwalę markę, to mam zastrzeżenia do kosztów serwisów. Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł. Podstawowy przegląd, wymieniają płyn hamulcowy!

 

W Hyundai zapłaciłem podobnie po 30 kkm.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bergerac napisał:

Żeby nie było, że tylko chwalę markę, to mam zastrzeżenia do kosztów serwisów. Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł. Podstawowy przegląd, wymieniają płyn hamulcowy!

 

Uważam, ze to bardzo wysoka cena za taki przegląd. Opel kasuje znacznie mniej za przegląd Insignii.

Tyle to mnie Aso Fiata w 2006 roku chciało skroić za rok i 20kkm za Fiata Punto... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to mnie Aso Fiata w 2006 roku chciało skroić za rok i 20kkm za Fiata Punto... 
Dlatego większość byłych fiacikarzy już nie zagląda do Fiata jak ma kupić kolejne auto.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, spad napisał:

Dlatego większość byłych fiacikarzy już nie zagląda do Fiata jak ma kupić kolejne auto.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Po tym incydencie miałem jeszcze 4 inne Fiaty... A Aso zmieniłem ;]

Ale z.Renault i Dacią miałem podobnie, wina miasta, ewidentna :swinka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał:

Żeby nie było, że tylko chwalę markę, to mam zastrzeżenia do kosztów serwisów. Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł. Podstawowy przegląd, wymieniają płyn hamulcowy!

 

Uważam, ze to bardzo wysoka cena za taki przegląd. Opel kasuje znacznie mniej za przegląd Insignii.

 

To na bagnach płacę w ASO mniej... A kawa przypuszczam ta sama :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał:

Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł.

Może bardziej szczegółowo opiszesz co to

 

4 godziny temu, bergerac napisał:

Podstawowy przegląd

?
Biadolenie bez konkretów, tylko "dhogo, dhogo" :sciana:

Do tego osoba zajmująca się flotą (dobrze pamiętam?) zdziwiona, że

4 godziny temu, bergerac napisał:

wymieniają płyn hamulcowy!

:sciana:
Gdybyś zajrzał w wykaz czynności obsługowych jeszcze byś zobaczył co pominęli, ale byś musiał im na łapy patrzeć :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krowka napisał:

Bo jest higroskopijny i tak jest zapisane w papierach każdego auta?

 

Swoją drogą to też tego nie kumam.

Płyn ten jest zamknięty, pracuje pod ciśnieniem.

Skoro jest tak szczelnie zamknięty, że go nie ubywa pomimo wysokiego ciśnienia, to jak nabiera wody? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kravitz napisał:

 

Swoją drogą to też tego nie kumam.

Płyn ten jest zamknięty, pracuje pod ciśnieniem.

Skoro jest tak szczelnie zamknięty, że go nie ubywa pomimo wysokiego ciśnienia, to jak nabiera wody? :)

Powietrze nad lustrem płynu, guma nie jest idealnie szczelna (dlaczego ubywa czynnika klimy, przecież układ zamknięty). W sieci znajdziesz konkretne opisy jak do "szczelnego" układu wchodzi woda.

Pod jakim ciśnieniem pracuje? Na pewno nie ciągłym, tylko gdy potrzeba, do tego nie w każdym odcinku układu, bo np. w zbiorniku ciśnienia nie ma.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, amciek napisał:


 

 


Po co zmienia się płyn po 2 latach?

 

trochę pierdolety moim zdaniem. Żona jak poznała cenę to powiedziała, że w takim razie to ostatni przegląd w ASO, następne zrobi gdzie indziej. Na to pan z ASO powiedział, że po gwarancji będzie taniej, bo można użyć tańszy towar i nie wszystko trzeba robić :facepalm: Sam nie wiem jak to skomentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Lato8 napisał:

Ale, że jak plynu ubywa... Hamulcowego ?

Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem, z naciskiem na "klima".

Jeszcze jedno, niedowiarkom i oszczędnym proponuję obejrzeć co zlewa się z układu hamulcowego po 2 latach, co pływa w cylinderkach/tłoczkach.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, krowka napisał:

Biadolenie bez konkretów, tylko "dhogo, dhogo" :sciana:

Do tego osoba zajmująca się flotą (dobrze pamiętam?) zdziwiona, że

normalnie z kolegą @Polarny powinniście klub wspólny założyć :ok: 

 

Zdziwiony, że tak szybko i po tak małym przebiegu. Gdzie widzisz biadolenie ? Nie robię zagadnienia, wyciągam kartę i płacę, ale tu wyrażam swoją opinię, że to wysoka cena.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis ty "mundry". Znafca po prostu. Wie lepiej
A żebyś wiedział. Najbardziej dziadowskie ASO to był Fiat. Ponad 10 lat temu za prosty przegląd Stilo z wymianą oleju kasowali więcej jak aktualnie płacę w Oplu za serwis Astry. W domu ojciec jezdzil Fiatami, trójka dzieci po pierwsze auto jechalo do Fiata. Aktualnie w rodzinie Fiata nie ma nikt. Zresztą widać po statystykach co ludzie kupuja. A mentalność polmozbytow w ASO Fiata też się do tego przyczyniła.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pipper napisał:

Tyle to mnie Aso Fiata w 2006 roku chciało skroić za rok i 20kkm za Fiata Punto... 

 

Ja z ASO Fiata byłem zadowolony i przeglądy były też sensownie wycenione. Zresztą w Oplu też jest ok. Za przegląd po 30 tys. km zapłaciłem niecałe 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bergerac napisał:

Żeby nie było, że tylko chwalę markę, to mam zastrzeżenia do kosztów serwisów. Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł. Podstawowy przegląd, wymieniają płyn hamulcowy!

 

Uważam, ze to bardzo wysoka cena za taki przegląd. Opel kasuje znacznie mniej za przegląd Insignii.

 

Sprawdź dokładnie pozycje na fakturze za przegląd, niektóre ceny mogą zaskakiwać.

Mnie za pierwszy przegląd Puga 5008 skasowali ponad 900 zł, a potem się okazało że kabinowy filtr powietrza kosztował 100 zł, a kolejne 100 zł jego wymiana.... i to była dodatkowa opłata poza opłatą za roczny przegląd.

 

Byłem ciekaw czemu taka wysoka cena za wymianę i przed kolejnym przeglądem postanowiłem samemu wymienić ten filtr. Takiego ciulowego patentu na dostęp do filtra to w życiu nie widziałem. Wyciągnięcie starego filtra zajęło 5 minut, a włożenie nowych (są 2 sztuki) prawie 40 minut....

Oczywiście poprzednie ASO nie przejmowało się dokładnością założenia nowego filtra i śmieci z zewnątrz przedostały się do środka i gniły na parowniku......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety teraz jak pojedziesz z oplem to też się możesz zdziwić, chyba ze masz jakieś zniżki - ceny u wszystkich wystrzeliły w górę... 

Sam przegląd zdrozal chyba o 100PLN, więc bez przesady... Wcześniej było 299 a teraz coś koło 380 bez materiałów za 2 przeglad.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Vadero napisał:

Niestety teraz jak pojedziesz z oplem to też się możesz zdziwić, chyba ze masz jakieś zniżki - ceny u wszystkich wystrzeliły w górę... 

byłem 04.10.2019. 569 zł. OK, mam tam rabat, ale bez rabatu by było 650 zł.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krowka napisał:

Jeszcze jedno, niedowiarkom i oszczędnym proponuję obejrzeć co zlewa się z układu hamulcowego po 2 latach, co pływa w cylinderkach/tłoczkach.

Założę się, że spora część pojazdów na naszych drogach ( i nie tylko naszych) ma płyn hamulcowy o wiele wiele starszy i w zasadzie w normalnej eksploatacji różnić nie widać:phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, JacWeg napisał:

 

Sprawdź dokładnie pozycje na fakturze za przegląd, niektóre ceny mogą zaskakiwać.

Mnie za pierwszy przegląd Puga 5008 skasowali ponad 900 zł, a potem się okazało że kabinowy filtr powietrza kosztował 100 zł, a kolejne 100 zł jego wymiana.... i to była dodatkowa opłata poza opłatą za roczny przegląd.

 

Byłem ciekaw czemu taka wysoka cena za wymianę i przed kolejnym przeglądem postanowiłem samemu wymienić ten filtr. Takiego ciulowego patentu na dostęp do filtra to w życiu nie widziałem. Wyciągnięcie starego filtra zajęło 5 minut, a włożenie nowych (są 2 sztuki) prawie 40 minut....

Oczywiście poprzednie ASO nie przejmowało się dokładnością założenia nowego filtra i śmieci z zewnątrz przedostały się do środka i gniły na parowniku......

 

ciekawy czy ten patent jest bardziej ciulowy niż w Astrze, gdzie trzeba rozbierać pół przodu i wyciągać schowek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bergerac napisał:

Żeby nie było, że tylko chwalę markę, to mam zastrzeżenia do kosztów serwisów. Koszt przeglądu po dwóch latach - 1.159 zł. Podstawowy przegląd, wymieniają płyn hamulcowy!

 

Z mojego praktycznego i teoretycznego doświadczenia, to koszty serwisu mogą byc poważnym czynnikiem aby wybrac daną markę lub nie wybrać.

 

Chronoligicznie

1. Daewoo. Drogo i serwis był często. Np Matiz co 10tyś km, Lanos i Nubira co 15tyś. Często dodatkowo awantura przy odbiorze auta bo cos wymienili samowolnie "bo tak"

2. Fiat. Drogo i totalne partactwo

4. Alfa. Bardzo drogo, ale serwis który był tylko serwisem Alfy (a nie wspólnym z Fiatem) był bardzo dobry.

5. Mitsubishi. Drogo w kierunku bardzo drogo, ale serwis na poziomie. W przypadku jednego auta serwis był co 7,5tyś km (to chore kompletnie), a w drugim co 20tyś (ok)

6. Dacia. Tutaj tylko teoretycznie. Nie wiem jaka jakość serwisu, ale przy próbie kupna kilka lat temu Sandero, zostałem poinformowany że serwis jest chyba za 350PLN okresowy, z materiałami. Taka cena jest ok

7. VW. Nie wiem jaka jakość, bo jeszcze nie byłem. Za kilkaset PLN można wykupić plan serwisowy, gdzie przez 60tyś serwis jest za free. Plan ten i tak dają gratis.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał:

Z mojego praktycznego i teoretycznego doświadczenia, to koszty serwisu mogą byc poważnym czynnikiem aby wybrac daną markę lub nie wybrać.

zależy od przebiegu. Jak zatwierdzam plan flotowy w firmie to każdy koszt musi być wzięty pod uwagę i liczymy dosłownie wszystko, co jesteśmy w stanie wyestymować w okresie użytkowania auta.

Prywatnie, przy przebiegu mojej żony - nie biorę pod uwagę zupełnie, raz na rok przeżyję ;)

 

Ale oczywiście mam swoje zdanie na temat ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bergerac napisał:

Prywatnie, przy przebiegu mojej żony - nie biorę pod uwagę zupełnie, raz na rok przeżyję

 

W przypadku Lancera Ralliarta, to było przypominam co 7500km. To nawet przy moim przebiegu wychodziło 2x w roku.

A serwis za otwarcie drzwi brał 500PLN.

 

A co do Fiata czy Daewoo. Nie jest fajnie odebrac auto np zalane w środku (w Seicento dach był otwarty i śnieg stopniał) z kierownica przekręcona o 90 stopni (ustawiali zbieżność), z szarpiącym silnikiem, czy z wymienionym zawieszeniem, a której to wymiany nie zamawiałeś (odbierałem tak 2x auto z serwisu po wezwaniu policji).

Takie atrakcje nawet raz w roku dla mnie są jednak zbyt stresujące.

 

A jak pomyslę, że takie akcje były na przełomie lat 90tych i 00 i jakie wtedy były zarobki i ceny roboczogodziny w ASO zbliżone do obecnych....krew człowieka zalewa.

Fiaty miałem do chyba 2012 i nic się nie zmieniało w tym zakresie.

Edytowane przez kravitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest higroskopijny i tak jest zapisane w papierach każdego auta?
No też czytałem, że niby ciągnie wodę, która obniża temp wrzenia. Ale z drugiej strony przecież większość aut jeżdżących po naszych dziurawych drogach to trupy, które serwisu nie widziały od lat i płyn maja strzelam pewnie z 10letni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem, z naciskiem na "klima".

Jeszcze jedno, niedowiarkom i oszczędnym proponuję obejrzeć co zlewa się z układu hamulcowego po 2 latach, co pływa w cylinderkach/tłoczkach.
No ale jak wlejesz swiezy zolciutki olej do silnika, pojezdziesz i spuscisz po 2 tyg to jest czarny jak smola.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał:

byłem 04.10.2019. 569 zł. OK, mam tam rabat, ale bez rabatu by było 650 zł.

 

 

Ja pamiętam że za przegląd BMW 5 płaciłem 4 lata temu koło 400zl (robota) , a potem pojechałem z civiciem i zostawiłem 1200 (tez robota) ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

ciekawy czy ten patent jest bardziej ciulowy niż w Astrze, gdzie trzeba rozbierać pół przodu i wyciągać schowek.

 

Cztery śrubki to pół przodu? Śrubki są w ramce schowka. Odkręcasz i wyciągasz. Wymiana filtra bez pośpiechu zajmuję 10 minut. Piszę o Astrze J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

Założę się, że spora część pojazdów na naszych drogach ( i nie tylko naszych) ma płyn hamulcowy o wiele wiele starszy i w zasadzie w normalnej eksploatacji różnić nie widać:phi:

 

Może tak a może nie. Jeśli jednak nie to są hamulce. Jedyna rzecz w aucie, która musi działać dobrze. Jak nie zadziałają właściwie to kwota do zapłacenia raz na dwa lata będzie najmniejszym problemem. Zważywszy że płyn kosztuje ze 20 zł to oszczędność cokolwiek dziwaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, spad napisał:

 

Cztery śrubki to pół przodu? Śrubki są w ramce schowka. Odkręcasz i wyciągasz. Wymiana filtra bez pośpiechu zajmuję 10 minut. Piszę o Astrze J.

 

No to w Astrze K jest trochę więcej roboty, zaczynasz od zdjęcia plastikowego prawego boczku deski rozdzielczej (miejsca gdzie można kluczykiem wyłączyć airbag pasażera) bo pod nim są kolejne śrubki. Po kilku latach składania i rozkładania te plastikowe zaczepy na pewno nie wytrzymają. A ja filtr kabinowy wymieniam 2 raz w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

No to w Astrze K jest trochę więcej roboty, zaczynasz od zdjęcia plastikowego prawego boczku deski rozdzielczej (miejsca gdzie można kluczykiem wyłączyć airbag pasażera) bo pod nim są kolejne śrubki. Po kilku latach składania i rozkładania te plastikowe zaczepy na pewno nie wytrzymają. A ja filtr kabinowy wymieniam 2 raz w roku.

 

No to podobnie jak w J. Tam też ściąga się boczek dla jednej śrubki, czy też dwóch śrubek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, maro_t napisał:

A w takiej Kii po prostu otwierasz schowek, a w środku masz filtr ;]


Podobnie jak w bliżniaczym i30, tylko tam trzeba te 4 śrubki trzymające schowek odkręcić i też mamy filtr na wierzchu. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.