Skocz do zawartości

Oficjalne potwierdznie FCA-PSA razem


dzidzia

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, twinsen napisał:

Właśnie miałem to wrzucić, ale byliście szybsi ;] No to teraz mogę powiedzieć, że mam "Peżota"? ;] 

 

Tylko uważaj, żeby się nie zapalił rotfl:bbq:

 

Rodzice kiedyś mieli beżowego Malucha i mówili na niego "beżot" - wykrakali ;)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Majkiel napisał:

 

Tylko uważaj, żeby się nie zapalił rotfl:bbq:

 

Rodzice kiedyś mieli beżowego Malucha i mówili na niego "beżot" - wykrakali ;)

 

No dobra, to chociaż będę mówić że mam Jeepa po przejściach ;] Bo jednak te Ople czy Citroeny to teraz chyba nie robią nic co mogłoby stać się kultowe.

Ogólnie, jak patrzę na premiery nowych aut, to stwierdzam, że albo projektanci to geje (bez urazy, chodzi o taką mentalność) albo ja się szybko starzeję ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maro_t napisał:

 

Jak Chińczycy będą na poważnie chcieli zaistnieć na innych rynkach niż swój własny to też będą musieli się z kimś połączyć.

W zasadzie to zostają dwa francuzy :chory: Renault i grupa Pezota albo VAG. Japonce to jakiś koszmar na kolkach, strach pomyslec czym będę jezdzil jak VAg zaora klase B i C. Ford w końcu wycofa się z EU zostawi same dostawcze.

Edytowane przez wujekcybul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, twinsen napisał:

Ja na razie jechałem Toyotami: Auris, CH-R, Yaris i jakaś stara RAV4. Nie wiem jak OZI może to chwalić, wszystko skrzypiało, plastiki były marne, silniki beznadziejne ;] 

Za to Fiat nie ma żadnej z tych wad. 🤣

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, twinsen napisał:

Ja na razie jechałem Toyotami: Auris, CH-R, Yaris i jakaś stara RAV4. Nie wiem jak OZI może to chwalić, wszystko skrzypiało, plastiki były marne, silniki beznadziejne ;] 

Tez sporo tym dziadostwem z rental się najezdzilem sa ciut wyżej od francuzow ale to nadal bez szalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujekcybul napisał:

W zasadzie to zostają dwa francuzy :chory: Renault i grupa Pezota albo VAG. Japonce to jakiś koszmar na kolkach, strach pomyslec czym będę jezdzil jak VAg zaora klase B i C. Ford w końcu wycofa się z EU zostawi same dostawcze.

 

Mateusz obiecał Polskie pojazdy... (elektryczne nawet) :P  to może tymi? :P

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Pietro_M napisał:

Za to Fiat nie ma żadnej z tych wad. 🤣

 

nie wiem jak dziś, ale jak 11 lat temu kupowałem Fiata, to wolałem go 100 razy bardziej niż Toyotę. Auris to był najbardziej okropny samochód, który macałem. I mimo że Fiat miał wady to dziś chyba też bym wolał Fiata niż Toyotę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rado_ napisał:

Czy Fiat teraz będzie premium?

teraz? ... chyba nie miałeś okazji widzieć 500X ... widziałem kiedyś na parkingu właściciela 500X - ludzie podchodzili do niego, gratulowali wyboru, bili brawo, robili sobie zdjęcia. Podobno miał jeszcze wybraną najlepszą możliwą wersję, której nawet dziś nie da się kupić .... a ty tu tylko o poziomie premium piszesz.

 

rotfl

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

Pewnie z opla wezmą m32

Badziew M32 wezmą, który przed 2010 rokiem syfu we Fiacie i AR narobił? Nie po to skonstruowali C635, żeby zastąpić badziew M32 w lipcu 2010 roku i ponownie do tego złomu wrócić.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2019 o 14:42, Azbest napisał:

teraz? ... chyba nie miałeś okazji widzieć 500X ... widziałem kiedyś na parkingu właściciela 500X - ludzie podchodzili do niego, gratulowali wyboru, bili brawo, robili sobie zdjęcia. Podobno miał jeszcze wybraną najlepszą możliwą wersję, której nawet dziś nie da się kupić .... a ty tu tylko o poziomie premium piszesz.

 

rotfl

[.]

Ps. Co to "najlepsza możliwa wersja"? Jestem bardzo ciekawy. Co więcej tu bym za bardzo nie kpił nie znając możliwości księgowych z FCA, bo pewnych rzeczy z wyposażenia w polifcie nie da się zamówić, co więcej tego typu graty mam w swoim, np. podgrzewana kierownica - czyli jakaś prawda jest w tym co napisałeś :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bochumil napisał:

 

Masz Fiażo ;)

 

Ja się cieszę z tej fuzji, ponieważ może coś się wreszcie ruszy z nowymi modelami Fiata oraz AR. Ostatni lift Giulietty to była jakaś kpina. 

IMO zaoraja bedzie pewnie cos  na podwoziu P308. W fiacie zostawia 500ki na podwoziach takiego C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

IMO zaoraja bedzie pewnie cos  na podwoziu P308. W fiacie zostawia 500ki na podwoziach takiego C3.

 

Całkowice nowa, elektryczna 500tka będzie miała premierę w Genewie. Fiat Centoventi to realna bazą dla nowej elektrycznej Pandy. Więc klasa A raczej pozostanie na platformie Fiata. Za to segment B I C zapewne powstanie na platformie PSA.  Za to platforma gorgio może w przyszłości posłużyć klasie D Peugota. FCA ma już gotowe hybrydy do wdrożenia (Compass i Renegatem), nie wiem jak to wygląda w PSA. Wydaje mi się, że ta fuzja to dobry ruch, obie strony mogą na tym skorzystać. Poza tym łączy ich długa współpraca przy autach dostawczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badziew M32 wezmą, który przed 2010 rokiem syfu we Fiacie i AR narobił? Nie po to skonstruowali C635, żeby zastąpić badziew M32 w lipcu 2010 roku i ponownie do tego złomu wrócić.
Jeszcze zobaczysz:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce moje 3 grosze... moim zdaniem taki koncern bedzie mial za duzo marek bo:

Opel, citronen, Pug, Fiat, Alfa, DS, Jeep, Dodge, Chrystler...

Dodge, Chrystler, Jeep -> Rynek US

 

W EU robi sie ciekawie bo:

Fiat -> budget  (Jak Skoda w VAG)

Citroen -> Srodek (Jak VW w VAG)

Pug -> Wyzsza polka (Jak Audi w VAG)

DS -> No sam nie wiem, tez chyba wyzsza polka ma byc (btw. podoba mi sie mocno DS7)  -> (nie wiem jako co w VAG)

Opel -> Nijak mi nie pasuje do tej ukladanki... Opel mial aspiracje byc highend ale ta galaz wydaje sie silnie obadzona...  -> (brak koncepcji? Jak Seat w VAG)

Alfa -> Sportowo ->

Jeep -> Wiadomo, Jeepowo 😄

 

Ogolnie wydaj sie duzy overlap i bezsensowna konkurencja miedzy samymi soba... nie zdziwil bym sie jakby zlikwidowali ktoras z marek (jak juz FCA postapil z Lancia czy GM z Pontiaciem czy Saturnem) - pytanie tylko ktora... Najmniej znana jest DS bo to stosunkowo nowy tworek, reszta ma lepsza rozpoznawalnosc i udzial w rynku.

 

No i jakie koncerny bedziemy miec w EU, w sumie nadal calkiem sporo a nie jak ludzie tu pisza 3, bo:

Z rodowodem EU:

-> FCA - PSA

-> VAG

-> BMW

-> Merc
-> Renault

 

Marki z rodowodem EU:

-> Geely / Volvo

-> Tata / Jaguar / Land Rover

 

No i montowane w EU:

-> Toyota

-> Kia

-> Hyundai

 

(cos pominalem?)

 

Tak wiec moim zdaniem rynek wyglada dosyc zdrowo, i tak mamy wiecej koncernow z rodowodem EU niz US (o AU nie bede wspominal... :) )

 

 

Edytowane przez jaceq
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rado_ napisał:

Czy Fiat teraz będzie premium?

 

mnie zastanwia co innego. Miałem Fiata, teraz mam Opla. Skoro Opel to teraz PSA, a niedługo PSA połączy się z Fiatem, czy to znaczy, że zaraz znów będę miał Fiata? :bzik:

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bielaPL wątpię żeby fiat zabrał silniki z psa. Wydaje mi się że mogą się podzielić.podzespolami. jakimiś technikami ale silniki zostawia sobie swoje. Aczkolwiek. Abartha 500 ma.miec inne silniki 1.3 i 1.5 może 1.5 wezmą od psa jak mają je? Hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@bielaPL wątpię żeby fiat zabrał silniki z psa. Wydaje mi się że mogą się podzielić.podzespolami. jakimiś technikami ale silniki zostawia sobie swoje. Aczkolwiek. Abartha 500 ma.miec inne silniki 1.3 i 1.5 może 1.5 wezmą od psa jak mają je? Hmmm

Fiat to obecnie 500 i trochę Tipo. Pozostałe modele nie istnieją, nie mówię o dostawczych ;) inna sprawa, że dopiero co opracowali linię firefly, a tu pewnie skończy się na genialnych puretech, która jak tu ktoś pisał zaczynają wymagać paliwa 98 oktanowego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bartekm napisał:

tu pewnie skończy się na genialnych puretech,

Na czym ta genialność polega? Na zatykających się kanałach olejowych gumą z paska rozrządu? Za taką "genialność" to ja dziękuję!

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2019 o 12:07, wujekcybul napisał:

Ford w końcu wycofa się z EU zostawi same dostawcze.

Dostawcze fordy będą przejęte przez vw. Ten swoje będzie ukatrupiał. Jest to wynik dealu za diesel gate. Także Amarok będzie zastąpiony rangerem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

T-jet to silnik z poprzedniej epoki, wiec nic dziwnego ze wyleci z oferty...

To tez jego plus..jest  sprawdzony i dosc niezawodny no i tani w eksploatacji jesli chodzi o czesci bo prosty.. W miare dynamiczny nawet jak na dzisiejejsze standardy zwlaszcza w wersji 150 KM.  Mozna gazowac bo ma wtrysk posredni. Minus-  troche wiecej pali niz te na wtrysku bezposrednim..

Teraz wejda te firefly... i beda mialy pewnie bolaczki wszystkich silnikow na wtrysku bezposrednim w zamian za mniejsze spalanie.

Pytnie czy w tych firefly beda tez moduly MA? Z nimi byly problemy z pocztku produkcji...

 

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, norbert123 napisał:

To tez jego plus..jest  sprawdzony i dosc niezawodny no i tani w eksploatacji jesli chodzi o czesci bo prosty.. W miare dynamiczny nawet jak na dzisiejejsze standardy zwlaszcza w wersji 150 KM.  Mozna gazowac bo ma wtrysk posredni. Minus-  troche wiecej pali niz te na wtrysku bezposrednim..

Teraz wejda te firefly... i beda mialy pewnie bolaczki wszystkich silnikow na wtrysku bezposrednim w zamian za mniejsze spalanie.

Pytnie czy w tych firefly beda tez moduly MA? Z nimi byly problemy z pocztku produkcji...

 

To jest jego plus w PL...

Przeciez dla jednego niewielkiego klienta nie beda cackac sie z takim silnikiem.

Na zachodzie nikogo gazowanie nie interesuje .

Podobnie cena czesci-to jest ulamek  ceny roboczogodziny tak naprawde.

A co do prostoty tego silnika-wystarczy poczytac watek na Alfomaniakach o zalecanym oleju do 1,4MA-liczy mniej wiecej 14 tysiecy stron i po 10 latach nadal rosnie:hehe:.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.