Jump to content
Sign in to follow this  
bolekatepl

Wiązka do tuningu świateł

Recommended Posts

Witam

Wiem że kiedyś w maluchach i CC niektórzy stosowali wiązki na przekaźnikach bezpośrednio z akumulatora do lamp przez co wzrastało napięcie i światła lepiej świeciły. Zastanawiam sie nad takim rozwiązaniem w SC bo po sprawdzeniu napięc na aku mam 14V a na kostkach po właczeniu świateł jest 12,3V Styki masy sprawdzone oczyszczone kostki nowe wiec raczej w tych elementach nie tkwi problem. Co sądzicie o takich dedykowanych wizkach jest sens montowac. Ma ktos cos takiego i może sie wypowiedzieć w temacie? Na necie jest dużo info na ten temat ale raczej stare golfy astry itp nic o SC nie znalazłem. Koszty niewielkie bo ok 30pln za gotowy komplet a jak ma byc lepiej czemu nie spróbować.  Od razu dodam że lampy maja około roku a żarówki to Philips + 120% Vision cos tam wiec odbłyśnik i żarówki raczej nie maja wpływu na jasnośc światła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się, podpowie ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bolekatepl @Rapid136  proszę Panowie .może coś uda wam się rozkminic. Powodzenia🍻🍺http://powe.pl/126p.html#swiatla

Jeszcze jakiś pomysł

---Trzeba zastosować zespół przekaźników, bo: 
oryginalnie w maluch prąd na światła idzie sobie drogą: akumulator -> stacyjka -> wyłącznik świateł -> przełącznik zespolony pod kierownicą -> skrzynka bezpiecznikowa -> żarówki. Długa ta droga i każdy styk powoduje spadki napięć. Szczególnie ten zespolony pod kierownicą. Jak zastosujesz przkaźniki, to prąd będzie docierał do żarówek taką drogą: Akumulator -> przekaźniki -> skrzynka bezpiecznikowa -> żarówki. Dużo mniej styków, a te w przekaźnikach na pewno przeniosa większe prądy niż te w wyłączniku i przełączniku zespolonym. 
Komplet takich przekaźników montowanych kostka w kostkę lub przepinanych, z prostą instrukcją montażu kosztuje jakieś 15 - 20 zł. 
Dodatkowo można pokusić się o wymianę przewodów ze skrzynki bezpiecznikowej do żarówek na grubsze. 
Obowiazkowo sprawdzić regulator napięcia, bo może napięcie jest za niskie (przy pracującym silniku z alternatorem powinno być około 14 V) i klemy na akumulatorze i połączenia z masą pojazdu. 
Jest trochę zabawy ale efekt naprawde niezły.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka jest zasada dzialania itp to ja wiem nawet tak jak pisalem za 30 pln mozna kupic gotowa wiazke ktora wystarczy podlaczyc do aku i zarowek. Bardziej interesuje mnie sens tej modyfikacji i efekt koncowy w postaci lepszych swiatel 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt sie nie odezwał wiec kupiłem  wiazke i pojutrze zakładam.  Jak zamontuje to pomierzę napięcia i  napisze  jakie wrażenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bolekatepl szczerze to nie wiem.czegobys oczekiwal. Nie prościej było podłączyć żarówkę bezpośrednio z aku ? Przecież uzyskalbys 14.4V na klemach. Ale jak by to bylo odbiorczo.na H4. Nie wiem

  Ja bym raczej puścił grubsze kable. I dał żarówkę Philips H4 100/90W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz bedzie podłaczone bezposrednio z aku za pomoca tej wiązki. Oczekuje braku spadku napiecia na styku żarówki w stosunku do napiecia na aku bo tak jak pisałem na aku jest 14V a na żarówce 12,3V Uzyskujac wyższe napiecie licze na lepsze swiatło .  Żarówka 100/90 nie wchodzi w gre z  2 powodów brak homologacji i wypalanie odbłyśników kostek itp. Wiem bo przerabiałem juz to kilka lat temu. Jutro zamontuje to co mam i zobaczymy czy było warto  bo w sumie 30pln zadne pieniadze roboty według mnie to jakies 20-30min na spokojnie wiec tez nie  za długo a w razie niepowodzenia zawsze można wrócić do serii.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie jakbys zrobil foto jak swieca przed i po...pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązka zamontowana czas montażu niecałe 30 min na spokojnie.  Efekt napiecie na aku 14V napięcie na stykach żarówki 13,7V wiec ponad 1V wiecej niż na serii.  Efektów w nocy nie sprawdzałem bo nie miałem czasu ale mysle ze róznice bedzie widać.  Jak pojeżdżę w nocy to napisze jak wrażenia. Plus jest taki że w razie awarii w  20 sekund zamieniam wtyczki i świeci seria. 

DSC02465.JPG

DSC02466.JPG

DSC02469.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec test nocny zaliczony i są co najmniej 2 plusy i 1 minus

jaśniejsze światło co da sie zauważyć gołym okiem

stojac na światłach jak lekko basik łupie brak efektu przygasania świateł 

MINUS brak tzw poganiacza nie swiec długie z krótkimi i nie mam pojęcia dlaczego  ale nie tylko w cento tak jest bo zamontowałem sobie taka wiązke w swoim 25 letnim motocyklu Honda  i tam tez nie działa poganiacz za to poprawa oświetlenia w tym wypadku to niebo a ziemia  oczywiście na plus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo źle wykonałeś połączenia bądź kupiłeś wiązkę złe połączona.

ja miałem na przekaźnikach i wszystko działało jak wcześniej bo tak powinno być. Poganiacz - drogowe i mijania misza dzialac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem gotową wiązke z przekaźnikami tak jak na zdjęciu. Ja jedynie podłaczyłem + i - do akumulatora i w oryginalną kostkę od żarówki wpiąłem kostke z wiązki która kupiłem. Nic nie przerabiałem itp.  Poganiacz działa jedynie jak światła sa wyłaczone. Jak sa mijania lub długie to nie działa. Jak jade na mijania i pociagne manetke zeby właczyc poganiacz to jedynie zapala sie kontrolka od długich na desce.

Masz może schemat jak podłaczyłeś albo zdjęcie kabelków to spróbuje cos pokombinować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za gustowna kibel-rura? :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie kibel rura a kopułka dorobiona z metalowej rury do której wspawana jest oryginalna strumiennica węglarskiego nastepnie kolanko silikonowe  i cienkościenna rura az do filtra a to białe to widzisz to dodmuch (tak to sie nazywa) strumiennicy  tyle ze oryginalna czarna rurka z wiekiem sie pokruszyła to kupiłem na metry niestety biała bo czarnej nie było wiec żadnej kibel rury tam nie ma wszystko ori profi hiper super:nie_wiem: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeżeli działają Ci normalnie długie (drogowe) to nie ma bata, powinien działać też poganiacz bo te dwie opcje są spięte równolegle i tym samym pinem/przewodem wychodzą z manetki do bezpieczników. Zasilanie jest z kolei brane z tego samego pinu, którym wchodzi prąd do świateł mijania do manetki więc jak te działają to zasilanie masz. Więc jeżeli działają normalnie drogowe to coś jest nie tak z przełącznikiem (manetką).

Może być tak, że w oryginalnej wersji leciał tamtędy większy prąd i dawało radę bo styki same się "czyściły". Teraz mogą być brudne (okopcone zostały np. przy gaszeniu jak jeszcze było po staremu) i dużo mniejszy prąd do zasilania cewki przekaźnika nie da rady. Jest to zjawisko powszechne na przykład na stykach przekaźników dlatego czasem podaje się nie tylko prąd maksymalny styków przekaźnika ale też minimalny (dajmy na to niewielki sygnał audio nie koniecznie dobrze przejdzie przez styki wielgachnego przekaźnika od jakiś prądożernych rzeczy).

 

Edit:

A zaraz teraz doczytałem, że poganiacz Ci działa ale tylko na wyłączonych światłach... muszę pomyśleć 😄

Czyli żebym dobrze zrozumiał:

1. Światła mijania działają,

2. Światła drogowe działają (widać zmianę w stosunku do drogowych),

3. Światła drogowe chwilowe (poganiacz) działają ale tylko kiedy nie są włączone światła mijania (no i drogowe też wiadomo no bo jak można włączyć coś co już jest włączone 😛 ) ale kontrolka zapala się zawsze.

Nie ma to sensu 😄 z elektrycznego punktu widzenia nie widzę takiej możliwości no może poza jakimś cudem brudnymi stykami ale przy tych objawach to naciągane. Jedno co mi przychodzi do głowy to przepiąć wtyczkę na wiązkę drugiej żarówki i sprawdzić ale to też naciągane. Albo masz coś naknocone w instalacji...image.png.a1a02fff659c6d483e8772847aa15e64.png

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Już rozkminiłem i jest OK. Po prostu w jednej wiazce był przekaźnik na 4 nózki  o oznaczeniach 30,85,86,87 a drugi przekaźnik był na 5 nóżek  bo dodatkowo było 87A Zasilanie stałe z aku do jednej wiazki było podłaczone pod złacze 30 a w drugim przekaźniku do 87A zmieniłem przekaźnika na 4 nóżkowy i zasilanie z aku podłaczyłem też pod pin 30  i wszystko jest OK tak jak w oryginale.  Chinole widocznie maja jakies inne przepisy i moze nie maja poganiaczy dlatego tak zbudowana jest ta wiazka z aliex............ Teraz mam wszystko długie krótkie i poganiacz. 

Edited by bolekatepl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.