Skocz do zawartości

zbiornik paliwa i napełnianie do pełna, i korozja


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Stosować się do instrukcji.

Ja zawsze tankuje do pełna.

 

W mojej instrukcji (Up!) zalecają nalewać do połowy, między innymi żeby auto było lżejsze, co przekłada się na niższe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wawo napisał:

W instrukcji użytkownika stoi: "W regularnych odstępach czasu należy całkowicie napełniać zbiornik benzyny, aby zapobiec jego korozji"

I co o tym sądzić?  

 

W Astrze tak masz napisane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosują jeszcze metalowe zbiorniki? W Punto 2 z 2003r i w Tipo z 2017r zbiorniki są plastikowe. W Matizie jest metalowy, skorodował po 16 latach właśnie koło wlewu. Za te 16 lat nie pamiętam żeby był zatankowany do pełna. Może coś w tym jest, ale z drugiej strony w aucie które robi 1kkm/miesiąc chyba niebedziesz po paru dniach dolewał do pełna za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zbiornik metalowy to ma to sens, bo wykrapla się woda na ''pustych'' ściankach i nie dość, ze jakąś tam korozję może powodować to jeszcze rozcieńcza i psuje w jakimś stopniu samo paliwo, 

Tylko, kto w dzisiejszych czasach stosuje blaszane zbiorniki:hmm:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wawo napisał:

W instrukcji użytkownika stoi: "W regularnych odstępach czasu należy całkowicie napełniać zbiornik benzyny, aby zapobiec jego korozji"

I co o tym sądzić?  

Czytałem gdzieś, że tak było kiedyś i tak stara szkoła mówiła, aby tankować do pełna. Obecnie paliwa zawierają dużo dodatków które nie chronią przed korozją, więc tankowanie do pełna nic nie daje.

Zgłębiałem temat przy okazji odrdzewiania mojego zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wawo napisał:

W instrukcji użytkownika stoi: "W regularnych odstępach czasu należy całkowicie napełniać zbiornik benzyny, aby zapobiec jego korozji"

I co o tym sądzić?  

 

Cinos Ci powie, że zawsze leje za 50zł ;)  nawet 2 razy na dzień ;l

 

A tak na poważnie, to ja zawsze leje do pełna. Zapala się komornik i tankuje do odbicia.:ok: 

I odkąd jeżdżę autami to tylko w dużym fiacie w zbiorniku się nam dziurka zrobiła kiedyś ze starości...  no ale był już pełnoletni więc mógł niedomagać czasem 😜

Edytowane przez kanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wawo napisał:

 

czyli nie ma zgody HP czy to co w manualu ma sens?

 

Jak zbiornik jest metalowy to pewnie jakiś sens ma.. Jak plastikowy to nie wiem co by to miało dac.

Aczkolwiej najmniej sensu to ma pomysl żeby nie tankowac do pelna w tym wszystkim ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jak zbiornik jest metalowy to pewnie jakiś sens ma.. Jak plastikowy to nie wiem co by to miało dac.

Aczkolwiej najmniej sensu to ma pomysl żeby nie tankowac do pelna w tym wszystkim ;] 

 

Przy lpg 15-20 litrów starczy mi na jakieś dwa miesiące i to tylko dlatego, że gdzieś z lenistwa zrobię jakieś 50-80 km na benzynie bo nie chce mi się jechać na stację. orzy pełnym baku to nie wiem czy stare paliwo nie byłoby gorsze od tankowania tych 20 litrów co dwa miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wawo napisał:

 

czyli nie ma zgody HP czy to co w manualu ma sens?

 

A rób co chcesz, twoje auto i eksploatujesz je wedle uznania. Zalewanie do pełna żeby nie było korozji to raczej mało potrzebne, wystarczy z 20 litrami dwa mocniejsze zakręty i benzyna przeleje się po ściankach całego zbiornika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Jak zbiornik jest metalowy to pewnie jakiś sens ma.. Jak plastikowy to nie wiem co by to miało dac.

No  jak co ? Zwiększasz ciśnienie :) . Swego czasu w Punto jak zatankowałem do pełna to zaczął ciec, właśnie był plastikowy :phi:.

 

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Aczkolwiej najmniej sensu to ma pomysl żeby nie tankowac do pelna w tym wszystkim ;] 

Z drugiej strony kiedyś kiedy część ludzi nie jeździła zimą samochodem był przesąd aby koniecznie zatankować przed tym okresem do pełna. Sam jak odstawiałem malucha na miesiąc do jechałem na cpn aby te 3litry dotankować :)

Niedawno sam się przekonałem, że to bujda czyszcząc zbiornik Mustanga, zardzewiały był tak samo na dole jak i na górze, a tam gdzie było "paliwo" było znacznie więcej tłustawego osadu, który odrdzewiacz nie chciał brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

Przy lpg 15-20 litrów starczy mi na jakieś dwa miesiące i to tylko dlatego, że gdzieś z lenistwa zrobię jakieś 50-80 km na benzynie bo nie chce mi się jechać na stację. orzy pełnym baku to nie wiem czy stare paliwo nie byłoby gorsze od tankowania tych 20 litrów co dwa miesiące.

A przy większym baku wożenie tych dodatkowych 40-50kg noPb IMHO jest bezsensu. Wystarczy że już lpg dobrze tył dociąża :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, sherif napisał:

A przy większym baku wożenie tych dodatkowych 40-50kg noPb IMHO jest bezsensu. Wystarczy że już lpg dobrze tył dociąża :phi:

Aj tam.

W tej chwili mam w baku 70l noPb i 50l LPG.

Swoją nadwagą się nie przejmuję to auta będę?

Mam też nie jeść by móc jeździć (tak przynajmniej się równoważy)?

:phi:

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ZUBERTO napisał:

Aj tam.

W tej chwili mam w baku 70l noPb i 50l LPG.

Swoją nadwagą się nie przejmuję to auta będę?

Mam też nie jeść by móc jeździć (tak przynajmniej się równoważy)?

:phi:

Wiesz możesz jeszcze wrzucić worek kartofli do bagażnika ... tylko po co ?

Większy ciężar z tyłu to większe obciążenie dla zawieszenia (w Punto dzięki lpg po ok 80kkm sprężyny nadawały się do wymiany), na zużycie paliwa tez się to jakoś przekłada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.11.2019 o 10:09, spad napisał:

 

W mojej instrukcji (Up!) zalecają nalewać do połowy, między innymi żeby auto było lżejsze, co przekłada się na niższe spalanie.

 

Albo to zabieg, dzięki któremu nie uda się określić dokładnie spalania. Komp pokładowy będzie pokazywał optymistyczne 5L, a faktycznie będzie 7/100. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

W dużym fiacie tak się robiło na zimę, tylko, ze worek kartofli to stanowczo za mało;]

A po co-po to by dało się jakoś jeździć na śniegu czy lodzie:)

Podobnie jak Ładach, ale cel był zupełnie inny niż przeciwdziałanie korozji baku :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.