Skocz do zawartości

Dotacje przeszły?


format

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, -mimx- napisał:

 

Góra siedzi w kieszeni Toyoty, więc czeka z dopłatami, aż Toyota wprowadzi na rynek jakieś EV za 120 tyś.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam powolutku się cały czas dzieje.

 

https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/agenda.xsp

 

godz. 10:00 – 10:50 - Pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (druk nr 68) (5-minutowe oświadczenia w imieniu klubów i koła) (pkt 18)

 

godz. 21:00 – 21:45 - Sprawozdanie Komisji o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (druki nr 68 i ) (5-minutowe oświadczenia w imieniu klubów i koła) (pkt 23)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
3. Ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
 
Senat w dniu 17 stycznia 2020 r. przyjął ustawę z dnia 20 grudnia 2019 r. bez poprawek
 
 
Przegłosowane, 99 senatorów za.
Edytowane przez -mimx-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, -mimx- napisał:
3. Ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
 
Senat w dniu 17 stycznia 2020 r. przyjął ustawę z dnia 20 grudnia 2019 r. bez poprawek
 
 
Przegłosowane, 99 senatorów za.

 

Czekamy.

Teoretycznie notariusz podpisze i wio.

Ale może jeszcze czymś zaskoczą ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, -mimx- napisał:

 

:hehe: widać że producenci którzy nie mają modeli, które "łapią się" na dopłaty mocno lobbują, żeby wstrzymać sprawę do momentu aż będą gotowi. 

A pisiorom też zależy tylko na tym, żeby zbierać kasę z opłaty paliwowej, a nie żeby cokolwiek wypłacać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

A pisiorom też zależy tylko na tym, żeby zbierać kasę z opłaty paliwowej, a nie żeby cokolwiek wypłacać... 

 

Dopłata szybko wróci do kasy państwa. Lotos zaczyna pobierać opłatę za ładowanie EV.

https://spidersweb.pl/autoblog/lotos-samochody-elektryczne-ladowanie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, shapyr napisał:

 

Dopłata szybko wróci do kasy państwa. Lotos zaczyna pobierać opłatę za ładowanie EV.

 

Nie będzie żadnych darmowych ładowarek!

Jak ktoś liczy na to, że jak kupi EV to będzie jeździł "za darmo" to może o tym zapomnieć. EV będzie w miarę opłacalne tylko przy ładowaniu w domu. 

 

A płatność 'ryczałtem' na Lotosach jest bez sensu, bo typy będą cisnąć do 100% baterii i stać przy ładowarce godzinami, a zasada na szybkich ładowarkach jest taka, że należy doładować się do 70-80%, bo wtedy idzie to najszybciej i zwolnić miejsce następnemu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem z znajomym elektrykiem który pracuje na terenie Krakowa. Stwierdził że Krk po prostu nie jest przygotowany na rozbudowę dodatkowych stacji szybkiego ładowania elektryków ze względów technicznych. Także jeszcze długo wody upłynie w Wiśle pod tym względem żeby zmienić infrastrukturę elektryczną pod takie przydziały mocy jakie są potrzebne do stacji szybkiego ładowania. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, -mimx- napisał:

 

Jak przytną do 19k to większość zrobionych zamówień pójdzie się ...

(Zwłaszcza leafy, które z 90k dla klienta końcowego polecą do 106k)

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to. Ucieszą się głównie obecni właściciele elektryków @mrBEAN, bo kolejki do ładowarek pozostaną niezbyt duże 🤣 A i ryzyko, że rząd będzie szukał nowych sposobów na opodatkowanie elektryków pozostanie niewielkie.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, -mimx- napisał:

Ucieszą się głównie obecni właściciele elektryków @mrBEAN, bo kolejki do ładowarek pozostaną niezbyt duże

 

6863d340c47cfeca9532a38cc3f70a02.gif

 

Spodziewałem się obsuwy terminów i innych jaj w temacie dopłat, zresztą m. in. dlatego podjąłem decyzję o kupnie.

Natomiast rzeczywistość pisze jeszcze ciekawszy scenariusz, niż sobie mógłbym wyobrazić :hehe:

Od prawie dwóch lat rynek EV sparaliżowany przez dopłaty i coraz lepsze pomysły, pomijając fakt, że "już już za kilka dni" miało być, i tak kilka razy.

Tekturowy też nasz cebulowy kraj :hehe:

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

23 godziny temu, steyr napisał:

Wczoraj rozmawiałem z znajomym elektrykiem który pracuje na terenie Krakowa. Stwierdził że Krk po prostu nie jest przygotowany na rozbudowę dodatkowych stacji szybkiego ładowania elektryków ze względów technicznych. Także jeszcze długo wody upłynie w Wiśle pod tym względem żeby zmienić infrastrukturę elektryczną pod takie przydziały mocy jakie są potrzebne do stacji szybkiego ładowania. pozdrawiam

 

W takich sytuacjach korzystnym rozwiązaniem, jest budowa magazynu energii przy ładowarce, który buforuje się gdy sieć nieobciążona, a potem ma możliwość dać dużą moc ładowania gdy jest taka potrzeba, nie obciążając sieci przesyłowych dookoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2020 o 13:39, iwik napisał:

A płatność 'ryczałtem' na Lotosach jest bez sensu, bo typy będą cisnąć do 100% baterii i stać przy ładowarce godzinami, a zasada na szybkich ładowarkach jest taka, że należy doładować się do 70-80%, bo wtedy idzie to najszybciej i zwolnić miejsce następnemu. 

 

Dokładnie tak. Głupszego sposobu rozliczania nie ma. Ale to z wygoda dla Lotosu, i o to im za pewne chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2020 o 13:29, shapyr napisał:

 

Dopłata szybko wróci do kasy państwa. Lotos zaczyna pobierać opłatę za ładowanie EV.

https://spidersweb.pl/autoblog/lotos-samochody-elektryczne-ladowanie/

Szczególnie jak podjedzie auto z baterią rzędu 70-100 kWh, to na pewno się zwróci szybko :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Dokładnie tak. Głupszego sposobu rozliczania nie ma. Ale to z wygoda dla Lotosu, i o to im za pewne chodziło.

 

Tylko o wygodę Lotosu chodziło. Dalej pani Ania od hotdogów będzie latała z kartą rfid i przykładała ładowarce, tylko że za kasę.

A Lotos nie musi się martwić w dystrybucję rfid czy kupowanie app.

 

Poprawy jakości, niezawodności, czy dostępności nie przewiduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mrBEAN napisał:

 

6863d340c47cfeca9532a38cc3f70a02.gif

 

Spodziewałem się obsuwy terminów i innych jaj w temacie dopłat, zresztą m. in. dlatego podjąłem decyzję o kupnie.

Natomiast rzeczywistość pisze jeszcze ciekawszy scenariusz, niż sobie mógłbym wyobrazić :hehe:

Od prawie dwóch lat rynek EV sparaliżowany przez dopłaty i coraz lepsze pomysły, pomijając fakt, że "już już za kilka dni" miało być, i tak kilka razy.

Tekturowy też nasz cebulowy kraj :hehe:

 

 

Tak jak pisałem, lepiej mniejsze dopłaty, ale dostępne dla każdego.

Oby to szybko weszło w życie i po temacie.

 

19000 zł to nie jest tak źle w Szwecji dają 24000 zł

 

Coś czuję, że pula i tak dość szybko się wyczerpie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cezh napisał:

 

 

Tak jak pisałem, lepiej mniejsze dopłaty, ale dostępne dla każdego.

Oby to szybko weszło w życie i po temacie.

 

19000 zł to nie jest tak źle w Szwecji dają 24000 zł

 

Coś czuję, że pula i tak dość szybko się wyczerpie.

 

Ja od początku pisałem, że wysokość tych dopłat jest absurdalna. Tak samo jak ten limit 125.

Tak czy inaczej, ucieszyło mnie to info :);)

 

Bardziej interesuje mnie co Ci myśliciele wydumają dla przedsiębiorców, bo podejrzewam, że jeszcze wyciągną jakieś asy z rękawów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Cezh napisał:

19000 zł to nie jest tak źle w Szwecji dają 24000 zł

Coś czuję, że pula i tak dość szybko się wyczerpie.

 

Nie ma w sprzedaży żadnego samochodu, który powoliłby na odzyskanie "ustawowych" 30% ceny zakupu przy limicie 19.000 PLN...

A jak przy najtańszej skodzie citigo z 90k (przypominam, że zdrożała od 2020) zrobi się 70k po dopłacie to nie spowoduje to popularyzacji EV (a chyba taki miał być cel tych dopłat - większa dostępność tych aut dla 'Kowalskiego').

Citigo za 70 koła nie jest w polskich warunkach atrakcyjną ofertą - to jest cena nowego Golfa!

O ile dla mnie zakup miejskiego auta za 5x tyś. zł jeszcze miał jakiś sens (na pewno nie ekonomiczny, bo różnica w cenie zakupu stosunku do spalinowej wersji i tak NIGDY mi się nie zwróci, ale powiedzmy że byłbym skłonny wydać tyle na miejskie 'gadżeciarskie' auto jako drugie w rodzinie) to 70k+ na pewno nie zapłacę... także będę nadal jeździł 2 litrową benzyną palącą 12 litrów. 😄

 

Najbardziej myślę mogą wtopić ludzie, którzy powpłacali zaliczki na te reklamowane szeroko leafy za 89 tyś. Bo z 89 tyś robi się grubo ponad stówa :facepalm:. Ciekawe czy nissan się wypnie i powie "bierz, albo płać", czy pooddaje zaliczki.

 

Swoją drogą te 19.000 to jest nawet mniej niż kwota samego podatku VAT za takiego leafa, także nasze DROGIE państwo nie dość, że na tym nie straci to jeszcze chce zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

Swoją drogą te 19.000 to jest nawet mniej niż kwota samego podatku VAT za takiego leafa, także nasze DROGIE państwo nie dość, że na tym nie straci to jeszcze chce zarobić.

Nasze drogie Państwo to powinno przestać udawać i tworzyć propagandowe programy typu "zwrócimy 99% inwestycji, ale nie więcej niż 1zł i pod warunkiem, że uda Ci sie na niedziałajacej stronie www złożyć wniosek w nocy między 23:59:58 i 23:59:59 z 29 na 30 lutego".

Wzmacnia to tylko w narodzie poczucie niesprawiedliwości, że ktoś coś dostał, a inny nie miał szans.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, iwik napisał:

 

Swoją drogą te 19.000 to jest nawet mniej niż kwota samego podatku VAT za takiego leafa, także nasze DROGIE państwo nie dość, że na tym nie straci to jeszcze chce zarobić.

Dlatego będzie u nas po staremu i rynek używek będzie nadal kwitnął. Niech w końcu wejdą te dopłaty i zacznie się strumień aut elektrycznych z zachodu. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mrBEAN napisał:

Dlatego będzie u nas po staremu i rynek używek będzie nadal kwitnął. Niech w końcu wejdą te dopłaty i zacznie się strumień aut elektrycznych z zachodu. 
 

Tu by trzeba na prawde sie pochylic i wymyslec cos ciekawego. Generalnie nie usmiecha mi sie wachac spalin dieseli z DE i chetnie bym widzial sporo nowych elektrykow. Ja bylbym za zniesieniem podatku VAT na elektrykow dla fizoli a dla firm nie wiem. Moze mozliwosc wiekszych odliczen itd. Dalej szedlbym z ustawa nakazujaca montaz gniazdek do ladowania z licznikami w garaz podziemnych w nowych inwestycjach i u bogaczy w domkach. Tu bylby najwiekszy problem ale wymusilbym fotowoltanike w budowanych domkach, biurowach i blokach. To ostatnie to marzenie scietej glowy. 

 

A wracajac do aut w PL nadal beda egzotykami a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A idea była taka szczytna.. i wyszłą z tego wydmuszka. Zrobiła się z tgo straszna lipa, a czuję, że pomysł zostanie zupełnie zarzucony.

 

Chyba musimy poczekać jeszcze kilka lat nim elektryki u nas się spopularyzują. Na razie nie ma to sensu:

- dopłaty zapowiadają się symboliczne i trudne do dostania,

- ulg podatkowych nie ma

- ułatwienia symboliczne (parkowanie za darmo w SPPN wielkiej różnicy nie robi, a jazda buspasami to już niedługo straci sens, jak wjadą tam ubery, które dostaną licencje taxi)

- prąd drożeje, a ten z ładowarek Greenway czy Ionity, to już jakaś abstrakcja ;) 

- jeżeli nie mieszkasz w domu, tylko w bloku, to czeka Cię tor przeszkód, żeby móc ładować elektryka na garażu podziemnym.

- ciągle nas straszą nadchodzącymi blackoutami,

- prąd z węgla, wieć propagandowo też słabo i środowisku nie ulżysz.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Chcemy wspierać elektromobilność, ale poziom kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy zł dopłaty do auta elektrycznego jest za wysoki" 

 

Czyli co? Będzie kilka? 😅😂😆😎

 

https://forsal.pl/transport/aktualnosci/artykuly/1451205,wiceminister-klimatu-ireneusz-zyska-doplaty-do-auto-elektrycznych-beda-mniejsze.html

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

"Chcemy wspierać elektromobilność, ale poziom kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy zł dopłaty do auta elektrycznego jest za wysoki" 

 

Czyli co? Będzie kilka? 😅😂😆😎

 

https://forsal.pl/transport/aktualnosci/artykuly/1451205,wiceminister-klimatu-ireneusz-zyska-doplaty-do-auto-elektrycznych-beda-mniejsze.html

Beda wspierac dobrym slowem :facepalm:

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sherif napisał:

I modlitwą :ksiadz:.. czemu za co się nie weźmie ten rząd to ... zepsuje. Już byłem umówiony na jazdy testowe Citigo.

CIekawe jaka teraz będzie różnica w cenie.

Juz maja testowki dealerzy?

Jakies 5-6k wiecej jesli zrobia max 20k.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, zinger napisał:

Juz maja testowki dealerzy?

Jakies 5-6k wiecej jesli zrobia max 20k.

 

W Wawie mają obecnie u dwóch dealerów ale kawałek ode mnie. Za 2-max 4tyg ma być znacznie więcej i wtedy mają zadzwonić.

5k więcej niż nopb to całkiem ok. Jak policzę spalanie drugie auta w rodzinie to wychodzi mi zwrot po ok 12,5kkm czyli w moim przypadku deko ponad rok. 

Tylko niech się to w końcu wyjaśni.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

W Wawie mają obecnie u dwóch dealerów ale kawałek ode mnie. Za 2-max 4tyg ma być znacznie więcej i wtedy mają zadzwonić.

5k więcej niż nopb to całkiem ok. Jak policzę spalanie drugie auta w rodzinie to wychodzi mi zwrot po ok 12,5kkm czyli w moim przypadku deko ponad rok. 

Tylko niech się to w końcu wyjaśni.

 

Ja pisalem ze wersja ev wyjdzie jakies 5k wiecej po obnizeniu doplat. Do nopb nie porownywalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

Ja pisalem ze wersja ev wyjdzie jakies 5k wiecej po obnizeniu doplat. Do nopb nie porownywalem.

Ok mysłałem że całościowo, będe musiał policzyć na spokojnie. Imho te  max 10-15kzł więcej mógłbym zapłacić (po dopłatach), więcej raczej nie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, sherif napisał:

Ok mysłałem że całościowo, będe musiał policzyć na spokojnie. Imho te  max 10-15kzł więcej mógłbym zapłacić (po dopłatach), więcej raczej nie ..

 

Jeśli nie zamówiłeś do końca grudnia to na dzień dobry masz w cenniku za wersję Style (chyba podstawowa nie ma sensu, głównie na brak szybkiego ładowania) ok 90k PLN.

Nawet z ewentualną dopłatą 19k PLN (choć ostatnio słyszałem już o 10k PLN a nie 19k...) to jest ponad 70k PLN za wózek na zakupy. Lepiej chyba za tyle wziąć np. hybrydowego yarisa, już nie mówiąć o benzynach - w tej cenie jest już mnóstwo nowych konstrukcji klasy B: clio V, nowa corsa, polo, fiesta. Wszystko to będzie wygodniejsze od citigo, gwarantuje brak problemów z szukaniem ładowarek, no i da się tym w razie potrzeby pojechać na wakacje bez planowania trasy co do kilometra.

Dla mnie osobiście nieprzekraczalną granicą jest 60k i jeśli nie zmieszczę się w tej kwocie to nie podchodzę do tematu. To jest i tak o dobre 15k drożej niż taki sam model benzynowy (15k, których nigdy nie odzyskam w kosztach eskploatacji, bo zaraz nie będzie żadnego darmowego ładowania, czyli to typowy wydatek na gadżet).

Edytowane przez iwik
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

 

Jeśli nie zamówiłeś do końca grudnia to na dzień dobry masz w cenniku za wersję Style (chyba podstawowa nie ma sensu, głównie na brak szybkiego ładowania) ok 90k PLN.

Nawet z ewentualną dopłatą 19k PLN (choć ostatnio słyszałem już o 10k PLN a nie 19k...) to jest ponad 70k PLN za wózek na zakupy. Lepiej chyba za tyle wziąć np. hybrydowego yarisa, już nie mówiąć o benzynach - w tej cenie jest już mnóstwo nowych konstrukcji klasy B: clio V, nowa corsa, polo, fiesta. Wszystko to będzie wygodniejsze od citigo, gwarantuje brak problemów z szukaniem ładowarek, no i da się tym w razie potrzeby pojechać na wakacje bez planowania trasy co do kilometra.

Dla mnie osobiście nieprzekraczalną granicą jest 60k i jeśli nie zmieszczę się w tej kwocie to nie podchodzę do tematu. To jest i tak o dobre 15k drożej niż taki sam model benzynowy (15k, których nigdy nie odzyskam w kosztach eskploatacji, bo zaraz nie będzie żadnego darmowego ładowania, czyli to typowy wydatek na gadżet).

Dzisiaj porównywałem Up z Citigo i wyszło mi niecałe 30kzł różnicy, założyłem UPa za 60kzł (chociaż nie widzę wersji z automatem) i Skodę za 90kzł. Zakładając 19kzł dotacji mamy 11kzł i to jest dla mnie akceptowalne, bo policzalny jest horyzont zwrotu różnicy. Ładowarki zewn mnie praktycznie nie interesują (poza darmowymi w mojej okolicy przy sklepie) ponieważ auto byłoby i tak ładowane w garażu. Auto robi 10-20km dziennie max  przez 5dni i jeździ 99% po mieście, więc akurat wielkość jest zaletą. Dlatego przy porannej jeździe na krótkich odcinkach i w korkach EV będzie miało większy sens, bo każde auto spalinowe spali sporo.

Na wakacje rodzinne i tak nie wyobrażam sobie jazdy autem pokroju Citigo czy Yarisa.

Odnośnie cen to Yaris hybrydowy chyba i tak sporo powyżej 60kzł, więc wolałbym dołożyć do elektryka. Pytanie czy będą jeszcze na Skode jakieś rabaty, choćby min np pod koniec roku, może pozowoli to jednak obniżyć cenę pon 70kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Dzisiaj porównywałem Up z Citigo i wyszło mi niecałe 30kzł różnicy, założyłem UPa za 60kzł (chociaż nie widzę wersji z automatem) i Skodę za 90kzł. Zakładając 19kzł dotacji mamy 11kzł i to jest dla mnie akceptowalne, bo policzalny jest horyzont zwrotu różnicy. Ładowarki zewn mnie praktycznie nie interesują (poza darmowymi w mojej okolicy przy sklepie) ponieważ auto byłoby i tak ładowane w garażu. Auto robi 10-20km dziennie max  przez 5dni i jeździ 99% po mieście, więc akurat wielkość jest zaletą. Dlatego przy porannej jeździe na krótkich odcinkach i w korkach EV będzie miało większy sens, bo każde auto spalinowe spali sporo.

Na wakacje rodzinne i tak nie wyobrażam sobie jazdy autem pokroju Citigo czy Yarisa.

Odnośnie cen to Yaris hybrydowy chyba i tak sporo powyżej 60kzł, więc wolałbym dołożyć do elektryka. Pytanie czy będą jeszcze na Skode jakieś rabaty, choćby min np pod koniec roku, może pozowoli to jednak obniżyć cenę pon 70kzł.

 

Jak poklikasz wszystkie moliwe opcje w UP to moze jakos sie to zaczyna spinac ;]

Ale jak wezmiesz popularna wersje za ok 40-45kPLN to w zasadzie wszelkie rozwazania o kosztach mozna sobie darowac ;)

Na dobra sprawe do jazdy wkolo komina to nic poza klima i radiem nie potrzeba, a takiego Upa ogarniesz wlasnie za 40k.

Za 60k to juz chyba UPa GTI mozna kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jak poklikasz wszystkie moliwe opcje w UP to moze jakos sie to zaczyna spinac ;]

Ale jak wezmiesz popularna wersje za ok 40-45kPLN to w zasadzie wszelkie rozwazania o kosztach mozna sobie darowac ;)

Na dobra sprawe do jazdy wkolo komina to nic poza klima i radiem nie potrzeba, a takiego Upa ogarniesz wlasnie za 40k.

Za 60k to juz chyba UPa GTI mozna kupic?

73 290 tyle chcą za GTI.

http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2020_RP2020/nowy_up!.pdf

 

Do miasta wiele nie trzeba, ale automat (auto żony) jak najbardziej. Poza tym porównywałem do tej wyżej wersji Skody (1 z 2 :phi:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Dzisiaj porównywałem Up z Citigo i wyszło mi niecałe 30kzł różnicy, założyłem UPa za 60kzł (chociaż nie widzę wersji z automatem) i Skodę za 90kzł. Zakładając 19kzł dotacji mamy 11kzł i to jest dla mnie akceptowalne, bo policzalny jest horyzont zwrotu różnicy. Ładowarki zewn mnie praktycznie nie interesują (poza darmowymi w mojej okolicy przy sklepie) ponieważ auto byłoby i tak ładowane w garażu. Auto robi 10-20km dziennie max  przez 5dni i jeździ 99% po mieście, więc akurat wielkość jest zaletą. Dlatego przy porannej jeździe na krótkich odcinkach i w korkach EV będzie miało większy sens, bo każde auto spalinowe spali sporo.

Na wakacje rodzinne i tak nie wyobrażam sobie jazdy autem pokroju Citigo czy Yarisa.

Odnośnie cen to Yaris hybrydowy chyba i tak sporo powyżej 60kzł, więc wolałbym dołożyć do elektryka. Pytanie czy będą jeszcze na Skode jakieś rabaty, choćby min np pod koniec roku, może pozowoli to jednak obniżyć cenę pon 70kzł.

Garaz w domu czy takie "osiedlowy"

pytam bo jestem ciekaw ile płacicie w takim garażu osiedlowym za prąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.11.2019 o 08:19, Maciej__ napisał:

 

Biorac pod uwagę, ze te dotacje sa jedynie dla osob fizycznych to nie spodziewam się wysypu elektrykow na ulicach...

Pewnie jakas niewielka i relatywnie zamozna grupa ludzi na tym skorzysta bo rozwaza kupno takiego wozidla jako 2-3 w domu. 

Dokladnie, to ciagle 90k za zabawke dla zamoznych.

odpowiednik w NoPb i roznica w cenie zwroci sie pewnie po 20 latach :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fanlan napisał:

Dokladnie, to ciagle 90k za zabawke dla zamoznych.

odpowiednik w NoPb i roznica w cenie zwroci sie pewnie po 20 latach :))

Obawiam sie, ze nie znajdziesz odpowiednika, bo nie widze takiej skody nopb, a vw up nie ma ze skrzynia AT. Sam fakt, ze male, nie czyni tych aut identycznymi.

A np dla mnie AT to podstawa, nie kupie juz auta z manualem.

 

Ale na upartego, powiedzmy ze podobnie wyposazony up jak ta skoda style za 90k, wyjdzie ok 60k. Jesli doplata bedzie na poziomie 20k, skoda wychodzi na dzien dobry 10k wiecej.

 

Nie wiem, jak liczysz i skad Ci sie 20lat wzielo:

Na moim przykladzie, rocznie zona robi 15kkm, jazda 100% miasto/podmiejska, ladowanie w domu. Przy zalozeniu ze noPb spali 6l/100, daje to obecnie 30zl/100km, czyli 4500zl/rok. Nie wiem ile moze kosztowac przejechanie 100km na pradzie domowym, ale powiedzmy, ze 10zl. Mamy roznice na rok 3000zl na samych kosztach paliwa, a nie zapominajmy, ze sama eksploatacja ev tez jest tansza. Po 3 latach 10000zl sie zwraca. Jak ktos ma fotowoltanike, to zwrot ma jeszcze szybciej (ja np planuje zalozyc).

Jak dla mnie, to calkiem sensownie wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.