Skocz do zawartości

Dotacje przeszły?


format

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, zinger napisał:

Teoretycznie, majac do wybory tego Leafa, Puga i Corse - ktore bys bral?

 

Ja Puga albo Corse.

Bo mają CCS i lepiej wyglądają i chyba mają lepszy zasięg.

Problem w tym, że ich nie ma.

A w planach to nawet Toyota, czy Ford są mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dnia 8.11.2019 o 19:18, mrBEAN napisał:

Limit 125 jest ogólnie idiotyczny.

 

Limit prawdopodobnie związany z jakims konkretnym modelem i ustawa na zamówienie. Tak tylko gdybam.

 

Jednak co do limitów, to uważam że powinny być.

Gdyby dopłaty były tylko procentowe, bez limitów, stałoby się jak z lekami. Ceny leków są koszmarne, a znośne dla klienta tylko przez dopłaty.

Jak jest limit, to producent musi się w tej cenie mieścić jak chce coś sprzedać.

I nie widzę sensu sponsorowania bryk za kilkaset tyś PLN.

 

Teściowie mają Grande Punto z 2009 roku o ile pamiętam. Pewnie za 3-4 lata będą je zmieniać. Mogą sobie kupić takie elektryczne CityGo czy coś w tym stylu.

Rodzice jeżdżą Aveo z 2007 roku i wiem że powoli chcą zmieniać. Też by ich taka dopłata do małego elektryka poratowała.

Jeżdżą głównie do nas i na działkę. Problem że mieszkają w bloku, ale mają auto na społecznym parkingu. Być może da się tam gniazdko podprowadzić.

U mnie mogą podładować. U siebie na działce też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:

 

 

 

Limit prawdopodobnie związany z jakims konkretnym modelem i ustawa na zamówienie. Tak tylko gdybam.

 

Jednak co do limitów, to uważam że powinny być.

Gdyby dopłaty były tylko procentowe, bez limitów, stałoby się jak z lekami. Ceny leków są koszmarne, a znośne dla klienta tylko przez dopłaty.

Jak jest limit, to producent musi się w tej cenie mieścić jak chce coś sprzedać.

I nie widzę sensu sponsorowania bryk za kilkaset tyś PLN.

 

Teściowie mają Grande Punto z 2009 roku o ile pamiętam. Pewnie za 3-4 lata będą je zmieniać. Mogą sobie kupić takie elektryczne CityGo czy coś w tym stylu.

Rodzice jeżdżą Aveo z 2007 roku i wiem że powoli chcą zmieniać. Też by ich taka dopłata do małego elektryka poratowała.

Jeżdżą głównie do nas i na działkę. Problem że mieszkają w bloku, ale mają auto na społecznym parkingu. Być może da się tam gniazdko podprowadzić.

U mnie mogą podładować. U siebie na działce też.

 

A ja uważam, że nie powinno być limitu.

Dopłaty mają na celu tylko ograniczenie zanieczyszczenia powietrza.

Bogatych ludzi też należy zachęcać aby jeździli np Teslą X a nie Audi Q7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Cezh napisał:

 

A ja uważam, że nie powinno być limitu.

Dopłaty mają na celu tylko ograniczenie zanieczyszczenia powietrza.

Bogatych ludzi też należy zachęcać aby jeździli np Teslą X a nie Audi Q7.

 

Dopłaty mają na celu przejście na transport niskoemisyjny w miastach, a nie sponsorowane kaprysów milionerów. 

Może jeszcze do elektrycznych jachtów im dopłacajmy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

 

Dopłaty mają na celu przejście na transport niskoemisyjny w miastach, a nie sponsorowane kaprysów milionerów. 

Może jeszcze do elektrycznych jachtów im dopłacajmy. 

Limit sam w sobie sens ma, tylko jest zwyczajnie za nisko umieszczony na ten moment.

Niejako zmusza do zakupu bidy wozu i nie bardzo pozwala na jedno auto w rodzinie.

Odpisy amortyzacyjne dla elektryków są zwiększone do 225 kzł i taki limit już byłby sensowny.

 

Z drugiej strony teraz część producentów poobniża ceny bazowych wersji i to akurat na plus,

tylko mocno to wypaczy rynek, bo ta dopłata jest zwyczajnie za duża.

 

Ciekawe jak długo będzie funkcjonować w obecnej formie, bo mam jakieś dziwne przeczucie, że szybko zostanie zmniejszona lub jakoś zmodyfikowana.

Temat zdecydowanie do obserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, iwik napisał:

Jak na razie to ta dopłata jest i tak tylko na papierze. Zobaczymy kiedy, w jakiej formie i czy w ogóle ruszy pula... 

Teoretycznie 27 listopada powinno wystartować.

Nabór wniosków niby od grudnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, iwik napisał:

 

Dopłaty mają na celu przejście na transport niskoemisyjny w miastach, a nie sponsorowane kaprysów milionerów. 

Może jeszcze do elektrycznych jachtów im dopłacajmy. 

 

Lepiej żeby użytkownik VW Upa 1.0, emitującego 120g/km przesiadł się na e-Upa czy lepiej żeby użytkownik Audi RS7 (emisja 265g/km) przesiadł się na Teslę?

;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.11.2019 o 12:55, kravitz napisał:

Teściowie mają Grande Punto z 2009 roku o ile pamiętam. Pewnie za 3-4 lata będą je zmieniać. Mogą sobie kupić takie elektryczne CityGo czy coś w tym stylu.

Rodzice jeżdżą Aveo z 2007 roku i wiem że powoli chcą zmieniać. Też by ich taka dopłata do małego elektryka poratowała.

Jeżdżą głównie do nas i na działkę. Problem że mieszkają w bloku, ale mają auto na społecznym parkingu. Być może da się tam gniazdko podprowadzić.

U mnie mogą podładować. U siebie na działce też.

 

Za cenę VW Up z silnikiem elektrycznym, nawet po dopłacie mieliby dwa podstawowe.

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Lepiej żeby użytkownik VW Upa 1.0, emitującego 120g/km przesiadł się na e-Upa czy lepiej żeby użytkownik Audi RS7 (emisja 265g/km) przesiadł się na Teslę?

;]

Za te same $$$ - lepiej żeby 10 użytkowników skody fabii przesiadło się na citigo e, niż 1 użytkownik Audi RS7 na Teslę

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ryb napisał:

 

Za cenę VW Up z silnikiem elektrycznym, nawet po dopłacie mieliby dwa podstawowe.

:hmm:

 No obiektywnie, to nie do końca:

Up 1.0 z automatem i automatyczną klimą wyjdzie ok. 60k.

eUp po dopłacie pewnie 5-10k drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Za cenę VW Up z silnikiem elektrycznym, nawet po dopłacie mieliby dwa podstawowe.

:hmm:

 

Co do teścia, to być może by tak było. Nie wiem czy chciałby auto w wersji podstawowej, ale to już nie moja sprawa.

A co do ojca to już większy kłopot. Chłop na stare lata zapomniał jak się biegi zmienia. Jest takim typowym dziadkiem, który piłuje na sprzęgle auto.

Ostatnio mnie odwoził na tramwaj, bo ja byłem po %. Dojechaliśmy na miejsce używając tylko biegów III i IV. Serio.

Aveo ma przebieg około 100tyś km i trzecie sprzęgło. Ze skrzynią też coś tam już gmerali.

Tylko automat w jego przypadku, a tutaj już tak kolorowo nie jest z ceną na takie maluchy. I elektryk ma "automat" w standardzie ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kravitz napisał:

 

Co do teścia, to być może by tak było. Nie wiem czy chciałby auto w wersji podstawowej, ale to już nie moja sprawa.

A co do ojca to już większy kłopot. Chłop na stare lata zapomniał jak się biegi zmienia. Jest takim typowym dziadkiem, który piłuje na sprzęgle auto.

Ostatnio mnie odwoził na tramwaj, bo ja byłem po %. Dojechaliśmy na miejsce używając tylko biegów III i IV. Serio.

Aveo ma przebieg około 100tyś km i trzecie sprzęgło. Ze skrzynią też coś tam już gmerali.

Tylko automat w jego przypadku, a tutaj już tak kolorowo nie jest z ceną na takie maluchy. I elektryk ma "automat" w standardzie ;)

 

Ja nikogo nie zmuszam do zakupu wersji podstawowej, pokazuję tylko jak olbrzymia jest różnica w cenie w przypadku małych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

 No obiektywnie, to nie do końca:

Up 1.0 z automatem i automatyczną klimą wyjdzie ok. 60k.

eUp po dopłacie pewnie 5-10k drożej.

 

Ale napisałem, że dwa podstawowe, a nie dwa porównywalne pod względem wyposażenia. Sęk w tym, że w tej klasie aut rzadko sprzedają się dobrze wyposażone wersje, więc różnica robi się dramatyczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

Ja nikogo nie zmuszam do zakupu wersji podstawowej, pokazuję tylko jak olbrzymia jest różnica w cenie w przypadku małych aut.

 

Ale porównujesz wersję zaślepka z wersją nieco dopasioną.

 

Ja oczywiście rozumiem, że przez ten wypas jest nieco ukryta cena elektryka i że to marketing.

Jednakowoż nie aż tak wiele widuje się na allegro wersji zaślepka. Raczej takie pojazdy wyjeżdżają z inną wersją niż podstawowa.

Nie wiem jaka to różnica, ale wydaje mi się, że to jest tak z 15-20% drożej niż to co widzimy jako cena podstawowa.

Masz wielką reklamę że auto X kosztuje 59900, ale średnia sprzedaży to pewnie 70k PLN ;]

To jest takie moje "wydaje mi się", ale chyba nie jestem daleki od prawdy ;)

I do takiej wersji z mojego "wydaje się" porównuj tego elektryka, który może nie potrzebować już niczego do szczęścia więcej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

Ale napisałem, że dwa podstawowe

 

Podstawowy e up! po (ewentualnej 😄 ) dopłacie wyjdzie 67k PLN

Podstawowy up! (move up!) benzynowy z radiem i klimą to 46k katalogowo.

 (umówmy się, że auta bez klimy i radia raczej nikt nie kupuje 😄 a wersja 'zaślepka' (take up!) występuje w przyrodzie tylko w cennikach)

Jest duża różnica, ale nie 2x :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, iwik napisał:

 

Podstawowy e up! po (ewentualnej 😄 ) dopłacie wyjdzie 67k PLN

Podstawowy up! (move up!) benzynowy z radiem i klimą to 46k katalogowo.

 (umówmy się, że auta bez klimy i radia raczej nikt nie kupuje 😄 a wersja 'zaślepka' (take up!) występuje w przyrodzie tylko w cennikach)

Jest duża różnica, ale nie 2x :ok:

 

Podstawowy to take up za 35 590. Zakładam sprzedaż równą tym elektrykom. Za 67k to można mieć dużo więcej samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

Podstawowy to take up za 35 590. 

 

Podstawowy take up to wersja bez klimy i radia, stworzona tylko do cenników i tak "popularna" wśród klientów, jak dacia logan za 29.990.

Równie sensowne jest porównywanie podstawowego golfa do golfa GTI - za cenę GTI też kupisz 2 "zwykłe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.11.2019 o 14:31, mrBEAN napisał:

Może jednak LEAFa? ;) 
Ściągnęli gacie :) 

 

Piszą, że ta wersja za 118.000 to jakieś Yeti - nikt nie widział, występuje tylko w reklamach 😄

https://elektrowoz.pl/auta/tani-nissan-leaf-pod-doplaty-czytelnik-o-12-w-sobote-nie-bylo-nigdzie-aktualizacja/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

 

Piszą, że ta wersja za 118.000 to jakieś Yeti - nikt nie widział, występuje tylko w reklamach 😄

https://elektrowoz.pl/auta/tani-nissan-leaf-pod-doplaty-czytelnik-o-12-w-sobote-nie-bylo-nigdzie-aktualizacja/

 

Nie bazuj tylko na elektrowóz, bo to trochę taki pudelek momentami jest.

 

Jesteś zainteresowany? To daj znać, powiem Ci gdzie są dostępne.

Oferta oczywiście ograniczona ilościowo, i schodzi na pniu, a w zasadzie już zeszła, dealerzy pobookowali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jesteś zainteresowany? To daj znać, powiem Ci gdzie są dostępne.

 

Nie potrzebuję drugiego "pełnowymiarowego" kompaktu, rozważam ewentualnie koszyk na zakupy do miasta. Pytałem o citigo e w 2 salonach, ale panowie zupełnie nie zorientowani. Odpowiedzi na zasadzie: "dopiero będziemy mieli szkolenie w przyszłym tygodniu", albo "nie działa konfigurator, nie wiemy, nie możemy...".

Generalnie amatorka ze strony skody, że zrobiła kampanię produktu, którego nie umie sprzedać. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Jak ktoś tam poważniej myślał o skorzystaniu z dopłaty, to raczej trzeba będzie sprężyć dOOpę ;]

 

500 szt. :hehe:

 

https://e.autokult.pl/35927,doplaty-do-aut-elektrycznych-od-11-grudnia-chetni-beda-musieli-sie-spieszyc 

Ale trzeba juz kolejke pod jakims urzedem zajmowac czy da sie przez jakas str wniosek zlozyc? I brdzie kto pierwszy ten lepszy czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, zinger napisał:

Ale trzeba juz kolejke pod jakims urzedem zajmowac czy da sie przez jakas str wniosek zlozyc? I brdzie kto pierwszy ten lepszy czy jak?

Czytać, szukać itd.

Nie mogę wszystkiego za Was robić :phi:

 

https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/wsparcie-dla-osob-fizycznych-w-ramach-fundusz-niskoemisyjnego-transportu 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mrBEAN napisał:

To widzialem ale tam nie ma info gdzie konkretnie wniosek skladac sie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Będzie ogłoszony nabór, to pewnie podadzą szczegóły.

 

 

Żal patrzeć, jak robią z ludzi idiotów...

500 szt, co to kurna jest??? Normalnie jak talony albo kartki za komuny.

 

Już lepiej, jakby były dopłaty 10 000 zł dla 2000 ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jak ktoś tam poważniej myślał o skorzystaniu z dopłaty, to raczej trzeba będzie sprężyć dOOpę ;]

 

500 szt. :hehe:

 

https://e.autokult.pl/35927,doplaty-do-aut-elektrycznych-od-11-grudnia-chetni-beda-musieli-sie-spieszyc 

 

https://wysokienapiecie.pl/24845-nabor-wnioskow-o-doplaty-samochodow-elektrycznych-ruszy-11-grudnia/

 

To chyba trochę sensacja na siłę... no chyba, że ktoś się czai na mitycznego Leafa poniżej limitu dopłat jeszcze w tym roku 😉

Oczywiście zamierzam czym prędzej wniosek wysłać, mimo że do teoretycznego terminu odbioru Citigo mam jeszcze 5 mies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Aby je uzyskać jeszcze w tym roku trzeba będzie wysłać do NFOŚiGW wniosek, którego wzór w dniu uruchomienia naboru pojawi się na stronie funduszu. Decydować ma data stempla pocztowego, choć NFOŚiGW pracuje także nad uruchomieniem portalu fnt.gov.pl, za pomocą którego chce zbierać wnioski także elektronicznie."

 

Ciekawe jakie przyjma kryterium, jak dostana np 1tys kopert z data 11.12 plus drugie tyle przez www (o ile bedzie dzialalo od jutra). :bzik:

 

Nic, tylko wyczekiwac ofert na olx - dotacje na ev tanio sprzedam :hehe:

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 szt. to oczywiście kpina, no ale ten rząd słynie z działań pozorowanych. Mateuszek na konferencji oczywiście powie jak to dzielnie walczy ze smogiem :lol:

Po czym dorzuci kolejne kilka miliardów na dotację do kopalń i budowę elektrowni węglowej, jednocześnie rzucając kłody pod nogi elektrowniom wiatrowym.

 

Edit: Ale piszą o tych 500szt. w kontekście puli na 2019 rok, także jak będzie naprawdę, pewnie dowiemy się z czasem...

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, -mimx- napisał:

Oczywiście zamierzam czym prędzej wniosek wysłać, mimo że do teoretycznego terminu odbioru Citigo mam jeszcze 5 mies.

 

Jeszcze może się okazać, że nawet jak pozytywnie rozpatrzą wniosek o dopłatę to Skoda nie zmieści się w 8 miesięcznym terminie na dostarczenie auta :hehe:

Edytowane przez iwik
  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, zinger napisał:

Nie idzie sie dodzwonic do tego fnt, pewnie juz wnioski przyjmuja:hehe:

 

https://elektrowoz.pl/auta/start-naboru-wnioskow-o-doplaty-do-aut-elektrycznych-nie-zostal-ogloszony-nieoficjalnie-beda-zmiany/

"Z opowieści przedstawicieli Ministerstwa Aktywów Finansowych oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynika, że zanim cokolwiek zostanie wdrożone, najpierw zostanie uruchomiona podstrona Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, fnt.gov.pl.

Są już gotowe wzory wniosków, ale program na razie nie rusza."

 

Chyba 90 leafów za 118k PLN wróci na stock :hehe:

Edytowane przez iwik
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

 

https://elektrowoz.pl/auta/start-naboru-wnioskow-o-doplaty-do-aut-elektrycznych-nie-zostal-ogloszony-nieoficjalnie-beda-zmiany/

"Z opowieści przedstawicieli Ministerstwa Aktywów Finansowych oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynika, że zanim cokolwiek zostanie wdrożone, najpierw zostanie uruchomiona podstrona Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, fnt.gov.pl.

Są już gotowe wzory wniosków, ale program na razie nie rusza."

 

Chyba 90 leafów za 118k PLN wróci na stock :hehe:

Jprdle, gdzie ja zyje :facepalm:

 

To jest dobre "Zasygnalizowano również, że Komisja Europejska zachęca do stopniowego wycofywania się z programów pomocowych oraz modyfikowania sposobu dysponowania środkami, żeby faktycznie wpływać na emisję dwutlenku węgla – ale uspokojono, że programy uruchomione wcześniej będą kontynuowane."

Czyli, jeszcze nie zaczeli, ale juz sie cichaczem wycofuja. Prawde mowiac, to ten program nie zostal jeszcze uruchomiony, wic w zasadzie proble sam sie rozwiazal. I nagle KE stala sie naszym najwiekszym przyjacielem i wyrocznia. Wystarczla zacheta ze strony KE, bez zadnych nakazow czy straszenia karami, a ci juz chetni do realizacji jej zalecen. Przypadek? ;l

Edytowane przez zinger
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zinger napisał:

"Zasygnalizowano również, że Komisja Europejska zachęca do stopniowego wycofywania się z programów pomocowych oraz modyfikowania sposobu dysponowania środkami..."

 

Tak czy inaczej rząd jest Sprite, bo 1.7 mld PLN rocznie leci do FNT z dodatkowego podatku wprowadzonego w tym roku. A czy FNT coś wyda... to się okaże :hehe:

Może dofinansuje budowę elektrowni Ostrołęka C, a może dosypie do kopalń, a może zasiłki emerytalne, zwane błędnie 13tą emeryturą...

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, -mimx- napisał:

No tak... a ciekawi mnie jak kwestie podatkowe sa rozwiazane przy innych doplatach np do piecow czy fotowoltaniki?Bo chyba z zalozenia jest to ten sam mechanizm? To nie mozna po prstu zastosowac tego samego rozwiazania, tylko musza wymyslac kolo na nowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, zinger napisał:

To nie mozna po prstu zastosowac tego samego rozwiazania, tylko musza wymyslac kolo na nowo?

 

Nie można, bo tu nie chodzi o to, żeby cokolwiek wypłacić, tylko żeby 'zarządzać' tymi funduszami.

Skoro mają 'coś' zmieniać i 'minimalnie zmniejszą się kwoty dofinansowań' to pewnie skończy się na tym, że nie będzie to jednak 30%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, -mimx- napisał:

Ten nasz kOOrwidołek to już nawet z tektury nie jest 🙂

Edytowane przez mrBEAN
  • Haha 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.