Skocz do zawartości

Pierwsze ruchy Pies & Franca - powrot Punto..


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

EU segment mini (A???) do zabicia.

- Panda - koniec,

- 500 - koniec- mozliwe tylko drogie EV.

 

74f4e3bb758e27c2fd11031a1fc2195b.jpg

 

Cytat Mike: dowodcy Francy.... nie zabardzo zadowolonego bo za Q3 w EU FCA stracil 55m ojro.

 

‘W bardzo bliskiej przyszlosci skoncentrujemy sie na tym bardziej dochodowym segmencie (B) co wiaze sie z odejsciem od segmentu mini-cars’

 

Czyli tak:

 

Polaczony PSAFCA mowi ze zadnych fabryk nie zamyka ale... nadprodukcja w EU wynosi 6 million sztuk do roku finansowego 2021, lub jak kto woli utylizacja fabryk 58%.

 

Wiec jak najszybciej politycznie mozliwe (przeciez teraz NIC nie zamykamy) - malo produkcyjne miejsca klepania ida na odstrzal.

 

- Ellesmere Port (UK)- byla korona GM,

- Luton (UK)

 

Oficjalny powod- Brexit. Przewidywana smierc 2020/21.

 

Nastepne jest Kragujevac, Yugo. (SER) Ekonomicznie tanie klepanie ale cos trzeba zamknac a ilosc aut stamtad jest niewielka.

 

Oficjalny powod - EU odwrot od ICE & wariacji 500. 2021.

 

 

FCA zaczyna korzystac z silnikow PSA, zeby spelnic nowe EU normy 2021 & 2025.

 

PSA wydalo duzo kasy aby zmienic byle GM Szentgotthard (H) + dodatkowo mamy Tremery (F) & Douvrin (F)

 

Problem zaczyna sie co zrobic z 3 klepaczami silnikow FCA jesli zaczynamy uzywac silniki PSA.

 

Termoli, Pratola Sera, (I) Bielsko.(PL)

 

Wg. JATO Dynamics - nie jakiego Felipe Munoz 2 z tych fabryk zostana zamkniete. 2022/23.

 

Wiec budujemy nowe Punto na platformie CMP od PSA, z silnikiem od PSA.

 

Punto powraca, Mike jest znow happy bo wiecej kasy zostsnie dla akcjonariuszy Francy & Pies.

 

 

 

 

87aea548854483f288292b15a536e187.jpg

 

Ci sami analitycy daja Lancia 50% na przetrwanie po 2021...

 

Wiec to nie Ozi zamyka fabryki ;-) Ozi cieszy sie powrotem Punto bo ma do kropki slabosc...

 

 

d91846e2efa5781764ebfcdfcd878fac.jpg

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 3
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się chłopcy nad rysunkami postarali. Przód w zasadzie bez zmian, tył jak z tego najmniejszego Volvo ze szklaną klapą. A potem wsadzą w Europie do Punto dychawiczne 60-80 KM spalające 9 litrów jak to w stylu Fiata i będzie bez zmian. Punto byłoby fajne z 1,2 115-130 KM. To byłaby ciekawa opcja jako auto miejsko-rodzinne.

Edytowane przez spad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, spad napisał:

No to się chłopcy nad rysunkami postarali. Przód w zasadzie bez zmian, tył jak z tego najmniejszego Volvo ze szklaną klapą. A potem wsadzą w Europie do Punto dychawiczne 60-80 KM spalające 9 litrów jak to w stylu Fiata i będzie bez zmian. Punto byłoby fajne z 1,2 115-130 KM. To byłaby ciekawa opcja jako auto miejsko-rodzinne.

 

Wsadzą to, co się będzie sprzedawać i na co pozwolą przepisy. 120-to konnego tjet'a już raczej nie będą produkować.

Silniki - pewnie dużo będzie zależeć od kontynentu i norm emisji spalin. U nas pewnie będą benzyniaki znane z Opla albo peżota i multijet.

 

Obecnie następna Punto produkowany jest w Brazylii, jako Argo, są tam silniki 1.0 72KM, 1.3 109KM i 1,8 130KM. 

 

1280px-Fiat_Argo_2017b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ta fuzja, to dla klientów zła informacja.

1. Mniejszy wybór na rynku... no bo jakby nie było, kupujesz prawie "to samo" czy pójdziesz do Alfy, Citroena, Fiata, Opla, Peugeota (tak wiem - są jeszcze Lancia i DS, ale tam i tak nikt nie chodzi). Szukając nowego auta niepremium w Europie wybór będzie się w zasadzie ograniczał do PSAFCA, VWAG, Hyundai-Kia, Renault-Nissan-Missabitchi, Ford, (Mazda, Toyota, Suzuki, to w skali EU plankton). Mało się tego robi.

2. Mniejsza konkurencja = łatwiej windować ceny, łatwiej klientom narzucić coś.

 

Mnie w tej całej sytuacji ciekawi opinia Komisji Europejskiej, czy to nie zaburzy konkurencji - na razie nic nie znalazłem by się coś wypowiadali.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał:

 

EU segment mini (A???) do zabicia.

- Panda - koniec,

- 500 - koniec- mozliwe tylko drogie EV.

 

500 to cala rodzina samochodow i szczerze watpie, ze zakoncza produkcje tej najmniejszej.

Z reszta, Opel tez miał zniknąć a poki co się na to nie zanosi ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

500 to cala rodzina samochodow i szczerze watpie, ze zakoncza produkcje tej najmniejszej.

Z reszta, Opel tez miał zniknąć a poki co się na to nie zanosi ;]

 

akurat z całej rodziny 500ki ta klasyczna 500ka bez zadnych literek jest na rynku od 2007r z jednym liftingiem wiec jest kandydatem do zaorania, albo chociaz do stworzenia następcy na jakiejs wspolnej platformie np jako klon Twingo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

W bardzo bliskiej przyszlosci skoncentrujemy sie na tym bardziej dochodowym segmencie (B) co wiaze sie z odejsciem od segmentu mini-cars

 

I to jest właśnie najlepsze podsumowanie 'pro-ekologicznych' działań EU.

Producenci (nie tylko FCA/PSA) po wejściu w życie nowych eko-EU-przepisów zabiją produkcję najmniejszych, czyli najbardziej ekologicznych samochodów. Brawo EU!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, norbert123 napisał:

Dziwne.. FCA wlasnie wdrazal te swoje nowe silniki  flyjety czy jakos.. czyli nowe silniki z besposrednim wtryskiem.. one chyba mialy byc produkowane w Polsce?

 

Firefly są produkowane od ponad roku w fabryce Powertrain w Bielsku Białej. Montują je między innymi do 500X czy Renegade.

 

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

500 to cala rodzina samochodow i szczerze watpie, ze zakoncza produkcje tej najmniejszej.

Z reszta, Opel tez miał zniknąć a poki co się na to nie zanosi ;]

 

To nie jest tak, że FCA przejął PSA czy na odwrót. Poszczególne marki pewnie zostaną i nie będzie tak, że zaorają Citroena, Opla albo Alfa Romeo. Może podzielą się, tak jak w grupie VAG, gdzie teoretycznie Skoda miała być budżetowa , Seat usportowiony, vw takim poprawnym średniakiem a audi bardziej premium. Albo zunifikują co się da i różnica pomiędzy Astrą VI, Tipo III , Megane VI i nowym Dodgem Neon to poza logo będzie kolor tapicerki, kształt zderzaków i może jakieś niuanse w wyposażeniu. Pożyjemy, zobaczymy.

 

U Arabów czy w USA Fiat Tipo wygląda tak:

jpeg.jpg?f=4x3&w=1024&$p$f$w=5bccb59

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OZI nie patrzę w przyszłość ale dla tych fabryk nieoficjalnie już są plany.

termoli - elektryczne silniki&auta

Serra-silniki dla Alfa Romeo

Bielsko - silniki jeeep alfa

Tychy - pewnie i tak będą coś klepać.. He

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest trochę więcej informacji

Fiat plany

 

Generalnie segment A docelowo zniknie, ale wcześniej pojawi sie duży lift 500 i Pandy włącznie z nowymi silnikami Firefly. Później stara 500 i Panda nie uzyska następcy. Całkowice nowa  500 będzie miała premierę już w Genewie, ale to będzie zupełnie nową generacja na nowej platformie i tylko elektryczna.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio mi się chce wierzyć, żeby Pandzik, który jednak ma nabywców sporo zwłaszcza w byłych demoludach tak od razu został zaorany. Przecież gdzieś Ci emeryci z kasą ze skarpetki tudzież najmniej prestiżowi PH muszą iść, wszyscy po Yariski nie pójdą, a Punto czy Fabia to już jednak znacznie większe wozidełka od Pandy. 500 pewnie nie będzie szkoda, jeśli ma być odnowione ładne Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, artipb napisał:

Średnio mi się chce wierzyć, żeby Pandzik, który jednak ma nabywców sporo zwłaszcza w byłych demoludach tak od razu został zaorany. Przecież gdzieś Ci emeryci z kasą ze skarpetki tudzież najmniej prestiżowi PH muszą iść, wszyscy po Yariski nie pójdą, a Punto czy Fabia to już jednak znacznie większe wozidełka od Pandy. 500 pewnie nie będzie szkoda, jeśli ma być odnowione ładne Punto.

Pandzik to ma chyba nabywców we Włoszech i Hiszpanii, a nie w demoludach, gdzie go prawie nie widać na drogach ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, iwik napisał:

 

I to jest właśnie najlepsze podsumowanie 'pro-ekologicznych' działań EU.

Producenci (nie tylko FCA/PSA) po wejściu w życie nowych eko-EU-przepisów zabiją produkcję najmniejszych, czyli najbardziej ekologicznych samochodów. Brawo EU!

To nie do końca tak, żę tylko Unia winna (aczkolwiek w UE jest trochę absurdów) - jest winna ale w połowie, bo klienci też się do tego przyłożyl nie chcąc tego kupować. Jeżeli takie  małe pudełko segmentu A, spala tyle samo, co większy samochód segmentu B, no to w żaden sposób nie jest bardziej ekologiczne. Jeżeli w to małe pudełko trzeba co jakiś czas zainwestować, żeby spełniało najnowsze wymagania, to zasadność inwestycji zależy od rachunku ekonomicznego - sprzeda się na tyle by inwestycja się zwróciła, to inwestujemy, a jeśli się nie sprzedaje na tyle, no to nie inwestujemy, bo strat generować nie warto. Inny temat jest taki, że dziś znaczenie ma średnia emisja w gamie modelowej, a modele segm A nijak nie chciały tego zmniejszać.

 

IMO segment A wyginie, ale wróci za kilka lat w innej formie. Wszystkich producentów oczy będą zwrócone na VWAG, czy ich manewr ma sens- wycofają wszystkie modele segmentu A  (Up, Citigo, Mii)  w wersji spalinowej i zrobili z nich elektryki, za nawet rozsądną cenę i tak puszczają na rynek. 1. to może się sprzedać 2. obniża im to średnią emisję gamy modelowej i rekompensuje wzrost średniej powodowany np. przez SUVy. Pożywiom uwidzim czy to zadziała i klienci na to pójdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, OZI napisał:

 

EU segment mini (A???) do zabicia.

- Panda - koniec,

- 500 - koniec- mozliwe tylko drogie EV.

 

 

Genialne posunięcie. Zabić segmenty w których mają mocną ofertę i auta sprzedają się najlepiej żeby postawić na segment, w którym albo aut nie mają albo muszą skasować modele z uwagi na to, że się nie sprzedają (vide Tipo).

:hehe:

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to patrzac na to co jezdzi po drogach EU to segment A i B kroluje. Szkoda, ze A zniknie z oferty. Niestety wszedzie beda wsadzac to 1.2 by zabojady. A cena czegos mocnciejszego bedzie nie do przelkniecia. W UK wesolo no ale maja za swoje jak dla mnie to wszystkie fabryki moga tam zamknac.

 

Teraz tylko czekac na exit Forda. Lancie ubija kto to kupuje? Ciekawe jaki beda mieli pomysl na Alfe. Francuzi nie maja w swojej ofercie aut sportowych wiec IMO tez ubija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Generalnie to patrzac na to co jezdzi po drogach EU to segment A i B kroluje. Szkoda, ze A zniknie z oferty. Niestety wszedzie beda wsadzac to 1.2 by zabojady. A cena czegos mocnciejszego bedzie nie do przelkniecia. W UK wesolo no ale maja za swoje jak dla mnie to wszystkie fabryki moga tam zamknac.

 

Teraz tylko czekac na exit Forda. Lancie ubija kto to kupuje? Ciekawe jaki beda mieli pomysl na Alfe. Francuzi nie maja w swojej ofercie aut sportowych wiec IMO tez ubija.

Lancie kto kupuje? Słyszałem, że sprzedają więcej Y we Włoszech niż cała Alfa Romeo razem na ziemi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FCA wycofuje się z silników Fire, zastępuje je nowy silnik. 2 rodzaje z nich póki co produkowane są w FCA PP w Bielsku. Obecnie FCA PP jest na etapie zwiększenia możliwości produkcyjnych do ponad 400 tys silników rocznie.

Z tego co wiem, to jeszcze jest otwarta kwestia tych samych silników w wersji bez turbiny, czyli do najmniejszych samochodów. Chodzi tez plotka o tym, że mają te silnik trafić do BB (silniki 1.0 i 1.3 Fire Fly są w 70% kompatybilne z nimi) a nie do Termoli, gdzie jeszcze ponoć kilka m-cy temu miały trafić. 

Osobiście uważam, że prędzej czy później fabryka w Tychach zostanie sprzedana, a Bielsko zostanie w FCA/nowej spółce (jest to całkowicie moja prywatna opinie, nie poparta żadnymi doniesieniami/plotkami/wiarygodnymi lub nie informacjami).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.11.2019 o 12:20, OZI napisał:

Problem zaczyna sie co zrobic z 3 klepaczami silnikow FCA jesli zaczynamy uzywac silniki PSA.

 

Termoli, Pratola Sera, (I) Bielsko.(PL)

 

W bielsku nadal trwają prace nad zmianami linii produkcyjnej pod kątem zwiększenia produkcji. Po ogłoszeniu fuzji żaden z podwykonawców nie zszedł z placu budowy. Wręcz przeciwnie, ptrają inne prace rozwojowe, póki co teoretycznie. Nie wierzmy we wszystko co piszą pismaki. '

Pamiętajmy o jednym, jeśli 2 graczy siada do stołu i rozmawia o fuzji, to na stole pojawiają się karty które zostają poukładane zanim się obwieści światu informację o rozmowach (no chyba, że są inne cele tak jak w przypadku rozmów FCA-Renault).

Osobiście uważam, że karty są już poukładane, FCA włożyło za dużo hajsu w BB w ostatnich 3 latach, żeby zamknąć fabrykę. Wiem, ze PSA ma również fabrykę silników w Tychach. Ale wg mnie chłopaki już się podzielili i kilka lat produkcji jest raczej pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Ryb napisał:

 

Genialne posunięcie. Zabić segmenty w których mają mocną ofertę i auta sprzedają się najlepiej żeby postawić na segment, w którym albo aut nie mają albo muszą skasować modele z uwagi na to, że się nie sprzedają (vide Tipo).

:hehe:

Genialnym posunięciem jest to, że u nich strategia zmienia się o 180 stopni, w zależności od tego jak wiatr zawieje. Jeszcze parę lat temu mieli w ofercie segment C (Bravo) D (Croma), Vana (Ulysse, potem Freemont), a potem wszystko to wycięli i postawili na Pandę, 500 i wariacje na 500-ce...a teraz znów w drugą stronę :hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, bartekm napisał:

Pandzik to ma chyba nabywców we Włoszech i Hiszpanii, a nie w demoludach, gdzie go prawie nie widać na drogach ;]

W Polsce przecież pełno tego,przynajmniej w moim regionie,a na wakacjach u Madziara też się łatwo o Pandzika potknąć, choć tam znowu Suzuki było więcej,z racji montowni u nich.

Danych statystycznych sprzedaży nie zbieram, więc może to tylko moje wrażenie, ale w sumie I półrocze 2019 w Europie:

  1. Volkswagen Golf: 220 825 egzemplarzy (-14%)
  2. Renault Clio: 188 177 (+1%)
  3. Volkswagen Polo: 147 191 (-10%)
  4. Ford Focus: 128 827 (+9%)
  5. Ford Fiesta: 126 321 (-20%)
  6. Peugeot 208: 125 643 (-5%)
  7. Opel Corsa: 123 580 (+5%)
  8. Dacia Sandero: 123 069 (+7%)
  9. Renault Captur: 121 970 (bez zmian)
  10. Skoda Octavia: 121 042 (-2%)
  11. Citroen C3: 119 951 (+3%)
  12. Volkswagen Tiguan: 118 199 (-9%)
  13. Dacia Duster: 117 547 (+21%)
  14. Toyota Yaris: 117 168 (+2%)
  15. Nissan Qashqai: 116 407 (-14%)
  16. Volkswagen T-Roc: 114 378 (+61%)
  17. Peugeot 3008: 107 794 (-3%)
  18. Fiat Panda: 105 896 (+15%)
  19. Fiat 500: 101 543 (-8%)
  20. Mercedes Klasy A: 100 807 (+44%)

Jak widać Pandzik w segmencie A jakoś bardzo nie odstaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Wojtas_BB napisał:

W bielsku nadal trwają prace nad zmianami linii produkcyjnej pod kątem zwiększenia produkcji. Po ogłoszeniu fuzji żaden z podwykonawców nie zszedł z placu budowy. Wręcz przeciwnie, ptrają inne prace rozwojowe, póki co teoretycznie. Nie wierzmy we wszystko co piszą pismaki. '

Pamiętajmy o jednym, jeśli 2 graczy siada do stołu i rozmawia o fuzji, to na stole pojawiają się karty które zostają poukładane zanim się obwieści światu informację o rozmowach (no chyba, że są inne cele tak jak w przypadku rozmów FCA-Renault).

Osobiście uważam, że karty są już poukładane, FCA włożyło za dużo hajsu w BB w ostatnich 3 latach, żeby zamknąć fabrykę. Wiem, ze PSA ma również fabrykę silników w Tychach. Ale wg mnie chłopaki już się podzielili i kilka lat produkcji jest raczej pewne.

Kolega widze zorientowany dobrze...I jakie te silnki firefly maja osiagi? Ile pala? Ten 3 cylindrowy to pewnie jakas porazka.... ale ten 4?  Jesli chidzi o waryjnosc to pewnie prawda wyjdzie za kilka lat dopiero

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@norbert123 przewertuj internet na YT a moze się dowiesz lub forum brazylijskie. Tylko pamiętaj w tym kraju jeżdżą na etanolu. Fiat chce wprowadzić 500ev i ypsilonEv. Zobaczymy co czas pokaże bo pierwsze furki już jezdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

@norbert123 przewertuj internet na YT a moze się dowiesz lub forum brazylijskie. Tylko pamiętaj w tym kraju jeżdżą na etanolu. Fiat chce wprowadzić 500ev i ypsilonEv. Zobaczymy co czas pokaże bo pierwsze furki już jezdza

Muslalem ze juz najnowsze 500x maja te motory w EU tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega widze zorientowany dobrze...I jakie te silnki firefly maja osiagi? Ile pala? Ten 3 cylindrowy to pewnie jakas porazka.... ale ten 4?  Jesli chidzi o waryjnosc to pewnie prawda wyjdzie za kilka lat dopiero
Nie miałem okazji używać, ale akurat znajomy ma 1.0 120 KM w 500x i twierdził, że jest pozytywnie zaskoczony osiągami. O zużyciu paliwa nie rozmawialiśmy.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.11.2019 o 10:07, kartonik napisał:

W sumie ... to jakoś mógł ten fakt umknąć. Rzeczywiście ze 2 lat tamu, kiedy odkupowali Opla od GM, było to dofinansowanie od chińskiego rządowego Dongfenga, No to zaczyna się robić ciekawie. Amerykanie mogą to wywrócić.

Plus czekamy na stanowisko Komisji Europejskie, czy ta fuzja przypadkiem nie ograniczy konkurencji na niektórych rynkach UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i powoli koncza z Alfa. Tak jak myslalem niestety. Beda same SUVy... pewnie na platformach Pezota :panic:

...marka Alfa Romeo wprowadzi w przyszłości wersje modelowe będące następcami dla Stelvio i Giulii. Pojawi się również samochód bazujący na życzliwie przyjętym projekcie koncepcyjnym Alfa Tonale oraz jeszcze jeden pojazd typu SUV.

Racjonalizacja planów produkcyjnych włoskiej marki spod znaku Scudetto wymusiła natomiast zawieszenie prac nad modelami, które zapowiedziano latem ubiegłego roku m.in. jako nową Alfę 8C oraz GTV coupe.

 

Mysle, ze z czasem zniknie na dobre.

 

Zrodlo samar. https://www.samar.pl/__/3/3.a/105848/Zmiana-planów-marki-Alfa-Romeo.html?locale=pl_PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

No i powoli koncza z Alfa. Tak jak myslalem niestety. Beda same SUVy... pewnie na platformach Pezota :panic:

...marka Alfa Romeo wprowadzi w przyszłości wersje modelowe będące następcami dla Stelvio i Giulii. Pojawi się również samochód bazujący na życzliwie przyjętym projekcie koncepcyjnym Alfa Tonale oraz jeszcze jeden pojazd typu SUV.

Racjonalizacja planów produkcyjnych włoskiej marki spod znaku Scudetto wymusiła natomiast zawieszenie prac nad modelami, które zapowiedziano latem ubiegłego roku m.in. jako nową Alfę 8C oraz GTV coupe.

 

Mysle, ze z czasem zniknie na dobre.

 

Zrodlo samar. https://www.samar.pl/__/3/3.a/105848/Zmiana-planów-marki-Alfa-Romeo.html?locale=pl_PL

 

Myślę, że to jedyny sensowny ruch. Tonale powstaje na platformie Compassa. Mniejszy SUV zapewne na platformie PSA. Przy obecnej sprzedaży ładowanie kasy w jakieś niszowe projekty, które może i zadowolą fanów, ale sprzedaży nie nakręcą to byłby koniec marki. A tak może przy pomocy popularnych modeli odbiją się od dna i w końcu kiedyś rozwiną skrzydła. Giulia i Stelvio to bardzo dobre auta. Lada dzień w Europie pokażą wersję po małym lifcie. Nowy system multimedialny, nowa kierownica i konsola środkowa. Do tego nowe systemy wspomagania kierowcy. Natomiast 2021 to duży lifiting - przod ala Tonale, hybryda, nowe silniki. Trzymam kciuki za tą markę.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujekcybul napisał:

No i powoli koncza z Alfa. Tak jak myslalem niestety. Beda same SUVy... pewnie na platformach Pezota :panic:

...marka Alfa Romeo wprowadzi w przyszłości wersje modelowe będące następcami dla Stelvio i Giulii. Pojawi się również samochód bazujący na życzliwie przyjętym projekcie koncepcyjnym Alfa Tonale oraz jeszcze jeden pojazd typu SUV.

Racjonalizacja planów produkcyjnych włoskiej marki spod znaku Scudetto wymusiła natomiast zawieszenie prac nad modelami, które zapowiedziano latem ubiegłego roku m.in. jako nową Alfę 8C oraz GTV coupe.

 

Mysle, ze z czasem zniknie na dobre.

 

Zrodlo samar. https://www.samar.pl/__/3/3.a/105848/Zmiana-planów-marki-Alfa-Romeo.html?locale=pl_PL

 

Zastanowiłem się przez chwilę czy byłbym w stanie kupić Alfę jako nowe auto. I wyszło mi, że nie. I pierwszy powód jaki mi przyszedł do głowy to sieć serwisowa Alfy a dokładnie Fiata. Mam taki uraz do ich niekompetencji, zaszłości starych Polmozbytów, że na myśl, że furę za ponad 100 kPLN miałbym u nich serwisować skutecznie mnie zniechęca. 

 

To powinna być inna sieć dealerska, może Alfa i Jeep, ale z daleka od Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

 

Zastanowiłem się przez chwilę czy byłbym w stanie kupić Alfę jako nowe auto. I wyszło mi, że nie. I pierwszy powód jaki mi przyszedł do głowy to sieć serwisowa Alfy a dokładnie Fiata. Mam taki uraz do ich niekompetencji, zaszłości starych Polmozbytów, że na myśl, że furę za ponad 100 kPLN miałbym u nich serwisować skutecznie mnie zniechęca. 

 

To powinna być inna sieć dealerska, może Alfa i Jeep, ale z daleka od Fiata.

 

Ale obecnie tak jest - Alfa jest sprzedawana obok Jeepa, serwis podobnie. Co nie znaczy, że serwis jest lepszy 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, spad napisał:

 

Zastanowiłem się przez chwilę czy byłbym w stanie kupić Alfę jako nowe auto. I wyszło mi, że nie. I pierwszy powód jaki mi przyszedł do głowy to sieć serwisowa Alfy a dokładnie Fiata. Mam taki uraz do ich niekompetencji, zaszłości starych Polmozbytów, że na myśl, że furę za ponad 100 kPLN miałbym u nich serwisować skutecznie mnie zniechęca. 

 

To powinna być inna sieć dealerska, może Alfa i Jeep, ale z daleka od Fiata.

Ja wogole nie widze salonow ani serwisow. W praktyce trzeba pewnie przez pol miasta jechac do serwisu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.11.2019 o 17:12, wujekcybul napisał:

No i powoli koncza z Alfa. Tak jak myslalem niestety. Beda same SUVy... pewnie na platformach Pezota :panic:

...marka Alfa Romeo wprowadzi w przyszłości wersje modelowe będące następcami dla Stelvio i Giulii. Pojawi się również samochód bazujący na życzliwie przyjętym projekcie koncepcyjnym Alfa Tonale oraz jeszcze jeden pojazd typu SUV.

Racjonalizacja planów produkcyjnych włoskiej marki spod znaku Scudetto wymusiła natomiast zawieszenie prac nad modelami, które zapowiedziano latem ubiegłego roku m.in. jako nową Alfę 8C oraz GTV coupe.

 

Mysle, ze z czasem zniknie na dobre.

 

Zrodlo samar. https://www.samar.pl/__/3/3.a/105848/Zmiana-planów-marki-Alfa-Romeo.html?locale=pl_PL

 

Nie ma się co dziwić, że brną w SUVy. Raz, że ludzie chcą jeździć takimi pancernikami, a dwa, Stelvio to jeden z najładniejszych SUV'ów na rynku. Na Giulietcie krzyżyk położono już na początku roku kiedy zaprezentowano jej nową ale starą odsłonę. Zmiany były kosmetyczne,  a z gamy silnikowej zniknęły benzyniaki o mocach większych niż 120KM. A czy Alfa Romeo zniknie całkowicie? Ciężko mi w to uwierzyć. Ja przynajmniej mam nadzieję z Alfą romans zaliczyć. Przechodzoną niestety ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.