Skocz do zawartości

Brak ogrzewania w Golfie, błąd P171900


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Wariuje mi ogrzewanie w starym 3-letnim Golfie VII ;l 

Delphi pokazuje błąd P171900, na forach zdarzają się takie usterki, ale bardzo rzadko, i nie znalazłem rozwiązania.

2h temu działało dobrze, i po ustawieniu na maxa można się było usmażyć ;] a przed chwilą jak wróciłem to było tylko lekko letnie.

Dodatkowo mam wrażenie że nie działa elektryczne dogrzewanie, ojciec ma Passata i chwilę po odpaleniu leci już letnie powietrze. U mnie chyba :hmm: to nie działa. :hmm: 

Przy regulacji nawiewu ciepło/zimno zmienia się siła, więc coś tam działa, ale grzać nie chce.

Jutro postaram się przeskanować jeszcze złoma VCDSem, może coś więcej powie.

Stan płynu OK, poza tym ogrzewaniem nie ma żadnego problemu.

 

Ma ktoś dojście do schematu montażu silniczka klapy nastawczej temperatury, i ewentualnie numer części?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na angielskojęzycznych forach też piszą o tym błędzie pojawiającym się wraz ze słabym ogrzewaniem, pojawia sie w niskich temperaturach, gdy ty ustawiasz na max grzanie, ale masz ciut za słaby aku i komputer nie może dać tyle prądu do PTC żeby od razu walić gorącym, bo akurat potrzebuje tego prądu do innych urządzeń. Tak ja to zrozumiałem.

Po mojemu aku chyba masz słaby.

 

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?9178-Golf-MK7-Electric-Auxillary-Heater-possible-fault

Edytowane przez Vadero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Vadero napisał:

Na angielskojęzycznych forach też piszą o tym błędzie pojawiającym się wraz ze słabym ogrzewaniem, pojawia sie w niskich temperaturach, gdy ty ustawiasz na max grzanie, ale masz ciut za słaby aku i komputer nie może dać tyle prądu do PTC żeby od razu walić gorącym, bo akurat potrzebuje tego prądu do innych urządzeń. Tak ja to zrozumiałem.

Po mojemu aku chyba masz słaby.

 

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?9178-Golf-MK7-Electric-Auxillary-Heater-possible-fault

 

No dobrze, rozumiem gdyby chodziło tylko o elektryczną nagrzewnicę. Ale na rozgrzanym silniku w czasie jazdy jest to samo. Ostatnio leciałem A1 i nagle dup i po ogrzewaniu. Poza tym przy słabym Aku nie działa start stop, a tutaj wszystko jest ok.

 

Ale oczywiście sprawdzę to dziś, i jeszcze przeskanuję auto vcds'em, może coś więcej powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, swienty napisał:

 

No dobrze, rozumiem gdyby chodziło tylko o elektryczną nagrzewnicę. Ale na rozgrzanym silniku w czasie jazdy jest to samo. Ostatnio leciałem A1 i nagle dup i po ogrzewaniu. Poza tym przy słabym Aku nie działa start stop, a tutaj wszystko jest ok.

 

Ale oczywiście sprawdzę to dziś, i jeszcze przeskanuję auto vcds'em, może coś więcej powie.

VCDS pewnie wywali więcej błędów i się okaże :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bez związku, ale 4 lata temu odbierałem nowe Vito, i wyjeżdżałem z salonu, więc w aucie było ciepło. Tyle że prosto z salonu jechałem S8, i po kilku minutach okazało się że w aucie jest tylko zimniej :totalszok: a za oknem - 15.

Po odstawieniu do serwisu wyszło że było wachnięcie napięcia ( samochód miał 4 miesiące stania na placu), i potrzebny był reset komputera.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Vadero napisał:

VCDS pewnie wywali więcej błędów i się okaże :)

 

Niestety VCDS nie chce mi działać, więc przetestowałem jeszcze raz Delphim. Interfejs widzi cały zakres pracy poziomu temperatury. Tylko ciekawe czy on bierze informację z pokrętła czy z silniczka klapki. Bo to tutaj nic się nie wiesza i wszystko działa. Błędu z pierwszego posta od chwili skasowania nie ma.

W tej chwili siedzę z kompem pod garażem, ogrzewanie obecnie przy 9.5 stopnia na dworze jest takie, że siedząc w cienkiej kurtce jest mi ciepło. Ale nie gorąco, a pokrętło ustawione na max i siedzę tak z godzinę. :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Artur_W_wa napisał:

Jaki masz poziom płynu? I czy jest możliwość odpowietrzenia układu?

 

Poziom płynu ok.

Odpowietrzyć się chyba nie da.

 

edit: poziom płynu sprawdzałem tylko na gorącym silniku i jest w okolicy max, może tutaj jest pies pogrzebany :hmm:

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, K3 napisał:

Ponoć częsty problem, do wymiany klapy...

 

Tutaj nie ma klimatrona, jest zwykły manualny nawiew. Kontaktowałem się z osobą z serwisu VW ale nie jest to żaden popularny problem. Ale chyba rzeczywiście chyba trzeba zajrzeć do klap. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, swienty napisał:

 

Poziom płynu ok.

Odpowietrzyć się chyba nie da.

 

edit: poziom płynu sprawdzałem tylko na gorącym silniku i jest w okolicy max, może tutaj jest pies pogrzebany :hmm:

Niech wystygnie i wtedy sprawdź czy jest max, poszukaj czy widac przewody do ziorniczka, chłodnicy, i może są na nich odpowietrzniki. Ewentualnie jak ich nie ma, zawsze możesz przy pełnym zbiorniczku odkręcić korek i rozgrzać silnik (bez gazowania).

24 minuty temu, swienty napisał:

 

Tutaj nie ma klimatrona, jest zwykły manualny nawiew. Kontaktowałem się z osobą z serwisu VW ale nie jest to żaden popularny problem. Ale chyba rzeczywiście chyba trzeba zajrzeć do klap. :hmm:

A pokrętło steruje temperaturą poprzez linkę czy elektyczny silniczek?

W Cromie wymieniałem tzw pająka,  ten na szczęście w zimie zakończył swój żywot na pełnym grzaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Artur_W_wa napisał:

Ewentualnie jak ich nie ma, zawsze możesz przy pełnym zbiorniczku odkręcić korek i rozgrzać silnik (bez gazowania).

 

No ale ja już miałem parę vagow i nie pamiętam żebym któregoś musiał odpowietrzac. ;)

 

4 minuty temu, Artur_W_wa napisał:

A pokrętło steruje temperaturą poprzez linkę czy elektyczny silniczek?

 

Linek już dawno nie ma.

 

4 minuty temu, pawel_78 napisał:

A masz tam elektryczne pompki płynu chłodzącego?

 

Mechanik z VW wspominał coś o elektrycznych klapkach przy pompie wody. Ale nie do końca wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, swienty napisał:

Mechanik z VW wspominał coś o elektrycznych klapkach przy pompie wody. Ale nie do końca wiem o co chodzi.


Pewnie masz mechaniczną pompę płynu z dodatkowym sterowaniem.
Ale oprócz tego możesz mieć też dodatkowe elektryczne pompy wody - to miałem na myśli wcześniej.

No i podstawowa sprawa - czy absolutnie wszystkie czujniki temperatury działają poprawnie - najlepiej auto wsadzić na 24h w pomieszczeniu o stałej temp - wtedy wszystkie czujniki powinny podawać podobną temperaturę - po włączeniu zapłonu. Bo błędy pojawiają się zwykle gdy zakres czujnika jest poza zakresem. Rzadziej sprawdzany jest stan logiczny pomiędzy wskazaniami. W zasadzie to tak do końca nie wiadomo czy w ogóle jest to przez komp kontrolowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pawel_78 napisał:

Ale oprócz tego możesz mieć też dodatkowe elektryczne pompy wody - to miałem na myśli wcześniej.

 

Z tego co wiem to tego nie ma.

 

11 minut temu, pawel_78 napisał:

W zasadzie to tak do końca nie wiadomo czy w ogóle jest to przez komp kontrolowane.

 

Klimatyzacja manualna więc po przekręceniu pokrętła na max na grzanie powinno otworzyć na maxa klapkę nagrzewnicy i tyle. Czujnik temperatury raczej nie miałby nic do tego. Ale kto wie. :hmm:

 

26 minut temu, Artur_W_wa napisał:

Tak obstawiam, u mnie padł napęd,  robota upierdliwa bo trzeba w pozycji 69 na fotelu leżeć ;l ale możesz samemu sprawdzić czy reaguje na polecania pokrętła 

 

Możlliwe, ale komp widzi jak przekręcę chociaż o 1 ząbek. Tylko nie wiem czy komp czyta potencjometr przy sterowaniu nawiewem czy położenie silniczka. Ogólnie już mnie to wburwia. ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, swienty napisał:

Możlliwe, ale komp widzi jak przekręcę chociaż o 1 ząbek. Tylko nie wiem czy komp czyta potencjometr przy sterowaniu nawiewem czy położenie silniczka. Ogólnie już mnie to wburwia. ;]

 

Komp może i widzi ale przy zgaszonym silniku i braku innych hałasów,  przy zapłonie powinno być słychać jak się przestawia. Ja przed chwilą słyszałem :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Artur_W_wa napisał:

Komp może i widzi ale przy zgaszonym silniku i braku innych hałasów,  przy zapłonie powinno być słychać jak się przestawia. Ja przed chwilą słyszałem :phi:

 

Jak kąt otwarcia też na ucho poznasz to może podjadę do Ciebie to posłuchasz :phi:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swienty Ostatnio miałem problem z ogrzewaniem w Leonie 5f z 2014 roku. Silnik 1.6 TDI clha. Pierwszym problemem była niedziałająca pompka dodatkowego obiegu wody. Do sprawdzenia vcdsem czy działa, u mnie nie było bledu a pompka nie działała. Druga sprawa zatkana nagrzewnica, przepłukanie wężem ogrodowym w odwrotnym kierunku przyniosło skutek.

Edytowane przez Mustaff14
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mustaff14 napisał:

@swienty Ostatnio miałem problem z ogrzewaniem w Leonie 5f z 2014 roku. Silnik 1.6 TDI clha. Pierwszym problemem była niedziałająca pompka dodatkowego obiegu wody. Do sprawdzenia vcdsem czy działa, u mnie nie było bledu a pompka nie działała. Druga sprawa zatkana nagrzewnica, przepłukanie wężem ogrodowym w odwrotnym kierunku przyniosło skutek.

 

W końcu jakaś konkretna informacja :ok::ok::ok: 

U mnie siedzi CXXB :ok: Pompkę wymieniłeś? Da się sprawdzić jej działanie poza użyciem VCDSa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mustaff14 napisał:

Po wymianie było słychać, że włącza się po zapłonie, ale nie dam gwarancji że w Golfie będzie tak samo.

 

A masz u siebie ogrzewanie postojowe?

Bo wychodzi na to że to jest dodatkowa pompa do webasto, i nie powinna mieć wpływu na ciepłe powietrze w czasie jazdy. :hmm: 

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Webasto brak. Pompka musi być, bo główna pompa wody w clha jest ze sprzęgłem i nie pracuje na zimno więc coś musi wymuszać obieg.

Na aledrogo po wpisaniu pompka cxx wyświetlają się dokładnie to co wymieniałem w clha.

Edytowane przez Mustaff14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jeszcze czasu się tym zająć, ale dzisiaj wracając z traski zauważyłem że dolny wąż wychodzący z nagrzewnicy, który widać po otwarciu maski jest zimny. O co tutaj chodzi? Zapchana nagrzewnica?

Z informacji z serwisu wynika, że jeśli zbiorniczek jest zabrudzony to należy przepłukać układ.

I właśnie w zbiorniczku jest jakaś dziwna mieszanina zamiast czystego płynu.

Wygląda na to że z tym płukaniem układu coś jest na rzeczy, i od tego muszę zacząć. :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jeszcze czasu się tym zająć, ale dzisiaj wracając z traski zauważyłem że dolny wąż wychodzący z nagrzewnicy, który widać po otwarciu maski jest zimny. O co tutaj chodzi? Zapchana nagrzewnica?

Z informacji z serwisu wynika, że jeśli zbiorniczek jest zabrudzony to należy przepłukać układ.

I właśnie w zbiorniczku jest jakaś dziwna mieszanina zamiast czystego płynu.

Wygląda na to że z tym płukaniem układu coś jest na rzeczy, i od tego muszę zacząć. default_hmm.gif 

Nie ma opcji na zapchaną nagrzewnicę w tak młodym samochodzie.

 

Albo jest jakiś dodatkowy elektrozawór z pompką na małym obiegu albo sama pompka elektryczna i nie bangla ot cała filozofia. W Audi A6 C6 albo padały zaworki albo sama pompka, a dodatkowo jeżeli układ był zapowietrzony to komputer odcinał zasilanie do elektrycznej pompki wody, żeby jej nie spalić. Detekcję robił pomiarem prądu dodatkowej pompki.

 

Sprawdź w etce schemat układu chłodzenia, zobacz gdzie siedzi dodatkowa pompka elektryczna (gdzieś jest na 100%) i sprawdź czy pracuje, jak nie pracuje to masz odpowiedź. Powinna pracować cały czas i dodatkowo jakiś czas po zgaszeniu silnika, ale to chyba nie zawsze, na pewno przy mocno rozgrzanym silniku.

 

Możesz też spróbować przytrzymać silnik na ok. 3000 rpm i pewnie będzie grzał wtedy, to typowy objaw jak elektryczna pompka nie działa... Na luzie nie wiem przy ilu RPM odcina, ale możesz spróbować w czasie jazdy jechać gdzieś chwilę z obrotami powyżej 3000 i trzymać rękę na kratce nawiewu.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swienty W Leonie nagrzewnica była zabetonowana i też syf w układzie. Górny wąż był gorący. Dolny zimny jak lód. Zapchana nagrzewnica uszkodziła pompkę. Także nie ma co się sugerować wiekiem samochodu. Generalnie platforma MQB ma problemy z nagrzewnicami. Może to przez silikat w zbiorniczku który rozsypuje się z czasem po układzie. Polecam na YouTube wpisać golf remove silica bag :) Tam co prawda trochę inaczej to wygląda bo w Leonie nie było widać tego woreczka, jednakże na zbiorniczku wyrównawczym widać napis "mit silikat". Na angielskich forach dużo ludzi narzeka na ogrzewanie w Leonie 5F, golfie vii właśnie ze względu na zatkane nagrzewnice.

  • zszokowany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.11.2019 o 19:35, K3 napisał:

Nie wiem co było przyczyną, ale podobne problemy miałem w Touranie.

Albo grzało na maksa, albo wcale, generalnie klimatronik wariował...

Ponoć częsty problem, do wymiany klapy...

 

Walczę właśnie z ASO. 

 

40 km jazdy, climatronic na 29 stopni a ja w kurtce bo berger. 

 

Sprawdzili i powiedzieli że wszystko gra i się wpiekliłem. Zrobiłem megadym i w poniedziałek biorą auto na cały dzień. 

 

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Mustaff14 napisał:

Może to przez silikat w zbiorniczku który rozsypuje się z czasem po układzie. Polecam na YouTube wpisać golf remove silica bag :) Tam co prawda trochę inaczej to wygląda bo w Leonie nie było widać tego woreczka, jednakże na zbiorniczku wyrównawczym widać napis "mit silikat"

A po co w środku nagrzewnicy jest silikat?8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochód z ASO, podobno wszystko ma grać.

 

No to dzisiaj z ciekawości wrzuciłem termometr do auta, taki z dwoma punktami pomiaru. Termometr za kierownicę, sonda na fotelik dziecka. 

 

Klimatronik na 23 stopnie. 

 

Kto zgadnie jakie temperatury miałem po około 50km jazdy z przodu i z tyłu auta? 

 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

@chojny 23?

 

Przód 17 stopni. 

 

Tył 12,5 stopnia. 

 

ASO twierdzi że to poprawnie działające ogrzewanie w niespełna 2 letnim samochodzie. 

 

 

Po 20 kilometrach jazdy z przodu miałem 14-15 stopni. 

 

Temperatura płynu 90 stopni, temperatura oleju 91 stopni. 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, chojny napisał:

 

Przód 17 stopni. 

 

Tył 12,5 stopnia. 

 

ASO twierdzi że to poprawnie działające ogrzewanie w niespełna 2 letnim samochodzie. 

 

 

Po 20 kilometrach jazdy z przodu miałem 14-15 stopni. 

 

Temperatura płynu 90 stopni, temperatura oleju 91 stopni. 

Może będą się tłumaczyć, że to z powodu ekooszczędności? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Pietro_M napisał:

Może będą się tłumaczyć, że to z powodu ekooszczędności? ;]

 

 

Twierdzą ze na postoju grzeje, skomentowałem, że jak bym chciał grzanie na postoju to bym poszedł do agenta nieruchomości a nie dilera samochodów. 

 

 

Odwiedziłem ich dzisiaj i mają się ostatecznie określić, czy zajmują się tematem dalej czy mam szukać nowego ASO. 

Edytowane przez chojny
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, chojny napisał:

 

Przód 17 stopni. 

 

Tył 12,5 stopnia. 

 

ASO twierdzi że to poprawnie działające ogrzewanie w niespełna 2 letnim samochodzie. 

 

 

Po 20 kilometrach jazdy z przodu miałem 14-15 stopni. 

 

Temperatura płynu 90 stopni, temperatura oleju 91 stopni. 

No to masz cos zepsute;]

Od początku (nowości) tak było czy to świeży nabytek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

No to masz cos zepsute;]

Od początku (nowości) tak było czy to świeży nabytek?

 

ASO twierdzi że samochód jest sprawny. 

 

Od nowości było "ok.", problem pojawił się tej jesieni. Auto ma jakieś 45tys. km.  

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.