Jump to content

Przeglad pokolizyjny i elektroniczne zatrzymanie DR


Lcf
 Share

Recommended Posts

Witam,

jak to teraz wyglada, mialem stluczke, uszkodzony przod auta, dostalem kwitek od policji i zostalem poinformowany, ze elektronicznie jest mi zatrzymany DR. Auto naprawione, jade na SKP zrobic przeglad, aby odzyskac DR (fizycznie go mam, ale w komputerze trzeba uaktualnic). Tak sie sklada, ze mam coroczny przeglad wazny do 18.11, czyli za kilka dni znow musze jechac na przeglad. Czy da sie to zalatwic jedna wizyta? Ktos mi mowil, ze jesli auto ma LPG, to jeszcze potrzebuje jakis dodatkowy kwitek od gazownika, ze po kolizji instalacja jest sprawna i szczelna. Ktos sie orientuje jak to wyglada?

Link to comment
Share on other sites

Potrzebujesz zrobić badania powypadkowe plus okresowe.

Ale wcześniej musisz zrobić badanie zbiornika gazu.

Tak czy siak musisz mieć poświadczenie od TDT o pozytywnym wyniku badania butli.

Druga opcja - to nowa butla z poświadczeniem TDT.

Najlepiej z datą poświadczenia po dacie kolizji.

W zasadzie nowa butla nawet z datą sprzed kolizji powinna być ok tylko z mojej wiedzy różnie to może być honorowane przez urzędy.

Jak ktoś jakąś wiedzę empiryczną - proszę o naprostowanie tego co napisałem.
'

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, pawel_78 napisał:


Ale wcześniej musisz zrobić badanie zbiornika gazu.

Tak czy siak musisz mieć poświadczenie od TDT o pozytywnym wyniku badania butli.

Zbczego to wynika, jaki przepis?

Jaki zakres badania? Oględziny, czy próba ciśnieniowa?

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, pawel_78 napisał:

Tak czy siak musisz mieć poświadczenie od TDT o pozytywnym wyniku badania butli.

 

Po kazdej kolizji musze to robic, nawet jak mam uszkodzona lampe i przednia szybe? Co to ma wspolnego ze zbiornikiem LPG? Jakis kretynizm, kto to wymyslil?

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, maras77 napisał:

Zbczego to wynika, jaki przepis?

Jaki zakres badania? Oględziny, czy próba ciśnieniowa?

 

Każde urządzenie zamontowane w pojeździe wymagające dozoru technicznego  musi mieć ponowione badanie tego urządzenia po zatrzymaniu DR w wyniku kolizji (odpowiedni paragraf wpisany w kwitek od Policji). Badanie musi być przeprowadzone przez jednostki mające do tego zezwolenie. Dla samochodowych butli gazowych jest TDT. Dla wind , dźwigów itp.  jest to UDT. Wynika to z tabelki mówiącej o wyniku badania w zależności od rodzaju usterek przy określonych BT i przepisów wg których została utworzona.

Brak dokumentu o odbiorze technicznym urządzenia z datą po kolizji - wynik badania negatywny.

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 11.11.2019 o 13:41, Lcf napisał:

Witam,

jak to teraz wyglada, mialem stluczke, uszkodzony przod auta, dostalem kwitek od policji i zostalem poinformowany, ze elektronicznie jest mi zatrzymany DR. Auto naprawione, jade na SKP zrobic przeglad, aby odzyskac DR (fizycznie go mam, ale w komputerze trzeba uaktualnic). Tak sie sklada, ze mam coroczny przeglad wazny do 18.11, czyli za kilka dni znow musze jechac na przeglad.

przegląd pokolizyjny jest osobny bo on ma na celu sprawdzenie określonych rzeczy i jego koszt można wliczyć do odszkodowania od sprawcy z jego OC.

Przegląd zbiornika LPG jest, niestety, wymagany. ALE SKP różnie do tego podchodzą. U mnie SKP po sprawdzeniu wystawiło kwit i uznało, że rejon zbiornika nie był naruszony - czy coś w ten deseń.

Dnia 11.11.2019 o 22:52, Lcf napisał:

Co to ma wspolnego ze zbiornikiem LPG? Jakis kretynizm, kto to wymyslil?

IMHO przepis jest zbyt ogólny i niektórzy robią z niego 'dupochron'

Link to comment
Share on other sites

Dnia 11.11.2019 o 22:52, Lcf napisał:

 

Po kazdej kolizji musze to robic, nawet jak mam uszkodzona lampe i przednia szybe? Co to ma wspolnego ze zbiornikiem LPG? Jakis kretynizm, kto to wymyslil?

 

auto nowe-przegląd po trzech latach

auto nowe z LPG-przegląd co roku na całość a nie tylko instalacja LPG :bzik:

Link to comment
Share on other sites

Prawo o ruchu drogowym stanowi

Art. 81. 1. Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego

wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać

go do badania technicznego.

...

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym

dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez

właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

Na każdym badaniu ( okresowym czy dodatkowym ) należy przedłożyć dokument "dozoorowy "

cytat z rozporządzenia w spr sposobu przeprowadzania badań technicznych - z tabelki usterek

1.4. Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu

Sprawdzenie dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego, wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego.

Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.

                     X

jest to usterka istotna skutkująca negatywnym wynkiem

nie ma znaczenia czy wypadek/kolizja uszkodziły przód auta ,  bok czy tył .

 

w przypadku opisywanym w pierwszym poście - najpierw badanie zbiornika LPG , potem badanie powypadkowe za 94 +1 i okresowe za 161+1 robione jednocześnie lub oddzielnie . powypadkowe tylko na okręgowej stacji można zrobić .

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Lato8 napisał:

 

Jak wymieniles na nowa to możesz ja sprzedac. Ktos zalozy i dla niego bedzie nowa 😃

Podobno teraz tak się nie da. Numery butli są wprowadzone do systemu i taki numer nie przejdzie, bo wyjdzie, ze ta butla była w innym aucie:skromny:

Link to comment
Share on other sites

Dnia 14.11.2019 o 08:42, Ozarek napisał:

ALE SKP różnie do tego podchodzą. U mnie SKP po sprawdzeniu wystawiło kwit i uznało, że rejon zbiornika nie był naruszony - czy coś w ten deseń.

 

Dokłanie, to zależy od diagnosty.

Kiedyś też naprawiałem auto z LPG po stłuczce (lampa + błotnik przód). W SKP obok ASO, gdzie robiłem powiedzieli, że mam robić przegląd zbiornika LPG. Pojechałem do innej SKP i diagnosta normalnie podbił kwity bez wydziwiania.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, iwik napisał:

innej SKP i diagnosta normalnie podbił kwity bez wydziwiania.

wg Ciebie zrobił dobrze ?

podaj jeszcze namiary tego diagnosty publicznie i pewnie już więcej do niego nie pojedziesz

bo odbiorą mu uprawnienia .

Jest przepis jasny i wyraźny - dokument dozorowy wystawiony po dacie zdarzenia . nie ma znaczenia co ucierpiało w zdarzeniu.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, piter19731 napisał:

wg Ciebie zrobił dobrze ?

 

Nie mam zamiaru się doktoryzować z tych przepisów, także nie wiem czy zrobił dobrze.

Według doradcy serwisowego z ASO, który mi doradził to "rozwiązanie problemu" (czyli wizytę w innym SKP) diagności różnie interpretowali ten sam przepis (być może nie było wtedy tej tabelki), nie wiem :nie_wiem:.

Co najwyraźniej oznacza, że przepis należy zmienić tak, żeby był prosty i logiczny. Z naciskiem na logiczny - może nie należy wymagać przedstawienia nowej homologacji butli LPG, w momencie gdy policja zabiera Ci DR np. za rozbitą szybę przednią, albo lampę :pukpuk:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎15 o 14:03, iwik napisał:

może nie należy wymagać przedstawienia nowej homologacji butli LPG, w momencie gdy policja zabiera Ci DR np. za rozbitą szybę przednią, albo lampę :pukpuk:

bo w tych przypadkach nie trzeba mieć świeżej homologacji zbiornika lpg  . o tym decyduje słowo klucz - powypadkowy . słowa tego niestety nadużywaja "wladze " wystawiając pokwitowanie. Przepis jest jasny , wyraźny i klarowny - nowa homologacja należy się po wypadku ( definicje smi poszukacie ) . To ,że w wypadku  uszkodzeniu uległ przód aut ( a zbiornik jest z tyłu ) nie jest wyznacznikiem . mogły być duże przeciążenia uszkadzające mocowania zbiornika itp.

 

Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎15 o 15:22, patgaw napisał:

Wedlug mnie tak, bo przepis jest z kosmosu

z kosmosu to są ufoludki , przepis jest dobry - wyżej już to opisałem .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, piter19731 napisał:

bo w tych przypadkach nie trzeba mieć świeżej homologacji zbiornika lpg  . o tym decyduje słowo klucz - powypadkowy .

a powiedz mi gdzie, w tym przepisie który wrzucałeś wyżej, jest to Twoje słowo klucz - wypadek?

Bo ja tam widzę klasyfikację przeglądu jako okresowy i dodatkowy...

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Ozarek napisał:

przeglądu jako okresowy i dodatkowy...

Nie przegląd tylko badanie okresowe i dodatkowe . dodatkowe dzielimy na :

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 

i doczytaj proszę w rozporządzeniu bo nie będę zaśmiecal forum

 

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały

uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego

ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu,

mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków

technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia

i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

I teraz  wklejam  część z tabelki usterek  dla dodatkowego badania powypadkowego :

Sprawdzenie dokumentu

potwierdzającego sprawność urządzenia

technicznego, wydanego przez właściwy

organ dozoru technicznego.

Brak dokumentu potwierdzającego sprawność

urządzenia, wydanego po terminie wydania

skierowania na badanie.

Wynik N

Gdy na pokwitowaniu za zatrzymany DR są wypisane usterki  ( nie ma słowa po wypadku , kolizji itp. )  to sprawdza się tylko  układy wymienione w pokwitowaniu ( 20 zł za każdy uklad )  i wystarczy stary  "kwit dozorowy " . jeśli w pokwitowaniu pojawi się  "powypadkowe uszkodzenia "  to diagnosta wykonuje badanie dodatkowe powypadkowe za 94 zł i należy mieć " kwit dozorowy " wydany po dacie zatrzymania DR .  dotyczy wszystkich urządzeń dozorowych : np. zbiornik lpg , winda załadowcza ,  podnośniki koszowe itd. .

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.