Skocz do zawartości

Budżet 20-28kpln - kupujemy kombi lub hatchback


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ze niby Opel jest jakos lepiej wykonany niż Renault np? ;]

Może nie lepiej, co inaczej. A jeśli chodzi o wykonanie Merivy B to tu akurat nie mam nic do zarzucenia, jest tak samo jak Astra J. Mimo dużego przebiegu nic nie trzeszczy, nie skrzypi ani nie stuka. 

Edytowane przez rostex
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzyłeś na V50, to popatrz może na focusy III, jest tego od groma i pewnie łatwiej będzie znaleźć coś krajowego z udokumentowanym przebiegiem.

Niestety, a może stety w zdecydowanej większości diesle, ale te 1.6 są przyzwoite.

Technicznie V50 bardzo podobny do foki II, zawiecha całkiem trwała.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomecki napisał:

@analyzer64 wyrosłeś z Hond, to wyrośnij z kombinowania. Naprawdę nie trzeba mieć auta klasy "premium", a jazda Renówką czy nawet Fiatem to nie wstyd ;]

 

Ja wyznaję zasadę, że jeżdżę tym co się opłaca i nie chce przepłacać za markę.

Ja ostatnio dzięki zastosowaniu podobnego podejścia "kupiłem" 3-letnie, prawie nowe, z wystarczającym wypasem, koreańskie auto o którym w życiu bym nie pomyślał. ;] 
Pewnie, że mogłem zostać przy VW, ale w tym budżecie miałbym 6-letniego Golfa z 2-krotnie większym przebiegiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, analyzer64 napisał:

Z chęcią, ale nie są to tanie rzeczy

 

U mnie miałbyś co najwyżej detaling wnętrza po 2-ce dzieci :]; grube rzeczy wymienione (sprzęgło+DKZ+docisk, klocki i tarcze na obu osiach, ostatnio pompa przy pedałach, która doprowadzała mnie do szewskiej pasji), te o których wiadomo że się psują (uszczelka smoka, przewód hydrauliczny wspomagania, rura IC) wymieniłem profilaktycznie, zanim dały znać o sobie.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mokrii napisał:

Co w nim fajnego ?
 

 

Po lifcie. Na 99% z nowym silnikiem FB. Mniej pali, rozrząd na łańcuchu. Fajne wyposażenie. W zasadzie niespotykane w tych rocznikach. Jak było wszystko robione zgodnie z książką to olej w skrzyni powinien być wymieniony przy 120 kkm. Rozrządu się nie wymienia. Haka nie ma. A tylny zawias najwięcej wtedy dostaje w tyłek. Jeśli to prawda co pisze to kupić i jeździć. Jakby był bliżej Krk to bym swojego pogonił i wziął tego. Bo cena jak za przedliftowe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego jak parę dni temu moja szwagierka sobie kupiła? Giuletta 1.4t jet bez M32. 

Sprzedawca pewny, może na zamówienie coś przyprowadzić z Danii, kupione od niego już 3 auta w rodzinie. 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulietta-1-4-t-120km-ID6CzJfs.html

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rostex napisał:

Może coś takiego jak parę dni temu moja szwagierka sobie kupiła? Giuletta 1.4t jet bez M32. 

Sprzedawca pewny, może na zamówienie coś przyprowadzić z Danii, kupione od niego już 3 auta w rodzinie. 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulietta-1-4-t-120km-ID6CzJfs.html

W Giuliettach nigdy nie bylo M32-przynajmniej tak na forum pisza.

Taka wersja Giulietty to dobry wybor-tam za bardzo nie ma sie co psuc...Jedynie wiazka w tylnej klapie-ale to pewnie juz dawno zrobione:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 16.11.2019 o 19:26, analyzer64 napisał:

Moje typy:

  • Saab 9-3 SC z 2.0T, teraz widzę że jest ich dość mało, głównie są diesle 1.9TTiD, ale diesel do miasta? Raczej nie jest to dobre rozwiązanie, w mieście mam trasę 2x20km, częsciowo S8, ale powrót to już korki.
  • Astra J z silnikiem 1.6 16v 115KM, ewentualnie 1.4T - co tutaj się psuje oprócz dwumasy i skrzyni M32? Ile teraz kosztuje naprawa tej skrzyni? Niestety przez ponad 5 lat jazdy innymi markami wypadłem z obiegu jeśli chodzi o Opla.

 

Na dalszym planie mam:

  • Volvo V50 - jakie silniki?
  • Citroen C4 II - miałem C4 I, nie podszedł mi całkowicie, brat mnie z niego wyzwolił, ale gdy naprawiali mi tę C-czwórkę to dostałem zastępczego C4 II, ten mi już pasował, tylko tutaj jedyny sensowny jest chyba tylko diesel 1.6?
  • Brat, który lubi Citroeny, chwali też C5 III, ale tutaj znowu, czy warto? Jaki silnik?

 

 

 

 

Zastanawiające, dlaczego nie bierzesz pod uwagę octavii ? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tommy__ napisał:

 

Zastanawiające, dlaczego nie bierzesz pod uwagę octavii ? 

 

A czy ktoś proponował Golfa? ;] Na VII zabraknie, ale VI bez problemu jakiś fajny się znajdzie. :skromny: 

Brat w podobnej kasie kupił sobie Megane, 2010 albo 11, już nie pamiętam i na razie zadowolony. Ma tam 1.5dCi, chyba też 110KM jak u mnie w Golfie, chociaż spalanie ma wyższe. Przesiadł się z A6 C6 2.7tdi Q i jest zadowolony, bo zmienił pracę i dojeżdza teraz po 25km w jedną stronę. Ceny części jak przeglądaliśmy to w porównaniu do tego Audi są na prawdę śmieszne.

Edytowane przez swienty
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.11.2019 o 11:32, tomy napisał:

Jak patrzyłeś na V50, to popatrz może na focusy III, jest tego od groma i pewnie łatwiej będzie znaleźć coś krajowego z udokumentowanym przebiegiem.

Niestety, a może stety w zdecydowanej większości diesle, ale te 1.6 są przyzwoite.

Technicznie V50 bardzo podobny do foki II, zawiecha całkiem trwała.

Mam Mk2 od 4 lat i prócz amorów nic nie robilem..192kkm  zwykły benzyniak ,nie ma co sie psuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, swienty napisał:

 

A czy ktoś proponował Golfa? ;] Na VII zabraknie, ale VI bez problemu jakiś fajny się znajdzie. :skromny: 

Brat w podobnej kasie kupił sobie Megane, 2010 albo 11, już nie pamiętam i na razie zadowolony. Ma tam 1.5dCi, chyba też 110KM jak u mnie w Golfie, chociaż spalanie ma wyższe. Przesiadł się z A6 C6 2.7tdi Q i jest zadowolony, bo zmienił pracę i dojeżdza teraz po 25km w jedną stronę. Ceny części jak przeglądaliśmy to w porównaniu do tego Audi są na prawdę śmieszne.

 

Mój stary jeździ scenikiem 1.5 dci 110 km z 2011, całkiem ładnie to się prowadzi, auto spore, wygodne ale po co, trzeba alfa romejo albo japońca...;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tommy__ napisał:

 

Mój stary jeździ scenikiem 1.5 dci 110 km z 2011, całkiem ładnie to się prowadzi, auto spore, wygodne ale po co, trzeba alfa romejo albo japońca...;]

 

Dla mnie tylko Niemiec ;] ale każdy ma jakieś swoje upodobania o których niekoniecznie trzeba dyskutować :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, swienty napisał:

 

Dla mnie tylko Niemiec ;] ale każdy ma jakieś swoje upodobania o których niekoniecznie trzeba dyskutować :ok: 

 

Oczywiście, ja np siedzę w kurach, auto półniemieckie a jednak wygodne, nie rzuca się w oczy a jak przydepnę to te wszystkie nowoczesne SUV w dieslu wdychają swąd moich spalin, nawet BeeMki... ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tommy__ napisał:

 

Mój stary jeździ scenikiem 1.5 dci 110 km z 2011, całkiem ładnie to się prowadzi, auto spore, wygodne ale po co, trzeba alfa romejo albo japońca...;]

 

Właśnie rozglądam się za Megane 3 albo Laguną 3.

Wybór padł na te modele.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, analyzer64 napisał:

 

Właśnie rozglądam się za Megane 3 albo Laguną 3.

Wybór padł na te modele.

 

 

To weź jeszcze pod uwagę scenica, jak już pisałem stary jeździ, czasem ja dosiądę, fajne auto... :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tommy__ napisał:

 

To weź jeszcze pod uwagę scenica, jak już pisałem stary jeździ, czasem ja dosiądę, fajne auto... :oki:

 

Szczeniak nie, tzn. nie przeszkadza mi wnętrze, z zewnątrz nawet ok - podoba mi się bardziej niż w środku, ale przez 2 tygodnie już przewaliłem tyle marek że mi się rzygać chce. A i o Skodzie pisałeś, miałem epizod z Octavią, 1.4 TSI (w temacie TSI też już się podszkoliłem ;] ) ale nie pasuje mi to auto jakoś.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Szczeniak nie, tzn. nie przeszkadza mi wnętrze, z zewnątrz nawet ok - podoba mi się bardziej niż w środku, ale przez 2 tygodnie już przewaliłem tyle marek że mi się rzygać chce. A i o Skodzie pisałeś, miałem epizod z Octavią, 1.4 TSI (w temacie TSI też już się podszkoliłem ;] ) ale nie pasuje mi to auto jakoś.

 

Ja po Megane 3 kupiłem Octavie 3 własnie z 1.4 i nie żałuje zmiany. Auto duzo bardziej dopracowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, dziękuję za porady ;]

 

Wszedłem ponownie we francuskie wynalazki. Mianowicie kupiłem Lagunę III po ostatnim lifcie - PH3. Rok 2013, 2.0 benzyna-silnik Nissana, ale hi flex, więc pod gaz już lepszy niż wcześniejsza rewizja, mimo to LPG nie mam w planach. Przebieg znikomy, poniżej 90kkm. Po pierwszym właścicielu :ok: oczywiście musiałem sypnąć co nieco, bo w założonym budżecie bym nie znalazł dobrej Laguny ;]

Hatchback czy tam liftback, choć bardziej nastawiony byłem na kombi, ale zwyczajnie nie znalazłem dobrego egzemplarza. 

 

Swoją drogą to one idą jak ciepłe bułeczki, wiele razy dzwoniłem po ludziach to najczęściej nieaktualne, mimo że ogłoszenia świeże.

 

 

Nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził cen podzespołów, jestem miło zaskoczony, bo ceny bajeczne, na tę chwilę po świętach wleci aktywacja android auto a potem się zobaczy ;]

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

Panowie, dziękuję za porady ;]

 

Wszedłem ponownie we francuskie wynalazki. Mianowicie kupiłem Lagunę III po ostatnim lifcie - PH3. Rok 2013, 2.0 benzyna-silnik Nissana, ale hi flex, więc pod gaz już lepszy niż wcześniejsza rewizja, mimo to LPG nie mam w planach. Przebieg znikomy, poniżej 90kkm. Po pierwszym właścicielu :ok: oczywiście musiałem sypnąć co nieco, bo w założonym budżecie bym nie znalazł dobrej Laguny ;]

Hatchback czy tam liftback, choć bardziej nastawiony byłem na kombi, ale zwyczajnie nie znalazłem dobrego egzemplarza. 

 

Swoją drogą to one idą jak ciepłe bułeczki, wiele razy dzwoniłem po ludziach to najczęściej nieaktualne, mimo że ogłoszenia świeże.

 

 

Nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził cen podzespołów, jestem miło zaskoczony, bo ceny bajeczne, na tę chwilę po świętach wleci aktywacja android auto a potem się zobaczy ;]

 

Jaki to kod silnika? W Nissanie MR20DE miewały problem z zużyciem oleju. Znajomy ma Kaszanę [Quasqai] z 2010r i dolewa 0,7l/1000km. W sumie to oleju nie wymienia. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M4R, to samo co MR20DE. Tutaj nie wiem, czy zużycie jest, czy nie ma. Na razie nie zrobiłem nawet 1000km.

F4R w Renault też potrafi trochę wypić, tutaj mam nadzieję, że problemu miał nie będę.

 

W każdym razie na forach Nissana ten silnik ma z reguły dobre opinie, na Klubie Laguny trochę po nim jadą, ale to głównie dlatego że porównywany jest z 2.0T, który ogólnie też idealny nie jest.

Tu poza upierdliwym dostępem do świec i ręczna regulacją luzów zaworowych nic złego się nie dzieje, nie jest to zły silnik :)

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2019 o 20:24, tommy__ napisał:

 

Oczywiście, ja np siedzę w kurach, auto półniemieckie a jednak wygodne, nie rzuca się w oczy a jak przydepnę to te wszystkie nowoczesne SUV w dieslu wdychają swąd moich spalin, nawet BeeMki... ;]

 

115 KM to teraz nie robi szalu :)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

115 KM to teraz nie robi szalu :)

 

to zależy - jak to silnik 2.0 8v to jedzie z niskich i zanim się te wszystkie małe "T" oraz duże "TD" to rzeczywiście niewysilone N/A może być już kawałek dalej. Co innego jazda po autostradzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, analyzer64 napisał:

Panowie, dziękuję za porady ;]

 

Wszedłem ponownie we francuskie wynalazki. Mianowicie kupiłem Lagunę III po ostatnim lifcie - PH3. Rok 2013, 2.0 benzyna-silnik Nissana, ale hi flex, więc pod gaz już lepszy niż wcześniejsza rewizja, mimo to LPG nie mam w planach. Przebieg znikomy, poniżej 90kkm. Po pierwszym właścicielu :ok: oczywiście musiałem sypnąć co nieco, bo w założonym budżecie bym nie znalazł dobrej Laguny ;]

Hatchback czy tam liftback, choć bardziej nastawiony byłem na kombi, ale zwyczajnie nie znalazłem dobrego egzemplarza. 

 

Swoją drogą to one idą jak ciepłe bułeczki, wiele razy dzwoniłem po ludziach to najczęściej nieaktualne, mimo że ogłoszenia świeże.

 

 

Nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził cen podzespołów, jestem miło zaskoczony, bo ceny bajeczne, na tę chwilę po świętach wleci aktywacja android auto a potem się zobaczy ;]

Mógł byś coś rozwinąć na temat gazu w tych silnikach... czy po którymś roku różnią się np. Głowica??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2019 o 20:24, tommy__ napisał:

 

Oczywiście, ja np siedzę w kurach, auto półniemieckie a jednak wygodne, nie rzuca się w oczy a jak przydepnę to te wszystkie nowoczesne SUV w dieslu wdychają swąd moich spalin, nawet BeeMki... ;]

Eee, to ja mam starego suva i ostatnio takie ładne białe vrs kombi 2fl się chciało próbować 3x spod świateł. Popadał deszcz, 3x dostał baty...

Jak zjechaliśmy na stację, to troszkę ponoszone było, ale ośka napęd...

Mój klocek ma troszkę nadwagi za to...

Do autora wątku, L3 da radę :oki:

Edytowane przez Pipper
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cezarek napisał:

Mógł byś coś rozwinąć na temat gazu w tych silnikach... czy po którymś roku różnią się np. Głowica??

 

Tu cały problem tkwi w gniazdach zaworowych, które są miękkie i regulacji luzów zaworowych, do której trzeba rozpinać łańcuch, to trochę podnosi koszty jazdy na LPG. Wersja M4R 726 (Hi-Flex) ma te gniazda utwardzone, bo przystosowana jest do zasilania E85, choć na klapce wlewu nie widzę tego paliwa, być może zależy to od rynku na jaki auto było przeznaczone. W każdym razie M4R726 ma głowicę poprawioną.

 

Były jeszcze silniki o numerze 704, które te gniazda mają miękkie.

 

Ogólnie ludzie zakładają do tego LPG bez znaczenia czy to wersja 704 czy 726 i jeżdżą bez narzekania, dużo zależy od wystrojenia tego na LPG.

O ile dobrze pamiętam to na AK L3 z gazem i tym silnikiem miał @delco, chyba że miał 2.0T. Może się wypowie tutaj :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Tu cały problem tkwi w gniazdach zaworowych, które są miękkie i regulacji luzów zaworowych, do której trzeba rozpinać łańcuch, to trochę podnosi koszty jazdy na LPG. Wersja M4R 726 (Hi-Flex) ma te gniazda utwardzone, bo przystosowana jest do zasilania E85, choć na klapce wlewu nie widzę tego paliwa, być może zależy to od rynku na jaki auto było przeznaczone. W każdym razie M4R726 ma głowicę poprawioną.

 

Były jeszcze silniki o numerze 704, które te gniazda mają miękkie.

 

Ogólnie ludzie zakładają do tego LPG bez znaczenia czy to wersja 704 czy 726 i jeżdżą bez narzekania, dużo zależy od wystrojenia tego na LPG.

O ile dobrze pamiętam to na AK L3 z gazem i tym silnikiem miał @delco, chyba że miał 2.0T. Może się wypowie tutaj :)

 

 

2.0T to silnik Renault jeszcze, tam nie ma problemu z zaworami... :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pipper napisał:

2.0T to silnik Renault jeszcze, tam nie ma problemu z zaworami... :piwko:

 

Ten tak, dobry silnik zwłaszcza do zasilania gazem, ale też nie był oferowany przez cały cykl produkcji L3, a chyba do 2011 w wersji 2.0T 170 + AT, wersja GT z manualem chyba jeszcze wcześniej wypadła z oferty :hmm: 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

 

Ten tak, dobry silnik zwłaszcza do zasilania gazem, ale też nie był oferowany przez cały cykl produkcji L3, a chyba do 2011 w wersji 2.0T 170 + AT, wersja GT z manualem chyba jeszcze wcześniej wypadła z oferty :hmm: 

Zgadza się, szukałem L3gt, ale nie znalazłem, kupiłem coś innego w to miejsce... 

Z zupełnie innego segmentu, czekam aż mi drogi w rejonie poprawią, bo osobówki tu się męczą zbyt szybko... :oslabiony:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Pipper napisał:

Zgadza się, szukałem L3gt, ale nie znalazłem, kupiłem coś innego w to miejsce... 

 

4Control to bym chciał, ale z tym moim 2.0 chyba nie było nawet, do 1000zł można w każdym razie to sobie ogarnąć i dołożyć, 850zł nawet komplety części były wyceniane.

 

Ogólnie L3 prowadzi się dobrze, potwierdzają się opinie że zawieszenie jest dość twardo zestrojone, ale to mi nie przeszkadza, w Hondzie było twardziej. Tu jest twardo ale jednocześnie sprężyście, pewnie duży w tym udział mają koła w rozmiarze 215/50/17 :hmm: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzer64 napisał:

O ile dobrze pamiętam to na AK L3 z gazem i tym silnikiem miał @delco,

Miałem wolnossącą benzynę 2.0 na łańcuchu 140 KM... nie pamietam symbolu....

Mechanicznie i gazowo zasilania dogadywały sie bez usterek... przejechałem na gazie ok 110 kkm.  Jedyny minus to że jak jechałem na benzynie to po kilkunastu - kilkudziesięciu km wywalalo check engin i czasami silnik przechodził w tryb awaryjny - zwykłe skasowanie błędu pomagało - kody błedu były najróżniejsze czasami numer wskazywał na awarie turbiny ( której nie miałem) a czasami na usterkę DPF - którego tez nie miałem... podobno- bo nie naprawiałem przyczyną byla awaria sondy lambda - zupelnie nie zwiazana z  gazem...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

 

4Control to bym chciał, ale z tym moim 2.0 chyba nie było nawet, do 1000zł można w każdym razie to sobie ogarnąć i dołożyć, 850zł nawet komplety części były wyceniane.

 

Ogólnie L3 prowadzi się dobrze, potwierdzają się opinie że zawieszenie jest dość twardo zestrojone, ale to mi nie przeszkadza, w Hondzie było twardziej. Tu jest twardo ale jednocześnie sprężyście, pewnie duży w tym udział mają koła w rozmiarze 215/50/17 :hmm: 

4control było kłopotliwe "po gwarancji" ;)

Znajomy miał GT z 19" i profilem 35 + jakiś dobry zawias -35mm, to był gokart ;]

Co do opon, obecnie na 17" mam 245/65 ale na wiosnę wjadą pewnie 255/65/17 lub 265/65/17 - miejsca jest dużo, masa pojazdu spora i mocy pod dostatkiem, a musi się dobrze trzymać po usztywnieniu zawiasu i lifcie 2,5" , bieżnik HT lub AT ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, delco napisał:

Miałem wolnossącą benzynę 2.0 na łańcuchu 140 KM... nie pamietam symbolu....

Mechanicznie i gazowo zasilania dogadywały sie bez usterek... przejechałem na gazie ok 110 kkm

 

To ten M4R właśnie :ok: jak widać - można jeździć i nie jest tak, że silnik zaraz się rozsypuje po montażu gazu :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M4R, to samo co MR20DE. Tutaj nie wiem, czy zużycie jest, czy nie ma. Na razie nie zrobiłem nawet 1000km.
F4R w Renault też potrafi trochę wypić, tutaj mam nadzieję, że problemu miał nie będę.
 
W każdym razie na forach Nissana ten silnik ma z reguły dobre opinie, na Klubie Laguny trochę po nim jadą, ale to głównie dlatego że porównywany jest z 2.0T, który ogólnie też idealny nie jest.
Tu poza upierdliwym dostępem do świec i ręczna regulacją luzów zaworowych nic złego się nie dzieje, nie jest to zły silnik 
Ręczna regulacja zaworów to akurat plus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, hefi napisał:
16 godzin temu, analyzer64 napisał:
M4R, to samo co MR20DE. Tutaj nie wiem, czy zużycie jest, czy nie ma. Na razie nie zrobiłem nawet 1000km.
F4R w Renault też potrafi trochę wypić, tutaj mam nadzieję, że problemu miał nie będę.
 
W każdym razie na forach Nissana ten silnik ma z reguły dobre opinie, na Klubie Laguny trochę po nim jadą, ale to głównie dlatego że porównywany jest z 2.0T, który ogólnie też idealny nie jest.
Tu poza upierdliwym dostępem do świec i ręczna regulacją luzów zaworowych nic złego się nie dzieje, nie jest to zły silnik emoji4.png

Pokaż więcej  

Ręczna regulacja zaworów to akurat plus

 

Przy LPG podnosi koszty, bo częściej trzeba sprawdzać, ale to chyba posiadacze Renault uwielbiają gaz i stąd narzekania na ten konkretny silnik ;] jak będę musiał wyregulować to wyreguluję, trudno. :)

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Przy LPG podnosi koszty, bo częściej trzeba sprawdzać, ale to chyba posiadacze Renault uwielbiają gaz i stąd narzekania na ten konkretny silnik ;] jak będę musiał wyregulować to wyreguluję, trudno.
Przecież w H też jest ręczna, godzinka albo 100 w ASO. Sprawdź ile kosztuje grzebanie przy szklankach np w fordzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.12.2019 o 18:20, analyzer64 napisał:

Wszedłem ponownie we francuskie wynalazki. Mianowicie kupiłem Lagunę III po ostatnim lifcie

Coś już w niej dobrego na lepsze wymienileś, może chociaż wiązkę jakąś? :phi:

 

Gratki i bezawaryjności:drive:

 

 

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, hefi napisał:
23 godziny temu, analyzer64 napisał:
 
Przy LPG podnosi koszty, bo częściej trzeba sprawdzać, ale to chyba posiadacze Renault uwielbiają gaz i stąd narzekania na ten konkretny silnik ;] jak będę musiał wyregulować to wyreguluję, trudno. emoji4.png

Przecież w H też jest ręczna, godzinka albo 100 w ASO. Sprawdź ile kosztuje grzebanie przy szklankach np w fordzie

Ale autor w tej renowce też ma szklanki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hefi napisał:
7 godzin temu, rostex napisał:
Ale autor w tej renowce też ma szklanki. 

To w takim razie to nie jest regulacja typowo ręczna

 

Typowo ręczna nie, tzn. nie jak w Hondzie gdzie regulacja była śrubokrętem :ok:  tam była bajka pod tym względem :ok:

 

Tu są szklanki a do regulacji luzów trzeba rozpiąć łańcuch rozrządu. Koszt około 700- max 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.