Skocz do zawartości

Budżet 20-28kpln - kupujemy kombi lub hatchback


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, sherif napisał:

Ile miałeś Subaru i gdzie je serwisowałeś ?

 

Może i nie miał wcale, ale pewnie gdyby miał to by robił sam :ok:;]

 

Jeżeli w Subaru ma być max tanio to z tego co wiem i zdążyłem się tu dowiedzieć to tylko SOHC.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

Jeżeli w Subaru ma być max tanio to z tego co wiem i zdążyłem się tu dowiedzieć to tylko SOHC.

Zależy czego oczekujesz od auta i czego szukasz.

2.5 SOHC to pancerny silnik, dobrze znoszący lpg, jak dodać do tego mega trwałe zawieszenie to jest to kawałek solidnego auta. 2.5T czy 3.0 to już inne koszta, ale i inna przyjemność z jazdy. Tj jak ktoś wyżej podał główny problem z racji wieku to może być rdza. Moje Outbacki miały max 10lat jak sprzedawałem, więc jeszcze rdzy śladów nie było. Masę Subaru w pl pochodzi z US, to nie są gorsze samochody (mimo produkcji niektórych modeli w US), ale niestety większość to mocne rozbitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wlad napisał:

Nie chce sie klocic-ale jesli zawieszenie jest slabsze niz w Aveo a materialy w srodku to porazka to cos tu nie gra:nie_wiem:

jasne, nikt tutaj się nie chcę kłócić. Ten jego egzemplarz ponoć miał wymienione amortyzatory, zrobione zawieszenie, niby młody jakieś kwity na to dostał ale jak jechaliśmy to od razu z żoną stwierdziliśmy, że to jakaś taczka. Akurat pojechaliśmy Aveo - w 80 % w PL korzystam z tego auta na jakieś krótkie dojazdy stąd porównanie. Aveo ma relatywnie komfortowe zawieszenie ale znów rozpatrując w kategoriach globalnych no to takie mocno średnie:-) co do Volvo po prostu plastyki skrzypiały, auto beznadziejnie wybierało nierówności - trochę przypominało mi jazdę Pandą - taki ping-pong. Być może była to wada tego konkretnego egzemplarza, nie było słychać tłuczenia, stukania ale komfort beznadziejny - nie wiem jak mam to bardziej szczegółowo opisać. 

 

Co do materiałów Aveo to plastyk niskiej jakości, tutaj materiały oczywiście po wyjeździe z fabryki były na pewno dużo lepszej jakości ale stopień zużycia i spasowanie znowu mierne. Opony po zakupie miały profil bodajże 60 przy szerokości 215 - nie pamiętam tego dokładnie ale były w miarę świeże i nienajgorsze. Co do audio - przy niskich tonach i wyższej głośności męczyło się to wszystko, niby basik dość przyjemny ale tak do 30% głośności, powyżej nie dało się imho słuchać tego.

 

Za to jak napisałem odczucia ad. silnika, szczególnie do 100 km/h świetne, elastyczność, przyspieszenie, również praca skrzyni na duży plus. 

 

Przyjeżdżając tzw. gruzem Aveo z 06 roku;] spodziewałem się, że będzie efekt wow w aucie klasę wyższym i wcale nie budżetowym. Efekt był z przyjemności "bawienia" się silnikiem, przyspieszania, itp. w pozostałych dziedzinach ja byłem rozczarowany. Dodam, że Aveo jest moim trzecim autem ale często w PL tzw. daily carem, czwarte mam służbowe - Passat B8 - jeżdżę nim do pracy do DE więc do dzisiaj nie mam pojęcia o co chodzi z tym V50 - chyba, że nakręcił milion km chociaż chyba nikt z takim silnikiem nie robiłby takich przebiegów.

 

W razie czego mogę jakieś foty podrzucić, czy jak będę się widział z młodym jakiś filmik spłodzić - może ocenisz co z tym autem nie halo. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacob24 napisał:

 

W razie czego mogę jakieś foty podrzucić, czy jak będę się widział z młodym jakiś filmik spłodzić - może ocenisz co z tym autem nie halo. Pozdrawiam

Bron Boze :ogien:

Ja na autach sie nie znam -zawsze mnie zadziwia ze ludzie potrafia po fotce poznac ze byl walony itp.

Ja moge tylko z perspektywy aut ktore mialem wyrazic swa ocene.

Mam porownanie do A4B6 czy obecnej Giulietty-i IMO w Volvo bylo najlepsze zawieszenie.Nie znaczy ze komfortowe-po prostu swietne rozgraniczenie miedzy komfortem a trzymaniem sie drogi.Natomiast pewnie ta wersja ktora jezdziles miala utwardzone zawieszenie-i dlatego takie odczucia podczas przejscia z Aveo.Ja tak mialem majac Elantre-to bylo swietne auto na autostrade,jechalo jak okret.Natomiast wybitnie nie lubialo zakretow:hehe:

Tak jak juz napisalem -moje V50 mialo 10 lat i 140kkm.Plastiki byly naprawde swietne-porownywalne z A4.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, analyzer64 napisał:

Jutro się przejadę po komisach, zobaczyć te V50 i 9-3, sprawdzę czy mi to pasuje w ogóle :ok: Z 9-3 jest o tyle gorzej, że tapicerka jest zupełnie nietrwała :no: 

 

Ja bym się nie pakowal w takie wynalazki ja Saab 9-3...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam właśnie z Poznania, oglądałem Volvo V50 z tego linku:

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v50-od-osoby-prywatnej-pelna-historia-aso-volvo-polska-po-przegladzie-ID6CwPTy.html

 

Ogólnie auto zadbane, stos dokumentów. To jest diesel i co mnie zastanowiło to praca pedału sprzęgła, jakby był w jakiejś gumie, maśle, odbijał tak bezpłciowo i sprzęgło wysoko brało. Innych hałasów nie słyszałem. Druga rzecz - wtryski, są Siemensa, połowicznie regenerowalne :hmm:

 

Ogólnie model przypadł mi do gustu :ok:

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzer64 napisał:

Wracam właśnie z Poznania, oglądałem Volvo V50 z tego linku:

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v50-od-osoby-prywatnej-pelna-historia-aso-volvo-polska-po-przegladzie-ID6CwPTy.html

 

Ogólnie auto zadbane, stos dokumentów. To jest diesel i co mnie zastanowiło to praca pedału sprzęgła, jakby był w jakiejś gumie, maśle, odbijał tak bezpłciowo i sprzęgło wysoko brało. Innych hałasów nie słyszałem. Druga rzecz - wtryski, są Siemensa, połowicznie regenerowalne :hmm:

 

Ogólnie model przypadł mi do gustu :ok:

 

To jest sprowadzone z DE, wiec do przebiegu/wypadkowosci podchodziłbym sceptycznie...

Sprawdz może ile takie kosztują na mobile.de to będziesz miał pogląd czy cena jest realna.

Ogolnie to ogłoszenie jest tak napisane, ze ja bym odpuscil na wstępie ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To jest sprowadzone z DE, wiec do przebiegu/wypadkowosci podchodziłbym sceptycznie...

Sprawdz może ile takie kosztują na mobile.de to będziesz miał pogląd czy cena jest realna.

Ogolnie to ogłoszenie jest tak napisane, ze ja bym odpuscil na wstępie ;]

 

 

Od 2015 w Polsce u jednej osoby, u mnie w firmie jedną szkoda( w sumie było wszystkich- 3, skradziony grill i pęknięta szyba przód) zdjęcia widziałem :hmm: miernikiem obleciałem i poza tą szkodą gdzie jest 240um na lewym przednim błotniku, nic nie ma.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Od 2015 w Polsce u jednej osoby, u mnie w firmie jedną szkoda( w sumie było wszystkich- 3, skradziony grill i pęknięta szyba przód) zdjęcia widziałem :hmm: miernikiem obleciałem i poza tą szkodą gdzie jest 240um na lewym przednim błotniku, nic nie ma.

 

No to jak Ci pasuje, to bierz :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

Nie do końca pasuje, sprzęgło mnie niepokoi. Ma to 188kkm, więc na pograniczu padu turbo, dwumasy i wtryskow, więc raczej odpuszczę.

 

Przecież to technicznie Focus. Czemu jego nie kupisz? Masz ogromny wybór w przeciwieństwie do V50.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Nie do końca pasuje, sprzęgło mnie niepokoi. Ma to 188kkm, więc na pograniczu padu turbo, dwumasy i wtryskow, więc raczej odpuszczę.

 

NIe lepiej kupic cos takiego i mieć względny spokoj na kilka lat (nawet dokladajac kilka kPLN)?

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/53042/ford/focus-1-0-ecoboost-trend?kalkulacja=------

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/53388/peugeot/308-sw-1-2-puretech-access-s-s?kalkulacja=------

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/52972/hyundai/i30-1-6-classic?kalkulacja=------

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, volf6 napisał:

Jak to połowicznie? 

Możliwe mycie w myjce ultradźwiękowej w miejsce regeneracji?;]

 

Mycie, wymiana rozpylaczy, jakaś regeneracja stosu piezo. To tyle robią, w razie W koszt nowej sztuki 1000zł. Dla mnie to są spore kwoty, bo przy kumulacji można dobić do 7-9kpln.

 

A byłem obejrzeć, bo lepiej obejrzeć zadbana sztukę (taka mi się wydaje ta z ogłoszenia jeśli chodzi o wygląd, stan wnętrza) i mieć jakiś punkt odniesienia niż oglądać egzemplarz w gorszym stanie i mieć skrzywioną opinię.

Szukam dalej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

 

Mycie, wymiana rozpylaczy, jakaś regeneracja stosu piezo.

Z tym stosem piezo to chyba nic się da zrobić (jak padnie)-tylko wymiana kompletnego wtryskiwacza. Dodatkowo, z tego co się słyszy, to te piezo są mniej trwałe od elektromagnetycznych choć parametry całego układu są lepsze.

 

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

Szukam dalej :ok:

Ta nie pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Ooo panie co takie golasy polecać na AK? ;]

 

i30 z mojego podpisu jest od nich i jestem w 200% zadowolony. 

Edytowane przez Pietro_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, analyzer64 napisał:

 

Nie do końca pasuje, sprzęgło mnie niepokoi. Ma to 188kkm, więc na pograniczu padu turbo, dwumasy i wtryskow, więc raczej odpuszczę.

Nie przesadzajmy, miałem Galaxego 230kkm miał i tylko turbo do regeneracji poszło, reszta ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Ale z tym dokładnie silnikiem?

Miałem Mondeo Mk4 z takim silnikiem a teść ma ten silnik w C4 Picasso. Silnik bez fackupów, bardzo żwawy, mało pali. W Mondeo miałem suchy DPF jak w tym Volvo i nie było nigdy żadnego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, rostex napisał:

Miałem Mondeo Mk4 z takim silnikiem a teść ma ten silnik w C4 Picasso. Silnik bez fackupów, bardzo żwawy, mało pali. W Mondeo miałem suchy DPF jak w tym Volvo i nie było nigdy żadnego problemu. 

 

Przez te kilka dni zdążyłem się trochę douczyć, były 1.6 109KM z mokrym FAP, ten jest późniejszy 115KM z suchym. Ogólnie jako silnik do tego auta jest wystarczający. Nie mniej obawiam się kosztów :hmm:

Od 2013 podobno zaczęli wkładać wtryski Boscha, ale rok wcześniej skończyła się produkcja V50.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, analyzer64 napisał:

 Nie mniej obawiam się kosztów :hmm:

 

Ogolnie V50 bezawaryjne nie jest:skromny:

W kumpla blizniaczym S40 psulo sie chyba wszystko oprocz silnika 2,0D.

Ja mialem tylko rok i jedynie co padlo to termostat , blokowanie drzwi  i zapiekl sie tylny hamulec Ale ja nie mialem wielkiego przebiegu-140kkm.

Po V50 kupilem Merive i okazalo sie ze auto moze sie nie psuc i byc tanie w eksploatacji:hehe:

P.S. Na AK jest beka z alternatorow Fiata-w kazdym znanym mi egzemplarzu S40/V50 [takze i moim ] ten element byl wymieniany/naprawiany:old:.

W moim oprocz tego dwumasa w benzynie przy przebiegu ok.120kkm.

 

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzer64 napisał:

 

Przez te kilka dni zdążyłem się trochę douczyć, były 1.6 109KM z mokrym FAP, ten jest późniejszy 115KM z suchym. Ogólnie jako silnik do tego auta jest wystarczający. Nie mniej obawiam się kosztów :hmm:

Od 2013 podobno zaczęli wkładać wtryski Boscha, ale rok wcześniej skończyła się produkcja V50.

Trzymaj 5 kzl na czarną godzinę i luz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Bo musi być premium i prestiż...

 

Sam dałem przykład C3, z niskim przebiegiem, to nie, bo się nie widzi...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, K3 napisał:

 

Bo musi być premium i prestiż...

 

Sam dałem przykład C3, z niskim przebiegiem, to nie, bo się nie widzi...

 

Dales C3 Picasso, ktore jest autem dosc specyficznym ;)

Mnie sie akurat podoba, ale ja przedkladam walory praktyczne nad estetyczne jesli chodzi o auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Cena, czyni cuda ;]

Niekoniecznie. Często kwestia marki, modelu i samego egzemplarza może się dobrze sprawdzić przy odsprzedaży. Latem pogoniłem swoją e46 za 16,2 tys, a była starsza od Hondy @analyzer64 . Wiadomo też, jak analyzer64 miał doinwestowaną, a mimo to sprzedawał tygodniami. Ja wystawiłem w niedzielę o godz. 17, a po 18 była już zarezerwowana, oczywiście telefonów jeszcze trochę miałem.

8 godzin temu, analyzer64 napisał:

Ale żeby prawie 30 tys. płacić za kompakta, który premierę miał ok 15 lat temu i jeszcze ze słabawym dieslem? Ja bym się zastanowił. Mówiłem wcześniej, przejedź się zadbaną Meganką III przynajmniej 1.4 tce, albo nawet wolałbym wziąć na klatę problemy silnika 1.4 tsi w Golfie VI i takim czymś się zainteresować.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, analyzer64 napisał:

Mycie, wymiana rozpylaczy, jakaś regeneracja stosu piezo. To tyle robią, w razie W koszt nowej sztuki 1000zł. Dla mnie to są spore kwoty, bo przy kumulacji można dobić do 7-9kpln.

Sprawne czy nie, przecież Ty i tak to wymienisz i wiele innych rzeczy też na zapas zrobisz.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ZUBERTO napisał:

Sprawne czy nie, przecież Ty i tak to wymienisz i wiele innych rzeczy też na zapas zrobisz.

 

Z chęcią, ale nie są to tanie rzeczy i nie startuję z pułapu 18kpln, jak w momencie zakupu Hondy ;]

 

A Megane raczej obejrzę ;)

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.11.2019 o 22:57, analyzer64 napisał:

 

Któryś raz ten model jest polecany, Renault rzeczywiście zrobiło taki postęp jakościowy? Jak serwis tego wypada?

 

ja mam M III z dieslem, od maja. ODPUKAĆ jeszcze nic nie robiłem (oprócz rozrządu i klimy), ale naprawdę zadbaną sztukę trafiłem i na razie nie daje zarobić @kaczorek79 ;];]

 

Jeździ mi się bardzo dobrze, wygodnie, komfortowo, bagażnik odpowiedni. Dla 2 + 1 idealna wielkość imo.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@analyzer64 wyrosłeś z Hond, to wyrośnij z kombinowania. Naprawdę nie trzeba mieć auta klasy "premium", a jazda Renówką czy nawet Fiatem to nie wstyd ;]

 

Ja wyznaję zasadę, że jeżdżę tym co się opłaca i nie chce przepłacać za markę. Oczywiście nie chce zwykłego golasa, jakiś tam wypas musi być, ale nie przykładam wielkiej wagi do znaczka na masce. I chociaż ogólnie nie lubię Opli (i ich nie znam) to wolałbym jeździć młodszym Oplem niż starszym Volvo. Za 28k masz M III po ostatnim lifcie albo nawet M IV uda się się znaleźć. Albo i Octawkę fajną też da się znaleźć...

 

Ustaw sobie odpowiedni filtr na otomoto (cena, rocznik, lokalizacja) i przeglądaj codziennie. Bez napalania się i zamykania na jakiekolwiek auto. Full wypas premium auto kupisz sobie kiedyś jako klasyka ;)

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rostex napisał:

Mnie osobiście Fiat, Renault i Ford wogóle nie pasują i nie chodzi tu o prestiż, co o wygląd, wykonanie, itd. Jak to mówią "nie moja bajka". 

 

Ze niby Opel jest jakos lepiej wykonany niż Renault np? ;]

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Niekoniecznie. Często kwestia marki, modelu i samego egzemplarza może się dobrze sprawdzić przy odsprzedaży. Latem pogoniłem swoją e46 za 16,2 tys, a była starsza od Hondy @analyzer64 . Wiadomo też, jak analyzer64 miał doinwestowaną, a mimo to sprzedawał tygodniami. Ja wystawiłem w niedzielę o godz. 17, a po 18 była już zarezerwowana, oczywiście telefonów jeszcze trochę miałem.

 

To prawda, ale on ja wystawil w zaporowej cenie z tego co pamiętam... Gdyby od razu wycenil bardziej realnie to i szybciej by ja pchnal.

Czasem warto opuscic te 2-3kPLN i mie problem z glowy w kilka dni :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, tomecki napisał:

@analyzer64 wyrosłeś z Hond, to wyrośnij z kombinowania. Naprawdę nie trzeba mieć auta klasy "premium", a jazda Renówką czy nawet Fiatem to nie wstyd ;]

 

Ja wyznaję zasadę, że jeżdżę tym co się opłaca i nie chce przepłacać za markę. Oczywiście nie chce zwykłego golasa, jakiś tam wypas musi być, ale nie przykładam wielkiej wagi do znaczka na masce. I chociaż ogólnie nie lubię Opli (i ich nie znam) to wolałbym jeździć młodszym Oplem niż starszym Volvo. Za 28k masz M III po ostatnim lifcie albo nawet M IV uda się się znaleźć. Albo i Octawkę fajną też da się znaleźć...

 

Ustaw sobie odpowiedni filtr na otomoto (cena, rocznik, lokalizacja) i przeglądaj codziennie. Bez napalania się i zamykania na jakiekolwiek auto. Full wypas premium auto kupisz sobie kiedyś jako klasyka ;)

 

 

Nie chodzi o kombinowanie, a zwyczajnie poruszanie się tym co mi się podoba. Nie wiem jak Wy, ale dla mnie wydać 30-40k na auto tylko z rozsądku, to ja wolałbym nie zmieniać wcale samochodu. :ok: 

 

4 minuty temu, rostex napisał:

Mnie osobiście Fiat, Renault i Ford wogóle nie pasują i nie chodzi tu o prestiż, co o wygląd, wykonanie, itd. Jak to mówią "nie moja bajka". 

 

 

O to to :ok:  Przy czym jak pisałem - Renault nie wykluczam i Forda też nie :ok:  Wsiądę, przejadę się i zobaczę czy mi pasuje :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ze niby Opel jest jakos lepiej wykonany niż Renault np? ;]

Szczególnie Meriva B  ;l

Jeździłem Laguną 1 i był to jeden z najfajniejszych samochodów jakie miałem. Do tego rewelacyjny silnik F3R. Niby tylko 115 KM a przyspieszał od dołu jak diesel i rozpędzał auto do 205 km/h. Szkoda że ekologia go zabiła.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.