Skocz do zawartości

Jak Wam się podoba nowy Mustang


Filipfm

Rekomendowane odpowiedzi

... czyli świętości nie ma

 

Mustang stał się SUVem i to elektrycznym

artikel23534-bild00.jpg

 

mustang_mach-e_66.jpg

 

 

 

 

 

wnętrze jak w Tesli 3

1268118-11-20191118051133.jpeg

 

 

Cena 44 -60kUSD

 

Do wyboru dwie pojemności baterii litowo-jonowych (chłodzone i podgrzewane cieczą). Standardowo instalowany będzie pakiet akumulatorów 75,7 kWh (silniki o mocy 258 KM) co oznacza zasięg od 420 km (wersja AWD, czyli napęd na wszystkie koła) do 450 km (napęd tylny RWD). W opcji znajdzie się bateria 98,8 kWh (silniki o mocy od 285 KM do 337 KM). Wówczas zasięg rośnie odpowiednio: do 540 km (AWD) i 600 km (RWD).

 

 

0-100 ponizej 5 sek w wersji bazowej. Mają też być GT z ponizej 4sek i GT Performance z ok 3sek

 

Wersja RWD albo 4WD

 

wymiary wys 4,71, szer 1,88, wys 1,59

 

więcej tu

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/premiery/ford-mustang-mach-e-czy-elektryczny-suv-powinien-byc-mustangiem/5xr3k4b#slajd-1

 

albo tu

https://www.theverge.com/2019/11/18/20970193/ford-electric-mustang-mach-e-first-look-photos-video-la-auto-show-2019

 

generalnie szok i niedowierzanie

 

 

Edytowane przez Filipfm
  • Smutny 1
  • zszokowany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale to nie ma być zastępstwo Mustanga ... tylko nowa linia elektryczna, która bazuje na "legendarnej" stylistyce mustanga:

"Amerykanie podkreślają, że po raz pierwszy od 55 lat "elektryk" powiększa gamę Mustanga."

 

... osobiście bardzo mi się podoba - jeśli tak to będzie wyglądało, to jedno z najładniejszych EV. SUVowate pewnie musi być żeby ukryć baterie w podłodze.

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

... ale to nie ma być zastępstwo Mustanga ... tylko nowa linia elektryczna, która bazuje na "legendarnej" stylistyce mustanga:

"Amerykanie podkreślają, że po raz pierwszy od 55 lat "elektryk" powiększa gamę Mustanga."

 

... osobiście bardzo mi się podoba - jeśli tak to będzie wyglądało, to jedno z najładniejszych EV. SUVowate pewnie musi być żeby ukryć baterie w podłodze.

 

Taki sam manewr jak we Fiacie nazywanie wszystkiego "500", bo ten model akurat się udał i miał duży zbyt.

Marketingowe sztuczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:

 

Taki sam manewr jak we Fiacie nazywanie wszystkiego "500", bo ten model akurat się udał i miał duży zbyt.

Marketingowe sztuczki.

.. dokładnie - nazwa chwytliwa, wiec wszystko będzie się nazywało "mustang" .. zrobią wręcz submarkę forda.

Nazwali by to w stylu Ford Mondeo E-Tron i już by nie było tyle krzyku ... ale pismaki rozdmuchały sprawę "Mustang to teraz SUV! Jak tak można!". Zwykły clicbait.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. Marketingowe gierki. Widocznie wyszlo z focus grup, ze petrol headów, którzy się obrażą na markę za szarganie świętości jest mniej, niż hipsterów, którzy się będą cieszyć z elektrycznego Mustanga.

Chociaż jest to ciekawe założenie biorąc pod uwagę, że w sprzedaży obecnego Mustanga 75% to 5.0 V8. 

 

Rozmawiałem wczoraj z kumplem pracującym z Fordzie. Podobno dealerzy się dobijają drzwiami i oknami, żeby na pewno to mieć w salonie. I Ford jest spokojny o sprzedaż.

 

BTW, to niby SUV ale przeswit ma mniejszy od Fiesty ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Filipfm napisał:

No wlasnie. Marketingowe gierki. Widocznie wyszlo z focus grup, ze petrol headów, którzy się obrażą na markę za szarganie świętości jest mniej, niż hipsterów, którzy się będą cieszyć z elektrycznego Mustanga.

Chociaż jest to ciekawe założenie biorąc pod uwagę, że w sprzedaży obecnego Mustanga 75% to 5.0 V8. 

 

Rozmawiałem wczoraj z kumplem pracującym z Fordzie. Podobno dealerzy się dobijają drzwiami i oknami, żeby na pewno to mieć w salonie. I Ford jest spokojny o sprzedaż.

 

BTW, to niby SUV ale przeswit ma mniejszy od Fiesty ;) 

 

 

Zabierze klientów Tesli model X. Nawet grill ma jak Tesla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, chojny napisał:

No wcale... 

 

No nie. Rozumiem, że maska grill światła w Mondeo mają trochę nawiązywać do Mustanga (choć pierwotnie to chyba bardziej Astonem było inspirowane), ale na ulicy Mondeo nie wygląda jak Mustang - inne proporcje, ostrość linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, el_diablo napisał:

 

No nie. Rozumiem, że maska grill światła w Mondeo mają trochę nawiązywać do Mustanga (choć pierwotnie to chyba bardziej Astonem było inspirowane), ale na ulicy Mondeo nie wygląda jak Mustang - inne proporcje, ostrość linii.

 

 

To chyba logiczne skoro Mondeo to rodzinny, nudny dupowóz a Mustang 2 drzwiowe, "sportowe" coupe. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Filipfm napisał:

 

Nie wiem jak w srodku, ale na zewnatrz sporo mniejsze od Tesli. 4,71 vs 5,04

 

IMO rozmiar aut elektrycznych nie ma znaczenia. One i tak się na trasy nie nadają.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

IMO rozmiar aut elektrycznych nie ma znaczenia. One i tak się na trasy nie nadają.

 

no tak, wg Forda sie nadają na tor :) bo porównują to coś do Porsche ;) 

jakby zapomnieli, ze liczy się coś więcej niż czas 0-100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał:

 

no tak, wg Forda sie nadają na tor :) bo porównują to coś do Porsche ;) 

jakby zapomnieli, ze liczy się coś więcej niż czas 0-100

 

Pomylili tor z pasem startowym. Z drugiej strony, w ich ojczyźnie "tor wyścigowy" to takie miejsce, gdzie się skręca tylko w lewo.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

W Ameryce Ford porównuje Mustanga Mach-E do różnych wersji Porsche (w europejskich materiałach prasowych próżno szukać porównania do innych firm). Mach-E w specjalnej wersji GT rozpędzi się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4 s, czyli szybciej niż Porsche Macan Turbo. Będzie jeszcze mocniejsza wersja GT Performance Edition, która potrzebuje ok 3 sekund na osiągnięcie pierwszej "setki". Tyle wystarczy, by Ford oficjalnie porównywał ją z Porsche 911 GTS.

 

911 GTS to absolutnie bezposredni konkurent 😄 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Filipfm napisał:

 

911 GTS to absolutnie bezposredni konkurent 😄 

 

I tak oto dzięki samochodom elektrycznym porównanie sportowych osiągów sprowadza się tylko do JEDNEGO parametru, z którym akurat auta elektryczne sobie radzą bardzo dobrze. Istotne natomiast jest to, żeby koniecznie przemilczeć wszystkie pozostałe parametry, choćby taki jak auto skręca (i czy w ogóle przy swojej ogromnej masie) lub ile godzin z ładowaniami po drodze zajmie mu dojazd na ten tor, na którym będzie to można sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Ryb napisał:

 

Pomylili tor z pasem startowym. Z drugiej strony, w ich ojczyźnie "tor wyścigowy" to takie miejsce, gdzie się skręca tylko w lewo.

:hehe:

tak  ;] 

https://en.wikipedia.org/wiki/Road_America

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mid-Ohio_Sports_Car_Course

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Tire_Motorsport_Park

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mokrii napisał:

 

Ech... Zawsze się znajdzie ktoś, kto żartobliwy wpis potraktuje poważnie.

:facepalm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Ryb napisał:

 

I tak oto dzięki samochodom elektrycznym porównanie sportowych osiągów sprowadza się tylko do JEDNEGO parametru, z którym akurat auta elektryczne sobie radzą bardzo dobrze. Istotne natomiast jest to, żeby koniecznie przemilczeć wszystkie pozostałe parametry, choćby taki jak auto skręca (i czy w ogóle przy swojej ogromnej masie) lub ile godzin z ładowaniami po drodze zajmie mu dojazd na ten tor, na którym będzie to można sprawdzić.

 

 

Jeździłem kilkoma elektrykami i... przyspieszają jak wściekłe ale prowadzą się dość dziwnie, jak piszesz, duża masa, bardzo ciężkie koła, co daje wrażenie jazdy nie do końca panowania nad samochodem. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

Chciałem zauważyć że też się wkurzasz jak się nabijamy z Outlandera w wątku obok  :)

 

W ogóle się nie wkurzam. Tym razem to ja mam powody do nabijania się z nabijających się z Outlandera.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, chojny napisał:

 

Jeździłem kilkoma elektrykami i... przyspieszają jak wściekłe ale prowadzą się dość dziwnie, jak piszesz, duża masa, bardzo ciężkie koła, co daje wrażenie jazdy nie do końca panowania nad samochodem. 

 

Porównywanie jakiegokolwiek elektrycznego SUVa do Macana czy nawet Alfy Stelvio zasługuje na szczery śmiech do łez.

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie jest niezły... dużo lepszy, bardziej charakterny od ostatnich projektów Forda (Focus mk4, Puma, Kuga mk3)... ale ta nazwa Mustang nie pasuje mu - powoduje jakieś zmieszanie, bo nazwa Mustang ma oczywiste, od razu przychodzące na myśl skojarzenie z czymś tak kompletnie innym, że jej użycie tutaj jest "od czapy".

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Ryb napisał:

 

W ogóle się nie wkurzam. Tym razem to ja mam powody do nabijania się z nabijających się z Outlandera.

;]

Tak tak   ;]

 

Apropos - Ty powinieneś wiedzieć - czy między II Outlanderem a bliźniyczym Citroenem były jakieś różnice poza znaczkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, marcindzieg napisał:

Tak tak   ;]

 

;]

 

21 minut temu, marcindzieg napisał:

Apropos - Ty powinieneś wiedzieć - czy między II Outlanderem a bliźniyczym Citroenem były jakieś różnice poza znaczkiem?

 

Przedni pas, tylne światła, znaczki oraz silnik/sprzęgło. Francuzy miały silnik diesla 2.2 150KM ze skrzynią dwusprzęgłową. Outlandery diesla TDI z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

 

Przedni pas, tylne światła, znaczki oraz silnik/sprzęgło. Francuzy miały silnik diesla 2.2 150KM ze skrzynią dwusprzęgłową. Outlandery diesla TDI z manualem.

 

Znajomi mają Outlandera właśnie z tym 2.2 od Citroena. Więc z silnikami to chyba nie do końca.

A kolega coś sobie tam wynalazł i pytał o różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Znajomi mają Outlandera właśnie z tym 2.2 od Citroena. Więc z silnikami to chyba nie do końca.

 

To jakiś biały kruk.

 

7 minut temu, marcindzieg napisał:

A kolega coś sobie tam wynalazł i pytał o różnicę.

 

Outlander popularniejszy, nie wiem jak jest z serwisem tych francuskich.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, K3 napisał:

 

2.2 DI-D? U mnie dość popularny...

 

Ale który? Bo są 2.2 DiD 150KM w OII, które pochodzą od PSA. Są też 2.2 DiD 170KM w OII (dostępne od MY2012), które są projektem Mitsubishi. No i są 2.2 DiD 150KM w OIII również od Mitsubishi, które są rozwinięciem tego 2.2 DiD 170KM.

Ten pierwszy to PSA, ten drugi jest bardzo rzadki na rynku a ten trzeci występuje od trzeciej generacji Outlandera w latach 2013-2019 i mam go też ja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pare problemów z tym czymś... właściwie backlash obecnych konsumentów - nie mówię o zielonych/elektrycznych influencerach... którzy sadza ze EV zawojują świat w 2024 ... - a o ludowi z ulicy który kupuje Mustang.

Product Made in Mexico.

W czasach ‘Make America gr8 again nie jest to dobry pomysl...

Komplikacje nie tylko z UAW ale wraz z nowa USMCA - czyli nowym paktem o handlu mogą być z tym kłopoty ...

Dwa - tradycyjnie marketingowo - wszelkie ‚ikony US’ są Made in US - Mustang kojarzy się z Flat Rock, a nie z sombrero z guacamole....

Chcesz EV i machasz flaga - idź i kup Tesla Made in USA a nie Mexico profanacje Ikony...

Po za nazwa, paroma stylistycznymi detalami... nie ma tam nic z Pony Car.

Ergo politycznie/marketingowo/patriotycznie klapa...

I się dziwić ze Ford przewiduje większy (marketingowy) sukces w China, EU a nie U.S. ...


Przeprowadzając jakże dokładne badanie na losowej próbce 3 - trzy x fcuk od obecnych właścicieli.... Pony bez V8 to jak pies bez jaj...


7d0037ffab7f8ff54a941bb7cd5c47b9.jpg





Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OZI napisał:

Przeprowadzając jakże dokładne badanie na losowej próbce 3 - trzy x fcuk od obecnych właścicieli.... Pony bez V8 to jak pies bez jaj...

Cayenne tez mialo byc profanacja marki... Moze to auto nie jest skierowane do posiadaczy kucyka, tylko tych co go wlasnie nigdy nie mieli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, zinger napisał:

Cayenne tez mialo byc profanacja marki... Moze to auto nie jest skierowane do posiadaczy kucyka, tylko tych co go wlasnie nigdy nie mieli?

 

Troszke inna historia. Porsche nie oferowało samochodu, którym mogłaby jezdzić rodzina. Oferował auta sportowe i był elitarną marką. dla wielu już wejście na rynek nieco tańszych aut z boxterem już było aj waj profanacja. Natomiast nadal to były auta co do zasady 2 osobowe. 

Cayenne poszerzyło gamę modelową marki i weszło w nowe segmenty. Mimo wszystko Porsche nie nazwało cayenne 911 Familiy edition, tylko jednak dało inną nazwę dla tego modelu. Inną drogą poszedł Fiat z linią 500 odmienianą na wszystkie przypadki i BMW z marką Mini. Ford kontynuuje kundlenie brandów  robią z Mustanga sumbarkę. 

Ale to ogolna tendencja na rynku, ze teraz wszystko można nazwać wszystkim. Coupe - kiedyś jednoznaczne określenie - teraz może oznaczac wszystko, sedana czy nawet SUVa, Shootingbrake jest skutecznie kundlony jako zwykłe kombi. Erozja marek następuje. Nazwy kojarzące się z danym segmentem są teraz wykorzystywane marketingowo jak np. Kuga, Eclipse.Wszelakie sportowe odmiany wkroczyły jako "style" więc jest M-pack, AMG style, S-line, R-line itp. 

Czekam na Smart Maybach :) 

smart-maybach-rendering.jpg

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Troszke inna historia. Porsche nie oferowało samochodu, którym mogłaby jezdzić rodzina. Oferował auta sportowe i był elitarną marką. dla wielu już wejście na rynek nieco tańszych aut z boxterem już było aj waj profanacja. Natomiast nadal to były auta co do zasady 2 osobowe. 

Cayenne poszerzyło gamę modelową marki i weszło w nowe segmenty. Mimo wszystko Porsche nie nazwało cayenne 911 Familiy edition, tylko jednak dało inną nazwę dla tego modelu. Inną drogą poszedł Fiat z linią 500 odmienianą na wszystkie przypadki i BMW z marką Mini. Ford kontynuuje kundlenie brandów  robią z Mustanga sumbarkę. 

 

Wiem, ze nieco inna, ale sprowadza sie do tego samego. Producent wypuszcza na rynek model, ktory wydaje sie nie do pomyslenia i pojawiaja sie wlasnie tego rodzaju glosy, ze jak Porsche to tylko 911, jesli Mustang to tylko V8 bla bla bla. A ja uwazam, ze Amerykanie beda tego niby-Mustanga lykali jak cieple buleczki, bo taka moda i trend. No i calkiem niezle wyglada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zinger napisał:

Wiem, ze nieco inna, ale sprowadza sie do tego samego. Producent wypuszcza na rynek model, ktory wydaje sie nie do pomyslenia i pojawiaja sie wlasnie tego rodzaju glosy, ze jak Porsche to tylko 911, jesli Mustang to tylko V8 bla bla bla. A ja uwazam, ze Amerykanie beda tego niby-Mustanga lykali jak cieple buleczki, bo taka moda i trend. No i calkiem niezle wyglada.

 

 

Porsche to już nie tylko 911 :) ale nie nazywają każdego modelu 911, a mogli :) miałbyś zamiast Cayenne - 911 Family Max, zamiast Macana - 911 - Family, A panamera to 911 Limusine :) 

Inna sprawa, ze plotki o tym, ze Mustang otworzy się jako linia modelowa krązyły długo, ale bardziej plotki celowały w coś mające celować w segment panamery. Poszli w inną stronę. Czy się będzie sprzedawać? Zapewne tak. Hipsterów jarających się, ze jeżdzą eko-Mustangiem pewnie jest wiecej niż tych, którzy się obrażą na markę i nie kupią kolejnego V8.

 

Piniondz rzomdzi światę :) 

 

ford-mustang-four-door-sedan.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.