Skocz do zawartości

Czy są żwawe automaty wśród kategorii B/C/D?


twinsen

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ja jakiegoś Volvo na rentalu teraz, podobno jest tam 1,8 silnik. Jest też automat. Jest to chyba V40 albo V60? Taki niby kombi, w zasadzie hatchback, jutro sprawdzę bo dziś już do garażu hotelowego nie chce mi się schodzić. No i to "nie jedzie". No zaręczam, moja padaka lepiej się zbiera niż to coś ;] Czy Volvo się skończyło, czy ja nie umiem jeździć autem z ASB? Chociaż jak pamiętam Audi A3 z RPA, to to DSG co tam było, było o niebo lepsze od tego czegoś co jest w tym Volvo...

 

A auto jest takie:

 

c48aed6be2d5a0888c99b95f2f949f10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, PawelWaw napisał:

ale ty w stilo masz chyba prawie 200KM a to volvo ile ?

No zwykle z silnika 1.8 (o ile tam taki jest) uzyskuje się coś około tego? I to jest benzyna. Muszę doszukać, może pod maską coś jest bo oni żadnego DR nie dają ;] Na razie napisałem o wrażeniu, jutro sprawdzę jak to ma się do faktów. Ale byłem dość podjarany Volvo i trochę się rozczarowałem. Może chodzi o to że "Volvo skończyło się..." i tu wstawiamy jakiś tam rok jak jeszcze robili kwadratowe auta? Co @koNik sądzisz? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, twinsen napisał:

No zwykle z silnika 1.8 (o ile tam taki jest) uzyskuje się coś około tego? I to jest benzyna. Muszę doszukać, może pod maską coś jest bo oni żadnego DR nie dają ;] Na razie napisałem o wrażeniu, jutro sprawdzę jak to ma się do faktów. Ale byłem dość podjarany Volvo i trochę się rozczarowałem. Może chodzi o to że "Volvo skończyło się..." i tu wstawiamy jakiś tam rok jak jeszcze robili kwadratowe auta? Co @koNik sądzisz? ;] 

 

no tak, ja dokładnie tak sądzę ;] 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, twinsen napisał:

Przez Ciebie pomyślałem że chciałbym kwadraciaka!! ;] 

 

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1469216660-volvo-740-2-3-turbo-interc-k6-1986-rood.html?c=29a1336daffd606b629aa0c33369753e&previousPage=lr

 

;] bierz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, twinsen napisał:
6 godzin temu, K3 napisał:
 
Raczej będziesz miał T2 Dynamic, czyli 1.5T i 120KM...
 
Nie masz nic na papierach z wypożyczalni?

Pokaż więcej  

Zmęczony byłem i chciałem jak najszybciej się dostać do hotelu. Jutro obczaję z rana, papiery są w aucie (tak, w Szwajcarii można tej wszystko zostawić i nic się nie stanie).

Bo masz pewnie najtansze 120KM chip i jest 200KM i nawet 300KM z innymi gratami. Automat moze troche ograniczyc skok mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, wujekcybul napisał:

Bo masz pewnie najtansze 120KM chip i jest 200KM i nawet 300KM z innymi gratami. Automat moze troche ograniczyc skok mocy.

 

Co ty masz z tym "chip, chip, chip"....

Za każdym razem gdy mowa o nowszym aucie, to wyjeżdżasz z tekstem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, K3 napisał:

 

Co ty masz z tym "chip, chip, chip"....

Za każdym razem gdy mowa o nowszym aucie, to wyjeżdżasz z tekstem...

To forum motoryzacyjne chiba? Rozumiem, ze wolisz się podniecać gwarancja i bycie robionym w konia przez producenta i placic ponad 20k więcej za ten sam silnik o innej mocy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wujekcybul napisał:

To forum motoryzacyjne chiba? Rozumiem, ze wolisz się podniecać gwarancja i bycie robionym w konia przez producenta i placic ponad 20k więcej za ten sam silnik o innej mocy.

A pewien jesteś, że różnica polega wyłącznie na oprogramowaniu? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Polarny napisał:

A pewien jesteś, że różnica polega wyłącznie na oprogramowaniu? 

 

Jak nie, jak tak...

 

W końcu ma Fiestę 1.0, co lata jak 200KM w ST...

A taką różnicą, jak tarcze z tyłu w ST, a u niego bębny, to nie ma co się przejmować....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polarny napisał:

A pewien jesteś, że różnica polega wyłącznie na oprogramowaniu? 

 

W Mondeo mk4 z silnikiem 2.0 TDCi dokładnie tak jest. Wystarczy "przełączyć" mapę w sterowniku i robisz 163KM ze 140KM. Dokładnie ten sam silnik, z identycznym osprzętem, wychodził z mocami 115, 140 i 163 konie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, twinsen napisał:

Mam ja jakiegoś Volvo na rentalu teraz, podobno jest tam 1,8 silnik. Jest też automat. Jest to chyba V40 albo V60? Taki niby kombi, w zasadzie hatchback, jutro sprawdzę bo dziś już do garażu hotelowego nie chce mi się schodzić. No i to "nie jedzie". No zaręczam, moja padaka lepiej się zbiera niż to coś ;] Czy Volvo się skończyło, czy ja nie umiem jeździć autem z ASB? Chociaż jak pamiętam Audi A3 z RPA, to to DSG co tam było, było o niebo lepsze od tego czegoś co jest w tym Volvo...

 

A auto jest takie:

 

c48aed6be2d5a0888c99b95f2f949f10.jpg

 

Uwaga, podaje haslo: DSG

  • Lubię to 1
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, twinsen napisał:

Czyli by wynikało z tego, że tam nie ma dwusprzęgłowej. Tam jest tak, że jak nacisnę gaz to przez jakieś 100 lat nic się nie dzieje i potem nagle jest reakcja ;] 

Wg wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V40_(2012–2019)

to sa i automaty zwykle i PowerShift z Forda... No ale T3 od 2015 jest konstrukcji Volvo a nie Forda wiec pewnie skrzynia jest tez nie fordowa... a nie fordowe sa chyba hydrokinetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Polarny napisał:

A pewien jesteś, że różnica polega wyłącznie na oprogramowaniu? 

W Volvo często tak jest. Można dokupić firmowy pakiet Polestar, nie tracąc gwarancji i finalnie oszczędzając trochę $$$. Minus taki, że trzeba trochę poczekać, pakiety nie są wgrywane do nowych aut.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, twinsen napisał:

Czyli by wynikało z tego, że tam nie ma dwusprzęgłowej. Tam jest tak, że jak nacisnę gaz to przez jakieś 100 lat nic się nie dzieje i potem nagle jest reakcja ;] 

Nie wiem jaka jest tam skrzynia ale 6biegowe automaty Volvo z xc70/v70 nie są wolne, nie wspominając już o 8biegowym. Jednak co ze skrzyni jak ma to deko pow 100KM.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, shapyr napisał:

 

W Mondeo mk4 z silnikiem 2.0 TDCi dokładnie tak jest. Wystarczy "przełączyć" mapę w sterowniku i robisz 163KM ze 140KM. Dokładnie ten sam silnik, z identycznym osprzętem, wychodził z mocami 115, 140 i 163 konie.

A sprzęgło, hamulce itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, twinsen napisał:

Moim zdaniem te same. Kalkulacja kosztów każe wstawiać wszędzie to samo, co najwyżej do słabszej wersji dane hamulce są "przewymiarowane"...

A jak to policzyles?

 

Moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie, kazde zaoszczędzone 5 eur x 100 tys aut to jest pół bańki więcej marży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotrus napisał:

A jak to policzyles?

 

Moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie, kazde zaoszczędzone 5 eur x 100 tys aut to jest pół bańki więcej marży

Zgaduję, mimo to jednak nigdy nie widziałem by wersje powiedzmy pomiędzy 100 a 250 KM miały jakieś inne tarcze czy tłoczki. Może jakieś dedykowane wersje coś jak Focus RS - mają coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te same. Kalkulacja kosztów każe wstawiać wszędzie to samo, co najwyżej do słabszej wersji dane hamulce są "przewymiarowane"...
Kalkulacja i nowoczesne linie produkcyjne powodują, że aktualnie samochody są szyte na miarę i każde auto ma indywidualne wiązki, hamulce, sprężyny, nawet wygłuszeniami się różnią.

Każdy kto próbował cokolwiek dołożyć w samochodzie +2013 rok zdaje sobie z tego sprawę.

Są silniki gdzie pomiędzy wersjami np.120-150 KM różnica to tylko soft, a są silniki np. 1.4 TSI serii EA211 gdzie różnica pomiędzy wersjami 125 (CZCA) a 140 KM (CHPA) to:
- wariator na wałku wydechowym w mocniejszej wersji (w słabszym jest tylko na ssącym)
- sprzęgło,
- turbo,

To z takich grubych rzeczy i jeszcze kilka niuansów, a różnica tylko 125 vs 140 KM więc nie ma reguły, że "tylko soft"...

Oczywiście 125 KM można zrobić na 150-160 KM i 260-270 Nm, ale 140 można zrobić na ok. 180-190 KM i 300-320 Nm.



Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję, mimo to jednak nigdy nie widziałem by wersje powiedzmy pomiędzy 100 a 250 KM miały jakieś inne tarcze czy tłoczki. Może jakieś dedykowane wersje coś jak Focus RS - mają coś innego.
To widać, że nigdy sam nie wymieniałeś hamulców. Mają inne średnice tarcz, inne klocki, inne zaciski.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, twinsen napisał:

Zgaduję, mimo to jednak nigdy nie widziałem by wersje powiedzmy pomiędzy 100 a 250 KM miały jakieś inne tarcze czy tłoczki. Może jakieś dedykowane wersje coś jak Focus RS - mają coś innego.

 

Ale przecież tak jest...

Może to zależeć albo od silnika (mocy), albo wersji wyposażenia...

 

W Punto miałem tarcze z tyłu, każde inne Punto miało bębny.

W proGT wprowadzili tarcze 320mm jako wersję wyposażenia (po FL), mimo, że była identyczna moc...

 

I często tak jest, że do danego modelu masz kilka rozmiarów tarcz, w zależności od silnika i jego mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Co ty masz z tym "chip, chip, chip"....
Za każdym razem gdy mowa o nowszym aucie, to wyjeżdżasz z tekstem...
Wujek jest ostatnim żyjącym prawdziwym centomaniakiem.

tapatalked

  • Lubię to 2
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, shapyr napisał:

 

W Mondeo mk4 z silnikiem 2.0 TDCi dokładnie tak jest. Wystarczy "przełączyć" mapę w sterowniku i robisz 163KM ze 140KM. Dokładnie ten sam silnik, z identycznym osprzętem, wychodził z mocami 115, 140 i 163 konie.

 

ciekawe jaka roznica w cenie miedzy 115 a 163 :)

chip pewnie z 1,5k max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jak nie, jak tak...
 
W końcu ma Fiestę 1.0, co lata jak 200KM w ST...
A taką różnicą, jak tarcze z tyłu w ST, a u niego bębny, to nie ma co się przejmować....
Panie, ona lata lepiej niż 300hp WRC

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Spajdi napisał:

Kalkulacja i nowoczesne linie produkcyjne powodują, że aktualnie samochody są szyte na miarę i każde auto ma indywidualne wiązki, hamulce, sprężyny, nawet wygłuszeniami się różnią.

To mogło się zacząć znacznie wcześniej. Jak dokładałem tempomat do Stilo w sensie wajchę, to nie było wiązki, a rok produkcji Stilo to 2005 grudzień (Turyn). Elektryk ciągnął wiązkę podpinając się pod odpowiednie piny ECU, do kabiny przez otwór technologiczny aż do kolumny kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, twinsen napisał:

Moim zdaniem te same. Kalkulacja kosztów każe wstawiać wszędzie to samo, co najwyżej do słabszej wersji dane hamulce są "przewymiarowane"...

... a co ma wielkość hamulców do faktu czy silnik ma 140 czy 163KM? Przecież w obu przypadkach trzeba zatrzymać identyczną masę pojazdu. Prędkość max będzie różniła się nieznacznie przy takiej różnicy mocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

ciekawe jaka roznica w cenie miedzy 115 a 163 :)

chip pewnie z 1,5k max

niekoniecznie da się to porówniać - 115KM mogło wychodzić w słabszych wersjach wyposażenia (w których nie dało się kupić 163KM) .. w drugą stronę 163KM mogły wychodzić tylko w wyższych wersjach i np. tylko z AT.

 

Takie różnice w mocy mogą też wynikać z rynku przeznaczenia (ubezpieczenia) i konkurencji na danym rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, twinsen napisał:

Zgaduję, mimo to jednak nigdy nie widziałem by wersje powiedzmy pomiędzy 100 a 250 KM miały jakieś inne tarcze czy tłoczki. Może jakieś dedykowane wersje coś jak Focus RS - mają coś innego.

Mowisz o konkretnym aucie?

Z tego co się zorientowałem np. w Insignii A byly 3 rozmiary tarcz.

Ja z marnym silnikiem mam najmniejsze i dynamicznie jeżdżąc moment je zajechalem, bo wyhamować prawie tą samą wagę trzeba co w innych.

Ludziska po forach piszą, że przy okazji wymiany przechodzą na większe.

Jeden przypadek nie stanowi reguły, a może jednak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, twinsen napisał:

To mogło się zacząć znacznie wcześniej. Jak dokładałem tempomat do Stilo w sensie wajchę, to nie było wiązki, a rok produkcji Stilo to 2005 grudzień (Turyn). Elektryk ciągnął wiązkę podpinając się pod odpowiednie piny ECU, do kabiny przez otwór technologiczny aż do kolumny kierownicy.

Z tym też często reguły nie ma.

Miałem astrę h z 2011 z PL prawie golas (dodatkowo wszyscy mowili, ze resztki byly gołocone z czego się dało) i wiązka do tempomatu była (wystarczyło wajchę zmienić i kompem przeprogramowac).

Astra H z 2009 z DE, trochę bogatsza w elektryce i poduchach wiązki tej nie miała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Mowisz o konkretnym aucie?

Z tego co się zorientowałem np. w Insignii A byly 3 rozmiary tarcz.

Ja z marnym silnikiem mam najmniejsze i dynamicznie jeżdżąc moment je zajechalem, bo wyhamować prawie tą samą wagę trzeba co w innych.

Ludziska po forach piszą, że przy okazji wymiany przechodzą na większe.

Jeden przypadek nie stanowi reguły, a może jednak?

Bodajże w Kii cee'd II też były różne rozmiary tarcz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Fatalny wynik.

Kierowca typu gaz-hamulec czy taki gównolit?

W Tusconie chyba tam siedzi automat, a przy jeździe pewnie po Warszawie i okolicach to może być całkiem normalny wynik. Mi na przeglądzie po 30kkm w Clio wyszło, że mam jeszcze 50% klocków, a nie mam automatu i auto też mi po trasach jeździ, więc pewnie wyjdzie wymiana klocków w granicach 45-50kkm. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Sebbeks napisał:

W Tusconie chyba tam siedzi automat, a przy jeździe pewnie po Warszawie i okolicach to może być całkiem normalny wynik. Mi na przeglądzie po 30kkm w Clio wyszło, że mam jeszcze 50% klocków, a nie mam automatu i auto też mi po trasach jeździ, więc pewnie wyjdzie wymiana klocków w granicach 45-50kkm. 

 

Z mojej perspektywy lekka abstrakcja.

W Octavii z DSG po 115 kkm miałem jakieś 2/3 klocków jeszcze i delikatne ranty na tarczach. 200 kkm zrobiłyby bez najmniejszego problemu.

Jeżdżę bardzo płynnie.

Natomiast opony zdzieram 4x szybciej niż średni AKowiec, jak się ostatnio okazało 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.