Skocz do zawartości

Czy są żwawe automaty wśród kategorii B/C/D?


twinsen

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Z mojej perspektywy lekka abstrakcja.

W Octavii z DSG po 115 kkm miałem jakieś 2/3 klocków jeszcze i delikatne ranty na tarczach. 200 kkm zrobiłyby bez najmniejszego problemu.

Jeżdżę bardzo płynnie.

 

Ja mam sporo świateł po drodze, codziennie. A też jeżdżę płynnie

U mnie widać dali miękkie klocki i tarcze. ;]

Tarcze mają ranty po 1 mm, a klocki już niewiele okładziny.

Tu może też dochodzić silny efekt pełzania, który trzeba dusić hamulcami, no i auto cięższe :hmm:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, twinsen napisał:

Zgaduję, mimo to jednak nigdy nie widziałem by wersje powiedzmy pomiędzy 100 a 250 KM miały jakieś inne tarcze czy tłoczki. Może jakieś dedykowane wersje coś jak Focus RS - mają coś innego.

Pomiając czy tak jest czy nie, interesuje mnie dlaczego uważasz że gdyby rzeczywiście montowali przewymiarowane części,  to by było taniej w produkcji?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Piotrus napisał:

Pomiając czy tak jest czy nie, interesuje mnie dlaczego uważasz że gdyby rzeczywiście montowali przewymiarowane części,  to by było taniej w produkcji?

 

Z jednej strony unifikacja.

 

Z drugiej strony pytanie, czy na przykład w przypadku tarcz hamulcowych, oszczędność materiału na mniejszych tarczach nie zostanie zjedzona przez wyższe koszty logistyczne itp itd...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, K3 napisał:

Z jednej strony unifikacja.

 

Z drugiej strony pytanie, czy na przykład w przypadku tarcz hamulcowych, oszczędność materiału na mniejszych tarczach nie zostanie zjedzona przez wyższe koszty logistyczne itp itd...

 

Wielu produkuje auta różnych klas, do których pasują te same elementy, np. tarcze.

W efekcie mając 3-4 rozmiary tarcz producent auta załatwia całą paletę aut (nie mówiąc już o tym, że inny producent też takich używa).

Efekt skali produkcji jest pewnie i tak na tyle duży, że mu się to kalkuluje, inaczej by unifikował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Fatalny wynik.

Kierowca typu gaz-hamulec czy taki gównolit?

 

To kwestia automatu i miejskiej jazdy.

Żona w poprzednim aucie tj. Astrze IV 1.4T AT w jeździe 90% miejskiej również po okolicy 40kkm miała do wymiany tarcze / klocki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Mars_wrc napisał:

 

To kwestia automatu i miejskiej jazdy.

Żona w poprzednim aucie tj. Astrze IV 1.4T AT w jeździe 90% miejskiej również po okolicy 40kkm miała do wymiany tarcze / klocki.

+ konstrukcji. Potrafiłem przy AT do 100kkm dojeźdzać, a Volvo skończyły się klocki i tarcze po 60kkm .... z tyłu 8], ale TTTM, niby automatyczny ręczny dokłada się do tego interesu. Za to 80kkm na przednich klockach nie zrobiły wrażenia, mimo sporej masy, AT i jeździe po Warszawie.

Kiedyś rekord pobiłem w Punto2, zrobiłem niecałe 5kkm, ale Fiat był chyba najlepszy w przekładaniu całych konstrukcji z innych modeli i hamulce pamiętały jeszcze CC :). Dodatkowo chciałem przetestować klocki za 20zł :) , te zwykłe Ferrodo wytrzymywały już 20kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Azbest napisał:

... a co ma wielkość hamulców do faktu czy silnik ma 140 czy 163KM? Przecież w obu przypadkach trzeba zatrzymać identyczną masę pojazdu. Prędkość max będzie różniła się nieznacznie przy takiej różnicy mocy. 

 

Ale jak masz większą moc, to mozesz więcej razy potrzebowac hamowac w jednostce czasu. Tak to juz wymyslili producenci samochodow, ze mocniejsze wersje mają większe hamulce, czasem nawet przy znizszej masie niż np cywilna wersja z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Piotrus napisał:

A jak to policzyles?

 

Moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie, kazde zaoszczędzone 5 eur x 100 tys aut to jest pół bańki więcej marży

 

Nie jest to takie proste. Im więcej wersji, tym więcej pracy trzeba włożyć w zorganizowanie dodatkowych linii zaopatrzenia, więcej części mieć w fabryce na dzień lub dwa (JIT jest fajne, ale minimalny bufor mieć trzeba), skoordynować dostawy, dowieść różne rodzaje części na montaż itd.

 

3 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Wielu produkuje auta różnych klas, do których pasują te same elementy, np. tarcze.

 

Ale nie na tych samych liniach produkcyjnych... Unifikacja jest przydatna w negocjacji z dostawcami - bo masz większą skalę. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Filipfm napisał:

 

Ale jak masz większą moc, to mozesz więcej razy potrzebowac hamowac w jednostce czasu. Tak to juz wymyslili producenci samochodow, ze mocniejsze wersje mają większe hamulce, czasem nawet przy znizszej masie niż np cywilna wersja z dieslem.

ja to rozumiem, ale mocniejsza wersja to jest 150KM vs 250KM, ... a nie diesel z różnym oprogramowaniem i mocami 140 vs 163KM :)

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Azbest napisał:

a nie diesel z różnym oprogramowaniem i mocami 140 vs 163KM

Zwykle są sporo droższe. A producent musi to jakość uzasadnić, nie tylko mocą silnika. Płacisz więcej ale oprócz mocniejszego silnika masz lepsze hamulce i pewnie lepsze wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Zwykle są sporo droższe. A producent musi to jakość uzasadnić, nie tylko mocą silnika. Płacisz więcej ale oprócz mocniejszego silnika masz lepsze hamulce i pewnie lepsze wyposażenie.

 

Różne silniki są często pakowane do różnych wersji - np. 115 KM w Style, 140 KM do Zetec, a 163 KM do poziomu Titanium. Wszyscy tak robią - bo wyprodukowanie samochodu w wyższej wersji nie kosztuje dużo więcej, natomiast marża rośnie - i w ten sposób się zachęca do kupowania lepszych wersji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Zwykle są sporo droższe. A producent musi to jakość uzasadnić, nie tylko mocą silnika. Płacisz więcej ale oprócz mocniejszego silnika masz lepsze hamulce i pewnie lepsze wyposażenie.

 

... ale nie wszyscy tak robią. Podam ci przykład mondeo i pewnie dotyczy to focusa - wszystkie mondeo mają takie same hamulce w swoich "nie wyczynowych" modelach benzynowych i diesla. Silniki miały w ECU mapy dla różnych mocy, które wystarczyło przełączyć. 

 

może i są u niektórych różnice w "sprzęcie", ale moim zdaniem w ogromnej liczbie przypadków będzie to jedynie oprogramowanie. 

Druga sprawa .. czy nawet te teoretyczne-mniejsze hamulce z wersji 140KM już będą zbyt słabe do wersji 163KM ? :D Pewnie poprawie ulegnie górna część obrotów ... Nie wiadomo nawet czy cokolwiek się zmieni poniżej 3kRPM ... spokojnie - nie robisz tego samochodu na 300KM :) Chiptuning ma swoje ograniczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Azbest napisał:

... ale nie wszyscy tak robią. Podam ci przykład mondeo i pewnie dotyczy to focusa - wszystkie mondeo mają takie same hamulce w swoich "nie wyczynowych" modelach benzynowych i diesla. Silniki miały w ECU mapy dla różnych mocy, które wystarczyło przełączyć. 

 

Ale lepsze hamulce to nie tylko większe tarcze. Mogą być czterotłoczkowe. Mogą mieć większe servo. Czy np z tyłu mogą być tarcze zamiast bębnów. Jesteś pewien że były identyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Azbest napisał:

ja to rozumiem, ale mocniejsza wersja to jest 150KM vs 250KM, ... a nie diesel z różnym oprogramowaniem i mocami 140 vs 163KM :)

 

sa rozne podejscia :) jak pewnie wiesz, w ufoku wszystkie "cywilne" wersje mialy ten sam hamulec - od 1.4 83KM przez 1.8b i 2.2d, niezależnie od wyposażenia. Dopiero TypeR miał nieco większe tarcze, ale tylko z przodu. A 2.2 w Execu ważyło blisko 200kg więcej niż TypeR.

Ale idąc nieco wstecz - np w 6gen róznice między wersjami to rozmiar przedniej tarczy i róznica z tyłu tarcza/bęben, i do nie tylko sama wersja silnikowa o tym decydowała ale także obecność lub brak ABS. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Ale lepsze hamulce to nie tylko większe tarcze. Mogą być czterotłoczkowe. Mogą mieć większe servo. Czy np z tyłu mogą być tarcze zamiast bębnów. Jesteś pewien że były identyczne?

tak - w mondeo mk5 diesle i benzyny mają takie same hamulce ... taka rozpiętość od silnik 1.0 125KM .. do diesla i benzyny 2.0 240KM :

 

Zastosowanie:

Ford MONDEO V liftback

1.0 EcoBoost 92 kW 2015.02 -> .

1.5 EcoBoost 118 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 149 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 176 kW 2014.09 -> .

1.5 TDCi 88 kW 2015.03 -> .

1.6 TDCi 85 kW 2014.09 -> .

2.0 TDCi 110 kW 2014.09 -> .

2.0 TDCi 4x4 110 kW 2015.02 -> .

2.0 TDCi 132 kW 2014.09 -> .

2.0 TDCi 4x4 132 kW 2015.02 -> .

2.0 TDCi Bi-Turbo 154 kW 2015.03 -> .

Ford MONDEO V sedan

2.0 Hybrid 103 kW 2014.10 -> .

2.0 Hybrid 130 kW 2014.09 -> .

2.0 Hybrid 140 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 146 kW 2015.05 -> .

2.0 EcoBoost 149 kW 2015.05 -> .

2.0 EcoBoost 176 kW 2015.05 -> .

2.0 EcoBoost 179 kW 2012.09 -> 2016.07

2.0 EcoBoost 4x4 179 kW 2012.09 -> 2016.07

2.5 110 kW 2015.05 -> .

2.0 TDCi 132 kW 2015.05 -> .

2.0 TDCi 4x4 132 kW 2015.05 -> .

2.0 TDCi Bi-Turbo 154 kW 2015.05 -> .

 

 

 

Jak wspomniał Filipfm - Civic VIII to samo - te sam układ hamulcowy we wszystkich cywilnych wersjach (czyli poza TypeR) - rozpiętość od 1.4 83KM ... poprzez 140/150KM w benzynie i ciężkim dieslu 2.2

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grogi napisał:

Ale nie na tych samych liniach produkcyjnych... Unifikacja jest przydatna w negocjacji z dostawcami - bo masz większą skalę.

Chcesz powiedzieć, że jeżeli Opel(lub jego podwykonawca) tłucze identyczne tarcze do Astry i Insignii to robi to na 2 różnych liniach produkcyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Chcesz powiedzieć, że jeżeli Opel(lub jego podwykonawca) tłucze identyczne tarcze do Astry i Insignii to robi to na 2 różnych liniach produkcyjnych?

 

Nie. Opel nie tłucze Astry i Insignii na tej samej linii. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Wielu produkuje auta różnych klas, do których pasują te same elementy, np. tarcze.

 

1 godzinę temu, grogi napisał:

Ale nie na tych samych liniach produkcyjnych... Unifikacja jest przydatna w negocjacji z dostawcami - bo masz większą skalę. 

 

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Masz na mysli auta czy tarcze do nich, bo zaczynam głupieć?

 

Powinienem chyba zapytać co Ty miałeś na myśli...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rwIcIk napisał:

Ja mam sporo świateł po drodze, codziennie. A też jeżdżę płynnie

U mnie widać dali miękkie klocki i tarcze. ;]

Tarcze mają ranty po 1 mm, a klocki już niewiele okładziny.

Tu może też dochodzić silny efekt pełzania, który trzeba dusić hamulcami, no i auto cięższe :hmm:

 

 

Pytałeś już Hultaja ile ich złoty zestaw na przód kosztuje? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, rwIcIk napisał:

Podobno worek złota.

Łamię się, czy jeszcze na gwarancji nie wymienić poza ASO ...

ASO Skody miało rozsądne ceny i robiłem u nich, a Hyundai przegina paukę zdrowo z tego co się słyszy. 
 

Mnie tylko na filtr kabinowy naciągnęli ale pierwszy i ostatni raz. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

ASO Skody miało rozsądne ceny i robiłem u nich, a Hyundai przegina paukę zdrowo z tego co się słyszy. 
 

Mnie tylko na filtr kabinowy naciągnęli ale pierwszy i ostatni raz. 

Teoretycznie w trakcie gwarancji na przeglądy można przyjechać z własnymi częściami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Pytałeś już Hultaja ile ich złoty zestaw na przód kosztuje? 😁

Już któryś raz słyszę o kosmicznych cenach za hamulce w Kia/Hyundai. Najwięcej narzekań było na utrzymanie Stingera GT i jakieś mega problemy z dostępnością i cenami klocków. 

Faktycznie taka masakra? jakieś cenowe przykłady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

Już któryś raz słyszę o kosmicznych cenach za hamulce w Kia/Hyundai. Najwięcej narzekań było na utrzymanie Stingera GT i jakieś mega problemy z dostępnością i cenami klocków. 

Faktycznie taka masakra? jakieś cenowe przykłady?

Za około tydzień będę miał trochę danych. To napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

Już któryś raz słyszę o kosmicznych cenach za hamulce w Kia/Hyundai. Najwięcej narzekań było na utrzymanie Stingera GT i jakieś mega problemy z dostępnością i cenami klocków. 

Faktycznie taka masakra? jakieś cenowe przykłady?

 

Tarcze 300mm przód w GT to 400PLN x2, klocki 350PLN. Wymiana w ASO 0,9rbg x 240PLN.

Tył 370PLN x2, klocki 290PLN. Wymiana 1rbg x 250PLN.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, K3 napisał:

 

Ano tak wychodzi...

Nie wiem tylko, czy nie będzie taniej w zwykłych wersjach, w końcu inne tarcze z przodu są...

 

Moze byc troche taniej...

Ale pewnie poza ASO to temat mozna ogarnac za polowe tej ceny :ok:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Moze byc troche taniej...

Ale pewnie poza ASO to temat mozna ogarnac za polowe tej ceny :ok:

 

 

 

 

 

Sprawdziłem na szybko na necie, i tak tarcze TRW na przód standardowo 200PLN/sztuka, obecnie promocja 143PLN...

O tu: https://m.czesciauto24.pl/trw/2189878

 

Więc znacznie taniej da radę.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, grogi napisał:

 

Nie jest to takie proste. Im więcej wersji, tym więcej pracy trzeba włożyć w zorganizowanie dodatkowych linii zaopatrzenia, więcej części mieć w fabryce na dzień lub dwa (JIT jest fajne, ale minimalny bufor mieć trzeba), skoordynować dostawy, dowieść różne rodzaje części na montaż itd.

 

O ile droższa jest taka logistyka w ujęciu % od cogs?

 

Przy dzisiejszych czasach oczekiwania na auto do produkcji zarządzanie tym to pikuś, a same procesy dowozu różnych części na montaż są już dawno w użyciu ,także nie wierzę że takie działanie znacząco wpływa na koszty logistyki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale tam GT to jest glownie w nazwie ;)

 

Nie ważne, to i tak pewnie kilka razy mniej niż w Panamerze.

W Volvo za sam tył skasowali 2kzł, to nawet się nie pytałem ile przód kosztuje, także 3kzł w ASO za kmp w aucie pokroju Stingera to nie jest jakoś dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Nie ważne, to i tak pewnie kilka razy mniej niż w Panamerze.

W Volvo za sam tył skasowali 2kzł, to nawet się nie pytałem ile przód kosztuje, także 3kzł w ASO za kmp w aucie pokroju Stingera to nie jest jakoś dużo.

 

Myslalem, ze K3 pisze o swojej poprzedniej Kia Ceed :facepalm: Na Stingera to faktycznie nie ma dramatu...

Inna kwestia, ze tarcze 300mm to wydaje się troche male jak na takie auto.

W C4 VTS takie były jeśli dobrze pamiętam a tam ledwo 180KM siedziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Myslalem, ze K3 pisze o swojej poprzedniej Kia Ceed :facepalm: Na Stingera to faktycznie nie ma dramatu...
Inna kwestia, ze tarcze 300mm to wydaje się troche male jak na takie auto.
W C4 VTS takie były jeśli dobrze pamiętam a tam ledwo 180KM siedziało.
Zgadza się ok. 300 mm to taki standard w klasie kompakt z przodu...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Myslalem, ze K3 pisze o swojej poprzedniej Kia Ceed :facepalm: Na Stingera to faktycznie nie ma dramatu...

Inna kwestia, ze tarcze 300mm to wydaje się troche male jak na takie auto.

W C4 VTS takie były jeśli dobrze pamiętam a tam ledwo 180KM siedziało.

 

Pisałem o pro_cee'd GT. Po FL weszły tarcze 320mm jako opcja w wyższej wersji wyposażenia. 

A w obecnym Proceed 320mm jest w standardzie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 18.11.2019 o 23:58, twinsen napisał:

Mam ja jakiegoś Volvo na rentalu teraz, podobno jest tam 1,8 silnik. Jest też automat. Jest to chyba V40 albo V60? Taki niby kombi, w zasadzie hatchback, jutro sprawdzę bo dziś już do garażu hotelowego nie chce mi się schodzić. No i to "nie jedzie". No zaręczam, moja padaka lepiej się zbiera niż to coś ;] Czy Volvo się skończyło, czy ja nie umiem jeździć autem z ASB? Chociaż jak pamiętam Audi A3 z RPA, to to DSG co tam było, było o niebo lepsze od tego czegoś co jest w tym Volvo...

 

A auto jest takie:

 

 

W segmencie wieksze B / naciagane C - definitywnie ZF 8-biegowy w BMW 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎20 o 15:49, Azbest napisał:

tak - w mondeo mk5 diesle i benzyny mają takie same hamulce ... taka rozpiętość od silnik 1.0 125KM .. do diesla i benzyny 2.0 240KM :

 

Zastosowanie:

Ford MONDEO V liftback

1.0 EcoBoost 92 kW 2015.02 -> .

1.5 EcoBoost 118 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 149 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 176 kW 2014.09 -> .

1.5 TDCi 88 kW 2015.03 -> .

 

 

Jak wspomniał Filipfm - Civic VIII to samo - te sam układ hamulcowy we wszystkich cywilnych wersjach (czyli poza TypeR) - rozpiętość od 1.4 83KM ... poprzez 140/150KM w benzynie i ciężkim dieslu 2.2

E tam Kia daje inne i te mocniejsze lepiej hamuja a jak chipa zrobisz to dramat i nie zahamujesz.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.