Jump to content

Czy są żwawe automaty wśród kategorii B/C/D?


Recommended Posts

7 minut temu, PawelWaw napisał:

To jednak lepiej salon niz chip.

 

Za zmianę mapy płaciłem oidp 280 zł.

Edited by shapyr
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Z mojej perspektywy lekka abstrakcja.

W Octavii z DSG po 115 kkm miałem jakieś 2/3 klocków jeszcze i delikatne ranty na tarczach. 200 kkm zrobiłyby bez najmniejszego problemu.

Jeżdżę bardzo płynnie.

 

Ja mam sporo świateł po drodze, codziennie. A też jeżdżę płynnie

U mnie widać dali miękkie klocki i tarcze. ;]

Tarcze mają ranty po 1 mm, a klocki już niewiele okładziny.

Tu może też dochodzić silny efekt pełzania, który trzeba dusić hamulcami, no i auto cięższe :hmm:

 

 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, twinsen napisał:

Zgaduję, mimo to jednak nigdy nie widziałem by wersje powiedzmy pomiędzy 100 a 250 KM miały jakieś inne tarcze czy tłoczki. Może jakieś dedykowane wersje coś jak Focus RS - mają coś innego.

Pomiając czy tak jest czy nie, interesuje mnie dlaczego uważasz że gdyby rzeczywiście montowali przewymiarowane części,  to by było taniej w produkcji?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Piotrus napisał:

Pomiając czy tak jest czy nie, interesuje mnie dlaczego uważasz że gdyby rzeczywiście montowali przewymiarowane części,  to by było taniej w produkcji?

 

Z jednej strony unifikacja.

 

Z drugiej strony pytanie, czy na przykład w przypadku tarcz hamulcowych, oszczędność materiału na mniejszych tarczach nie zostanie zjedzona przez wyższe koszty logistyczne itp itd...

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, K3 napisał:

Z jednej strony unifikacja.

 

Z drugiej strony pytanie, czy na przykład w przypadku tarcz hamulcowych, oszczędność materiału na mniejszych tarczach nie zostanie zjedzona przez wyższe koszty logistyczne itp itd...

 

Wielu produkuje auta różnych klas, do których pasują te same elementy, np. tarcze.

W efekcie mając 3-4 rozmiary tarcz producent auta załatwia całą paletę aut (nie mówiąc już o tym, że inny producent też takich używa).

Efekt skali produkcji jest pewnie i tak na tyle duży, że mu się to kalkuluje, inaczej by unifikował.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Fatalny wynik.

Kierowca typu gaz-hamulec czy taki gównolit?

 

To kwestia automatu i miejskiej jazdy.

Żona w poprzednim aucie tj. Astrze IV 1.4T AT w jeździe 90% miejskiej również po okolicy 40kkm miała do wymiany tarcze / klocki.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Mars_wrc napisał:

 

To kwestia automatu i miejskiej jazdy.

Żona w poprzednim aucie tj. Astrze IV 1.4T AT w jeździe 90% miejskiej również po okolicy 40kkm miała do wymiany tarcze / klocki.

+ konstrukcji. Potrafiłem przy AT do 100kkm dojeźdzać, a Volvo skończyły się klocki i tarcze po 60kkm .... z tyłu 8], ale TTTM, niby automatyczny ręczny dokłada się do tego interesu. Za to 80kkm na przednich klockach nie zrobiły wrażenia, mimo sporej masy, AT i jeździe po Warszawie.

Kiedyś rekord pobiłem w Punto2, zrobiłem niecałe 5kkm, ale Fiat był chyba najlepszy w przekładaniu całych konstrukcji z innych modeli i hamulce pamiętały jeszcze CC :). Dodatkowo chciałem przetestować klocki za 20zł :) , te zwykłe Ferrodo wytrzymywały już 20kkm.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Azbest napisał:

... a co ma wielkość hamulców do faktu czy silnik ma 140 czy 163KM? Przecież w obu przypadkach trzeba zatrzymać identyczną masę pojazdu. Prędkość max będzie różniła się nieznacznie przy takiej różnicy mocy. 

 

Ale jak masz większą moc, to mozesz więcej razy potrzebowac hamowac w jednostce czasu. Tak to juz wymyslili producenci samochodow, ze mocniejsze wersje mają większe hamulce, czasem nawet przy znizszej masie niż np cywilna wersja z dieslem.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Piotrus napisał:

A jak to policzyles?

 

Moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie, kazde zaoszczędzone 5 eur x 100 tys aut to jest pół bańki więcej marży

 

Nie jest to takie proste. Im więcej wersji, tym więcej pracy trzeba włożyć w zorganizowanie dodatkowych linii zaopatrzenia, więcej części mieć w fabryce na dzień lub dwa (JIT jest fajne, ale minimalny bufor mieć trzeba), skoordynować dostawy, dowieść różne rodzaje części na montaż itd.

 

3 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Wielu produkuje auta różnych klas, do których pasują te same elementy, np. tarcze.

 

Ale nie na tych samych liniach produkcyjnych... Unifikacja jest przydatna w negocjacji z dostawcami - bo masz większą skalę. 

Edited by grogi
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Filipfm napisał:

 

Ale jak masz większą moc, to mozesz więcej razy potrzebowac hamowac w jednostce czasu. Tak to juz wymyslili producenci samochodow, ze mocniejsze wersje mają większe hamulce, czasem nawet przy znizszej masie niż np cywilna wersja z dieslem.

ja to rozumiem, ale mocniejsza wersja to jest 150KM vs 250KM, ... a nie diesel z różnym oprogramowaniem i mocami 140 vs 163KM :)

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Azbest napisał:

a nie diesel z różnym oprogramowaniem i mocami 140 vs 163KM

Zwykle są sporo droższe. A producent musi to jakość uzasadnić, nie tylko mocą silnika. Płacisz więcej ale oprócz mocniejszego silnika masz lepsze hamulce i pewnie lepsze wyposażenie.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Zwykle są sporo droższe. A producent musi to jakość uzasadnić, nie tylko mocą silnika. Płacisz więcej ale oprócz mocniejszego silnika masz lepsze hamulce i pewnie lepsze wyposażenie.

 

Różne silniki są często pakowane do różnych wersji - np. 115 KM w Style, 140 KM do Zetec, a 163 KM do poziomu Titanium. Wszyscy tak robią - bo wyprodukowanie samochodu w wyższej wersji nie kosztuje dużo więcej, natomiast marża rośnie - i w ten sposób się zachęca do kupowania lepszych wersji. 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Zwykle są sporo droższe. A producent musi to jakość uzasadnić, nie tylko mocą silnika. Płacisz więcej ale oprócz mocniejszego silnika masz lepsze hamulce i pewnie lepsze wyposażenie.

 

... ale nie wszyscy tak robią. Podam ci przykład mondeo i pewnie dotyczy to focusa - wszystkie mondeo mają takie same hamulce w swoich "nie wyczynowych" modelach benzynowych i diesla. Silniki miały w ECU mapy dla różnych mocy, które wystarczyło przełączyć. 

 

może i są u niektórych różnice w "sprzęcie", ale moim zdaniem w ogromnej liczbie przypadków będzie to jedynie oprogramowanie. 

Druga sprawa .. czy nawet te teoretyczne-mniejsze hamulce z wersji 140KM już będą zbyt słabe do wersji 163KM ? :D Pewnie poprawie ulegnie górna część obrotów ... Nie wiadomo nawet czy cokolwiek się zmieni poniżej 3kRPM ... spokojnie - nie robisz tego samochodu na 300KM :) Chiptuning ma swoje ograniczenia. 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Azbest napisał:

... ale nie wszyscy tak robią. Podam ci przykład mondeo i pewnie dotyczy to focusa - wszystkie mondeo mają takie same hamulce w swoich "nie wyczynowych" modelach benzynowych i diesla. Silniki miały w ECU mapy dla różnych mocy, które wystarczyło przełączyć. 

 

Ale lepsze hamulce to nie tylko większe tarcze. Mogą być czterotłoczkowe. Mogą mieć większe servo. Czy np z tyłu mogą być tarcze zamiast bębnów. Jesteś pewien że były identyczne?

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Azbest napisał:

ja to rozumiem, ale mocniejsza wersja to jest 150KM vs 250KM, ... a nie diesel z różnym oprogramowaniem i mocami 140 vs 163KM :)

 

sa rozne podejscia :) jak pewnie wiesz, w ufoku wszystkie "cywilne" wersje mialy ten sam hamulec - od 1.4 83KM przez 1.8b i 2.2d, niezależnie od wyposażenia. Dopiero TypeR miał nieco większe tarcze, ale tylko z przodu. A 2.2 w Execu ważyło blisko 200kg więcej niż TypeR.

Ale idąc nieco wstecz - np w 6gen róznice między wersjami to rozmiar przedniej tarczy i róznica z tyłu tarcza/bęben, i do nie tylko sama wersja silnikowa o tym decydowała ale także obecność lub brak ABS. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Ale lepsze hamulce to nie tylko większe tarcze. Mogą być czterotłoczkowe. Mogą mieć większe servo. Czy np z tyłu mogą być tarcze zamiast bębnów. Jesteś pewien że były identyczne?

tak - w mondeo mk5 diesle i benzyny mają takie same hamulce ... taka rozpiętość od silnik 1.0 125KM .. do diesla i benzyny 2.0 240KM :

 

Zastosowanie:

Ford MONDEO V liftback

1.0 EcoBoost 92 kW 2015.02 -> .

1.5 EcoBoost 118 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 149 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 176 kW 2014.09 -> .

1.5 TDCi 88 kW 2015.03 -> .

1.6 TDCi 85 kW 2014.09 -> .

2.0 TDCi 110 kW 2014.09 -> .

2.0 TDCi 4x4 110 kW 2015.02 -> .

2.0 TDCi 132 kW 2014.09 -> .

2.0 TDCi 4x4 132 kW 2015.02 -> .

2.0 TDCi Bi-Turbo 154 kW 2015.03 -> .

Ford MONDEO V sedan

2.0 Hybrid 103 kW 2014.10 -> .

2.0 Hybrid 130 kW 2014.09 -> .

2.0 Hybrid 140 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 146 kW 2015.05 -> .

2.0 EcoBoost 149 kW 2015.05 -> .

2.0 EcoBoost 176 kW 2015.05 -> .

2.0 EcoBoost 179 kW 2012.09 -> 2016.07

2.0 EcoBoost 4x4 179 kW 2012.09 -> 2016.07

2.5 110 kW 2015.05 -> .

2.0 TDCi 132 kW 2015.05 -> .

2.0 TDCi 4x4 132 kW 2015.05 -> .

2.0 TDCi Bi-Turbo 154 kW 2015.05 -> .

 

 

 

Jak wspomniał Filipfm - Civic VIII to samo - te sam układ hamulcowy we wszystkich cywilnych wersjach (czyli poza TypeR) - rozpiętość od 1.4 83KM ... poprzez 140/150KM w benzynie i ciężkim dieslu 2.2

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, grogi napisał:

Ale nie na tych samych liniach produkcyjnych... Unifikacja jest przydatna w negocjacji z dostawcami - bo masz większą skalę.

Chcesz powiedzieć, że jeżeli Opel(lub jego podwykonawca) tłucze identyczne tarcze do Astry i Insignii to robi to na 2 różnych liniach produkcyjnych?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Chcesz powiedzieć, że jeżeli Opel(lub jego podwykonawca) tłucze identyczne tarcze do Astry i Insignii to robi to na 2 różnych liniach produkcyjnych?

 

Nie. Opel nie tłucze Astry i Insignii na tej samej linii. 

Edited by grogi
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Wielu produkuje auta różnych klas, do których pasują te same elementy, np. tarcze.

 

1 godzinę temu, grogi napisał:

Ale nie na tych samych liniach produkcyjnych... Unifikacja jest przydatna w negocjacji z dostawcami - bo masz większą skalę. 

 

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Masz na mysli auta czy tarcze do nich, bo zaczynam głupieć?

 

Powinienem chyba zapytać co Ty miałeś na myśli...

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, rwIcIk napisał:

Ja mam sporo świateł po drodze, codziennie. A też jeżdżę płynnie

U mnie widać dali miękkie klocki i tarcze. ;]

Tarcze mają ranty po 1 mm, a klocki już niewiele okładziny.

Tu może też dochodzić silny efekt pełzania, który trzeba dusić hamulcami, no i auto cięższe :hmm:

 

 

Pytałeś już Hultaja ile ich złoty zestaw na przód kosztuje? 😁

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, mrBEAN napisał:

Pytałeś już Hultaja ile ich złoty zestaw na przód kosztuje? 😁

Podobno worek złota.

Łamię się, czy jeszcze na gwarancji nie wymienić poza ASO ...

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, rwIcIk napisał:

Podobno worek złota.

Łamię się, czy jeszcze na gwarancji nie wymienić poza ASO ...

ASO Skody miało rozsądne ceny i robiłem u nich, a Hyundai przegina paukę zdrowo z tego co się słyszy. 
 

Mnie tylko na filtr kabinowy naciągnęli ale pierwszy i ostatni raz. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, mrBEAN napisał:

ASO Skody miało rozsądne ceny i robiłem u nich, a Hyundai przegina paukę zdrowo z tego co się słyszy. 
 

Mnie tylko na filtr kabinowy naciągnęli ale pierwszy i ostatni raz. 

Teoretycznie w trakcie gwarancji na przeglądy można przyjechać z własnymi częściami.

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Pytałeś już Hultaja ile ich złoty zestaw na przód kosztuje? 😁

Już któryś raz słyszę o kosmicznych cenach za hamulce w Kia/Hyundai. Najwięcej narzekań było na utrzymanie Stingera GT i jakieś mega problemy z dostępnością i cenami klocków. 

Faktycznie taka masakra? jakieś cenowe przykłady?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Azbest napisał:

Już któryś raz słyszę o kosmicznych cenach za hamulce w Kia/Hyundai. Najwięcej narzekań było na utrzymanie Stingera GT i jakieś mega problemy z dostępnością i cenami klocków. 

Faktycznie taka masakra? jakieś cenowe przykłady?

Za około tydzień będę miał trochę danych. To napiszę.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Azbest napisał:

Już któryś raz słyszę o kosmicznych cenach za hamulce w Kia/Hyundai. Najwięcej narzekań było na utrzymanie Stingera GT i jakieś mega problemy z dostępnością i cenami klocków. 

Faktycznie taka masakra? jakieś cenowe przykłady?

 

Tarcze 300mm przód w GT to 400PLN x2, klocki 350PLN. Wymiana w ASO 0,9rbg x 240PLN.

Tył 370PLN x2, klocki 290PLN. Wymiana 1rbg x 250PLN.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, K3 napisał:

 

Tarcze 300mm przód w GT to 400PLN x2, klocki 350PLN. Wymiana w ASO 0,9rbg x 240PLN.

Tył 370PLN x2, klocki 290PLN. Wymiana 1rbg x 250PLN.

 

Czyli komplet hamulcow P+T to 3kPLN? :hehe:

 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli komplet hamulcow P+T to 3kPLN? :hehe:

 

 

Ano tak wychodzi...

Nie wiem tylko, czy nie będzie taniej w zwykłych wersjach, w końcu inne tarcze z przodu są...

Link to post
Share on other sites
Teraz, K3 napisał:

 

Ano tak wychodzi...

Nie wiem tylko, czy nie będzie taniej w zwykłych wersjach, w końcu inne tarcze z przodu są...

 

Moze byc troche taniej...

Ale pewnie poza ASO to temat mozna ogarnac za polowe tej ceny :ok:

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Moze byc troche taniej...

Ale pewnie poza ASO to temat mozna ogarnac za polowe tej ceny :ok:

 

 

 

 

 

Sprawdziłem na szybko na necie, i tak tarcze TRW na przód standardowo 200PLN/sztuka, obecnie promocja 143PLN...

O tu: https://m.czesciauto24.pl/trw/2189878

 

Więc znacznie taniej da radę.. 

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, K3 napisał:

 

Tarcze 300mm przód w GT to 400PLN x2, klocki 350PLN. Wymiana w ASO 0,9rbg x 240PLN.

Tył 370PLN x2, klocki 290PLN. Wymiana 1rbg x 250PLN.

To w różnych ASO ceny, czy mają różne rbg?

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, K3 napisał:

 

Tarcze 300mm przód w GT to 400PLN x2, klocki 350PLN. Wymiana w ASO 0,9rbg x 240PLN.

Tył 370PLN x2, klocki 290PLN. Wymiana 1rbg x 250PLN.

ło panie ... premium pełną gębą. 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, grogi napisał:

 

Nie jest to takie proste. Im więcej wersji, tym więcej pracy trzeba włożyć w zorganizowanie dodatkowych linii zaopatrzenia, więcej części mieć w fabryce na dzień lub dwa (JIT jest fajne, ale minimalny bufor mieć trzeba), skoordynować dostawy, dowieść różne rodzaje części na montaż itd.

 

O ile droższa jest taka logistyka w ujęciu % od cogs?

 

Przy dzisiejszych czasach oczekiwania na auto do produkcji zarządzanie tym to pikuś, a same procesy dowozu różnych części na montaż są już dawno w użyciu ,także nie wierzę że takie działanie znacząco wpływa na koszty logistyki.

 

 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale tam GT to jest glownie w nazwie ;)

 

Nie ważne, to i tak pewnie kilka razy mniej niż w Panamerze.

W Volvo za sam tył skasowali 2kzł, to nawet się nie pytałem ile przód kosztuje, także 3kzł w ASO za kmp w aucie pokroju Stingera to nie jest jakoś dużo.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, sherif napisał:

Nie ważne, to i tak pewnie kilka razy mniej niż w Panamerze.

W Volvo za sam tył skasowali 2kzł, to nawet się nie pytałem ile przód kosztuje, także 3kzł w ASO za kmp w aucie pokroju Stingera to nie jest jakoś dużo.

 

Myslalem, ze K3 pisze o swojej poprzedniej Kia Ceed :facepalm: Na Stingera to faktycznie nie ma dramatu...

Inna kwestia, ze tarcze 300mm to wydaje się troche male jak na takie auto.

W C4 VTS takie były jeśli dobrze pamiętam a tam ledwo 180KM siedziało.

Link to post
Share on other sites
 
Myslalem, ze K3 pisze o swojej poprzedniej Kia Ceed :facepalm: Na Stingera to faktycznie nie ma dramatu...
Inna kwestia, ze tarcze 300mm to wydaje się troche male jak na takie auto.
W C4 VTS takie były jeśli dobrze pamiętam a tam ledwo 180KM siedziało.
Zgadza się ok. 300 mm to taki standard w klasie kompakt z przodu...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Myslalem, ze K3 pisze o swojej poprzedniej Kia Ceed :facepalm: Na Stingera to faktycznie nie ma dramatu...

Inna kwestia, ze tarcze 300mm to wydaje się troche male jak na takie auto.

W C4 VTS takie były jeśli dobrze pamiętam a tam ledwo 180KM siedziało.

 

Pisałem o pro_cee'd GT. Po FL weszły tarcze 320mm jako opcja w wyższej wersji wyposażenia. 

A w obecnym Proceed 320mm jest w standardzie...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Haha co wy wiecie o drogich tarczach
2500 za 2 dyski na wolnym rynku + 600 za klocki. W ASO wolę nie pytać. Rozmiar taki jak pizza od Cinosa
przebijam do mojego kosmodromu jedna sztuka tylnej tarczy 1600 zł dostępna tylko w Aso zamienników brak

Wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Dnia 18.11.2019 o 23:58, twinsen napisał:

Mam ja jakiegoś Volvo na rentalu teraz, podobno jest tam 1,8 silnik. Jest też automat. Jest to chyba V40 albo V60? Taki niby kombi, w zasadzie hatchback, jutro sprawdzę bo dziś już do garażu hotelowego nie chce mi się schodzić. No i to "nie jedzie". No zaręczam, moja padaka lepiej się zbiera niż to coś ;] Czy Volvo się skończyło, czy ja nie umiem jeździć autem z ASB? Chociaż jak pamiętam Audi A3 z RPA, to to DSG co tam było, było o niebo lepsze od tego czegoś co jest w tym Volvo...

 

A auto jest takie:

 

 

W segmencie wieksze B / naciagane C - definitywnie ZF 8-biegowy w BMW 1.

Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎20 o 15:49, Azbest napisał:

tak - w mondeo mk5 diesle i benzyny mają takie same hamulce ... taka rozpiętość od silnik 1.0 125KM .. do diesla i benzyny 2.0 240KM :

 

Zastosowanie:

Ford MONDEO V liftback

1.0 EcoBoost 92 kW 2015.02 -> .

1.5 EcoBoost 118 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 149 kW 2014.09 -> .

2.0 EcoBoost 176 kW 2014.09 -> .

1.5 TDCi 88 kW 2015.03 -> .

 

 

Jak wspomniał Filipfm - Civic VIII to samo - te sam układ hamulcowy we wszystkich cywilnych wersjach (czyli poza TypeR) - rozpiętość od 1.4 83KM ... poprzez 140/150KM w benzynie i ciężkim dieslu 2.2

E tam Kia daje inne i te mocniejsze lepiej hamuja a jak chipa zrobisz to dramat i nie zahamujesz.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.