Skocz do zawartości

Agila OBD


BOGUSS

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, BOGUSS napisał:

Wy chcecie mnie zrujnować. 

Auto za grosze a interface za setki pln.

A takie coś nie starczy ?

https://allegro.pl/oferta/interface-elm327-all-obdii-interfejs-led-bluetooth-5227792630#

 

Jak tylko silnik chcesz diagnozować to starczy, do tego apka PistonOBDII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to pierwszy łańcuch, to piękny wynik.

 

Robiłem to samo 2 miesiące temu. W dobrze wyposażonym warsztacie zrobiłem sam w 6h, ale mam nadzieję, że długo wytrzyma, bo nie chcę tego powtarzać.

 

Pytanie techniczne: odkręcałeś/luzowałeś miskę olejową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, BOGUSS napisał:

Gdyby ktoś chciał zobaczyć dlaczego silnik rzęził

 

No ładnie. Podejrzewam że u mnie też rozrząd się kończy. Przebieg udokumentowany 196 kkm silnik X12XEP.  Bez obciążenia pomiędzy 900 a 1200 obr/min słychać terkot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie udało się. Odłożyłem uruchomienie silnika na później i du*a. Łańcuch sprawdzany 2 krotnie na znaki przeskoczył na zębatce wału przy 1 uruchomieniu.

Silnik chwilę pochodził, zaczął klekotać i zgasł i nie udało się go uruchomić.

Jednak nowy łańcuch i nowy napinacz i ślizgi nie gwarantują bezproblemowej wymiany.

Czyli od nowa polsko ludowa. Ciekawe czy zawory jeszcze są sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BOGUSS napisał:

Zębatka stara, nigdzie nie wyczytałem o konieczności wymiany

Szkoda.

Po takim przebiegu warto było dać nowe koła zębate. 

To całkiem duża robota i szkoda robić to powtórnie. Ja dałem cały zestaw GM z kołami, ślizgami, śrubami itp. Razem z uszczelką pokrywy rozrządu i simmeringiem wału dałem 480zł. Do tego pompa wody SKF z rolką paska za 280zł i mam temat rozrządu zamknięty na długo(mam nadzieję :D).

 

Co dalej robisz? Sprawdzasz kompresję i składasz, czy zrzucasz głowicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowny demontaż, sprawdzenie szkód, jeżeli nie będzie na dole to  złożenie.

Tylko założę łańcuch, dokręcę zębatkę kołem pasowym bez pokrywy i sprawdzenie kompresji.

Jak nie będzie ciśnienia to auto na złom.

Poniżej są fotki wałków ssących, trochę się różnią.

Mój to ten z całą tarczką. Czy są zamienne ?

Silnik 1.2 mpi.

 

wal.2.jpg

wal.3.jpg

tarczki_.jpg

Edytowane przez BOGUSS
dodatkowe fotki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak koncepcja się zmieniła. Ze względu na porę roku, auto powędrowało na ogródek. 

Zwalniając miejsce w garażu dla zabytkowej Caravelle.

A ja będę poszukiwał sprawnego silnika lub słupka do wymiany na wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj była względna pogoda i ponownie Agila na kanale.

Wymieniony na "nowy" wałek ssący, rozrząd ustawiony na bolec w wale, wałki na listwę w przecięciach.

Silnik przekręcony 2x kluczem czy aby nie ma pomyłki w ustawieniach.

I de blada nie odpala, nawet nie daje znaku życia.

Iskra jest, świece mokre. Błąd tylko jeden P0141.

Gdzie zacząć szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wyjaśniło się wszystko brak kompresji na cylindrach.

Zawory pogięte lub popękana głowica.

1 wypadek w karierze asekurującego  mechanika.

Nie dopilnowałem dołu silnika bo góra była na zablokowana na listwę. 

Syn mechanik się nie popisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Zakupiłem głowicę z "PEWEXU" za 250 pln od Corsy Z12XE.

Po przeglądzie i wyczyszczeniu oraz sprawdzeniu szczelności zaworów.

Zamontowana i silnik chodzi jak pszczółka.

Nie obyło się bez strachu, brak ciśnienia w 4 cylindrze.

Na szczęście tylko "konik" spadł z popychacza.

Po zluzowaniu mocowania wałka ssącego udało się go usadowić poprawnie.

Konkluzja całości :

NIGDY więcej OPLA i silnika na łańcuszku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BOGUSS napisał:

NIGDY więcej OPLA i silnika na łańcuszku.

 

 

...Ople się nie psują, one tylko udają...

 

Jeśli chodzi o silnik na łańcuszku to na chwilę obecną te łańcuchy wyglądają jak takie od roweru, kiedyś to były łańcuchy.

 

W124 :

 

obraz.png.fddff84152c999b015f50b857c0fa91c.png

Corsa C:

 

obraz.png.af0c0f3505698c4eafeea9e9bf534a2d.png

 

 

Koszt wymiany takiego rozrządu jest większy niż na pasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, BOGUSS napisał:

Miałem auto z silnikiem VR6 nie wiem jak tam łańcuch wyglądał.

A przebieg ponad 300 kkm.

 To kup teraz 1.4 TSI z serii EA111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.