Skocz do zawartości

Jak Pies (PSA) zrobiło w fl(i)uta Gliwice ...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Otwieram sobie Handelsblatt - chyba coś ekonomicznie warta D makulaturę do czytania... i proszę artykuł o Opel Gliwitz... - jak zostali w fluta zrobieni...

 

Link dla szprechaczy

 

 

https://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/riesenstreit-in-gliwice-kahlschlag-bei-opel-in-polen-autobauer-narrt-gewerkschaft/25243622.html

 

 

No to jedziemy. Wg nie jakiegoś Ozi co Gliwice zamykał tylko D pismaków.

 

Założenie marketingowe: Gliwice żyją pod Pies i się rozwijają. Sukces!

 

Cel: osiągnięty...

 

Ale..

 

Opel budował Astra od około 20lat w PL. Ale wszystko się zmienia, Astra wraca do D, a Gliwice wg prasy się ‚dynamicznie rozwija’ pod szyldem Pies Franca. Tytuł, klepiemy 100,000, produkcja zapewniona, niech żyją Vany!

 

Realia: bierzemy $$$ od PL rzadu - dotacja, tworzymy nowa firmę PMP (PSA Manufacturing Poland) na tym samym terenie co Gliwice - nie mająca nic wspólnego z OMP (Opel Manufacturing Poland) no i dajemy obecnej zalodze wybor:

 

Spadaj albo zatrudnisz się na o wiele gorszych warunkach w Pies & Franca PMP niz jakie pracownicy mieli w Opel (OMP). Znaczy zatrudniany tylko 800 z 2,000 luda.

 

Koszt porządnie obcięty, a fabryka żyje - nic do zobaczenia, nic tu się nie dzieje...

 

Gazety dumnie informują, ze Gliwice się rozwijają, produkcja zapewniona...

 

Klasyk! Handelsblatt twierdzi ze rzeczywista redukcja w Opel jest na poziomie 40% personelu...

 

Ale oficjalnie Opel nie zwalnia nikogo do 2023. Tylko ze przez outsourcing, wywalanie ludzi do 3 firm, odprawy, odejścia na emeryturę etc - luda jest 7,000 mniej.

 

Oczywiście Opel - jak Pies obiecał jest całkowicie nie zależny ;-), tylko znów przez outsorcing do 3 cich firm odpowiedzialnych za HR, inżynierię, produkcje etc - które ... są własnością PSA Operations Europe z HQ w kraju zegarków i czekolady..... - i oczywiście nie mającego nic wspólnego z PSA HQ w Paris - ale ‘calkowicie przypadkowo’ znajdujących się jakieś 20 km od Paris a nie Russelheim w tym samych budynkach co PSA HQ - tam są podejmowane wszelkie decyzje ...

 

Napewno teoria UFO i spiskowa...

 

 

I teraz pismaki twierdza, ze Carlos Tavares zrobi identycznie jak Pies & Franca sie polacza... - znow nie ‘zamyka’ zadnych z 120 fabryk, gdzie utylizacja jest na poziomie 50-60%, ale te same fabryki mogą zostać sprzedane, czy outsourcing do np Kot & Pies Klepanie Aut - Virgin Islands, który zmieni np strukturę pracowników, jak w Gliwice, czy rodzaj produkcji etc.

 

W końcu jak twierdzi Handelsblatt - zmiana rodzaju produkcji, czy sprzedaż fabryki to przecież nie to samo co ‚zamkniecie fabryk’

 

Proszę sukces! 120 fabryk przetrwało - zrobił jak obiecał! Viva PSA!

 

A taki uśmiechnięty facet....

 

 

71bc758746fd75001e3550bc4fd785af.jpg

 

5c453b45f403badc5c01cfba19f6003c.jpg

 

 

Czyli facet wykiwał wszelkie ‚rady pracownicze’, związki zawodowe, polityków i tłumaczy to jak PSA zrobiło to co GM nie potrafili zrobić od 1992 roku - Opel jest dochodowy .... ale szkoda ze zwykły człowiek co ma rodzine na utrzymaniu i pracujący przy klepaniu Opel za to dostanie po pupci.... smutne w sumie to... przypomina robotę za miskę ryżu....

 

1654f099dda7a5877e839503d364757c.jpg

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 2
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, OZI napisał:

Otwieram sobie Handelsblatt - chyba coś ekonomicznie warta D makulaturę do czytania... i proszę artykuł o Opel Gliwitz... - jak zostali w fluta zrobieni...

Link dla szprechaczy

https://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/riesenstreit-in-gliwice-kahlschlag-bei-opel-in-polen-autobauer-narrt-gewerkschaft/25243622.html

 

Przy obecnym poziomie bezrobocia w PL i ssaniu na rynku pracy, to żeby się nie okazało, ze ten wyśmienity plan działa jedynie na papierze :hehe:

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, OZI napisał:

 

Otwieram sobie Handelsblatt - chyba coś ekonomicznie warta D makulaturę do czytania... i proszę artykuł o Opel Gliwitz... - jak zostali w fluta zrobieni...

 

Link dla szprechaczy

 

 

https://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/riesenstreit-in-gliwice-kahlschlag-bei-opel-in-polen-autobauer-narrt-gewerkschaft/25243622.html

 

 

No to jedziemy. Wg nie jakiegoś Ozi co Gliwice zamykał tylko D pismaków.

 

Założenie marketingowe: Gliwice żyją pod Pies i się rozwijają. Sukces!

 

Cel: osiągnięty...

 

Ale..

 

Opel budował Astra od około 20lat w PL. Ale wszystko się zmienia, Astra wraca do D, a Gliwice wg prasy się ‚dynamicznie rozwija’ pod szyldem Pies Franca. Tytuł, klepiemy 100,000, produkcja zapewniona, niech żyją Vany!

 

Realia: bierzemy $$$ od PL rzadu - dotacja, tworzymy nowa firmę PMP (PSA Manufacturing Poland) na tym samym terenie co Gliwice - nie mająca nic wspólnego z OMP (Opel Manufacturing Poland) no i dajemy obecnej zalodze wybor:

 

Spadaj albo zatrudnisz się na o wiele gorszych warunkach w Pies & Franca PMP niz jakie pracownicy mieli w Opel (OMP). Znaczy zatrudniany tylko 800 z 2,000 luda.

 

Koszt porządnie obcięty, a fabryka żyje - nic do zobaczenia, nic tu się nie dzieje...

 

Gazety dumnie informują, ze Gliwice się rozwijają, produkcja zapewniona...

 

Klasyk! Handelsblatt twierdzi ze rzeczywista redukcja w Opel jest na poziomie 40% personelu...

 

Ale oficjalnie Opel nie zwalnia nikogo do 2023. Tylko ze przez outsourcing, wywalanie ludzi do 3 firm, odprawy, odejścia na emeryturę etc - luda jest 7,000 mniej.

 

Oczywiście Opel - jak Pies obiecał jest całkowicie nie zależny ;-), tylko znów przez outsorcing do 3 cich firm odpowiedzialnych za HR, inżynierię, produkcje etc - które ... są własnością PSA Operations Europe z HQ w kraju zegarków i czekolady..... - i oczywiście nie mającego nic wspólnego z PSA HQ w Paris - ale ‘calkowicie przypadkowo’ znajdujących się jakieś 20 km od Paris a nie Russelheim w tym samych budynkach co PSA HQ - tam są podejmowane wszelkie decyzje ...

 

Napewno teoria UFO i spiskowa...

 

 

I teraz pismaki twierdza, ze Carlos Tavares zrobi identycznie jak Pies & Franca sie polacza... - znow nie ‘zamyka’ zadnych z 120 fabryk, gdzie utylizacja jest na poziomie 50-60%, ale te same fabryki mogą zostać sprzedane, czy outsourcing do np Kot & Pies Klepanie Aut - Virgin Islands, który zmieni np strukturę pracowników, jak w Gliwice, czy rodzaj produkcji etc.

 

W końcu jak twierdzi Handelsblatt - zmiana rodzaju produkcji, czy sprzedaż fabryki to przecież nie to samo co ‚zamkniecie fabryk’

 

Proszę sukces! 120 fabryk przetrwało - zrobił jak obiecał! Viva PSA!

 

A taki uśmiechnięty facet....

 

 

71bc758746fd75001e3550bc4fd785af.jpg

 

5c453b45f403badc5c01cfba19f6003c.jpg

 

 

Czyli facet wykiwał wszelkie ‚rady pracownicze’, związki zawodowe, polityków i tłumaczy to jak PSA zrobiło to co GM nie potrafili zrobić od 1992 roku - Opel jest dochodowy .... ale szkoda ze zwykły człowiek co ma rodzine na utrzymaniu i pracujący przy klepaniu Opel za to dostanie po pupci.... smutne w sumie to... przypomina robotę za miskę ryżu....

 

1654f099dda7a5877e839503d364757c.jpg

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

E, no big deal.

Wez pod uwage ze w PL obecnie nie ma bezrobocia, praca szuka ludzi - i to na kazdym kroku.

Szczerze mowiac mysle ze obecnie jest najlepszy czas na takie dzialania, ludzie zmienia prace i beda sobie zyli dalej.

 

ps. Pogubilem sie Twoich piesach i kotach 😄

 

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ⠀ napisał:

O, od dobrego tygodnia OZI nie wyprodukował wątku o masowych zwolnieniach w Unii Europejskiej. Nie wiem jak reszta, ale ja zacząłem się już o niego martwić.

tapatalked
 

 

W Polsce stopa bezrobocia 5.2%, w Australii 5.3%. Ten okropny Brexit. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Filipfm napisał:

Biorac pod uwage, ze w promieniu 1-2km od fabryki Opla w Gcach jest kilkadziesiat fabryk i zakladow w strefie to mozna zmienic prace a nie zmienic nawet trasy dojazdu do roboty ;)

 

Ale wiele z tych fabryk jest podwykonawcą opla. Więc nie takie hop siup.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ⠀ napisał:

O, od dobrego tygodnia OZI nie wyprodukował wątku o masowych zwolnieniach w Unii Europejskiej. Nie wiem jak reszta, ale ja zacząłem się już o niego martwić.

tapatalked
 

Ja sobie przeczytałem artykuł po niemiecku, bo opis sytuacji po " polskiemu" kiepsko zrozumieć🤣

Edytowane przez Pado
  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ⠀ napisał:

O, od dobrego tygodnia OZI nie wyprodukował wątku o masowych zwolnieniach w Unii Europejskiej. Nie wiem jak reszta, ale ja zacząłem się już o niego martwić.

tapatalked
 

 

Przyznam, że tutaj masz mój duży szacunek. Zrozumiałeś o czym jest ten wątek.

Ja niestety nie jestem taki lotny i czytam już trzeci raz, ale nadal nie wiem co czytam :(

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.11.2019 o 10:59, OZI napisał:

Otwieram sobie Handelsblatt - chyba coś ekonomicznie warta D makulaturę do czytania... i proszę artykuł o Opel Gliwitz... - jak zostali w fluta zrobieni.

 

Dobra, ja nie_nanadżam

 

Wydaje mi się, że piszesz o zwiększaniu inwestycji przez GM w Australii.

 

Powinno pomóc na eksport

https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Australia#Current

1920px-ABS-5368.0-InternationalTradeInGo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, grogi napisał:

W Australii to oni żyją w dużej mierze z jednej rzeczy - górnictwa na eksport. Węgla, żelaza, złota czy aluminium... Innowacyjna potęga gospodarcza. 😄

No tak to w sumie chyba rzeczywiscie wyglada... Jest tez jakies IT tam no ale wiadomo ze to tylko mala czastka.

Tak serio mowiac, jakie (poza surowcami) so towary eksportowe AU? @OZI wiesz moze (serio pytam - chodzi mi ogolnie, na jakikolwiek rynek(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jaceq napisał:

No tak to w sumie chyba rzeczywiscie wyglada... Jest tez jakies IT tam no ale wiadomo ze to tylko mala czastka.

Tak serio mowiac, jakie (poza surowcami) so towary eksportowe AU? @OZI wiesz moze (serio pytam - chodzi mi ogolnie, na jakikolwiek rynek(

 

https://oec.world/en/visualize/tree_map/hs92/export/aus/all/show/2017/

 

W skrócie:

  20% - rudy żelaza

  19% - węgiel

  12% - złoto

  8% - LPG

  ~7% - inne minerały (miedź, cynk itd)

  ~5% - przetworzone rudy metali (np. stopy aluminium)

 

14% rolnictwo i przetwórstwo żywności (zboża, mięsa, wina, itp...)

4% przemysł chemicznego. 

 

Reszta to waciki.

 

  

 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jaceq napisał:

No tak to w sumie chyba rzeczywiscie wyglada... Jest tez jakies IT tam no ale wiadomo ze to tylko mala czastka.

Tak serio mowiac, jakie (poza surowcami) so towary eksportowe AU? @OZI wiesz moze (serio pytam - chodzi mi ogolnie, na jakikolwiek rynek(

 

buty Emu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ⠀ napisał:

O, od dobrego tygodnia OZI nie wyprodukował wątku o masowych zwolnieniach w Unii Europejskiej. Nie wiem jak reszta, ale ja zacząłem się już o niego martwić.

tapatalked
 

Ale szacuneczek ma u mnie za wysiłek który w to wkłada - zaczął już nawet niemieckie gazety czytać żeby coś znaleźć 😄

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, od dobrego tygodnia OZI nie wyprodukował wątku o masowych zwolnieniach w Unii Europejskiej. Nie wiem jak reszta, ale ja zacząłem się już o niego martwić.

 

tapatalked

 

 

Zrozpaczony zaczalem ostatnio wspierać EU przemysł....

 

a3d5babc4ab62d3670341edf107c9003.jpg&key=ad40fbdb14e0d71860e7fb2be6039cbc567930c5432131e7683f7fa23ca043c3

 

Przynajmniej jakiś klepacz ma dzięki mnie prace w Argentina...

 

e1e102c0d801760825de5bd6e204aeb8.jpg&key=6fc39593d833f8c04b572d0b6ae6fb6819983ea189a037b80ec72bf75c8eeec7

 

 

Oczywiscie EV !

 

ff13074aca40fe1e4a0d9c7466faea4f.jpg&key=f75d0f8da1d891446d3b707e30adad6e9766791118b365c525b796fff1e08570

 

 

A ty co patryjotycznie dla socjalizmu EU zrobiłeś obywatelu?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, grogi napisał:

W Australii to oni żyją w dużej mierze z jednej rzeczy - górnictwa na eksport. Węgla, żelaza, złota czy aluminium... Innowacyjna potęga gospodarcza. 😄

 

Już o tym kiedyś pisałem, gdyby nie surowce eksportowane do rozwijających się Chin Australia byłaby gospodarczo Somalią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[.]

Ot zauwazylem ze przemysl moto sie zmienia, zmienia co pewnie napiszesz (nastapi zaszczyt - yes!) - albo i nie (yess!) ze jest to postep.

 

Kiedys - jeszcze nie tak dawno - dostalismy marketingowa papke jak to przyszlosc lezy w Diesel. Nie bede pisal, jak to sie skonczylo.

 

Dzis dostajemy papke jak to nowa religia EU jest zbawienna, 'Sieg Heil EV!', jak to klepacze aut przeksztalcaja sie w 'auto mobility',
jak to auto ci nie potrzebne - bo mozesz je na 10min wynajac. Nie wazne czy czy to bedzie dzialac - od znow przepchamy przez gardlo i albo sie
dostosujesz albo nie.

 

Znaczy kazdy kto w natychmiatowa religie EV nie wierzy jest idiota, i musi zostac wyelimonowany.

 

Wraz z tym ida zmiany, zmiany min w ilosci konkurencji na rynku, w ofercie dla klienta - w pogoni za $$$,
a co za tym idzie zamykanie fabryk. Nie tylko EU problem, ale bardziej globalny w krajach bogatych z 1/2 polowy 20 wieku. GM Europe-poszlo papa,
Nissan-Renault polknal Mitsubishi, PSA-FCA, BYD kupuje czesc Audi, Gelly kupuje czesc Daimler etc etc.

 

Tymczasem auta robia sie coraz Q gorsze, sztuczne regulacje wymyslaja na nowo inzynierie, koszt dla klienta wzrasta, wybor staje sie coraz
mniejszy. Klepacze i co za tym idzie ludzie ktorzy klepia auta wypadaja z gry.

 

 

spacer.png

 

 

Wiem, 55+ letni klepacz nagle przeksztalci sie w IT guru bo praca jest obok - mysle ze juz powinienes czyscic biurko - oddaj mu swoje.
Juz mnie tu flutem przez duze ch nazwano, bo podobno znajduje przyjemnosc ze klepacz z EU traci prace.

 

Niestety, ja to widzialem, widzialem co sie dzieje jak sie fabryki klepania zamykaja i jakie sa tego konsekwencje. I zwyczajnie mnie to smuci..

 

spacer.png

 

Masz mniejszy wybor, masz gorszy produkt, i placisz za to wiecej, a problemy bylego juz klepacza i 7 dodatkowych miejsc roboty utraconych
przez jego zwolnienie nie sa juz niczyim problemem.

 

I moze idealistycznie i naiwnie wierze ze dalej jako klient bede mial wybor produktu przynajmniej a nie wybor produktu jaki chce mi dac monopol/duopol/cartel. Ze dalej bede mial wybor ICE vs nowa religia EV, ze technologia sie ulepszy, postep nastapi rynkowo a nie sztucznie...


Ale coz zgodnie z zyczeniem, ide sie podleczyc do psychoteraperuty.  pisanie o zmianach sobie daruje - zostawie to innym. NVM.

 

Watek wywal gdzie chcesz, w koncu zrobil sie nie natemat (thread vandalism) .

 

BFN

 

Edytowane przez AkuQ
proszę o zachowanie kultury wypowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną zamknięcie Gliwic choćby totalne sprawi tyle, że ludzie pójdą do innych fabryk, które teraz się rozbudowują - nie same samochody, ale silniki, skrzynie, części. producenci inwestują w nowe linie. I to wszystko w promieniu 200km - tutaj jest duży wybór pracodawców z różnych koncernów. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.