Jaruga Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 A więc już w zeszłym roku w warunkach jesienno zimowych zdarzyło mu się wywalić check-a z kodem P0172 - czyli zbyt bogata mieszanka ale bez objawów. Po odczytaniu parametrów z OBD2 gdzie nie zauważyłem żadnych dramatów - olałem temat. W tym roku pojawiły się jednak objawy. Żabkowanie przy odpuszczaniu gazu, chwilowe zamulenia, aż w końcu problemy z odpalaniem i utrzymywaniem obrotów biegu jałowego. No i P0300 czyli losowe wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Podejrzewałem przepustnicę zacinającą się mechanicznie, lub potencjometr odczytujący jej położenie. Bo świece i kable wymienione, a cewka sprawna. Obydwa problemy mogą powodować zbyt bogatą mieszankę i problemy z zapłonem. Nie miałem czasu się bawić w detektywa, a poza tym nie mam garażu wiec oddałem do warsztatu który tani nie jest ale kumata załoga jest i korzysta z różnego rodzaju technik cyfrowych. Otóż przepustnica okazała się dobra, a winnym był... kawałek wężyka gumowego prowadzący z dolotu do MAP sensora... Miał spore pęknięcie więc odczytywał ciśnienie atmosferyczne zamiast podciśnienie z kolektora i wtryski waliły więcej paliwa niż faktycznie było powietrza... Polecam mieć ten wężyk na uwadze - bo sam wężyk na fakturze 20 PLN (dorobiony), a komputer i czas pracy mechanika i elektryka 250 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.