technix Napisano 24 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Czołem, mam problem, otóż chciałem wymienić sobie rozrząd we fiacie, ALE ma on na kole zębatym wałka rozrządu zmienne fazy, więc mechanik nie mając blokad nie chce ruszyć. Patrzyłem na Alle to zestaw do niby całej rodziny 1.4 kosztuje więcej niż usługa wymiany ( ok. 400zł). Są też jakiś pojedyncze blokady, ale jako, że ja nie wiem jaką dokładnie potrzebuję wiec tu prośba do Was. Potrzebuje tak naprawdę tylko blokadę tego koła pasowego wałka rozrządu. pomoże ktoś? Ewentualnie super by było, jakoby jakiś z naszych AK-ch mechaników chciałby podesłać na pożyczenie, za wynagrodzeniem oczywiście Aha, jeśli to istotne to DOBLO 2007 rok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 w czym problem? jeżeli samochód jeździł i nic się nie działo to farbka, pędzelek i naprzód...proste jak j..ie. co innego gdyby było podejrzenie przestawionego rozrządu ale wtedy od razu ecu wywala błąd synchronizacji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 (edytowane) 3 godziny temu, trychu napisał: w czym problem? jeżeli samochód jeździł i nic się nie działo to farbka, pędzelek i naprzód...proste jak j..ie. co innego gdyby było podejrzenie przestawionego rozrządu ale wtedy od razu ecu wywala błąd synchronizacji Już nie napiszę gdzie możesz sobie tym pędzelkiem, tę farbkę nanieść, przy tym silniku. Niejeden potem płakał, że nie jedzie itd., a potem i tak blokad szukał - uwielbiam czytać o takich "oszczędnościach" Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)? Potem czyta się o pędzelkach i farbkach. Na pędzelek i farbkę metoda jest zwana "uda się, albo się nie uda". Podsumowując. Nie chce się kłopotów? Robi się zgodnie z instrukcją serwisową, a i używa klucza dynamometrycznego. @technixgoogle Twoim przyjacielem. W sieci można znaleźć wypożyczalnie blokad rozrządu. Edytowane 26 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 22 minuty temu, krowka napisał: Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)? To luzowanie koła jest konieczne przy wymianie/zakładaniu paska czy da sie bez tego (oczywiście metodą garażową a nie zalecaną przez producenta)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 1 minutę temu, volf6 napisał: To luzowanie koła jest konieczne przy wymianie/zakładaniu paska czy da sie bez tego (oczywiście metodą garażową a nie zalecaną przez producenta)? Są tacy, którzy twierdzą, że się da i im się udało. Procentowego rozkładu uda się/nie uda nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 8 godzin temu, trychu napisał: w czym problem? jeżeli samochód jeździł i nic się nie działo to farbka, pędzelek i naprzód...proste jak j..ie. co innego gdyby było podejrzenie przestawionego rozrządu ale wtedy od razu ecu wywala błąd synchronizacji też tak robiłem i jeśli tylko zna się konsekwencje, to uważam że nie jest to błędne działanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 4 godziny temu, krowka napisał: Już nie napiszę gdzie możesz sobie tym pędzelkiem, tę farbkę nanieść, przy tym silniku. Niejeden potem płakał, że nie jedzie itd., a potem i tak blokad szukał - uwielbiam czytać o takich "oszczędnościach" Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)? Potem czyta się o pędzelkach i farbkach. Na pędzelek i farbkę metoda jest zwana "uda się, albo się nie uda". Podsumowując. Nie chce się kłopotów? Robi się zgodnie z instrukcją serwisową, a i używa klucza dynamometrycznego. @technixgoogle Twoim przyjacielem. W sieci można znaleźć wypożyczalnie blokad rozrządu. Ok, poszukam wypożyczalni, ale czy wiesz dokładnie który "model" ja potrzebuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Dnia 25.11.2019 o 00:10, technix napisał: Patrzyłem na Alle to zestaw do niby całej rodziny 1.4 kosztuje więcej niż usługa wymiany ( ok. 400zł). za 40 zł jest https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-fiat-punto-panda-1-1-1-2-1-4-8v-7888666790?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=ZjAyNmIzY2YtZWE5Mi00M2NjLWEwMTUtNTZmNmQ5NmRkMzNjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3181f57b-0409-46e3-894b-5cc2e06201fa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 To nie do mojego silnika niestety, przeczytaj opis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Poniżej numery OEM potrzebnych wzorników, blokad i narzędzia do napinacza. Po nich znajdziesz co trzeba. 2000004400 - wzornik ustawienia wałka rozrządu 2000004500 - wzornik ustawienia wału 2000004200 - blokada kola pasowego napędu rozrządu 1860987000 - narzędzie do napinania paska 24 minuty temu, technix napisał: To nie do mojego silnika niestety, przeczytaj opis Godzinę temu, muchenz napisał: za 40 zł jest https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-fiat-punto-panda-1-1-1-2-1-4-8v-7888666790?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=ZjAyNmIzY2YtZWE5Mi00M2NjLWEwMTUtNTZmNmQ5NmRkMzNjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3181f57b-0409-46e3-894b-5cc2e06201fa Numery 2000004400 i 2000004500 z aukcji zgadzają się. Brakuje jeszcze narzędzia do napinania i blokady koła wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 38 minut temu, krowka napisał: Poniżej numery OEM potrzebnych wzorników, blokad i narzędzia do napinacza. Po nich znajdziesz co trzeba. 2000004400 - wzornik ustawienia wałka rozrządu 2000004500 - wzornik ustawienia wału 2000004200 - blokada kola pasowego napędu rozrządu 1860987000 - narzędzie do napinania paska Numery 2000004400 i 2000004500 z aukcji zgadzają się. Brakuje jeszcze narzędzia do napinania i blokady koła wałka. No i właśnie o to mi chodzi, tylko o to ( chyba) Bez reszty sobie poradzę, ale ten napinacz/blokada koła wałka jest mi niezbędny, a nawet nie wiem jak on wygląda, co kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 (edytowane) 19 minut temu, technix napisał: No i właśnie o to mi chodzi, tylko o to ( chyba) Bez reszty sobie poradzę, ale ten napinacz/blokada koła wałka jest mi niezbędny, a nawet nie wiem jak on wygląda, co kupić? Napinacz to to z dwoma dzyndzlami, blokada koła wałka jest w centrum fotki i pod spodem Edytowane 26 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Google nie gryzie: https://www.drive2.ru/l/4392711/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 34 minuty temu, ghost2255 napisał: Google nie gryzie: https://www.drive2.ru/l/4392711/ Jednak gryzie Bardzo Ci dziękuję @krowka, Tobie też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 20 godzin temu, krowka napisał: Już nie napiszę gdzie możesz sobie tym pędzelkiem, tę farbkę nanieść, przy tym silniku. Niejeden potem płakał, że nie jedzie itd., a potem i tak blokad szukał - uwielbiam czytać o takich "oszczędnościach" Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)? Potem czyta się o pędzelkach i farbkach. Na pędzelek i farbkę metoda jest zwana "uda się, albo się nie uda". Podsumowując. Nie chce się kłopotów? Robi się zgodnie z instrukcją serwisową, a i używa klucza dynamometrycznego. @technixgoogle Twoim przyjacielem. W sieci można znaleźć wypożyczalnie blokad rozrządu. czytałeś o tym? czy robiłeś? dla forumowego melepety wymiana rozrządu w polonezie będzie barierą nie do przejścia 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 Dnia 25.11.2019 o 00:10, technix napisał: Patrzyłem na Alle to zestaw do niby całej rodziny 1.4 kosztuje więcej niż usługa wymiany Najtaniej blokady jak się da to 30 zł wał + wałki i do tego koło fazowe 40 zł. Dłużej nie chciało mi się szukać. Jest też zestaw za 120 zł z tymi trzema blokadami. Klucz do napinacza można nawet z drutu wykonać jak ma być po taniości (kosztuje 20 zł) Wszystko na Alledrogo. Rozrząd prosty, wymiana wydaje się też. A z blokadami wygodniej i szybciej. Ale ja nie jestem mechanikiem zawodowym, raczej hobbystą i w takim silniku nie wymieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 A możesz podać linki gdzie to na allegro znalazłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 Dnia 26.11.2019 o 20:31, krowka napisał: Napinacz to to z dwoma dzyndzlami, blokada koła wałka jest w centrum fotki i pod spodem Blokada wałka jest w lewym górnym rogu. Na samym dole to blokada wału korbowego. A to co dałeś na dolnym zdjęciu przyrząd do przytrzymania koła zmiennych faz rozrządu podczas dokręcania do wałka rozrządu. Jak już kogoś ochrzaniasz to choć sam bezbłędnie doradzaj. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) 11 godzin temu, pawel_78 napisał: Blokada wałka jest w lewym górnym rogu. Na samym dole to blokada wału korbowego. A to co dałeś na dolnym zdjęciu przyrząd do przytrzymania koła zmiennych faz rozrządu podczas dokręcania do wałka rozrządu. Jak już kogoś ochrzaniasz to choć sam bezbłędnie doradzaj. Jeszcze raz przeczytaj w całości, co napisałem, bo słowo "koła" umknęło w procesowaniu tekstu pisanego. Pozwoliłem zacytować poniżej, czytaj dokładnie i ze zrozumieniem, zanim palniesz mądrości i będziesz mnie pouczał w tym temacie! Dnia 26.11.2019 o 20:31, krowka napisał: Napinacz to to z dwoma dzyndzlami, blokada koła wałka jest w centrum fotki i pod spodem Blokada koła wałka (czyli konkretnie koła napędowego wałka) jest tym samym co blokada wałka? W powyższym wskaż mi, gdzie to napisałem, bo dopatrzyć się nie mogęUważniej proszę czytaj posty, a nie po łebkach. Co więcej kolega @technixzapytał o blokadę koła wałka (czyli tożsame z przytrzymaniem, bo trzymanie to blokowanie) i otrzymał POPRAWNĄ odpowiedź! Jeżeli by zapytał o blokadę wałka rozrządu, to otrzymałby inną odpowiedź, ale też poprawną! Dla mnie blokada koła wałka to nie to samo co blokada wałka. Co więcej ów przyrząd ma oficjalną nazwę blokady koła pasowego wałka rozrządu! Pewnie też nie zauważyłeś, że w jednym z postów podałem numery OEM przyrządów z ich nazwami! Edytowane 28 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 16 godzin temu, technix napisał: A możesz podać linki gdzie to na allegro znalazłeś Wał + wałek rozrządu, blokada koła rozrządu, komplet w całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 2 godziny temu, Smigiel napisał: Wał + wałek rozrządu, blokada koła rozrządu, komplet w całości Do kompletu brakuje narzędzia do napinacza, na żadnej z tych 3 aukcji go nie ma. Pierwsza losowa aukcja https://allegro.pl/oferta/klucz-napinacza-paska-rozrzadu-fiat-1-1-1-2-1-4-8v-8244902183 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Dziękuję chłopaki, ja to oglądałem już tydzień temu, ale jak człowiek nie wie to tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) A tak z ciekawości, to skoro wałek i wał jest zablokowany to po kiego grzyba blokować koło rozrządu? Do odkręcenia? Edytowane 28 Listopada 2019 przez muchenz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, muchenz napisał: A tak z ciekawości, to skoro wałek i wał jest zablokowany to po kiego grzyba blokować koło rozrządu? Do odkręcenia? Według roboty jaką zaleca producent koło paska należy poluzować, a potem dokręcić po założeniu nowego paska. Do tego właśnie potrzebna jest owa blokada. Przed dokręceniem koła należy je zablokować. Edytowane 28 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2019 Dnia 28.11.2019 o 07:51, krowka napisał: Jeszcze raz przeczytaj w całości, co napisałem, bo słowo "koła" umknęło w procesowaniu tekstu pisanego. Pozwoliłem zacytować poniżej, czytaj dokładnie i ze zrozumieniem, zanim palniesz mądrości i będziesz mnie pouczał w tym temacie! Blokada koła wałka (czyli konkretnie koła napędowego wałka) jest tym samym co blokada wałka? W powyższym wskaż mi, gdzie to napisałem, bo dopatrzyć się nie mogęUważniej proszę czytaj posty, a nie po łebkach. Co więcej kolega @technixzapytał o blokadę koła wałka (czyli tożsame z przytrzymaniem, bo trzymanie to blokowanie) i otrzymał POPRAWNĄ odpowiedź! Jeżeli by zapytał o blokadę wałka rozrządu, to otrzymałby inną odpowiedź, ale też poprawną! Dla mnie blokada koła wałka to nie to samo co blokada wałka. Co więcej ów przyrząd ma oficjalną nazwę blokady koła pasowego wałka rozrządu! Pewnie też nie zauważyłeś, że w jednym z postów podałem numery OEM przyrządów z ich nazwami! Niech Ci będzie Dodam tylko że bez blokady koła wałka da się obejść, a bez blokady wałka nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.