Skocz do zawartości

Blokada rozrządu Fiat 1.4 8V 77KM


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

 

mam problem, otóż chciałem wymienić sobie rozrząd we fiacie, ALE ma on na kole zębatym wałka rozrządu zmienne fazy, więc mechanik nie mając blokad nie chce ruszyć.

Patrzyłem na Alle to zestaw do niby całej rodziny 1.4 kosztuje więcej niż usługa wymiany ( ok. 400zł).

 

Są też jakiś pojedyncze blokady, ale jako, że ja nie wiem jaką dokładnie potrzebuję wiec tu prośba do Was.

 

Potrzebuje tak naprawdę tylko blokadę tego koła pasowego wałka rozrządu.

pomoże ktoś?

 

Ewentualnie super by było, jakoby jakiś z naszych AK-ch mechaników chciałby podesłać na pożyczenie, za wynagrodzeniem oczywiście    :piwko:

 

Aha, jeśli to istotne to DOBLO 2007 rok

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, trychu napisał:

w czym problem? jeżeli samochód jeździł i nic się nie działo to farbka, pędzelek i naprzód...proste jak j..ie. co innego gdyby było podejrzenie przestawionego rozrządu ale wtedy od razu ecu wywala błąd synchronizacji

Już nie napiszę gdzie możesz sobie tym pędzelkiem, tę farbkę nanieść, przy tym silniku. Niejeden potem płakał, że nie jedzie itd., a potem i tak blokad szukał - uwielbiam czytać o takich "oszczędnościach" ;l 

Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)? Potem czyta się o pędzelkach i farbkach.
Na pędzelek i farbkę metoda jest zwana "uda się, albo się nie uda".
Podsumowując. Nie chce się kłopotów? Robi się zgodnie z instrukcją serwisową, a i używa klucza dynamometrycznego.


@technixgoogle Twoim przyjacielem. W sieci można znaleźć wypożyczalnie blokad rozrządu.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, krowka napisał:

 

Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)?

To  luzowanie koła jest konieczne przy wymianie/zakładaniu paska czy da sie bez tego (oczywiście metodą garażową a nie zalecaną przez producenta)?;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

To  luzowanie koła jest konieczne przy wymianie/zakładaniu paska czy da sie bez tego (oczywiście metodą garażową a nie zalecaną przez producenta)?;]

Są tacy, którzy twierdzą, że się da i im się udało. Procentowego rozkładu uda się/nie uda nie znam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, trychu napisał:

w czym problem? jeżeli samochód jeździł i nic się nie działo to farbka, pędzelek i naprzód...proste jak j..ie. co innego gdyby było podejrzenie przestawionego rozrządu ale wtedy od razu ecu wywala błąd synchronizacji

 

też tak robiłem i jeśli tylko zna się konsekwencje, to uważam że nie jest to błędne działanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krowka napisał:

Już nie napiszę gdzie możesz sobie tym pędzelkiem, tę farbkę nanieść, przy tym silniku. Niejeden potem płakał, że nie jedzie itd., a potem i tak blokad szukał - uwielbiam czytać o takich "oszczędnościach" ;l 

Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)? Potem czyta się o pędzelkach i farbkach.
Na pędzelek i farbkę metoda jest zwana "uda się, albo się nie uda".
Podsumowując. Nie chce się kłopotów? Robi się zgodnie z instrukcją serwisową, a i używa klucza dynamometrycznego.


@technixgoogle Twoim przyjacielem. W sieci można znaleźć wypożyczalnie blokad rozrządu.

Ok, poszukam wypożyczalni, ale czy wiesz dokładnie który "model" ja potrzebuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.11.2019 o 00:10, technix napisał:

 

Patrzyłem na Alle to zestaw do niby całej rodziny 1.4 kosztuje więcej niż usługa wymiany ( ok. 400zł).

 

 

 

za 40 zł jest 

 

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-fiat-punto-panda-1-1-1-2-1-4-8v-7888666790?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=ZjAyNmIzY2YtZWE5Mi00M2NjLWEwMTUtNTZmNmQ5NmRkMzNjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3181f57b-0409-46e3-894b-5cc2e06201fa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej numery OEM potrzebnych wzorników, blokad i narzędzia do napinacza. Po nich znajdziesz co trzeba.

2000004400 - wzornik ustawienia wałka rozrządu
2000004500 - wzornik ustawienia wału
2000004200 - blokada kola pasowego napędu rozrządu
1860987000 - narzędzie do napinania paska

 

24 minuty temu, technix napisał:

To nie do mojego silnika niestety, przeczytaj opis

 

Godzinę temu, muchenz napisał:

Numery 2000004400 i 2000004500 z aukcji zgadzają się. Brakuje jeszcze narzędzia do napinania i blokady koła wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, krowka napisał:

Poniżej numery OEM potrzebnych wzorników, blokad i narzędzia do napinacza. Po nich znajdziesz co trzeba.

2000004400 - wzornik ustawienia wałka rozrządu
2000004500 - wzornik ustawienia wału
2000004200 - blokada kola pasowego napędu rozrządu
1860987000 - narzędzie do napinania paska

 

 

Numery 2000004400 i 2000004500 z aukcji zgadzają się. Brakuje jeszcze narzędzia do napinania i blokady koła wałka.

No i właśnie o to mi chodzi, tylko o to ( chyba)

Bez reszty sobie poradzę, ale ten napinacz/blokada koła wałka jest mi niezbędny, a nawet nie wiem jak on wygląda, co kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, technix napisał:

No i właśnie o to mi chodzi, tylko o to ( chyba)

Bez reszty sobie poradzę, ale ten napinacz/blokada koła wałka jest mi niezbędny, a nawet nie wiem jak on wygląda, co kupić?

S0000329.jpg

Napinacz to to z dwoma dzyndzlami, blokada koła wałka jest w centrum fotki i pod spodem ;)

images?q=tbn:ANd9GcQuqrDJJWO6NGKm59W74Zy

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, krowka napisał:

Już nie napiszę gdzie możesz sobie tym pędzelkiem, tę farbkę nanieść, przy tym silniku. Niejeden potem płakał, że nie jedzie itd., a potem i tak blokad szukał - uwielbiam czytać o takich "oszczędnościach" ;l 

Ale skąd masz wiedzieć, że przy wymianie paska rozrządu w tym silniku trzeba poluzować koło napędu wałka rozrządu (za dokumentacją techniczną)? Potem czyta się o pędzelkach i farbkach.
Na pędzelek i farbkę metoda jest zwana "uda się, albo się nie uda".
Podsumowując. Nie chce się kłopotów? Robi się zgodnie z instrukcją serwisową, a i używa klucza dynamometrycznego.


@technixgoogle Twoim przyjacielem. W sieci można znaleźć wypożyczalnie blokad rozrządu.

 

:hehe: czytałeś o tym? czy robiłeś? dla forumowego melepety wymiana rozrządu w polonezie będzie barierą nie do przejścia

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.11.2019 o 00:10, technix napisał:

Patrzyłem na Alle to zestaw do niby całej rodziny 1.4 kosztuje więcej niż usługa wymiany

Najtaniej blokady jak się da to 30 zł wał + wałki i do tego koło fazowe 40 zł. Dłużej nie chciało mi się szukać. Jest też zestaw za 120 zł z tymi trzema blokadami. Klucz do napinacza można nawet z drutu wykonać jak ma być po taniości (kosztuje 20 zł)  Wszystko na Alledrogo. Rozrząd prosty, wymiana wydaje się też. A z blokadami wygodniej i szybciej. Ale ja nie jestem mechanikiem zawodowym, raczej hobbystą i w takim silniku nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2019 o 20:31, krowka napisał:

S0000329.jpg

Napinacz to to z dwoma dzyndzlami, blokada koła wałka jest w centrum fotki i pod spodem ;)

images?q=tbn:ANd9GcQuqrDJJWO6NGKm59W74Zy

Blokada wałka jest w lewym górnym rogu. Na samym dole to blokada wału korbowego. A to co dałeś na dolnym zdjęciu przyrząd do przytrzymania koła zmiennych faz rozrządu podczas dokręcania do wałka rozrządu.

Jak już kogoś ochrzaniasz to choć sam bezbłędnie doradzaj.

  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pawel_78 napisał:

Blokada wałka jest w lewym górnym rogu. Na samym dole to blokada wału korbowego. A to co dałeś na dolnym zdjęciu przyrząd do przytrzymania koła zmiennych faz rozrządu podczas dokręcania do wałka rozrządu.

Jak już kogoś ochrzaniasz to choć sam bezbłędnie doradzaj.

Jeszcze raz przeczytaj w całości, co napisałem, bo słowo "koła" umknęło w procesowaniu tekstu pisanego. Pozwoliłem zacytować poniżej, czytaj dokładnie i ze zrozumieniem, zanim palniesz mądrości i będziesz mnie pouczał w tym temacie!

Dnia 26.11.2019 o 20:31, krowka napisał:

Napinacz to to z dwoma dzyndzlami, blokada koła wałka jest w centrum fotki i pod spodem ;)


Blokada koła wałka (czyli konkretnie koła napędowego wałka) jest tym samym co blokada wałka? W powyższym wskaż mi, gdzie to napisałem, bo dopatrzyć się nie mogę:pad:Uważniej proszę czytaj posty, a nie po łebkach.

Co więcej kolega @technixzapytał o blokadę koła wałka (czyli tożsame z przytrzymaniem, bo trzymanie to blokowanie) i otrzymał POPRAWNĄ odpowiedź! Jeżeli by zapytał o blokadę wałka rozrządu, to otrzymałby inną odpowiedź, ale też poprawną! Dla mnie blokada koła wałka to nie to samo co blokada wałka. Co więcej ów przyrząd ma oficjalną nazwę blokady koła pasowego wałka rozrządu! Pewnie też nie zauważyłeś, że w jednym z postów podałem numery OEM przyrządów z ich nazwami!

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Smigiel napisał:

Do kompletu brakuje narzędzia do napinacza, na żadnej z tych 3 aukcji go nie ma.

Pierwsza losowa aukcja https://allegro.pl/oferta/klucz-napinacza-paska-rozrzadu-fiat-1-1-1-2-1-4-8v-8244902183

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, muchenz napisał:

A tak z ciekawości, to skoro wałek i wał jest zablokowany to po kiego grzyba blokować koło rozrządu? Do odkręcenia?

Według roboty jaką zaleca producent koło paska należy poluzować, a potem dokręcić po założeniu nowego paska. Do tego właśnie potrzebna jest owa blokada. Przed dokręceniem koła należy je zablokować.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.11.2019 o 07:51, krowka napisał:

Jeszcze raz przeczytaj w całości, co napisałem, bo słowo "koła" umknęło w procesowaniu tekstu pisanego. Pozwoliłem zacytować poniżej, czytaj dokładnie i ze zrozumieniem, zanim palniesz mądrości i będziesz mnie pouczał w tym temacie!


Blokada koła wałka (czyli konkretnie koła napędowego wałka) jest tym samym co blokada wałka? W powyższym wskaż mi, gdzie to napisałem, bo dopatrzyć się nie mogę:pad:Uważniej proszę czytaj posty, a nie po łebkach.

Co więcej kolega @technixzapytał o blokadę koła wałka (czyli tożsame z przytrzymaniem, bo trzymanie to blokowanie) i otrzymał POPRAWNĄ odpowiedź! Jeżeli by zapytał o blokadę wałka rozrządu, to otrzymałby inną odpowiedź, ale też poprawną! Dla mnie blokada koła wałka to nie to samo co blokada wałka. Co więcej ów przyrząd ma oficjalną nazwę blokady koła pasowego wałka rozrządu! Pewnie też nie zauważyłeś, że w jednym z postów podałem numery OEM przyrządów z ich nazwami!

Niech Ci będzie ;]
Dodam tylko że bez blokady koła wałka da się obejść, a bez blokady wałka nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.