technix Napisano 24 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Temat tyczy się opon do MERIVA 1.4 16V 90KM z ABS i ESP https://allegro.pl/oferta/4x-185-60r15-84t-caloroczne-opony-bieznikowane-m-s-8533103569 https://allegro.pl/oferta/4x-185-60-r15-windforc-catchfors-caloroczne-88h-xl-8686245103 https://allegro.pl/oferta/4x-opony-185-60r15-maxxis-ap2-all-season-88h-xl-8585283974 Auto porusza się tylko w promieniu 10km od domu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 24 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Zamiast ostatnich .. https://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-blue-4-season-185-60-r15-88-h-xl#206957468 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 te od K3 albo drozsze https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-allseasonexpert-2-185-60-r15-88-t-xl#193209557 moje się porusza 80% czasu w promieniu 15km, ale dziennie koło 50km robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 (edytowane) 12 godzin temu, technix napisał: Temat tyczy się opon do MERIVA 1.4 16V 90KM z ABS i ESP Z tych 3 to maxxisy, bo... nie bieżnikowane i nie jakiś 'noname' (to tajwańska marka znana głównie wśród jednośladowców) Ale za tyle samo circa są np. barumy lub w/w nexeny: https://allegro.pl/oferta/4x-opony-185-60r15-nexen-n-blue-4-season-88h-xl-8633763035 https://allegro.pl/oferta/4x-185-60r15-88h-xl-barum-quartaris-5-wielosezon-8291270008 a jak chcesz iść w budżetówki to możesz spróbować te: https://allegro.pl/oferta/4x-185-60r15-88h-xl-ceat-4-seasondrive-wielosezon-8557039719 Edytowane 25 Listopada 2019 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 21 minut temu, iwik napisał: Ale za tyle samo circa są np. barumy lub w/w nexeny: https://allegro.pl/oferta/4x-opony-185-60r15-nexen-n-blue-4-season-88h-xl-8633763035 Dałem linka wyżej, nawet taniej niż alledrogo... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 1 godzinę temu, iwik napisał: Z tych 3 to maxxisy, bo... nie bieżnikowane i nie jakiś 'noname' (to tajwańska marka znana głównie wśród jednośladowców) Mnie właśnie skusiły tym pochodzeniem. Trzeci rok na nich jeżdżę i nie narzekam. Radzą sobie w każdych warunkach na jakie do tej pory trafiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 7 minut temu, kenickie napisał: Mnie właśnie skusiły tym pochodzeniem. Trzeci rok na nich jeżdżę i nie narzekam. Radzą sobie w każdych warunkach na jakie do tej pory trafiły. Ja też mam AP2, ale w sumie tylko dlatego, że udało się je kupić w moim rozmiarze za 900zł/kpl, a za każde inne musiałbym dać min 1500zł/kpl. Jak na razie nie jeździłem w warunkach zimowych, ale w jesiennych są jak najbardziej OK. Przy okazji - nowszy model Maxxisa (AP3) w teście niemieckiego Auto Bilda zajął 4 miejsce (na 31 opon) zaraz za Bridgestonem, Michelinem i Vredesteinem 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 4 godziny temu, iwik napisał: Z tych 3 to maxxisy, bo... nie bieżnikowane i nie jakiś 'noname' (to tajwańska marka znana głównie wśród jednośladowców) Ale za tyle samo circa są np. barumy lub w/w nexeny: https://allegro.pl/oferta/4x-opony-185-60r15-nexen-n-blue-4-season-88h-xl-8633763035 https://allegro.pl/oferta/4x-185-60r15-88h-xl-barum-quartaris-5-wielosezon-8291270008 a jak chcesz iść w budżetówki to możesz spróbować te: https://allegro.pl/oferta/4x-185-60r15-88h-xl-ceat-4-seasondrive-wielosezon-8557039719 Ja tez bym postawil w tym wypadku na Barumy. W ubieglym roku kupilem zimowki i bylem zaskoczony pozytywnie w tej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 No dobra, a czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z TARGUM. Opinie na forach nawet nawet, złej żadnej nie znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 18 minut temu, technix napisał: No dobra, a czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z TARGUM. Opinie na forach nawet nawet, złej żadnej nie znalazłem nie ale miałem z nexen blue 4 seasons 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Ale co miałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Zastanawia mnie w tym wszystkim jeden fakt... Jak można oszczędzać na jedynej rzeczy która łączy samochód z drogą... Nigdy nie kupowałem nie wiadomo jakiego szmelcu... To nie lepiej kupić roczne dobre używki? 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 21 minut temu, 4tyelement napisał: To nie lepiej kupić roczne dobre używki? Pytanie kto sprzedaje roczne dobre używki... Osobiście nie kupiłbym używek, najtańszych chinoli też nie. Przeważnie patrzę na średnią półkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 56 minut temu, technix napisał: Ale co miałeś? tak, prawie 2 lata. Dla mnie super sprawa, auto niewiele kilometrów tłukło, ani tez niespecjalnie prestiżowe, taki chrupek stary to i opony najtańsze. Zimą problemów nie miałem, na mokrym również. Niepożadanych wibracji również. Za ok 600 zł święty spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Pytanie kto sprzedaje roczne dobre używki... Osobiście nie kupiłbym używek, najtańszych chinoli też nie. Przeważnie patrzę na średnią półkę. Ja generalnie nie rozumiem kupowania jakichkolwiek opon innych niż premium i to niezależnie od rozmiaru, uważam to za przejaw głupoty i pozornego oszczędzania.Prosty przykład 185/60R15 premium opona 1000 zł komplet, średnia półka 800 zł, chińszczyzna 600 zł. Komplet jest na 5 lat. Oszczędność roczna 80 zł pomiędzy premium, a syfem. Porównując do pozostałych kosztów eksploatacji to niewiele... Różnica pomiędzy premium a średnią półką 40 zł rocznie - bez komentarza.W większych rozmiarach też się nie opłaca oszczędzać, jak ktoś ma samochód wymagający szerokich, dużych opon to nie powinien na nich oszczędzać, a poziom oszczędności nie przekroczy 200-300 zł rocznie.Warto dodać fakt, że czasami premium przeliczając cenę za kilometr wyjdzie taniej niż chińczyk z którego bieżnik zniknie po 25 kkm, a premium zrobi np. 60 kkm.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 2 godziny temu, technix napisał: No dobra, a czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z TARGUM. Bieżnikowane opony nadają się ewentualnie w góry na białe drogi, oczywiście z agresywnym śniegowym bieżnikiem. Szukasz opony całorocznej, która będzie się sprawdzać w zakresie temperatur -20 +35, na mokrym asfalcie, śniegu i rozgrzanej autostradzie, do tego jeszcze ma utrzymać swoje właściwości przez parę lat. Liczysz na to, że nalewka o składzie mieszanki "co tam się Panu Januszowi dzisiaj wlało do mieszadła" będzie OK? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 27 minut temu, Spajdi napisał: Ja generalnie nie rozumiem kupowania jakichkolwiek opon innych niż premium i to niezależnie od rozmiaru, uważam to za przejaw głupoty i pozornego oszczędzania. musi dużo ludzi głupich jeździć wybierając opony budżetowe i ze średniej półki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 31 minut temu, iwik napisał: Bieżnikowane opony nadają się ewentualnie w góry na białe drogi, oczywiście z agresywnym śniegowym bieżnikiem. Szukasz opony całorocznej, która będzie się sprawdzać w zakresie temperatur -20 +35, na mokrym asfalcie, śniegu i rozgrzanej autostradzie, do tego jeszcze ma utrzymać swoje właściwości przez parę lat. Liczysz na to, że nalewka o składzie mieszanki "co tam się Panu Januszowi dzisiaj wlało do mieszadła" będzie OK? poczytaj o bieżnikowaniu opon, tego nie robi janusz w garażu ale co do zasady się zgadzam, lepiej dołożyć i spać spokojnie choć u mnie strzeliła debica a nie bieznikowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 musi dużo ludzi głupich jeździć wybierając opony budżetowe i ze średniej półki...Dokładnie, o ile tych kupujących budżetowe opony do samochodów za 3000 zł jeszcze mogę zrozumieć, tak kupowanie średniej półki do samochodu za 25-30 kpln i więcej to czysta bezmyślność.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 7 minut temu, Spajdi napisał: Dokładnie, o ile tych kupujących budżetowe opony do samochodów za 3000 zł jeszcze mogę zrozumieć, tak kupowanie średniej półki do samochodu za 25-30 kpln i więcej to czysta bezmyślność. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka A do samochodu za 15 kpln? Średnia półka może być? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 A do samochodu za 15 kpln? Średnia półka może być? Nie, chyba, że ktoś liczyć nie umie, albo 40 zł rocznie to być albo nie być, wtedy nie stać go nawet na samochód za 15 kpln... 40-60 zł to różnica między średnia półka, a premium na sztuce w najpopularniejszych rozmiarach.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 1 minutę temu, Spajdi napisał: Dokładnie, o ile tych kupujących budżetowe opony do samochodów za 3000 zł jeszcze mogę zrozumieć, tak kupowanie średniej półki do samochodu za 25-30 kpln i więcej to czysta bezmyślność. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka miałem premium, miałem budżetowe i wszystkie podobnie skończyły, poszły na śmietnik nim zdążyłem bieżnik do minimum zetrzeć. Z punktu widzenia przeciętnego kierowcy, który nie gniecie auta poza granice możliwości różnica pomijalna. Kilkuletnie zimówki "premium" z 1/2 bieżnika, gubiły gumę, próg usyfiony granulkami, ślizgały się, a nowe wielosezonówki tego problemu nie miały. Wszystko jest kwestią sposobu w jaki będzie użytkowany samochód- miasta, autostrada, drogi poza miastem, duże/małe przebiegi itp. - a nie głupoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 miałem premium, miałem budżetowe i wszystkie podobnie skończyły, poszły na śmietnik nim zdążyłem bieżnik do minimum zetrzeć. Z punktu widzenia przeciętnego kierowcy, który nie gniecie auta poza granice możliwości różnica pomijalna. Kilkuletnie zimówki "premium" z 1/2 bieżnika, gubiły gumę, próg usyfiony granulkami, ślizgały się, a nowe wielosezonówki tego problemu nie miały. Wszystko jest kwestią sposobu w jaki będzie użytkowany samochód- miasta, autostrada, drogi poza miastem, duże/małe przebiegi itp. - a nie głupoty.Różnica między budżetowymi a premium jest kolosalna w większości aspektów, ale przede wszystkim na mokrej nawierzchni. Różnica drogi hamowania rzędu 5-10 m to nie jest pomijana sprawa, nawet jeżeli ktoś tego nie odczuwa na codzien to może być życie lub śmierć pieszego. Ja miałem budżetowe, średnią półkę i premium i nigdy nie założę nic innego niż premium przy tak małych różnicach w cenie dla rozmiaru np. 205/55R16.Najbardziej mnie pokonuje jak ktoś wybiera fotelik za 2000 zł dla dzesiki albo brajanka, a jeździ na prawie łysych 8 letnich oponach... Safety first!Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 10 minut temu, Spajdi napisał: Najbardziej mnie pokonuje jak ktoś wybiera fotelik za 2000 zł dla dzesiki albo brajanka, a jeździ na prawie łysych 8 letnich oponach... Safety first! A znasz takich? 24 minuty temu, Spajdi napisał: Nie, chyba, że ktoś liczyć nie umie, albo 40 zł rocznie to być albo nie być, wtedy nie stać go nawet na samochód za 15 kpln... 40-60 zł to różnica między średnia półka, a premium na sztuce w najpopularniejszych rozmiarach. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka W moim przypadku wielosezonówek premium to koszt ok. 2200 zł, średnia półka to ok 1500 zł, chinole to 1000 zł. Więc różnica raczej znaczna do wydania na raz. Podkreślam że najtańszych nie kupuję. Rozmiar 225/55 r17 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Spajdi napisał: Ja generalnie nie rozumiem kupowania jakichkolwiek opon innych niż premium i to niezależnie od rozmiaru, uważam to za przejaw głupoty i pozornego oszczędzania. A Yokohama czy Hankook to już premium czy nie? Bo nie wiem, czy dostanę naklejkę (nie)dzielnego kierowcy. Edytowane 25 Listopada 2019 przez grogi 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 @Spajdi nie chcę gównoburzy bić ale nie wszystko złoto co się świeci. Test opon 195x65x15 https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/sprawdzamy-kto-produkuje-najlepsze-opony-zimowe-test-opon-zimowych-w-rozmiarze19565/8c546bq#slajd-14 z ubiegłego roku co prawda ale sens zachowany. Nie każda opona klasy premium wypadła w teście jak na cenę i klasę przystało - grafika 7/19, aquaplanin 5/19, hamowanie na śniegu 3/19, prowadzenie i slalom na sniegu 1/19, trwałość 11/19, koszt na 1000 km 12/19. Z testów wynika, że klasa premium nie zawsze okupuje szczyty zestawień. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 7 minut temu, grogi napisał: A Yokohama czy Hankook to już premium czy nie? Bo nie wiem, czy dostanę naklejkę (nie)dzielnego kierowcy. Nie no Paaanie! Tylko Michelin, Bridgestone, Good Year. A z tym to se Pan możesz ale po polu jeździć. I wogole zastanów się nad sobą bo codziennie narazasz życie innych! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 2 godziny temu, 4tyelement napisał: Zastanawia mnie w tym wszystkim jeden fakt... Jak można oszczędzać na jedynej rzeczy która łączy samochód z drogą... Też mnie to dziwi. Ja mam zupełnie inne podejście - zawsze kupuję najlepsze jakie są dostępne (patrzę w testach), bo niby różnice między oponami niewielkie, ale w sytuacji krytycznej 2m krótsza droga hamowania to może być różnica czy się zatrzymam czy w coś trafię (np. sarna w lesie, pieszy wyskakujący przed samochód, "smartfonowiec" hamujący nagle bez powodu) - te 100 zł na sztuce to niewielka cena za jakieś tam zwiększenie szans. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Ok wszystko rozumiem, co do nowych rocznych, jak ktoś chce to mogę sprzedać swoje Maxxis AP2, raptem 10 miesięcy eksploatacji i 50kkm. Bieżnika jest jeszcze ( w niektórych miejscach) nawet i 2mm Chętnych na priv zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 A co do bieżnikowanych. Kto je miał i jeździł i mam na myśli najdalej 5 lat wstecz (technologia) Bo w takiej cenie to mogę kupić, sprawdzić i albo się cieszyć albo kupię kolejne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 7 minut temu, technix napisał: Ok wszystko rozumiem, co do nowych rocznych, jak ktoś chce to mogę sprzedać swoje Maxxis AP2, raptem 10 miesięcy eksploatacji i 50kkm. Skoro robisz 50kkm w 10 miesięcy to można zapytać dlaczego chcesz zakładać całoroczne, a nie 2 komplety zima/lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Nie, to w innym aucie - DOBLO MAXI 1.4 8V 77KM A po co? 1. Oszczędność czasu na wymianie 2. Oszczędność kasy na wymianie 3. Zawsze odpowiednia opona do warunków 4. Zawsze nowe gumy Wspomniana AP2 do końca działała idealnie, teraz kupiłem zimowe i żałuję, gorsze dopasowanie do mocno zmiennych warunków. Dodam, że te zajechane AP 2 to na przedniej osi, na tylnej mają obecnie 6mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 [mention=183116]Spajdi[/mention] nie chcę gównoburzy bić ale nie wszystko złoto co się świeci. Test opon 195x65x15https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/sprawdzamy-kto-produkuje-najlepsze-opony-zimowe-test-opon-zimowych-w-rozmiarze19565/8c546bq#slajd-14 z ubiegłego roku co prawda ale sens zachowany. Nie każda opona klasy premium wypadła w teście jak na cenę i klasę przystało - grafika 7/19, aquaplanin 5/19, hamowanie na śniegu 3/19, prowadzenie i slalom na sniegu 1/19, trwałość 11/19, koszt na 1000 km 12/19. Z testów wynika, że klasa premium nie zawsze okupuje szczyty zestawień.Zgadzam się w 100% premium i jeszcze odpowiedni model w danym rozmiarze.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 W moim przypadku wielosezonówek premium to koszt ok. 2200 zł, średnia półka to ok 1500 zł, chinole to 1000 zł. Więc różnica raczej znaczna do wydania na raz. Podkreślam że najtańszych nie kupuję. Rozmiar 225/55 r17Oczywiście, że znam takiche, wystarczy pooglądać samochody na parkingu i jakie foteliki w środku, akurat mam rozeznanie w fotelikach to rzuca mi się w oczy.Co do Twojego porównania to próbujesz opony tanie z premium, a nie średnią półkę, sprawdziłem na Oponeo... Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Ja generalnie nie rozumiem kupowania jakichkolwiek opon innych niż premium i to niezależnie od rozmiaru, uważam to za przejaw głupoty i pozornego oszczędzania.Prosty przykład 185/60R15 premium opona 1000 zł komplet, średnia półka 800 zł, chińszczyzna 600 zł. Komplet jest na 5 lat. Oszczędność roczna 80 zł pomiędzy premium, a syfem. Porównując do pozostałych kosztów eksploatacji to niewiele... Różnica pomiędzy premium a średnią półką 40 zł rocznie - bez komentarza.W większych rozmiarach też się nie opłaca oszczędzać, jak ktoś ma samochód wymagający szerokich, dużych opon to nie powinien na nich oszczędzać, a poziom oszczędności nie przekroczy 200-300 zł rocznie.Warto dodać fakt, że czasami premium przeliczając cenę za kilometr wyjdzie taniej niż chińczyk z którego bieżnik zniknie po 25 kkm, a premium zrobi np. 60 kkm.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu TapatalkaJa generalnie nie lubię przepłacać,aktualnie mam komplet całorocznych tanich Chińczyków nawet w razie W i wymiany na nowy taki komplet wyjdzie mnie mniej niż jakiekolwiek oponki premium. natapane Redmi5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Ja generalnie nie lubię przepłacać,aktualnie mam komplet całorocznych tanich Chińczyków nawet w razie W i wymiany na nowy taki komplet wyjdzie mnie mniej niż jakiekolwiek oponki premium. natapane Redmi5Przepłacanie jest wtedy jeżeli płacisz więcej za produkt o identycznych parametrach technicznych i jakościowych. Kupowanie lepszego towaru w wyższej cenie nie ma nic wspólnego z przepłacaniem.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 11 godzin temu, Spajdi napisał: Ja generalnie nie rozumiem kupowania jakichkolwiek opon innych niż premium i to niezależnie od rozmiaru, uważam to za przejaw głupoty i pozornego oszczędzania. a Pirelli to jest średnia czy już premium? Pytam bo jeździło mi się na nich zdecydowanie gorzej niż na obecnych Hankookach, a to już jest budżet/mid... Generalnie przyjąłeś sobie jakąś linię i nie widzisz nic poza nią. W wielu rozmiarach między sensownym budżet/mid a premium bywa dwukrotna różnica w cenie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 musi dużo ludzi głupich jeździć wybierając opony budżetowe i ze średniej półki...A wiesz że są też tacy, którzy w zimowych miesiącach potrafią pojechać do Zakopanego na oponach typowo letnich ?Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Godzinę temu, Raku napisał: A wiesz że są też tacy, którzy w zimowych miesiącach potrafią pojechać do Zakopanego na oponach typowo letnich ? Pytania są dwa: 1. po śniegu czy bez? 2. Jeśli bez śniegu to nic w tym nadzwyczajnego. Jeśli po śniegu, to pytanie brzmi czy jest co podziwiać? Moim zdaniem świadczy to o nieodpowiedzialności i skąpstwie lub braku pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Godzinę temu, Raku napisał: A wiesz że są też tacy, którzy w zimowych miesiącach potrafią pojechać do Zakopanego na oponach typowo letnich ? Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość. Ale może na premiumach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 a Pirelli to jest średnia czy już premium? Pytam bo jeździło mi się na nich zdecydowanie gorzej niż na obecnych Hankookach, a to już jest budżet/mid... Generalnie przyjąłeś sobie jakąś linię i nie widzisz nic poza nią. W wielu rozmiarach między sensownym budżet/mid a premium bywa dwukrotna różnica w cenie.Nie ma takich różnic jak dwukrotność, jeżeli są to nie przy identycznych parametrach rocznika opony, indeksu prędkości i nośności. Kupowałem opony od 175 do 245R17 i nigdy nie było takich różnic, chyba, że względem najtańszej chińszczyzny. Ok doprecyzuje, warto kupować najlepsze w danym rozmiarze opony (w 99% przypadków będą to premium). Z mojej strony eot każdy ma Oponeo i może porównać. Ja podałem konkretne liczby. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 (edytowane) Godzinę temu, Spajdi napisał: Nie ma takich różnic jak dwukrotność, jeżeli są to nie przy identycznych parametrach rocznika opony, indeksu prędkości i nośności. Zobacz całoroczne 215/50/17. Chińczyki są poniżej 1000zł/kpl. Jakiekolwiek markowe - okolice 2000zł/kpl. Generalnie różnice są niewielkie w najpopularniejszych rozmiarach typu, 195/65/15, 205/55/16, itp. Jak wchodzimy w coś mniej popularnego, ceny "premium" odjeżdżają. Edytowane 26 Listopada 2019 przez iwik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 9 godzin temu, Spajdi napisał: Przepłacanie jest wtedy jeżeli płacisz więcej za produkt o identycznych parametrach technicznych i jakościowych. Kupowanie lepszego towaru w wyższej cenie nie ma nic wspólnego z przepłacaniem. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka no własnie to napisałem jeśli by miał być ten produkt lepszy to ok - natomiast kupiłem produkt o połowe tańszy niż konkurencja a z tymi samymi parametrami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Godzinę temu, mokrii napisał: no własnie to napisałem jeśli by miał być ten produkt lepszy to ok - natomiast kupiłem produkt o połowe tańszy niż konkurencja a z tymi samymi parametrami Nie do końca OK. Bo co z tego, że kupisz lepszy produkt, jeśli tej różnicy w jakości po prostu nie wykorzystasz. Zakup stosownie do potrzeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 9 godzin temu, Spajdi napisał: Nie ma takich różnic jak dwukrotność, jeżeli są to nie przy identycznych parametrach rocznika opony, indeksu prędkości i nośności. Kupowałem opony od 175 do 245R17 i nigdy nie było takich różnic, chyba, że względem najtańszej chińszczyzny. to widać jeszcze za mało przerobiłeś, albo masz szczęście zawsze trafiać w popularne rozmiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 to widać jeszcze za mało przerobiłeś, albo masz szczęście zawsze trafiać w popularne rozmiary245/40R18 i 265/35R18 to było ekstremum i nie dało się realnie oszczędzić, szczególnie biorąc pod uwagę rodzaj samochodu. Zauważyłem taką tendencję, że ludzie wkładają do samochodów, które miały fabrycznie 205/55R16 felgi 17, 18" na walcach 225-235, a później kupują plastikowe opony bo się oczka otwierają ile opona w takim rozmiarze kosztuje, albo 5 letnie używki bo opony drogie, a lans ważniejszy przecież niż prowadzenie, komfort i bezpieczeństwo... Tak wygląda eksploatacja samochodów w PL i to samo tyczy diesli i ich stanu technicznego - wtryski, DPF, turbo. Gdyby weszły rygorystyczne przeglądy to 3/4 diesli starszych niż 10 lat miałoby zabrane dowody rejestracyjne. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.