AxiT Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 (edytowane) Panowie czym różnią się oleje syntetyczne ( lub produkowane w technologi syntetycznej) 5W30 5W40 Można je mieszać? Czy jeśli zalecany jest 5W30 można go zamienić z 5W40? I odwrotnie? Załóżmy że musimy dolać, a akurat jest ten drugi dostępny. Bo rozumiem e to samo oznaczenie ale rożne firmy są mieszalne. Czy coś się ostatnio zmieniło. Edytowane 26 Listopada 2019 przez AxiT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 13 minut temu, AxiT napisał: Bo rozumiem e to samo oznaczenie ale rożne firmy są mieszalne. Czy coś się ostatnio zmieniło. teoretycznie tak, tzn bazy same w sobie są mieszalne ale czasami pakiety dodatków mogą się znacząco różnić co w efekcie może skutkować obniżeniem parametrów oleju. 15 minut temu, AxiT napisał: Czy jeśli zalecany jest 5W30 można go zamienić z 5W40? I odwrotnie? Załóżmy że musimy dolać, a akurat jest ten drugi dostępny. w takich sytuacjach nigdy nie ma jednej, właściwej odpowiedzi. Zawsze lepiej dolać coś niż nie dolać nic, ale po takiej dolewce mieszając producenta i lepkość powinno się olej wymienić. (bo zakładam, że nie dolewasz 0,1l tylko 1l albo i więcej). 17 minut temu, AxiT napisał: Panowie czym różnią się oleje syntetyczne ( lub produkowane w technologi syntetycznej) 5W30 5W40 Można je mieszać? bazą, klasą jakościową, poziomem dodatków, rodzajem dodatków, a za tym idzie cała litania parametrów. To tak jakbyś zapytał czym się różnic maluch od 911... zbyt ogólne pytanie, na które kompletnie nie da się odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Dodatkowe pytanie o mieszanie jednego producenta i nawet wszystkie 5W30 1.MOBIL M-SUP 2000 X1 5W30 https://intercars.pl/produkty/1658913-olej-silnikowy-mobil-m-sup-2000-x1-5w30-5l 2. MOBIL 3000 FE 5W30 https://intercars.pl/produkty/248384-olej-mobil-3000-fe-5w30-4-litry 3. MOBIL 3000 XE 5W30 https://intercars.pl/produkty/222317-olej-mobil-3000-xe-5w30-4-litry Ułatwię czytanie : pierwszym jest półsyntetyk pozostałe dwa full syntetyk, ale wszystkie 5W30??? Mieszalne między sobą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 To ja krócej odpowiem, tak można mieszać, można zamienić i odwrotnie też. Lepkość (np. 5W30) a baza (syntetyczny, mineralny itp.) to dwie zupełnie rożne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 4 minuty temu, AxiT napisał: Ułatwię czytanie : pierwszym jest półsyntetyk pozostałe dwa full syntetyk, ale wszystkie 5W30??? Mieszalne między sobą? sama lepkość to jest za mało żeby się w takie dywagacje bawić. Zerknij sobie na klasy jakościowe, odporność na ścinanie czy choćby przeznaczenie tych olejów (ostatni to C3 m.in, do aut z filtrami cząstek stałych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Jest coś więcej od parametrów lepkościowych, czyli API i ACEA. Leje się o parametrach w instrukcji podanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 (edytowane) 51 minut temu, AxiT napisał: Dodatkowe pytanie o mieszanie jednego producenta i nawet wszystkie 5W30 1.MOBIL M-SUP 2000 X1 5W30 https://intercars.pl/produkty/1658913-olej-silnikowy-mobil-m-sup-2000-x1-5w30-5l 2. MOBIL 3000 FE 5W30 https://intercars.pl/produkty/248384-olej-mobil-3000-fe-5w30-4-litry 3. MOBIL 3000 XE 5W30 https://intercars.pl/produkty/222317-olej-mobil-3000-xe-5w30-4-litry Ułatwię czytanie : pierwszym jest półsyntetyk pozostałe dwa full syntetyk, ale wszystkie 5W30??? Mieszalne między sobą? Pierwszy olej, to stara formulacja, według API SJ, dzisiaj mamy już oleje powyżej SN (SN+), nadaje się do starszych konstrukcyjnie benzyn z pośrednim wtryskiem paliwa, ACEA A3 Drugi olej, to przede wszystkim specyfikacja Forda, a także ACEA A5, czyli olej o obniżonej lepkości, ale nadal olej o dużej zawartości popiołów, do diesla z dpf się nie nadaje. Trzeci olej, to ACEA C3, można lać do diesla z dpf, do benzyny z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem. Podstawowa ochrona plus ochrona katalizatorów, nic wybitnego. Żaden z nich po dolaniu powiedzmy litra na pozostałe trzy w układzie nie wysadzi silnika w powietrze, a jeden z ważniejszych parametrów przy mieszaniu olejów, to specyfikacja ACEA. Zapomniałem dodać, żaden z nich nie jest full syntetykiem. Edytowane 26 Listopada 2019 przez kaczorek79 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 Pierwszy olej, to stara formulacja, według API SJ, dzisiaj mamy już oleje powyżej SN (SN+), nadaje się do starszych konstrukcyjnie benzyn z pośrednim wtryskiem paliwa, ACEA A3 Drugi olej, to przede wszystkim specyfikacja Forda, a także ACEA A5, czyli olej o obniżonej lepkości, ale nadal olej o dużej zawartości popiołów, do diesla z dpf się nie nadaje. Trzeci olej, to ACEA C3, można lać do diesla z dpf, do benzyny z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem. Podstawowa ochrona plus ochrona katalizatorów, nic wybitnego. Żaden z nich po dolaniu powiedzmy litra na pozostałe trzy w układzie nie wysadzi silnika w powietrze, a jeden z ważniejszych parametrów przy mieszaniu olejów, to specyfikacja ACEA. Zapomniałem dodać, żaden z nich nie jest full syntetykiem.No to jaki / który mogę stosować do samochodu z 2007 roku silnik 140 KM 2.0 16v który ma takie zalecenia. Foto z instrukcji.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 @AxiT brakuje kawałka zdjęcia, tam,gdzie jest napisane ACEA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 lepiej dolać olej jaki jest niż jechać bez oleju . oleje są mieszalne ale mieszanina olejów traci swoje pierwotne właściwości . po dolewce oleju "niewłaściwego " powinno się wymienić olej na właściwy szybciej i wcześniej niż wychodzi z przebiegu . olej 5W30 jest bardziej eco niż 5w40 ale jest gęstszy w wysokiej temperaturze ( teoretycznie tworzy grubszy film olejowy ) . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 (edytowane) 12 godzin temu, AxiT napisał: Czy jeśli zalecany jest 5W30 można go zamienić z 5W40? I odwrotnie? Załóżmy że musimy dolać, a akurat jest ten drugi dostępny. Generalnie można, jak koledzy wyżej napisali. Taka mieszanina nadal będzie pełniła swoją podstawową funkcję, czyli smarowała ruchome części silnika. Może tylko utracić pewne szczególne właściwości. Np. jeśli do silnika z FAP/DPF wymagany jest tzw. olej niskopopiołowy, to po domieszaniu innego siłą rzeczy ten parametr się pogorszy. Natomiast wszystko zależy o jakim silniku mówimy. Benzynowemu wolnossącemu będzie wszystko jedno Szczególne wymagania mogą mieć tylko nowe turbodiesle z filtrami lub jakieś nowe wysilone turbobenzyny z bezpośrednim wtryskiem. Edytowane 27 Listopada 2019 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 3 godziny temu, AxiT napisał: No to jaki / który mogę stosować do samochodu z 2007 roku silnik 140 KM 2.0 16v który ma takie zalecenia. Do takiego silnika możesz wlać w zasadzie dowolny 5W30, 5W40, 0W30, 0W40... Nie eskperymentowałbym tylko z jakimiś "ultraoszczędnymi" (typu 0w20), bo auto już niemłode... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 [mention=136557]AxiT[/mention] brakuje kawałka zdjęcia, tam,gdzie jest napisane ACEATo czego brakuje tyczy się już diesla. Czytałem i dlatego nie umieściłem na foto.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 Generalnie można, jak koledzy wyżej napisali. Taka mieszanina nadal będzie pełniła swoją podstawową funkcję, czyli smarowała ruchome części silnika. Może tylko utracić pewne szczególne właściwości. Np. jeśli do silnika z FAP/DPF wymagany jest tzw. olej niskopopiołowy, to po domieszaniu innego siłą rzeczy ten parametr się pogorszy. Natomiast wszystko zależy o jakim silniku mówimy. Benzynowemu wolnossącemu będzie wszystko jedno Szczególne wymagania mogą mieć tylko nowe turbodiesle z filtrami lub jakieś nowe wysilone turbobenzyny z bezpośrednim wtryskiem.Mowa o Suzuki grand vitara 2 z 2007 roku silnik 2.0 1.6 V 140 KM.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 29 minut temu, AxiT napisał: Mowa o Suzuki grand vitara 2 z 2007 roku silnik 2.0 1.6 V 140 KM. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To lej jakieś 5w30 lub 5w40 z ACEA A3B4, najlepiej z SAE SM lub SN. Dobrym wyznacznikiem będzie aprobata MB 229.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.