Skocz do zawartości

Temat rzeka - spalanie diesel vs benzyna


Phil_ips

Rekomendowane odpowiedzi

Przypomniałem sobie o statystykach spalania swojego poprzedniego auta Megane 3 Grandtour 1.9 dCi 130 KM. Teraz jeżdżę Megane 4 Grandtour, 1.33 TCE 140 KM. Generacja do przodu ale auta podobne jeśli chodzi o masę i moc silnika. W przypadku moich egzemplarzy dochodzi różnica w szerokości opon. M3 jeździła na 205/55R16, a M4 ma założone 225/40R18. Statystyki spalania prowadzę z tankowań bo Renault jakoś dokładne jeśli chodzi o odczyty komputera nie jest.

I teraz do meritum:

M3 na dystansie 7600 km spaliła średnio 7.6 l/100 km, a M4 na dystansie 16 000 km spaliła 8.3 l/100 km. Warunki używania identyczne, zdecydowana przewaga jazdy miejskiej (Wrocław).

 

Szczerze mówiąc myślałem, że różnica będzie większa i jakoś nie zaglądałem do statystyk poprzedniego auta. Co ciekawe zmieniłem kilka dni temu opony na zimówki 205/55R16 i widzę tendencję do zmniejszenia średniego spalania w M4.

 

 

 

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Phil_ips napisał:

 

Przypomniałem sobie o statystykach spalania swojego poprzedniego auta Megane 3 Grandtour 1.9 dCi 130 KM. Teraz jeżdżę Megane 4 Grandtour, 1.33 TCE 140 KM. Generacja do przodu ale auta podobne jeśli chodzi o masę i moc silnika. W przypadku moich egzemplarzy dochodzi różnica w szerokości opon. M3 jeździła na 205/55R16, a M4 ma założone 225/40R18. Statystyki spalania prowadzę z tankowań bo Renault jakoś dokładne jeśli chodzi o odczyty komputera nie jest.

I teraz do meritum:

M3 na dystansie 7600 km spaliła średnio 7.6 l/100 km, a M4 na dystansie 16 000 km spaliła 8.3 l/100 km. Warunki używania identyczne, zdecydowana przewaga jazdy miejskiej (Wrocław).

 

Szczerze mówiąc myślałem, że różnica będzie większa i jakoś nie zaglądałem do statystyk poprzedniego auta. Co ciekawe zmieniłem kilka dni temu opony na zimówki 205/55R16 i widzę tendencję do zmniejszenia średniego spalania w M4.

 

 

 

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

to teraz wykrec na trasie wro-waw tam M4 spalanie 5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
to teraz wykrec na trasie wro-waw tam M4 spalanie 5
M3 nigdy na trasie nie zszedłem do 5,0. Najmniej jak pamiętam miałem 5.5 l/100km jadąc do CRO cały czas 120 kmh.
Przy moim stylu jazdy to raczej ok. 6.5 l (140 - 150 kmh) wychodziło. M4 przy takich samych prędkościach spala 7.0 l.
1.9 dCi nigdy nie należał do super oszczędnych :)

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał:

0,7 litra róznicy na 100 km - IMO diesel traci sens - no chyba zeby cena wyjściowa byla niemal identyczna....

 

Ale to porównanie dwóch kolejnych generacji, gdzie starsza ma starszego diesla. W M4 można mieć 1.6dci 130KM, którym zejście do 5L w tej samej jeździe, nie powinno być zasadniczo problemem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to porównanie dwóch kolejnych generacji, gdzie starsza ma starszego diesla. W M4 można mieć 1.6dci 130KM, którym zejście do 5L w tej samej jeździe, nie powinno być zasadniczo problemem.

 

Nie sądzę. No chyba, że mówimy o jeździe z prędkością max 100 kmh.

 

https://www.motostat.pl/vehicle-stats/90725

 

Po mieście 1.6 dCi pali tyle samo co 1.9 dCi.

 

 

 

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wielkie i szerokie felgi pożerają spory procent zarówno osiągów, jak i paliwa.
To prawda. Wygląda na to, że spokojnie o 0.5 l więcej niż na zimówkach 205/55R16. Co jeszcze bardziej pokazuje, że diesel zaczyna nie mieć sensu. Różnica jest przy dużych prędkościach. M3 przy tempomacie ustawionym na 170 kmh spalała ok. 7.5 l. M4 przy takiej prędkości wciąga 10 l/100km.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Phil_ips napisał:

Nie sądzę. No chyba, że mówimy o jeździe z prędkością max 100 kmh.

https://www.motostat.pl/vehicle-stats/90725

 

https://www.motostat.pl/vehicle-stats/84969 - 5 to może nie jest, ale 5,63 z dłuższego okresu już tak.

 

Można się tak długo licytować. Nie znamy średnich prędkości, stylu jazdy i przede wszystkim - umiejętności ekodrivingu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Phil_ips napisał:

M3 na dystansie 7600 km spaliła średnio 7.6 l/100 km, a M4 na dystansie 16 000 km spaliła 8.3 l/100 km. Warunki używania identyczne, zdecydowana przewaga jazdy miejskiej (Wrocław).

 

Moim zdaniem sprawiedliwie jest porównywać auta tej samej generacji i najlepiej z silnikami tej samej generacji.

Nie znam się na obecnych dieslach, ani nawet nie znam silników od Reno, ale jest jakaś tam szansa że diesel o mocy około 130KM w obecnej Megane będzie palił sporo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Polarny napisał:

Te wielkie i szerokie felgi pożerają spory procent zarówno osiągów, jak i paliwa.

Ze 20 lat temu czytałem artykuł o wpływie szerokości opon - pisali o wzroście 3-4% na każde 10 mm szerokości... podobno wyniki były powtarzalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
https://www.motostat.pl/vehicle-stats/84969 - 5 to może nie jest, ale 5,63 z dłuższego okresu już tak.
 
Można się tak długo licytować. Nie znamy średnich prędkości, stylu jazdy i przede wszystkim - umiejętności ekodrivingu.
Te 5.63 to z tych niższych wyników. Przez kilka dni jeździłem Kadjarem z 1.6 dCi i pali tyle samo albo i więcej niż M3 z 1.9 dCi po mieście. Kadjar wyższy ale M3 cięższa :)


Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Moim zdaniem sprawiedliwie jest porównywać auta tej samej generacji i najlepiej z silnikami tej samej generacji.
Nie znam się na obecnych dieslach, ani nawet nie znam silników od Reno, ale jest jakaś tam szansa że diesel o mocy około 130KM w obecnej Megane będzie palił sporo mniej.
Cięzko będzie. Na motostacie jest tylko jedna M4 z 1.7dCi i wyniki ma wysokie ale to człowiek z ciężką nogą, znany z innego forum. Konfig taki jak mojej M4 czyli Intens z szerokimi kapciami :) BTW jego wyniki są zbliżone do moich autostradowych w M3 ;)

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie temat jest już oklepany i wyczerpany.

W teorii jak i w praktyce wielu osób.

 

Uśredniając mniej więcej jest tak:

jazda delikatna mieszana: benzyna potrafi zbliżyć się do diesla 1:1

 

jazda normalna mieszana: benzyna ok. 0,5 l więcej na 100

 

jazda dynamiczna mieszana: do 1 litra roznicy

 

 jazda autostradowa przepisowa: do 1 litra różnicy 

 

jazda autostradowa w trybie handlowca: 2-3 litry więcej 

 

Srednio życiowo populacyjnie 0,5-1 litra więcej należy przyjąć. 
 

Im auto większe i cięższe tym diesel więcej zyskuje. Wiec jakieś potężne SUVy mogą te wartości mieć jeszcze wyższe. 


W Octavii 1.4 TSI  za 110 kkm miałem średnie z dystrybutora 6,2 l . Było dużo spokojnej jazdy, było sporo normalnej, a i nie raz widziało 2 z przodu. 
 

spritmonitor.de ma największą próbę i tam można porównywać do woli.

 

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się napatrzeć na Wasze wpisy. Szczególnie na te cyferki po przecinku. Trzeba mieć bardzo dużo wolnego czasu, żeby dojść do takich wyliczeń..

 

1. Ja nie potrafię ekonomicznie jeździć, każde auto pali mi dużo, albo bardzo dużo. Oddałem mój poprzedni samochód "codzienny", na baku przejeżdżał mi ok. 700km. Jak się starałem, to było 825km, ale zdarzało się, że tankowałem przy 380km... i co? Nowy user przejeżdża 1000km do zapalenia się rezerwy. Szok jak dla mnie :O

 

2. Moje nowe auto codzienne pali 50% więcej niż w katalogu (wyłączam S&S).

 

3. Nigdy nie podobały mi się auta, które mało palą... Tak to sobie tłumaczę :bzik:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Artur_W_wa napisał:

nie rozumiem wyłączania ss, bo tak,  no nie rozumiem - poza specyficznym korkiem ale tu już bym wolał się turlać

 

A jeździłeś kiedyś autem z S&S?

 

Pomijam sprawy smarowania silnika i skrzyni, braku wymiany ciepła, źle działającego ogrzewania etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Artur_W_wa napisał:

Tak, i mi raczej pasuje

 

Parę razy (głównie przed rondami) zdarzało mi się zgrzytanie rozrusznika... W Mercedesie (2012) było gorzej, w Cytrynie (2019) jest lepiej, ale nie idealnie.

Mnie S&S doprowadza do białej gorączki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maxit napisał:

 

Parę razy (głównie przed rondami) zdarzało mi się zgrzytanie rozrusznika... W Mercedesie (2012) było gorzej, w Cytrynie (2019) jest lepiej, ale nie idealnie.

Mnie S&S doprowadza do białej gorączki.

Jak to z gustem każdy ma swój :ok:, z tym że zapewne i sposób realizacji ss też ma pewnie wpływ na wygodę jego użytkowania 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem kiedyś ogromnym przeciwnikiem S&S, jak to nie miałem. Potem kupiłem Golfa 1.0 w manualu i się szczerze z S&S zaprzyjaźniłem, do tego stopnia, że źle się czułem jadąc autem bez tego systemu. Ale teraz mam też Golfa, ale z DSG i S&S mnie drażni niesamowicie. Gaśnie jeszcze zanim w ogóle auto zatrzyma się do zera, często gaśnie tylko po to, żeby za pół sekundy się uruchomić. Rozważam przestawienie się na permanentne wyłączanie tego syfu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars_wrc napisał:

z DSG i S&S mnie drażni niesamowicie

 

I wydaje mi się, że o to chodzi. O ile S&S w manualu jest przewidywalne, to w automacie już nie. Oba przypadki o których pisałem to skrzynie automatyczne: Mercedes- 2-sprzęgłowa, a Citroen: EAT8

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondeo MK5
2.0 Diesel 150KM
Głównie trasa z 1000km wyszło 5,1l/100km wynik z dystrybutora
golf 4 axr 1,9 tdi 101 KM - średnia 6,5 ON
octavia 3 1.4 tsi 140 KM - Średnia 6,5 PB

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj Jeepek pali 7-11 w zaleznosci od trasy/miasta/ciezkosci nogi. Dam rade przjechac trase ze spalaniem 4.9-5.2 ale to nie jest jazda i tiry mnie wyprzedzaja.

 

Focusem w dieslu na trasie 300km spalanie mialem 5.5 tam gdzie Jeepem mialem 8. Focus troche mniej kucy i bardziej oplywowy.
 

Chyba musicie sie mocno nudzic ze spalanie z benzyny macie jak z diesla, ja chce po prostu dojechac do celu ;) 

Edytowane przez czacha
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2019 o 16:03, delco napisał:

Ze 20 lat temu czytałem artykuł o wpływie szerokości opon - pisali o wzroście 3-4% na każde 10 mm szerokości... podobno wyniki były powtarzalne...

ja po zejsciu z lata 225 na zime 215 mam wrazenie ze jakies 0,3-0,5 mniej ciagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie co prawda benzyna wspomagana elektrykiem ale średnia z 16k km to 7,88l   głównie jazda miejska, krótko odcinkowa. Lekkiej nogi też nie mam. Sens diesla u mnie się nie sprawdzał ;) 1.9TDI w A4 spalalo w tych warunkach około 8... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2019 o 12:22, Phil_ips napisał:

średnio 7.6 l/100 km, a M4 na dystansie 16 000 km spaliła 8.3 l/100 km

 

 

Olej napędowy 10,7 kWh/l;  benzyna 9,7 kWh/l.

 

czyli benzyna ma 90% energii ON a ze spalania wyszło Ci 91% zużycia. Więc widać tu znaczącą poprawę sprawności nowych silników benzynowych, gdyż dorównały już wcześniejszym dieslom.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne porównanie:

Megane3 kombi 1.5dci 110KM średnio 5l/100km

Megane4 kombi 1.33cte 115 KM średnio 6,7l/100km

 

jeżdżę głównie trasy, choć niewiele autostradami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2019 o 16:03, delco napisał:

Ze 20 lat temu czytałem artykuł o wpływie szerokości opon - pisali o wzroście 3-4% na każde 10 mm szerokości... podobno wyniki były powtarzalne...

Miałem ileś lat temu porównanie w bmw 525i - 235/?/17 i 255/?/17 vs zimówki 205/?/15.

Na zimówkach palił ponad litr mniej i czuć było, że jest dynamiczniej.

To naprawdę nie są promilowe różnice - to jakaś masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Polarny napisał:

Miałem ileś lat temu porównanie w bmw 525i - 235/?/17 i 255/?/17 vs zimówki 205/?/15.

Na zimówkach palił ponad litr mniej i czuć było, że jest dynamiczniej.

To naprawdę nie są promilowe różnice - to jakaś masakra.

20 mm węziej.... czyli róznica 6-8%....  zakładając spalanie 10l/100 km to powinno dawać 0,6 do 0,8 litra róznicy.... - coś mi swita że tamten artykuł który wspominał bazował na golfie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

08 Fiat Bravo 1.4T-Jet 150KM - 8.5l/100km

18 Seat Leon 1.6TDI 90KM - 5.5l/100km

 

Warunki takie same, spalanie z dystrybutora, styl jazdy taki sam, srednia predkosc co tankowanie to 40-45km/h. Leon ma power boxa, bez ktorego palil jakies 0,3l/100km mniej.

 

P.S. Rozmiar opon taki sam w obu 225/45 r17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Swiko napisał:

08 Fiat Bravo 1.4T-Jet 150KM - 8.5l/100km

18 Seat Leon 1.6TDI 90KM - 5.5l/100km

 

Warunki takie same, spalanie z dystrybutora, styl jazdy taki sam, srednia predkosc co tankowanie to 40-45km/h. Leon ma power boxa, bez ktorego palil jakies 0,3l/100km mniej.

 

P.S. Rozmiar opon taki sam w obu 225/45 r17.

 

1.4T-jet to mimo wszystko poprszednia generacja silnikow i prawie 2 razy więcej mocy.

IMHO sensowniejsze byłoby porównanie do 1.0TSI.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, delco napisał:

20 mm węziej.... czyli róznica 6-8%....  zakładając spalanie 10l/100 km to powinno dawać 0,6 do 0,8 litra róznicy.... - coś mi swita że tamten artykuł który wspominał bazował na golfie...

Dodaj do tego średnicę felgi i większy moment bezwładności masy nieresorowanej, nie tylko szerokość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

1.4T-jet to mimo wszystko poprszednia generacja silnikow i prawie 2 razy więcej mocy.

IMHO sensowniejsze byłoby porównanie do 1.0TSI.

Gdybym jezdzil w tych samych warunkach to bym porownal :-). Styl jazdy taki sam, trasa ktora oba samochody jezdzily i srednia predkosc taka sama, wiec uwazam ze porownanie jak najbardziej trafione 👍.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2019 o 15:53, Phil_ips napisał:

To prawda. Wygląda na to, że spokojnie o 0.5 l więcej niż na zimówkach 205/55R16. Co jeszcze bardziej pokazuje, że diesel zaczyna nie mieć sensu. Różnica jest przy dużych prędkościach. M3 przy tempomacie ustawionym na 170 kmh spalała ok. 7.5 l. M4 przy takiej prędkości wciąga 10 l/100km.

 

No i właśnie to jest ta różnica na korzyść diesla ;] - 2,5L/100 km

Jednak diesel ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, delco napisał:

3% przy wyjściowym 10l/100 km - to własnie 0,3 litra.... :old:

powaznie????:)

ale moje wyjsciowe to jakos 7,8 wiec zaryzykuje ze nawet 4%

Przy czym wystarczy jedna, dwie zmienne na drodze i takie pomiary psu w ....bude:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, komor napisał:

 

No i właśnie to jest ta różnica na korzyść diesla ;] - 2,5L/100 km

Jednak diesel ma sens.

Zalezy jak kto liczy.

Zalezy ile % czasy drajwer cisnie 170kmh

W 90% przypadkow zapewne ludzie zyja podobnie, miasto, ew dolot do miasta 20-40km, korki, szkola, sklep i przelotowe nagle drastycznie maleja by nie powiedziec, ze srednia z miesiaca w miescie to moooze 25-28kmh ;))

Zatem uwazam ze roznica 0,5-1 l na korzysc dizla to zadna pokusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jak kto liczy.
Zalezy ile % czasy drajwer cisnie 170kmh
W 90% przypadkow zapewne ludzie zyja podobnie, miasto, ew dolot do miasta 20-40km, korki, szkola, sklep i przelotowe nagle drastycznie maleja by nie powiedziec, ze srednia z miesiaca w miescie to moooze 25-28kmh ;))
Zatem uwazam ze roznica 0,5-1 l na korzysc dizla to zadna pokusa
też tak uważam... dlatego obecnie mam 2XPB

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DZIDA napisał:

też tak uważam... dlatego obecnie mam 2XPB emoji16.png

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

moj dizel moze przy 200kmh palic nawet 20l ON mam to gdzies :)

Ano dlatego ze nigdy nie jezdze 200:) a przy 120-130 pali tyle ile akurat potrzebuje

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jqr napisał:

Ja mam podobne porównanie:

Megane3 kombi 1.5dci 110KM średnio 5l/100km

Megane4 kombi 1.33cte 115 KM średnio 6,7l/100km

 

jeżdżę głównie trasy, choć niewiele autostradami

5 a 6.7 to spora roznica, jakies 35%

Edytowane przez czacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, czacha napisał:

5 a 6.7 to spora roznica, jakies 35%

w % wyglada slabo ale zalezy ile kto jezdzi

Zreszta warunki tez wazne bo mozna przejechac odcinek w 8 minut ale sa dni ktore zajmuja mi to 49 minut:) zalezy od niczego w sumie bo ani nie bylo wizyty Trumpa, ani bomby, ani wybuchy gazu ani karambolu.

Tylko buro, szaro i deszczowo.

 

Edytowane przez fanlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno auto w domu stosunkowo duże - SUV (Outlander II) z pancerklekotem 2.0 od VW. Na trasie 7-7,5, po mieście 10 ON.

Drugie autko - od niedawna Clio III Grandtour 1.2 - 6,7 na trasie i do 9 po mieście, ale bliżej 8 Pb.

Pomiędzy autami przepaść rozmiarowa, technologicznie zbliżone.

 

Jakie wnioski - na dłuższe trasy i do wygodnej jazdy z punktu A do B jako połączenie międzymiastowe - lepszy ON z racji spalania, charakterystyki jazdy, a jeśli spojrzymy na nieco mniej klekotliwe nowsze diesle na CR - to i cichsze, i zrywniejsze przy niższych obrotach.

Na krótsze jeżdżenie wokółkominowe - mała benzyna, a po nowemu to wręcz idealny byłby elektryk.

 

Przyrody nie oszuka - jeśli zaczniemy po mieście jeździć dieslem, to spalanie absolutnie nie będzie na tyle małe, żeby opłaciło się ponosić dodatkowe koszty związane z zakupem ON. Jeśli zaczniemy w trasy jeździć małą benzyną, to spalanie będzie sporo wyższe niż po mieście i męka się toczyć 800 km autem z segmentu B, natomiast jeśli zapakujemy dużą benzynę do dużego auta, to czymś te konie pod maską nakarmić trzeba.

 

Tak na marginesie - technologia idzie do przodu, ale nie w kierunku ograniczenia spalania i kosztów eksploatacji, tylko spełniania norm ekologicznych. W przypadku dwóch Renówek z tematu to nie spalanie trzeba porównywać, bo nie o to producentom chodziło, tylko nazwijmy to ślad spalin, jaki po sobie zostawiają.

Co nie zmienia faktu, że fajnie, że mamy downsizing, turbiny, S&S, hybrydy i elektryki. Niemniej ostatnio sprzedałem 32 letniego W124, który z 2,5 pojemności diesla osiągał zawrotne 90 KM i na liczniku miał ponad pół miliona kilometrów. I tak się zastanawiam nad tą całą ekologią - to auto w ciągu 30 lat eksploatacji zostawiło w powietrzu ileś tam spalin, a w warsztacie co 12 kkm 7 litrów oleju i filtry. Ale patrząc na nowoczesne konstrukcje, których okres użytkowania programowany jest na ciut ponad 10 lat i jakieś 400 kkm maks, gdzie jeszcze po drodze zostawią 5x tyle części zamiennych w warsztatach, a elektryki za chwilę zaczną śmiecić zużytymi ogniwami, to nie wiem, czy ta doraźna ekologia w dłuższym okresie czasu jest taka pożyteczna. Jakby nie liczyć, ten Mercedes w ciągu swojej eksploatacji wystarczył za trzy nowsze auta, gdzie dwa z roczników np. 1990 i 2000 byłyby już pocięte na żyletki lub dogorywały gdzieś, gdzie badanie techniczne podbija szwagier, a trzecie z rocznika 2005 właśnie dojeżdżałoby kilometry.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

Zalezy jak kto liczy.

Zalezy ile % czasy drajwer cisnie 170kmh

W 90% przypadkow zapewne ludzie zyja podobnie, miasto, ew dolot do miasta 20-40km, korki, szkola, sklep i przelotowe nagle drastycznie maleja by nie powiedziec, ze srednia z miesiaca w miescie to moooze 25-28kmh ;))

Zatem uwazam ze roznica 0,5-1 l na korzysc dizla to zadna pokusa

 

Ważne żeby Tobie auto i silnik pasował. Przesiadając się na benzynę nie musisz na siłę udowadniać że diesel jest gorszy, bo niestety ale mimo że benzyniaki często palą coraz mniej to dalej w odpowiednich warunkach za nic nie mogą dorównać ani prześcignąć diesla.

 

Jeszcze chyba nikt nie wymyślił konwencjonalnego benzyniaka, który pali mniej od równoległego diesla z oferty tego samego modelu auta. Ja sobie psiocze że mam jednego diesla w domu ale jak chce szybko dostać się do punktu B to nie waham się i biorę diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, artipb napisał:

 

Tak na marginesie - technologia idzie do przodu, ale nie w kierunku ograniczenia spalania i kosztów eksploatacji, tylko spełniania norm ekologicznych.

papier przyjmie wszystko.

Ekolodzy usatysfakcjonowani, przepisy spelnione. Gra i buczy papierowo.

A ile emituja  samoloty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komor napisał:

 

Ważne żeby Tobie auto i silnik pasował. Przesiadając się na benzynę nie musisz na siłę udowadniać że diesel jest gorszy, bo niestety ale mimo że benzyniaki często palą coraz mniej to dalej w odpowiednich warunkach za nic nie mogą dorównać ani prześcignąć diesla.

 

Jeszcze chyba nikt nie wymyślił konwencjonalnego benzyniaka, który pali mniej od równoległego diesla z oferty tego samego modelu auta. Ja sobie psiocze że mam jednego diesla w domu ale jak chce szybko dostać się do punktu B to nie waham się i biorę diesla.

Nie wiem co masz na myśli pisząc o "odpowiednich warunkach", bo w trasie to diesel raczej zawsze wygra. Ale przychodzi mi do głowy hybryda (czyli w zasadzie auto spalinowe), która chyba w mieście potrafi spalić mniej od analogicznego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.