Skocz do zawartości

Regulacja zawórów Civic EP3 TypeR na "Franku"


Bravus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

Stałem się całkowicie niezamierzenie właścicielem TypeR`a EP3, w którym chciał bym wyregulować zawory. Jest tutaj ktoś biegły Hondach i ich modyfikacjach, oraz będzie chciał podpowiedzieć jakie wartości luzu ustawić. Nigdzie nie znalazłem wiarygodnych informacji na ten temat
Silnik jest po typowej modyfikacji ma dół z K24, a górę z K20. Logika wskazuje aby stosować wartości luzów dla K20, ale czy na pewno ?
Pzdr
Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.12.2019 o 00:08, Bravus napisał:

Cześć Wszystkim,

Stałem się całkowicie niezamierzenie właścicielem TypeR`a EP3, w którym chciał bym wyregulować zawory. Jest tutaj ktoś biegły Hondach i ich modyfikacjach, oraz będzie chciał podpowiedzieć jakie wartości luzu ustawić. Nigdzie nie znalazłem wiarygodnych informacji na ten temat
Silnik jest po typowej modyfikacji ma dół z K24, a górę z K20. Logika wskazuje aby stosować wartości luzów dla K20, ale czy na pewno ?
Pzdr
Konrad

 

1. Gratulacje :) to dobra zabawka. 

2. Logika nakazywałaby K20, pytanie czy w ogole K24 ma inne ;) 

 

edyta: na szybko googlacja pokazała, ze K20A2 ma takie same jak K24

 

K20A2 engine
Intake:
0.21-0.25 mm (0.008-0.010 in.)
Exhaust:
0.25-0.29 mm (0.010-0.011 in.)

 

 

Seria K24A3: ssące 0,21–0,25; wydechowe 0,25–0,29

Seria K24Z3: ssące 0,21–0,25; wydechowe 0,25–0,29

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Filipfm napisał:

1. Gratulacje :) to dobra zabawka. 


Dzięki :piwko: Co prawda trochę staro się już czuję jeżdżąc tym głośnym urządzeniem, ale fun jest lepiej niż dobry. 240 KM i szpera przy FWD to wieczna walka i przewidywanie. Dawno nie upalałem  ośki. Trochę zardzewiałem.
 

 

3 godziny temu, Filipfm napisał:

2. Logika nakazywałaby K20, pytanie czy w ogole K24 ma inne ;) 


Doszedłem do tych samych wniosków, dorwałem się dziś do autodaty u kumpla na warsztacie, ale dzięki za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2019 o 21:37, Bravus napisał:


Dzięki :piwko: Co prawda trochę staro się już czuję jeżdżąc tym głośnym urządzeniem, ale fun jest lepiej niż dobry. 240 KM i szpera przy FWD to wieczna walka i przewidywanie. Dawno nie upalałem  ośki. Trochę zardzewiałem.

 

To fajnie, ze ktos to poszperował. W standardzie nie bylo.

 

Edyta: To jakis znany w srodowisku projekt? 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 6.12.2019 o 15:58, Filipfm napisał:

Edyta: To jakis znany w srodowisku projekt?


Nie, autem od 2010 jeździł mój przyjaciel. Używał go jako daily.  Franek został zrobiony w 2015 lub 2016 roku za kupę siana, do tego wydech z końcowym tłumikiem twinloop wraz z długim dolotem powietrza od SSG, hondata Kpro, a w 2018 wjechał torsen. Do spełnienia brakuje kolektora wydechowego i ponownego strojenia, ale chyba aż tak purystyczny nie będę.
Auto już wstępnie odgruzowałem, do szczęścia brakuje jeszcze tylko trochę lakierowania i zmiany lamp na poliftowe.
Zawory ustawione, rozrząd nie jest rozciągnięty. Można się już cieszyć mocną ośką. Na wiosnę będzie ładne auto, letni kpl felg już zregenerowany, nie mogę się doczekać :)

IMG_20191216_154422.jpg

IMG_20191217_171800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.