Skocz do zawartości

no i jest


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem dziś.

BMW i3s 120 Ah.  https://ev-database.org/car/1149/BMW-i3s-120-Ah

Fajne zimówki mi dali.

 

Na razie przejechałem 60km.

Prędkość około 90 km/h.

Temperatura na zewnątrz -4 C. Zaryzykowałem i włączyłem ogrzewanie. ;]

Poszła 1/4 baterii, ale dojechałem.

 

Nie szalałem, bo ciemno, droga przez las, łosia można trafić no i ślisko.

 

Prawdziwy test w sobotę. 180 km do Kopenhagi i powrót. Emocje, jak na grzybach.  :mikolaj:

A za dwa tygodnie do Hamburga. Coś czuje, ze rodzina może czasem narzekać, bo Superb to to nie jest.

Ale tata chciał zabawkę, to ma! Jak to mówił Stanisław Anioł: "Nie będzie meczu, będzie chór!" :phi:

 

Sprawdziłem bagażnik, mieszczą się 4 lotnicze walizki, wiec jest ok.

 

Można wpisywać ilość gniazdek elektrycznych na mieszkańca w garażu podziemnym w pobliskim bloku. :swieca:

bmw.png

Edytowane przez Cezh
  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cezh napisał:

Odebrałem dziś.

BMW i3s 120 Ah.  https://ev-database.org/car/1149/BMW-i3s-120-Ah

Fajne zimówki mi dali.

 

Na razie przejechałem 60km.

Prędkość około 90 km/h.

Temperatura na zewnątrz -4 C. Zaryzykowałem i włączyłem ogrzewanie. ;]

Poszła 1/4 baterii, ale dojechałem.

 

Nie szalałem, bo ciemno, droga przez las, łosia można trafić no i ślisko.

 

Prawdziwy test w sobotę. 180 km do Kopenhagi i powrót. Emocje, jak na grzybach.  :mikolaj:

A za dwa tygodnie do Hamburga. Coś czuje, ze rodzina może czasem narzekać, bo Superb to to nie jest.

Ale tata chciał zabawkę, to ma! Jak to mówił Stanisław Anioł: "Nie będzie meczu, będzie chór!" :phi:

 

Sprawdziłem bagażnik, mieszczą się 4 lotnicze walizki, wiec jest ok.

 

Można wpisywać, ilość gniazdek elektrycznych na mieszkańca w garażu podziemnym w pobliskim bloku. :swieca:

bmw.png

 

Kurde opony ma jak Rosalie ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mrBEAN napisał:


No z tą największą bateryjką już Ioniqa mi zawstydzisz ;) 

 

Rozmiar to nie wszystko.

Wg abrp Twoim Ioniqiem do Kopenhagi obróciłbym minimalnie szybciej niż i3s.

Nowy Ioniq też wychodzi wolniej.

 

17 minut temu, mrBEAN napisał:

 

i3 jest specyficzne ale daje mega. fun z jazdy 👍

 

Prawda, przyspieszenie i prowadzenie dają frajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezh napisał:

Odebrałem dziś.

BMW i3s 120 Ah.  https://ev-database.org/car/1149/BMW-i3s-120-Ah

Fajne zimówki mi dali.

 

Na razie przejechałem 60km.

Prędkość około 90 km/h.

Temperatura na zewnątrz -4 C. Zaryzykowałem i włączyłem ogrzewanie. ;]

Poszła 1/4 baterii, ale dojechałem.

 

Nie szalałem, bo ciemno, droga przez las, łosia można trafić no i ślisko.

 

Prawdziwy test w sobotę. 180 km do Kopenhagi i powrót. Emocje, jak na grzybach.  :mikolaj:

A za dwa tygodnie do Hamburga. Coś czuje, ze rodzina może czasem narzekać, bo Superb to to nie jest.

Ale tata chciał zabawkę, to ma! Jak to mówił Stanisław Anioł: "Nie będzie meczu, będzie chór!" :phi:

 

Sprawdziłem bagażnik, mieszczą się 4 lotnicze walizki, wiec jest ok.

 

Można wpisywać, ilość gniazdek elektrycznych na mieszkańca w garażu podziemnym w pobliskim bloku. :swieca:

 

 

W jednej chwili nastąpił ogromny przyrost EV na AK ;]

Gratulacje :piwko:

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotka ze środka.

 

Ale to ma odejście! Jest trochę cieplej, to mogę czasem sprawdzić.

 

Jeśli chodzi o koszty, to raczej bym tego samochodu nie kupił. Za drogi, jak na takie maleństwo. Jak bym nie miał możliwości leasingu, to pewnie czekalbym na trojaczki. 

Leasing kosztuje mnie około 1500 zł 

W tym koła zimowe, wymiana kół, ubezpieczenie, serwis. Właściwie wszystko poza prądem.

Ograniczenia to 15000 km rocznie, ale przy dwóch samochodach w rodzinie i mieszkaniu 2 km od pracy nie ma z tym problemu.

20191204_084758.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cezh napisał:

Fotka ze środka.

 

Ale to ma odejście! Jest trochę cieplej, to mogę czasem sprawdzić.

 

Jeśli chodzi o koszty, to raczej bym tego samochodu nie kupił. Za drogi, jak na takie maleństwo. Jak bym nie miał możliwości leasingu, to pewnie czekalbym na trojaczki. 

Leasing kosztuje mnie około 1500 zł 

W tym koła zimowe, wymiana kół, ubezpieczenie, serwis. Właściwie wszystko poza prądem.

Ograniczenia to 15000 km rocznie, ale przy dwóch samochodach w rodzinie i mieszkaniu 2 km od pracy nie ma z tym problemu.

20191204_084758.jpg

Nigdy w i3 nie siedzialem i zakladam, ze uzyte materialy to nie najtanszy plastik, ale sam wyglad deski bardzo spartanski. W zasadzie to niewiele odbiega od 3xtanszej skody ecitigo.

W aucie tej klasy i za taka kase spodziewalbym sie czegos bardziej nowoczesnego.

 

Tak czy inaczej, zazdraszaczam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, zinger napisał:

zakladam, ze uzyte materialy to nie najtanszy plastik

 

No i bardzo byś się pomylił tak zakładając:

są jakieś fragmenty plastików 'z odzysku', ale generalnie w środku auto jest sztos.

 

Oprócz tego 7s do setki, a nie 12 jak skoda.

 

Natomiast z zewnątrz... no nie przekonuje mnie, że użyję eufemizmu 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, zinger napisał:

Nigdy w i3 nie siedzialem i zakladam, ze uzyte materialy to nie najtanszy plastik, ale sam wyglad deski bardzo spartanski. W zasadzie to niewiele odbiega od 3xtanszej skody ecitigo.

W aucie tej klasy i za taka kase spodziewalbym sie czegos bardziej nowoczesnego.

 

Tak czy inaczej, zazdraszaczam :)

 

Plastiki w dużej części (przy szybie i na trochę na drzwiach) z butelek pet.

Mi nie przeszkadza,  wszystko idealnie spasowane,  przyciski dopracowane.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał:

No i bardzo byś się pomylił tak zakładając

Datego przyjalem zalozenie, ze materialy bede zwyzszej polki.

9 minut temu, iwik napisał:

Oprócz tego 7s do setki, a nie 12 jak skoda.

Pisalem o samym srodku, aw zasadzie o desce. Reszta jest poza dyskusja bo przewaga i3 jest oczywista.

 

2 minuty temu, iwik napisał:

są jakieś fragmenty plastików 'z odzysku', ale generalnie w środku auto jest sztos.

 

Co do materialow pewnie tak, Ale ja mialem  na mysli sam wyglad. Po prostu jest slabo, smutno, malo bajerow - jak na takie auto podkreslam.

Z reszta prosze:

 

mix.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, zinger napisał:

Nigdy w i3 nie siedzialem i zakladam, ze uzyte materialy to nie najtanszy plastik, ale sam wyglad deski bardzo spartanski. W zasadzie to niewiele odbiega od 3xtanszej skody ecitigo.

W aucie tej klasy i za taka kase spodziewalbym sie czegos bardziej nowoczesnego.

 

Tak czy inaczej, zazdraszaczam :)

 

Jak na BMW to jakość materiałów jest bardzo słaba. Ogólne wykończenie też raczej spartańskie i auto sprawia niestety wrażenie taniości. Przyspiesza toto świetnie, ale na tych wąskich eko-oponach strach skręcać. W mieście od świateł do świateł jednak rządzi.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

Jak na BMW to jakość materiałów jest bardzo słaba. Ogólne wykończenie też raczej spartańskie i auto sprawia niestety wrażenie taniości. Przyspiesza toto świetnie, ale na tych wąskich eko-oponach strach skręcać. W mieście od świateł do świateł jednak rządzi.

:ok:

I wlasnie o to wrazenie taniosci mnie sie rozchodzi. Za taka kase i od tej marki oczekuje czegos wiecej od srodka, bo to naprawde wyglada jak ta skoda, przynajmniej na zdjeciu.

 

Co do reszty to nie dyskutuje, domyslam sie, ze po miescie super sie tym jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, zinger napisał:

I wlasnie o to wrazenie taniosci mnie sie rozchodzi. Za taka kase i od tej marki oczekuje czegos wiecej od srodka, bo to naprawde wyglada jak ta skoda, przynajmniej na zdjeciu.

 

Poziom to trzyma i8. Ja wiem, że to inna liga (również cenowa) ale IMO mogli się z tą i3 bardziej postarać. Od aut premium oczekuje się wrażenia ogromnej solidności, a tu jednak czuje się, że to takie trochę pudełko.

 

14 minut temu, zinger napisał:

Co do reszty to nie dyskutuje, domyslam sie, ze po miescie super sie tym jezdzi.

 

Fajne auto, ale mi trochę brakuje rozwoju serii "i". Mam wrażenie, że w Bawarii odpuścili i wolą iść w serię "e".

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

 

 

Fajne auto, ale mi trochę brakuje rozwoju serii "i". Mam wrażenie, że w Bawarii odpuścili i wolą iść w serię "e".

 

 

 

Niestety cały rynek aut elektrycznych jest bardzo mocno niedorozwiniety.

 

Wszyscy udają, że coś mają jakieś EV.

Planują, przyjmują zamówienia, badają rynek, mocno sciemniają. Na YT prototypów i testów od groma.

 

A pójście do dealera, zamówienie i otrzymanie auta po 4-6 tygodniach to dla wielu ev producentów abstrakcja.

 

Tesla jest chyba jedynym poważnym producentem, tylko te ceny, niedoróbki i obsługa klienta po sprzedaży...

 

Może VW będzie następny poważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Cezh napisał:

 

Niestety cały rynek aut elektrycznych jest bardzo mocno niedorozwiniety.

 

Wszyscy udają, że coś mają jakieś EV.

Planują, przyjmują zamówienia, badają rynek, mocno sciemniają. Na YT prototypów i testów od groma.

 

A pójście do dealera, zamówienie i otrzymanie auta po 4-6 tygodniach to dla wielu ev producentów abstrakcja.

 

Tesla jest chyba jedynym poważnym producentem, tylko te ceny, niedoróbki i obsługa klienta po sprzedaży...

 

Może VW będzie następny poważny.

 

Nie wiem jak to wygląda cenowo ale MB EQC, Audi e-tron czy Jag i-pace to już są całkiem dojrzałe auta. Zakładam jednak, że i3 jest dużo tańsze. Brakuje jednak w BMW w pełni elektrycznego odpowiednika X3 żeby nawiązać walkę z tamtymi.

 

Mi się to i3 nawet podoba, mimo wszystkich wad. Do miasta tak naprawdę więcej nie potrzeba.

:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Nie wiem jak to wygląda cenowo ale MB EQC, Audi e-tron czy Jag i-pace to już są całkiem dojrzałe auta. 

 

Cenowo to dla mnie kosmos, więc się nie interesuję za bardzo.

Przy cenie powyżej 480 000 sek nie mam możliwości leasingu. A żeby kupić auto za 800 000, to musiałbym zarabiać trochę powyżej średniej autokącikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cezh napisał:

 

Cenowo to dla mnie kosmos, więc się nie interesuję za bardzo.

Przy cenie powyżej 480 000 sek nie mam możliwości leasingu. A żeby kupić auto za 800 000, to musiałbym zarabiać trochę powyżej średniej autokącikowej.

 

Ja nie patrzyłem na ceny, po prostu na oko są całkiem fajne. Ale wierzę że to mogą być ekstremalnie drogie zabawki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Ryb napisał:

Mi się to i3 nawet podoba, mimo wszystkich wad. Do miasta tak naprawdę więcej nie potrzeba.

:ok:

To zależy tak na prawde do miasta to by mi wystarczyl dobrze rozwinięty car shearing. Np jakas inicjatywa typu dwa BMWi3 w garażu dla mieszkancow bloku. Jakis system rezerwacyjny i kary za spóźnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

To zależy tak na prawde do miasta to by mi wystarczyl dobrze rozwinięty car shearing. Np jakas inicjatywa typu dwa BMWi3 w garażu dla mieszkancow bloku. Jakis system rezerwacyjny i kary za spóźnienia.

 

Car sharing to odpowiedź na potrzebę przemieszczania się.

Własne auto to odpowiedź na potrzebę przemieszczania się oraz potrzebę posiadania fajnej zabawki.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

ale IMO mogli się z tą i3 bardziej postarać. Od aut premium oczekuje się wrażenia ogromnej solidności, a tu jednak czuje się, że to takie trochę pudełko.

 

Muszę się przejechać.

Też myślałem, że to zwykłe pudełko i do tego paskudne, ale szanuję za technologię (karbonowy szkielet)

Znalezione obrazy dla zapytania bmw i3 carbon floor

 

Swoją drogą, w przypadku dzwona to chyba jest tylko jedna droga - na szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, iwik napisał:

 

Muszę się przejechać.

Też myślałem, że to zwykłe pudełko i do tego paskudne, ale szanuję za technologię (karbonowy szkielet)

 

Auto jest sztywne, jedyne co mi się nie podobało to takie wrażenie zbyt dużej przestrzeni w środku, niepasujące do klasy premium. Po prostu mogli dać grubsze materiały.

 

7 minut temu, iwik napisał:

Swoją drogą, w przypadku dzwona to chyba jest tylko jedna droga - na szrot.

 

Nie znam się, ale zapewne jak tego będzie więcej to w polskich stodołach nauczą się to jakoś łatać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezh napisał:

 

Niestety cały rynek aut elektrycznych jest bardzo mocno niedorozwiniety.

 

Wszyscy udają, że coś mają jakieś EV.

Planują, przyjmują zamówienia, badają rynek, mocno sciemniają. Na YT prototypów i testów od groma.

 

A pójście do dealera, zamówienie i otrzymanie auta po 4-6 tygodniach to dla wielu ev producentów abstrakcja.

 

Tesla jest chyba jedynym poważnym producentem, tylko te ceny, niedoróbki i obsługa klienta po sprzedaży...

 

Może VW będzie następny poważny.

 

No i VW też opóźnia... 

 

https://elektrowoz.pl/auta/volkswagen-zaczyna-gre-dostep-do-konfiguratora-vw-id-3-opozniony-dostawy-citigoe-iv-opozniane/

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.12.2019 o 11:41, iwik napisał:

 

Muszę się przejechać.

Też myślałem, że to zwykłe pudełko i do tego paskudne, ale szanuję za technologię (karbonowy szkielet)

Znalezione obrazy dla zapytania bmw i3 carbon floor

 

Swoją drogą, w przypadku dzwona to chyba jest tylko jedna droga - na szrot.

Sam karbon bardzo łatwo się naprawia. Są nawet firmy które specjalizują się w tym i robią głównie ramy rowerowe - przywracają pełną wytrzymałość po naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.12.2019 o 11:02, Ryb napisał:

Do miasta tak naprawdę więcej nie potrzeba.

 

Oj potrzeba.... Zawieź 2 dzieci do szkoły, albo pojedź na zakupy do marketu. Szybko zmienisz zdanie.

 

Jak szukaliśmy EV to i3 było pierwszym, wręcz naturalnym wyborem. Bo było względnie dostępne. Parę razy podchodziliśmy do tematu, starając się patrzeć na pozytywy. Na końcu zamówiliśmy Ioniqa wiedząc, że trzeba na niego czekać 7 miesięcy..

 

Z mojej perspektywy jedyna zaleta i3 to przyspieszenie. Jest wściekły. Tyle, że ja już trochę wyrosłem ze sprawdzania "ile pojedzie"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maxit napisał:

 

Tyle, że ja już trochę wyrosłem ze sprawdzania "ile pojedzie"...

 

wygląda na to, że nie wyrosłeś, skoro to sprawdzałeś, porównywałeś i teraz o tym piszesz ;)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maxit napisał:

 

Oj potrzeba.... Zawieź 2 dzieci do szkoły, albo pojedź na zakupy do marketu. Szybko zmienisz zdanie.

 

Jak szukaliśmy EV to i3 było pierwszym, wręcz naturalnym wyborem. Bo było względnie dostępne. Parę razy podchodziliśmy do tematu, starając się patrzeć na pozytywy. Na końcu zamówiliśmy Ioniqa wiedząc, że trzeba na niego czekać 7 miesięcy..

 

Z mojej perspektywy jedyna zaleta i3 to przyspieszenie. Jest wściekły. Tyle, że ja już trochę wyrosłem ze sprawdzania "ile pojedzie"...

 

Sprawdzalem tam ladnie fotelik wchodzi :)

no i drzwi sie otwieraja tak ze latwiej :)

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, PawelWaw napisał:

 

Sprawdzalem tam ladnie fotelik wchodzi :)

no i drzwi sie otwieraja tak ze latwiej :)

 

Ale dla dzieciaków 'szkolnych' upierdliwe, bo żeby wyjść z tyłu musisz otworzyć też przednie drzwi :no:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

 

Ale dla dzieciaków 'szkolnych' upierdliwe, bo żeby wyjść z tyłu musisz otworzyć też przednie drzwi :no:

 

Mój dzieciak szkolny siedzi przeważnie z przodu. Dziś wyjątkowo z tyłu, wyjście zajęło jakieś 6 sekund więcej. Nie ma dramatu.

Ciasnota z tyłu to może być realny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poszło około 380 km. Sporo pod wiatr (nie mam danych spożycia prądu).

 

Kolejne spostrzeżenia:

- wrażliwy na podmuchy wiatru,

- trochę trzęsie (mały rozstaw osi, dość spore ciśnienie w kołach),

- twarde siedzenia, ale mi nie przeszkadza,

 

Fotka z szybkiej (175kW) bezpłatnej ładowarki koło Malmö.

W ogóle cała jazda za darmo. ;]

20191207_212956.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poszło około 380 km. Sporo pod wiatr (nie mam danych spożycia prądu).
 
Kolejne spostrzeżenia:
- wrażliwy na podmuchy wiatru,
- trochę trzęsie (mały rozstaw osi, dość spore ciśnienie w kołach),
- twarde siedzenia, ale mi nie przeszkadza,
 
Fotka z szybkiej (175kW) bezpłatnej ładowarki koło Malmö.
W ogóle cała jazda za darmo. ;]
20191207_212956.jpg.cafe9b73941a4b76ddb840ac3f8c9c7d.jpg
I3s żywi się ccsem jak rozumiem, jaki tam możesz przewalić największą moc?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Cezh napisał:

 

Wiedział, że się ścigasz?  ;] 

 

sądząc po minie to myślę że myślał że się rozładował ;] 

a Ty tam w Szwecji to musisz szczególniej nawet uważać na cegły ;] 

zresztą przecież 8s do 100 to nie jest jakiś szał pyty dziś, pierwsze lepsze TSI go wyrobi ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, koNik napisał:

 

8s do 100 to nie jest jakiś szał 

ale i3 to chyba jakos okolo 4 ma do100

sprawdzilem, okolice 7, sorki

ale, pewnie do 50-60 to wyjdzie jeszcze lepiej w porwnaniu do spalinowych 

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, akisel napisał:

no chyba tak

ogladalem kiedys na stronie i3 i pewnie przeskoczylo na i8 ;)

 

 

 

generalnie to jak się tak obiektywnie to porówna - auta podobnej klasy i tej samej mocy to naprawdę nie wiem czym się podniecać ;] 

 

http://www.zeperfs.com/duel5481-916.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.