Skocz do zawartości

Przyczepka towarowa 750kg - jaka? Niewiadów?


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zamierzam kupić przyczepkę towarową lekką 750kg, jednoosiową, wymiary skrzyni ok 250x120. Rozglądałem się za używanymi ale te używane są tylko delikatnie tańsze od nowych, a znalazłem nawet w tej samej cenie co nowe. Dlatego zdecydowałem się na nową. Upatrzyłem sobie Niewiadów BG7527YU niby nie "marketowa" niby na resorze, niby otwierana przednia burta, wywrot do tyłu, gruba plandeka itp. Ma ktoś podobną przyczepkę jak ta Niewiadów? Jak teraz z jakością tych nowych przyczepek? Sprawdzi się przy pracach w ogrodzie i remoncie domu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem nowa ok 4 lat temu ale nie Niewiadow. Rozwazalem Niewiadow ale oni mają tylko typowki, a ja szukałem przyczepki pod siebie.

Z tego co wtedy oglądałem to są daleko w tyle za Brenderup czy jak to się nazywa. Chciałem kupić właśnie Brenderup ale z moimi wymaganiami cena mnie przygniotla. Obejrzalem dziesiątki tych przyczep i one sprawiały wrażenie najbardziej solidnych. Ale kosztują dużo.

 

Jak dla mnie zwróć uwagę na:

- zaczep, weź markowy.

- Dla mnie osobiście tylko koła tandem

- opony, im większe tym lepsze, w tych tanich przyczepach będą pewnie 13 ale sprawdź nośność.

- koło zapasowe, warto mieć.

- dobre koło podporowe też warto mieć.

- oska wleczona.

Ja mam na resorze bo zależało mi na pakownosci. Gość Zrobił mi przyczepę dla mnie. U mnie chodziło o duża ładowność ale miała być rejestrowana jako lekka. Mówił mi, że na wleczonych osiach tyle nie naladuje. Nie wiem jak zachowuje się os wleczona bo moje przyczepki sa na resorach i resor ma to do siebie, że odbija. I już dwa razy miałem sytuację, że widziałem Bok przyczepki w lusterku. Wbij na YT hasło miota nim jak szatan żeby zrozumieć o co mi chodzi. I nie było mi wcale do śmiechu bo prawie się zesralem ze strachu. Na taką okoliczność pomaga wbicie 3ki i gaz do dechy.

Prawidłowe załadowanie przyczepki było, dociazony przód, a i tak ma tendencję do myszkowania. Wydaje mi się, że to przez te cholerne resory. Każde koło i os ma swój resor ale amortyzowana jest tylko 1. Teraz wziąłbym osie wleczone nawet kosztem ładowności. Bo to uciekanie przyczepy może się kiedyś tragicznie zakończyć.

- plandeka jeśli planujesz to dach skośny na boki. Na płaskim stoi woda. Mam skosny i plaski i nie raz się zapomniałem, podpinam przyczepę po deszczu i jeb 20litrow wody z dachu na łeb. Ale ja mam wewnątrz przyczepy 1,9m wysokości. Może jak weźmiesz niższa to będziesz widział i pamiętał o wodzie na dachu.

- oświetlenie Led jest fajne i bardziej widoczne ale jak mało jeździsz to można odpuścić.

- otwierane boczne burty. Możesz załadować np. paletę wózkiem. to rzadko spotykane ale mega praktyczne. Tyle ze ładowność musi być większa bo zwykle paleta koło tony waży.

 

Nie odpowiedziałem Ci czy Niewiadow jest ok ale mam nadzieję, że coś pomogłem.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam BD-7520-UH (wywrotka) z nadstawką i zakryciem z tworzywa i jest ona bardzo delikatna

 

kupiłem ją na licytacji po upadłości jakiejś firmy,

nosiła minimalne ślady użytkowania, miała 5 lat i podłoga z cienkiej sklejki była do wymiany - przegniła od stania na zewnątrz pomimo że ma dach

teleskopy dachu do wymiany, błotniki z tak cienkiej blachy, że gną się nawet jak kot na nie wskoczy

zawieszenie (belka, wahacze wleczone) daje radę do 600kg

przez 10 lat nie ma problemu z korozją (stoi pod wiatą), opony były jakieś ukraińskie i spękały po 8 latach - wymieniłem na Navigatory2

 

moja rada - dobrze obejrzyj od spodu jak podparta jest podłoga, bo u mnie są miejsca, gdzie podparcie płyty podłogowej jest średnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Dziś oglądałem przyczepkę ZASŁAW 265SU. Zasław brał bym w ciemno bo lepiej wykonana niż Niewiadów, tylko Zasław jest na osi skrętnej Knott a Niewiadów jest na resor + amortyzator. Z funkcjonalności to obie tak samo, różnice to wykonanie na korzyść Zasławia, a zawieszenie po stronie Niewiadowa choć ten resor mizerny ale to jednak resor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś "Wiola" uchodziły za najbardziej wytrzymałe ale mogło się to zmienić. Ja miałem montakt z temared, dość tanie, mają linię eco dla ubogich i bodajże praktik dla rozsądnych. Na moje potrzeby wystarczało, tylko, że ja nie mam w zwyczaju ładować ile wlezie a tyle na ile pozwala ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Wiolę zdecydowanie lepiej wykonana niz niewiadów. 

Nie wiem co kolega tym chce wozić ale u mnie oś skrętna daje rade i mimo wielu kilometrów przejechanych nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu a mam porównanie z inną wiolą na resorach.

 

Jak bym dziś miał zmieniać to wybrał bym dwie osie z hamulcem najazdowym zdecydowanie mniej cierpi auto do tego kolega szuka juz dość duzej skrzyni ładunkowej więc tym bardziej bym w to poszedł. (moja ma 205x120)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i polecam Neptun gama UNI

ośka na gumach skrętnych i amortyzatorami, wywrot do tyłu burta przód i tył otwierane.

Ładowność wg papierów 595 kg

w praktyce 1,5T bez problemu

Przyczepa kończy w przyszłym roku w maju 10 lat.

Kupiona na budowę domu, woziłem dosłownie wszystko ( brak możliwości dojazdu czymś większym niż 3,5T plus  średnio po ok 4T (nie jednorazowo) węgla dla 4 rodzin co sezon.

Zadowolony bardzo, stan jej nadal bdb, sądzę że dożyje do ok. 30 lat eksploatacji (ciężkiej wg mnie).

Co jest fajne, to to, że taka fabryczna jedzie jak struna.

Ciągałem wiele samoróbek - bez porównania.

Tu mając 900kg płytek, po autostradzie 180km/h i jak po szynach.

SAM powyżej 120 już latają

Edytowane przez technix
  • Nie lubię tego 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2019 o 21:37, Ragless napisał:

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Dziś oglądałem przyczepkę ZASŁAW 265SU. Zasław brał bym w ciemno bo lepiej wykonana niż Niewiadów, tylko Zasław jest na osi skrętnej Knott a Niewiadów jest na resor + amortyzator. Z funkcjonalności to obie tak samo, różnice to wykonanie na korzyść Zasławia, a zawieszenie po stronie Niewiadowa choć ten resor mizerny ale to jednak resor. 

Olej ten resor, to żaden plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechac 180km/h mając na haku z ~1200kg [900kg płytek + pewnie z 300kg sama przyczepa] to trzeba mieć mocny wóz i kilka pasów startowych przed sobą. Jeszcze pewnie bez najazdówki. Mam SAM-a na resorach z amortyzatorami, 1000kg bez problemu ładowałem. Największa jej zaleta przy 1 osi to te resory i amortyzatory, po obciążeniu nie czuć dziur i nierówności w jezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na resorze. Załadujesz, resor sie ugina i przyczepa plynie,  na osi skretnej 90% obciążeń przenoszą opony i czopy łożysk.

 

Na pusto jak nie będzie za dużo resorów podłożonych przyczepa mniej podskakuje.

 

Dobre wyjście to dwie osie "sztywne" , łatwiej rozłożyć ciężar, nie skacze jak jedno koło wpadnie w dziurę no i można przeładować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lato8 napisał:

Na resorze. Załadujesz, resor sie ugina i przyczepa plynie,  na osi skretnej 90% obciążeń przenoszą opony i czopy łożysk.

 

Na pusto jak nie będzie za dużo resorów podłożonych przyczepa mniej podskakuje.

 

Dobre wyjście to dwie osie "sztywne" , łatwiej rozłożyć ciężar, nie skacze jak jedno koło wpadnie w dziurę no i można przeładować. 

Brawo ty

Na resorze ciężar lewituje, tak?

Zmuś się i pomyśl zanim coś napiszesz.

 

BTW oś skrętna + amorki= najlepsze rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.12.2019 o 22:01, Ragless napisał:

Witam

 

Zamierzam kupić przyczepkę towarową lekką 750kg, jednoosiową, wymiary skrzyni ok 250x120.

Ja bym teraz kupił na 2 osiach, po prostu się lepiej prowadzi za autem z większym ładunkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się przy zakupie nowej przyczepki muszę ograniczyć DMC na tabliczce do 550kg aby mieć porządek w papierach z autem. W dowodzie Corsy pozycja O2 jest właśnie tylko 550kg. Konstrukcja przyczepy pozostaje niezmieniona a zmienia się tylko zapis żeby być czystym w razie kontroli. Większość aut znajomych ma w dowodach rej. pozycję O2 mniejszą niż 750kg. A z ciekawości jak jest u was ? bo standardowo jest podział na przyczepy  lekkie do 750kg i dalej powyżej 750kg. I co w razie kontroli, wypadku ?

Teraz staję przed wyborem pomiędzy dwoma modelami przyczep które spełniają moje wymagania tzn. Wymiar ok 260x125, otwierana burta przód - tył, kipowanie. Plandeka ok 100-120cm, Koszt max do 3800zł. 

Na placu boju zostały: Niewiadów BG7527YU ( pojedyńczy resor resor + amortyzatory ) lub ZASŁAW 265SU ( belka skrętna Knott ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2019 o 23:37, technix napisał:

Brawo ty

Na resorze ciężar lewituje, tak?

Zmuś się i pomyśl zanim coś napiszesz.

 

BTW oś skrętna + amorki= najlepsze rozwiązanie

 

Resor zmniejsza obciążenia chwilowe i prędkość uderzenia jest wytracana przez co mniej odczuwalna dla samego ładunku jak i przyczepy. 

 

Tak, żebyś zrozumiał: Skocz z wysokości na beton vs  trampolina,  gąbką czy cokolwiek innego. Pomyśl co bardziej odczujesz.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Panowie wracając do tematu co wybrać z tych dwóch, bo nie zostało to rozsądzone?

 

Też doszedłem do wyboru: Niewiadów BG7527YU ( pojedyńczy resor + amortyzatory ) 2780zł lub ZASŁAW 265SU ( belka skrętna Knott ) 2850zł.

 

Przyczepa głównie na budowę swoją, nie dla firmy budowlanej.

 

Zasław ma chyba więcej poprzeczek pod podłogą, z kolei z kim rozmawiam to mówią, że jak zamierzam przeładowywać to na resorze niewiadowa lepiej brać niż oś skrętną wleczoną, auto i rama mniej odczuwają przeciążenie, a rama jak się poluzuje na nitach bo w obu nie spawana to migomatem pospawać za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Idź z suwmiarką i zmierz grubość blachy z jakiej jest zrobiona rama i dyszel. Kup tą która ma grubszy dyszel/ramę. Albo weż tańszą.

2. Nie bój się osi skrętnej. Biorą na siebie do 1,5 T na małych kółkach 13".  Nie słuchaj opini że puste podskakują jak szalone. Jak nie będziesz przeładowywał to koła pompujesz do 2 bary i jest ok. Jak wiesz że będziesz wiózł ponad tonę to pompujesz 3 bary i wio. Oglądałem te resory i dla mnie to nic specjalnego.

3. Możliwe unikaj nitów i śrub w konstrukcji ramy i dyszla.

 

Rok temu szukałem i kupiłem przyczepkę. Też na budowę. Warunki były 2.

1. Ma wziąć na siebie do 1,5T materiału sypkiego i ma nie być widać tego z zewnątrz.

2. Ma bez problemu wziąć na siebie płytę OSB, lub kartongips. Ma bezpiecznie przewieść np. drzwi czy łóżko.

Czytałem, oglądałem, dotykałem i mierzyłem. I pewnego dnia przyciągnąłem za sobą Neptuna n7-210 pro.

Spełnia wszystkie zadania z nawiązką. 

Obejrzyj Neptuna serii pro i porównaj sobie z lżejszymi przyczepkami. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, volf6 napisał:

To niby Zasław jest lżejszy od Neptuna, bo dane techniczne temu przeczą:hmm:

Nie wiem- nie sprawdzałem. Na pewno jest dużo większy. Jeśli rzeczywiście jest cięższy i pomiary suwmiarką potwierdzą wyższość nad Neptunem czy innym temaredem  to brać i się cieszyć porządną przyczepą. Ja tylko sugeruję żeby pomacac kilka i wybrać to co najbardziej się spodoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, karolchyla napisał:

Nie wiem- nie sprawdzałem. Na pewno jest dużo większy. Jeśli rzeczywiście jest cięższy i pomiary suwmiarką potwierdzą wyższość nad Neptunem czy innym temaredem  to brać i się cieszyć porządną przyczepą. Ja tylko sugeruję żeby pomacac kilka i wybrać to co najbardziej się spodoba.

Porównuje podobne wymiarami czyli

N7-263 PRO-190kg  (wymiary przestrzeni ładunkowej: 263x129x45 cm)

ZASŁAW 265SU-196kg   (265x132x35 cm)

 

Dodatkowo neptun około 500 zeta droższy ale moze warto....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie zasław wygląda solidniej od niewiadów

jak juz kolega wczesniej pisał nie bać sie belki skretnej 

obie tu cytowane przyczepy to tzw marketowki ale na potrzeby własne wystarczają

sam polecił bym markę wiola jednak w tych rozmiarach koszt duzo wiekszy ale warto (posiadam wiole 10lat nie ma lekko ale daje rade)

 

PS. sprawdz jak mocowane są burty do ramy pionowej bo u mnie były nity i po czasie szlak je trafił mysiałem poprawić producenta hahah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Belka skrętna to nie układ z wahaczami wleczonymi? 

 

Znowu wymyśliłeś jakieś swoje teorie. 

 

 

W przyczepach masz sztywną belkę rurową, o przekroju wielokąta, przykręconą sztywno do ramy. W tę rurę wciśnięte są wraz z wałkami amortyzującymi wleczone wahacze.

Mówiąc wprost jest to oś sztywna z wahaczami wleczonymi.

oś do przyczepy 118 cm 750 kg N410 niewiadów 4x100 8913398216 - Allegro.pl

 

Belka skrętna występuje w tylnych zawieszeniach samochodów, ma kształt przypominający ceownik i belka ta łączy dwa wahacze i wygina się (skręca) w zależności od położenia wahaczy.

Wady i zalety belki skrętnej. Belka skrętna

 

 

Natomiast oś skrętna umożliwia obrót kół względem ich osi pionowej. Jest to belka do której piasty przymocowane są za pośrednictwem sworzni, co umożliwia ich obrót. Osie skrętne stosowane są czasami w przyczepach, naczepach i ciężarówkach, w których zastosowano więcej osi blisko siebie zmniejszając tym samym naprężenia w zawieszeniu, zużycie ogumienia oraz poprawiając prowadzenie pojazdu.

Sadownicza oś skrętna ze zwrotnicami – aopp software and engineering

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi, juz prawie bylem zdecydowany na zaslawa 265su, ale pojawil sie jeszcze jeden kandydat - chyba wart rozwazenia, mianowicie Lorries PU75-2613 261x130x35, cena 2700, kiper, przednia i tylna burta otwierana i zdejmowana, boczne chyba nie demontowalne a przynajmniej na szybko nie, jakies podobno lepsze powlekanie blachy alucynk, burty tez lepiej tloczone jak w zaslawie czyli sztywniejsze niz w niewiadowie, rowniez na osi knott. Kola 155/70r13 i blotniki plastikowe jak w zaslawie, niewiadow ma 165/70r13 i blotniki metalowe silidniejsze chyba od tych plastikow. Czy ktos ma jakies doswiadczenie z ta przyczepa albo ja gdzies macał?

 

Korzystajac od dobrych 15 lat z wiekowego niewiadowa z lat wczesnych 90tych stwierdzam ze tamta konstrukcja mimo starosci dalej jezdzila, miala spawana rame, w paru miejscach pospawana ponownie, po wymianie podlogi na osb i dodaniu kilku belek z katownika pod podloga, miala czasami niedomagania w stylu choinki z oswietlenia, troche rozjechane kola od przeciazania,nieraz wozila ciezkie ladunki typu grube drewno, piach, plyty betonowe, gruz, ale ogladajac obecne przyczepki w okolicach 3000zl raczej tyle lat i z takimi balastami nie posluza.

Edytowane przez maciejas81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2019 o 17:41, Ragless napisał:

Zgadza się przy zakupie nowej przyczepki muszę ograniczyć DMC na tabliczce do 550kg aby mieć porządek w papierach z autem. W dowodzie Corsy pozycja O2 jest właśnie tylko 550kg. Konstrukcja przyczepy pozostaje niezmieniona a zmienia się tylko zapis żeby być czystym w razie kontroli. Większość aut znajomych ma w dowodach rej. pozycję O2 mniejszą niż 750kg. A z ciekawości jak jest u was ? bo standardowo jest podział na przyczepy  lekkie do 750kg i dalej powyżej 750kg. I co w razie kontroli, wypadku ?

A od kiedy przyczepa jest dedykowana do konkretnego pojazdu?

Zmienisz samochód to będziesz podwyższał DMC ?

Musisz pilnować masa własna przyczepy plus ładunek.

Edytowane przez betaaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam w budowlance Zasław 2-osiowy. Bardzo stabilne prowadzenie , sztywna etc. Ogólnie w castingu brały udział Zasław , Niewiadów , Viola , Neptun i oczywiscie dla mnnie najbardziej tandetny Martz. Ogólnie jak dla mnie Zasław najbardziej estetycznie wykonany , burty sztywne . duzo zaczepów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2019 o 22:01, Ragless napisał:

Zamierzam kupić przyczepkę towarową lekką 750kg, jednoosiową, wymiary skrzyni ok 250x120. Rozglądałem się za używanymi ale te używane są tylko delikatnie tańsze od nowych, a znalazłem nawet w tej samej cenie co nowe. Dlatego zdecydowałem się na nową. Upatrzyłem sobie Niewiadów BG7527YU niby nie "marketowa" niby na resorze, niby otwierana przednia burta, wywrot do tyłu, gruba plandeka itp. Ma ktoś podobną przyczepkę jak ta Niewiadów? Jak teraz z jakością tych nowych przyczepek? Sprawdzi się przy pracach w ogrodzie i remoncie domu? 

Kupiłem 2 lata temu dużą przyczepkę 265x145 jednoosiową na resorach firmy Rydwan właśnie na budowę złego słowa nie powiem na nią. 

Po 6 miesiącach najbardziej zadowolony okazał się złodziej.

Przez prawie rok wypożyczałem przeważnie przyczepki w Obi firmy Neptun, porażka totalna, jedzie tam gdzie ona chce (miota się za autem zwłaszcza na pusto) niby 2 osie a wrażenie jakby amortyzacja była tylko na oponie.

Obecnie używam Niewidów 2 osiową i powiem tylko tyle że jadąc na pusto lub z niewielkim obciążeniem potrafię się zapomnieć że coś ciągnę za sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.