Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi retrofitami (LED zamiast H4/H7)


KOZODOJ

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, krowka napisał:

Ps. Jest tylko jeden drobny szkopuł. Jeżeli dojdzie do wypadku i zostanie udowodnione, że to przez super hiper światełka, to janusze bekną za to, będą obarczeni 100% winą, tylko dla potencjalnej ofiary nie będzie to żadne pocieszenie...

 

Jeden taki na forum Forda opisywał, jak to zrobił sobie ledy Koito (czy jak im tam). Potem jechał, w niego walnął jakiś z naprzeciwka. W sądzie powiedział, że go oślepiło. Powołano biegłych. Ale jak się skończyło - tego nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wladmar napisał:

 

Jedynym minusem LEDów jest to, że w czasie mocnej śnieżycy śnieg oblepia reflektory i nie topnieje. Poranny szron też nie schodzi, po prostu reflektor jest zimny. 

We fabrycznych jest dokładnie tak samo więc trudno to nazwać wadą w przypadku dokładanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2019 o 09:19, marcindzieg napisał:

coś złego napisać o Fiacie. To dopiero zobaczysz co to są emocje

Musi być złego. Nie wystarczy prawdziwego, np. że pęknięty alternator to "czysta eksploatacja" i każdy fiacikarz wozi zapasowy w bagażniku ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2019 o 23:12, r1sender napisał:

Miałem nowe lampy w starej hondzie, nowe wtyczki, zwykłą żarówkę H4 i świeciło to zacnie.

Nie, to tylko wrażenie.

Mam codzienne porównanie dwóch aut - oba mają podobny przebieg (poniżej 100k km), światła dzienne (więc wypalanie reflektorów nieprzesadne) - w jednym ksenon, w drugim H7 z soczewką i nawet markowe żarówki +XX% w tym z H7 nie zmieniają wrażenia, że świeci to marnie w porównaniu do ksenona.

Od dawna mówię, że UE zamiast wciskać na siłę do aut miliony brzęczyków i "asystentów" powinna zabronić homologowania aut na prehistorycznych żarówkach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2019 o 09:31, krowka napisał:

Gwoli przypomnienia. Do 2000lm nie ma potrzeby stosowania spryskiwaczy i samopoziomowania. Powyżej wymagane!

 

Hmm do migaczy też? Bo moje mają max moc świecenia 3000lm 😄 😄 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, noras napisał:

Musi być złego. Nie wystarczy prawdziwego, np. że pęknięty alternator to "czysta eksploatacja" i każdy fiacikarz wozi zapasowy w bagażniku ?

 

Kłamiesz!

Ja nie woziłem zapasowego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dwa razy spychałem samochód na bok, bo alternator stanął i musiałem lawetę wzywać ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2019 o 01:28, paulluck napisał:

Mam w Aurisie zamontowane Philipsy HIR2 LED i działa to Plug'n'Play - a świeci niewiarygodnie, zwykłe żarówki to dramat w Aurisie, kosztują ok 100 zł za sztukę, do tego palą się co rok i świecą jak świeczki. Ledy Philipsa świecą bajecznie, odcięcie jest jak od linijki, wszystkie elementy mieszczą się w lampie, nic nie trzeba przerabiać, można bez problemu wrócić do oryginałów nawet na drodze.

 

Odcięcie może i jest idealne.

Patrzysz jednak gdzie się kończy snop światła jak auto stoi.

Jak jedzie, to miga po oczach ludziom, bo się auto buja.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał:

 

Odcięcie może i jest idealne.

Patrzysz jednak gdzie się kończy snop światła jak auto stoi.

Jak jedzie, to miga po oczach ludziom, bo się auto buja.

Ale ten problem dotyczy większości aut, na oryginalnych ledach też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wladmar napisał:

 

Nie przesadzaj, taki efekt nastepuje tylko podczas jazdy w sniezycy (przy czym takiej "mokrej"), co u nas zdarza sie raz na kilka lat. 

Piszę jak jest na podstawie własnego doświadczenia. Miałem retrofity w fabrycznej soczewce bi-halogen przez tydzień. O ile przy ładnej pogodzie wszystko ok to przy temp ponizej zera i szronie na lampach jazda wieczorem/nocą dramat. Do tego światła drogowe przy retroficie i bi-halogenie to żart.Ale co kto lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kravitz napisał:

 

Mniejsza moc światła. Te z większą mają regulacje snopu światła aktywną.

No tak, ale zakładałem, że te retrofity można kupić też z "mocą" do 2000 lm. Takie homologowane światła też potrafią oślepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, mack1805 napisał:

Piszę jak jest na podstawie własnego doświadczenia. Miałem retrofity w fabrycznej soczewce bi-halogen przez tydzień. O ile przy ładnej pogodzie wszystko ok to przy temp ponizej zera i szronie na lampach jazda wieczorem/nocą dramat. Do tego światła drogowe przy retroficie i bi-halogenie to żart.Ale co kto lubi

 

No ja mam doswiadczenie tylko z fabrycznymi reflektorami i owszem, taki problem wystepuje, ale w naszym klimacie niezwykle rzadko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krowka napisał:

Czy to jest temat o kierunkowskazach/migaczach? Nie!

  

Ale mówimy ogólnie o mocy światełek w pojazdach w tym LED.. ;)  więc nie nerwowo.

 

Niestety prawo w PL i nie tylko nie nadąża za technologią... ale to tak jest jak starej daty legislanci je wdrażają... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kanu napisał:

  

Ale mówimy ogólnie o mocy światełek w pojazdach w tym LED.. ;)  więc nie nerwowo.

Niestety prawo w PL i nie tylko nie nadąża za technologią... ale to tak jest jak starej daty legislanci je wdrażają... ;)

 

O ile w przypadku LEDów w światłach głównych sprawa jest dosyć dyskusyjna to wysokiej jakości, ledowe zamienniki żarówek postojowych powinny być dopuszczone.
Niestety montowanie np. Philips Ultinon , Philips Ultinon2 jest niestety nielegalne.

Edytowane przez dymny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kanu napisał:

  

Ale mówimy ogólnie o mocy światełek w pojazdach w tym LED.. ;)  więc nie nerwowo.

 

Niestety prawo w PL i nie tylko nie nadąża za technologią... ale to tak jest jak starej daty legislanci je wdrażają... ;)

 

Dobra, w jakim to aucie lampy kierunkowskazów mają 3000 lumenów?8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mniejsza moc światła. Te z większą mają regulacje snopu światła aktywną.
Która to aktywna regulacja słabo zależy od chwilowego położenia nadwozia względem przedłużenia powierzchni drogi po której jedzie ;]
Zawieszenie się wcale tak ekstra nie ugina żeby to niwelować ;)

Wymazane po ekranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kiziuk napisał:

Zawieszenie się wcale tak ekstra nie ugina żeby to niwelować

 

Ugina :)

 

 

 

 

A element sterujący pracą reflektorów jest umocowany pod takim kątem do zawieszenia, aby jeszcze bardziej reagować

Tak było w Alfie 159, bo oczywiście w tym aucie musiałem ten element wymieniać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ugina
 
 
 
 
A element sterujący pracą reflektorów jest umocowany pod takim kątem do zawieszenia, aby jeszcze bardziej reagować
Tak było w Alfie 159, bo oczywiście w tym aucie musiałem ten element wymieniać.
 
Tyle że lampa nie reaguje na pracę zawieszenia dotyczącą tłumienia, a na długotrwałe (wzglednie) ugięcie

Wymazane po ekranie

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kiziuk napisał:

Tyle że lampa nie reaguje na pracę zawieszenia dotyczącą tłumienia, a na długotrwałe (wzglednie) ugięcie

Wymazane po ekranie
 

 

Tak, jak wjedziesz w dziurę to nie, ale ugięć masz pełno. Droga nie jest płaska.

Te z ksenonami reagowały wolniej, bo ruszały fizycznie elementem, ale diody matrycowe natychmiast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, noras napisał:

Nie, to tylko wrażenie.

Mam codzienne porównanie dwóch aut - oba mają podobny przebieg (poniżej 100k km), światła dzienne (więc wypalanie reflektorów nieprzesadne) - w jednym ksenon, w drugim H7 z soczewką i nawet markowe żarówki +XX% w tym z H7 nie zmieniają wrażenia, że świeci to marnie w porównaniu do ksenona.

Od dawna mówię, że UE zamiast wciskać na siłę do aut miliony brzęczyków i "asystentów" powinna zabronić homologowania aut na prehistorycznych żarówkach.

 

Przez 10 lat jezdzilem autem z Xenonami i tak wyszlo, ze przesiadłem się na H7...

Roznica faktycznie jest, ale bez przesady, żeby zakazywać homologacji aut ze zwykłymi zarowkami :hehe:

W każdym razie dla mnie przesiadka z Xenonu na H7 nie była zadnym problemem.

Może gdybym mieszkal gdzies pod miastem i dojezdzal dzień w dzień nieoświetlonymi zadupiami to mialbym inne zdanie, ale tak nie jest...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:

 

Tak, jak wjedziesz w dziurę to nie, ale ugięć masz pełno. Droga nie jest płaska.

Te z ksenonami reagowały wolniej, bo ruszały fizycznie elementem, ale diody matrycowe natychmiast.

Diody matrycowe tak. To da się zauważyć bo drogie auta nie oślepiają. Większość jednak to zwykle ledy i działają równie sprawnie jak ksenony. I walą po oczach równie boleśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

ale bez przesady, żeby zakazywać homologacji aut ze zwykłymi zarowkami

Inaczej nie wymusisz zmiany. Bo w cenniku będzie standard H7, a za led - 1k eur dopłaty.

A dobre oświetlenie ma znacznie większy wpływ na bezpieczeństwo niż kolejny euro-brzęczyk przypominający o przerwie na siku.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, noras napisał:

Musi być złego. Nie wystarczy prawdziwego, np. że pęknięty alternator to "czysta eksploatacja" i każdy fiacikarz wozi zapasowy w bagażniku ?

Z główką wszystko w porządku? od 25lat zawsze jest jakiś fiat u mnie w garażu, w żadnym nigdy nie naprawiałem alternatora. 

  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, noras napisał:

Inaczej nie wymusisz zmiany. Bo w cenniku będzie standard H7, a za led - 1k eur dopłaty.

A dobre oświetlenie ma znacznie większy wpływ na bezpieczeństwo niż kolejny euro-brzęczyk przypominający o przerwie na siku.

H7 (a jeszcze bardziej H4) jest proste i tanie. Klient wybiera portfelem. Nie znikną. Choć też uważam że powinny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:

Tak, jak wjedziesz w dziurę to nie, ale ugięć masz pełno. Droga nie jest płaska.

 

Tyle że żeby to wszystko działało, to zawieszenie musi się uginać. A ono też nie jest miękkie na tyle, żeby uginać się przy każdej nierówności (i krótkiej i długiej) dostatecznie głęboko. Jest pewien zakres częstotliwości i amplitudy nierówności, przy których to jako tako działa, ale działa słabo zarówno przy szybszych (bo pracują amortyzatory), jak i przy sporo wolniejszych (bo pracuje całe nadwozie).

Owszem, jest statystycznie sporo lepiej niż bez poziomowania, ale idealne to ono jednak nie jest.

 

4 godziny temu, kravitz napisał:

Te z ksenonami reagowały wolniej, bo ruszały fizycznie elementem, ale diody matrycowe natychmiast.

 

U mnie poziomowanie ksenonów reaguje jakąś sekundę-półtorej później. I jest to spowodowane zapewne trochę opóźnieniem reakcji samych lamp, ale też (i nie wiem, czy głównie) ułomnością odczytu z zawieszenia versus położenia całego nadwozia względem drogi.

Z matrycami na razie do czynienia nie miałem, więc ciężko mi porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra.

Jestem po downgrade świateł z AFL i bi-xenon na H11.

Różnica diametralna in minus, zarówno w mocy (żadna niespodzianka) jak i precyzji rozkładu plamy światła i linii światlo-cienia (klosze gladkie) - żarówki to Osram Night Breaker + xx %

 

I chyba zostanę "przestępcą" i zainwestuje w ledy - tylko jakie :hmm:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2019 o 09:31, krowka napisał:

Gwoli przypomnienia. Do 2000lm nie ma potrzeby stosowania spryskiwaczy i samopoziomowania. Powyżej wymagane!

 

Widzę, że kolega się zna, to dopytam.

 

Jak wygląda temat, jeśli auto samo w sobie jest samopoziomowane (konkretnie zawieszenie typu ADS2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, noras napisał:

Musi być złego. Nie wystarczy prawdziwego, np. że pęknięty alternator to "czysta eksploatacja" i każdy fiacikarz wozi zapasowy w bagażniku ?

 

Po wymianie 7 szt. alternatorów ASO stanęło na wysokości zadania i ........................ zregenerowali nowy alternator. Od tego czasu problem został trwale usunięty.

Do tej pory zastanawiam się, dlaczego nie dało się przez tyle lat przeprojektować tak wadliwego elementu.

 

Jest jednak plus. Kolejny fiat (2007) ma nadal pierwszy, sprawny alternator... Czyli jednak "da się".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcindzieg napisał:

Klient wybiera portfelem. Nie znikną. Choć też uważam że powinny.

Niekoniecznie. Auta z żarówkami już nie kupię.

A to, żeby zniknęły z salonów UE powinna załatwić. Dało się wprowadzić obowiązkowy ABS i parę innych rzeczy - powinno się i dać wymusić współczesne światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Danielpoz. napisał:

Kiedy wprowadzono OBOWIAZKOWY  abs? 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/obowiazkowy-abs/deet5c0

"Od lipca 2006 roku wszystkie nowe auta sprzedawane w Polsce będą musiały być wyposażone w system ABS. Urządzenie to zmniejsza ryzyko wypadku podczas hamowania na śliskiej nawierzchni.
W Unii Europejskiej obowiązek wyposażania nowych aut w ABS wprowadzono w lipcu br."

 

"Obowiązkowe wyposażenie nowych samochodów będzie wkrótce znacznie bogatsze. I to o elementy, które są naprawdę zaawansowane technologiczne. Wszystko za sprawą Komisji Europejskiej, która chce zmusić producentów do montowania systemów poprawiających bezpieczeństwo. O jakie systemy chodzi?

Ostatnie aktualizacje obowiązkowego wyposażenia samochodów miały miejsce w 2009 i 2014 roku. Za sprawą pierwszej nowe samochody sprzedawane w Europie mają obowiązkowy ABS, ESP, asystenta podpowiadającego moment zmiany biegów. W 2014 do tej listy dołożono czujnik ciśnienia w oponach połączony ze wskaźnikiem na desce rozdzielczej." - https://moto.wp.pl/obowiazkowe-wyposazenie-samochodow-dojda-nowe-systemy-6036891714364545a

Edytowane przez noras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Ty w to wszystko wierzysz co wyczytasz w internetach?

Parę źródeł podaje taką informację. Na rynku EU od jakiegoś czasu nie ma samochodów bez ABS. Czemu te informacje miałyby być niewiarygodne ?

Być może Ty czytasz wszystkie akty prawa unijnego i wiesz, że ABS nie jest obowiązkowy. Ja opieram się na powszechnie dostępnej informacji, a ta twierdzi, że ABS i inne euro-brzęczyki zostały wprowadzone przez odpowiednie instytucje UE.

Nie mam podstaw, żeby nie wierzyć raczej poważnym mediom:

https://auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/369355,system-esp-obowiazkowy-we-wszystkich-samochodach.html

https://www.oponeo.pl/artykul/nowe-przepisy-ue-2022

https://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/473797,esp-to-obowiazkowe-wyposazenie-samochodow-od-1-listopada-jak-dziala-esp.html

 

Tu:

https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20121116IPR55754/upgraded-type-approval-rules-for-motorbikes

masz oficjalną stronę europarlamentu potwierdzającą obowiązkowość ABS dla motocykli: "Under the new rules, anti-lock braking systems (ABS) will have to be fitted to all "bigger" motorbikes (i.e. those over 125 cc),"

 

Więc skąd to szyderstwo ?

 

Edytowane przez noras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiałem czy komus odpowiedzieć ale w sumie nie chcę nakrecać dyskusji..

Wiec podam suche fakty:

Wracałem ok 23 z Zamoscia do Lublina jako pasażer wiec miałem mozliwość dokładniejszego liczenia i zapisywania... otóz ok 65 km tej drogi jest jednojezniowa - ew w układzie 2+1... Na tych kilometrach minelismy ok 150 pojazdów... z tej liczby 31 oslepiało -  i dalej 24 pojazdy miało temp barwową "halogenową" a 7 zdecydowanie wyzszą - ledową/ksenonową... Oczywiscie nie wiem jaki procent tych ledowych ksenonów to były niehomologowane przeróbki ale wychodzi że 3x częściej oslepiaja reflektory halogenowe - czyli mozna domniemywać że z homologacją. oczywiście wiem - mała próba bez mozliwości sprawdzenia w 100% kto co miał za szkłem reflektorów... ale IMO częściej spotykanym problemem jest oslepianie przez źle ustawione H4 czy podobne.....  

Z tej liczby 7 oslepiaczy ledowych dwa auta miały pasek swielny - matrycowe? - a najbardziej dawało po oczach jakies audi....

I na koniec jeszcze jedno.... właściciel auta którym jechałem miał zalożeone ledowe zamienniki H4 - podobno z górnej półki (auto Suzuki Grand vitara) i żaden z tych powiedzmy 150 mijanych samochodów nie mignął światłami że cos go oslepia... Kolega twierdzi że jeżdzi tak od 2 lat i  nikt z przeciwka mu nie miga....

Edytowane przez delco
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.