Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi retrofitami (LED zamiast H4/H7)


KOZODOJ

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, delco napisał:

Tak się zastanawiałem czy komus odpowiedzieć ale w sumie nie chcę nakrecać dyskusji..

Wiec podam suche fakty:

Wracałem ok 23 z Zamoscia do Lublina jako pasażer wiec miałem mozliwość dokładniejszego liczenia i zapisywania... otóz ok 65 km tej drogi jest jednojezniowa - ew w układzie 2+1... Na tych kilometrach minelismy ok 150 pojazdów... z tej liczby 31 oslepiało -  i dalej 24 pojazdy miało temp barwową "halogenową" a 7 zdecydowanie wyzszą - ledową/ksenonową... Oczywiscie nie wiem jaki procent tych ledowych ksenonów to były niehomologowane przeróbki ale wychodzi że 3x częściej oslepiaja reflektory halogenowe - czyli mozna domniemywać że z homologacją. oczywiście wiem - mała próba bez mozliwości sprawdzenia w 100% kto co miał za szkłem reflektorów... ale IMO częściej spotykanym problemem jest oslepianie przez źle ustawione H4 czy podobne.....  

Z tej liczby 7 oslepiaczy ledowych dwa auta miały pasek swielny - matrycowe? - a najbardziej dawało po oczach jakies audi....

I na koniec jeszcze jedno.... właściciel auta którym jechałem miał zalożeone ledowe zamienniki H4 - podobno z górnej półki (auto Suzuki Grand vitara) i żaden z tych powiedzmy 150 mijanych samochodów nie mignął światłami że cos go oslepia... Kolega twierdzi że jeżdzi tak od 2 lat i  nikt z przeciwka mu nie miga....

 

Znajomy założył chiński zamiennik ledowy żarówki H7. Linia odcięcia ok, barwa światła ładna. Ale jak jechał za mną stojąc w korku mimo to mnie oślepiał w lusterku wstecznym kierowcy. I to nie był bus czy suv ze niby wyższy samochód, auto Golf VI a ja w Tipo. Widać bo barwie światła i intensywności świecenia że na pewno świecą mocniej niż żarówki homologowane H7. Aczkolwiek nie oślepiają tak bardzo jak źle ustawione reflektory czy też źle zamontowane żarówki w oprawie lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@delco Jakbym miał mrugać wszystkim oślepiającym to chyba bym drogowych nie wyłączał. Używam tylko jak zapomni ktoś zmienić... 

Kiedyś na złocie miał jeden wstawione w soczewkę ksenony i niby odcięcie było na ścianie a jednak stojąc przed autami z których jedno miało oryginał było widać rozproszone światło nad reflektorem które może nie oślepiało ale było wyraźnie jaśniejsze i na dłuższa metę niekomfortowe do obserwacji. 
   

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, stig napisał:

Jakbym miał mrugać wszystkim oślepiającym to chyba bym drogowych nie wyłączał. Używam tylko jak zapomni ktoś zmienić... 

No to chyba właśnie o tym piszemy - skoro przez 2 lata nikt mu nie mrugał* to oznacza że nie oślepia - bo gdyby oslepiał to choćby co tysięczny(już nie mówię co dziesiąty) mijany kierowca mignąłby długimi...

 

 

 

*przyznaję ze opieram sie na relacji ustnej z tych 2 lat - bo moje doświadczenie to te 65 km

Swoją droga gdzie Ty jeżdzisz że jak piszesz "drogowych być nie wyłączał" - wszyscy mają źle ustawione reflektory? - a ja myslałem że Zamośc to koniec świata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, steyr napisał:

Znajomy założył chiński zamiennik ledowy żarówki H7. Linia odcięcia ok, barwa światła ładna. Ale jak jechał za mną stojąc w korku mimo to mnie oślepiał w lusterku wstecznym kierowcy. I to nie był bus czy suv ze niby wyższy samochód, auto Golf VI a ja w Tipo.

Sprawdzę za tydzień - bo znowu jadę z nim tą trasą po zmroku - tym razem na dwa samochody - choć skoro wiem co ma załozeone to nie bedzie tzw ślepa próba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, stig napisał:

@delco Chodzi mi o to że nie każdy mruga jak ktoś z przeciwka oślepia. Na ogół kończyło się tak że drugi kierowca również mrugał wiec dałem sobie z tym spokój....

A mnie o to że skoro nie kazdy mruga to znaczy że mruga co któryś.... np co 10 czy co 100 - a skoro nikt nie mruga to mozna sadzić że reflektory nie oslepiaja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wprowadzono OBOWIAZKOWY  abs? 
Od dawna. Tak samo jak masz obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponach w nowych autach. I tak samo jak masz obowiązkowe dzienne. A w najbliższym czasie ma wejść chyba obowiązkowy asystent hamowania.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2019 o 16:03, volf6 napisał:

 

Dobra, w jakim to aucie lampy kierunkowskazów mają 3000 lumenów?8]

 

hehe w moim ;l

 

"High Lumen output 3000Lm/bulb"  o ile chińczycy nie kłamią w opisie :)  30$ za komplet na całe auto... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Danielpoz. napisał:

Konkretnie od ktorego roku ten abs? Od ktorego roku czujniki cisnienia? 

Rozumiem ze po okreslonej dacie auto takie musialo byc ww bajery wyposazone jesli bylo sprzedawane w Polsce? 

 

O ile pamiętam, ABS od 2004 r., a czujniki ciśnienia od 2013 lub 2014 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie od ktorego roku ten abs? Od ktorego roku czujniki cisnienia? 
Rozumiem ze po okreslonej dacie auto takie musialo byc ww bajery wyposazone jesli bylo sprzedawane w Polsce? 
To chyba dotyczyło homologacji po tym roku...
Więc jak jakiś model był w sprzedaży wczesniej to raczej nie było obowiązku dokladac.
Ale to i tak margines bo zdecydowana większość aut ABS w standardzie miała już wcześniej.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

To chyba dotyczyło homologacji po tym roku...
Więc jak jakiś model był w sprzedaży wczesniej to raczej nie było obowiązku dokladac.
Ale to i tak margines bo zdecydowana większość aut ABS w standardzie miała już wcześniej.

 

Zwykle dla modeli juz na rynku jest dodatkowy rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.12.2019 o 10:00, delco napisał:

Sprawdzę za tydzień - bo znowu jadę z nim tą trasą po zmroku - tym razem na dwa samochody - choć skoro wiem co ma załozeone to nie bedzie tzw ślepa próba

Przejechałem  przed kolegą trasę Lublin Zamość - powiem tak - w lusterku nie oslepia - choc jest widać że świeci bardzo jasno - ale auto stosunkowo wysokie to i kąt do ziemi nieco większy.... Przy okazji IMO najbardziej dawał po oczach w lusterku jakis mercesec CLA?GLB? pewnie z fabrycznymi ledami bo rejestrację miał tegoroczną ew z ub roku....

 

 

Poniżej wklejam fragment opisu auta przed którym jechałem...

Dnia 14.12.2019 o 01:00, delco napisał:

I na koniec jeszcze jedno.... właściciel auta którym jechałem miał zalożeone ledowe zamienniki H4 - podobno z górnej półki (auto Suzuki Grand vitara) i żaden z tych powiedzmy 150 mijanych samochodów nie mignął światłami że cos go oslepia... Kolega twierdzi że jeżdzi tak od 2 lat i  nikt z przeciwka mu nie miga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2019 o 13:09, wladmar napisał:

 

A ksenony z kolei swieca gorzej od LEDow, ale przepasc nie jest taka, jak miedzy zarowkami a ksenonami. 

Tak, ale xenon żyje dłużej i go wymienisz, a nie całą lampę jak w przypadku wielu reflektorów LED. Niestety sporo obecnych LED'ów nie grzeszą żywotnością, a są przypadki, że nawet jeszcze w trakcie gwarancji zgłaszają się ludzie do ASO z tematem przednich lamp LED, które świecą słabiej niż gdy były nowe. Oczywiście gwarancja jest odwalana, bo minimalną normę spełniają, a ta podobno jest taka sama jak dla reflektorów halogenowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2019 o 15:23, kanu napisał:

  

Ale mówimy ogólnie o mocy światełek w pojazdach w tym LED.. ;)  więc nie nerwowo.

 

Niestety prawo w PL i nie tylko nie nadąża za technologią... ale to tak jest jak starej daty legislanci je wdrażają... ;)

W tym przypadku to chyba prawo w całej UE zakazuje używania zamienników żarówek do oświetlenia zewnętrznego pojazdu ;). Nawet na opakowaniach jest często napisane  coś w stylu "Do not use in UE".

Z drugiej strony reflektory przeszły badania z danych źródłem światła, uzyskały homologację dla niego i nikt teraz nie wyda grubych pieniędzy aby jeszcze raz przebadać stare reflektory z zamontowanymi LED'ami i ewentualnie wydać kolejną legalizację jeśli oczywiście pozytywnie przejdą testy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, teg napisał:

A istnieje coś takiego jak LED H7 2000 lm, ciepły biały? Chętnie bym kupił do soczewek i sprawdził czy przegląd przejdzie.

To czy przejdzie przegląd to chyba zależy od diagnosty, bo w sumie przejść nie powinien i to bez znaczenia jaką barwę światła czy ilość lumenów ma taka ''żarówka'':)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.12.2019 o 13:46, denus napisał:

W tym przypadku to chyba prawo w całej UE zakazuje używania zamienników żarówek do oświetlenia zewnętrznego pojazdu ;). Nawet na opakowaniach jest często napisane  coś w stylu "Do not use in UE".

Z drugiej strony reflektory przeszły badania z danych źródłem światła, uzyskały homologację dla niego i nikt teraz nie wyda grubych pieniędzy aby jeszcze raz przebadać stare reflektory z zamontowanymi LED'ami i ewentualnie wydać kolejną legalizację jeśli oczywiście pozytywnie przejdą testy.

To nie o to lotto.
A o wydajność źródła światła - zwykłe halogenowe są przeważnie na górnym jego limicie dla danego trzonka.
Więc led spełniając warunki homologacji świeciłby podobnie - a kosztował znacznie więcej więc nie ma to sensu.
Zwróćcie uwagę że to lepsze oświetlenie nowszych aut bierze głównie z wzrostu światłości źródła światła i w mniejszym stopniu w konstrukcji reflektora.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, koNik napisał:

 

ale nie wszystki auta to i tak spełniały np Niva czy tarmotowskie UAZy ;] 

Aveo 2006 mimo, że jest klimatyzacja, regulacja kierownicy, fotela kierowcy góra-dół itd., elektryczne szyby, centralny oraz dobre audio fabryczne to nie ma Abs-u😁 ale to taki "lepszy" Lanos, w dodatku podobnie a nawet bardziej pancerny, jeszcze trochę i będzie 350 kkm - wtedy wymienię progi i pomyślę co dalej😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.12.2019 o 14:10, volf6 napisał:

To czy przejdzie przegląd to chyba zależy od diagnosty, bo w sumie przejść nie powinien i to bez znaczenia jaką barwę światła czy ilość lumenów ma taka ''żarówka'':)

 

Nie o to mi chodzi. Jestem ciekaw czy diagnosta będzie w stanie wychwycić jakikolwiek problem jeśli w soczewce włożę 2000lm o barwie żarówki. Jeśli nie to znaczy że pomimo że nie mam papierka, wszystko jest ok i nikogo nie oślepiam. Albo że ich testy są do niczego a więc i tak to nie ma znaczenia bo wszyscy jeżdżą na nie sprawdzonych światłach które świecą jakkolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, teg napisał:

 

Nie o to mi chodzi. Jestem ciekaw czy diagnosta będzie w stanie wychwycić jakikolwiek problem jeśli w soczewce włożę 2000lm o barwie żarówki. Jeśli nie to znaczy że pomimo że nie mam papierka, wszystko jest ok i nikogo nie oślepiam. Albo że ich testy są do niczego a więc i tak to nie ma znaczenia bo wszyscy jeżdżą na nie sprawdzonych światłach które świecą jakkolwiek.

 

W przypadku soczewki problemu nie powinno być ze względu na konstrukcję reflektora. Po pierwsze - LED z pasywnym chłodzeniem nie będzie się w żaden sposób rzucał w oczy od strony komory silnika a diagnosta nie ma raczej w zakresie obowiązków demontażu elementów samochodu, lecz sprawdzenie sprawnego działania podzespołów. Po drugie - soczewka powinna zrobić prawidłowe odcięcie - i to zobaczy diagnosta na urządzeniu pomiarowym. Po trzecie - sprawdzany jest de facto tylko kształt snopa światła, więc jeżeli geometria "żarówki" LED-owej będzie w miarę dobrze odtwarzała geometrię zwykłej żarówki H1, czy H7, to na przeglądzie wszystko zagra OK - i taka lampa nie będzie de facto oślepiała - ewentualnie tych świrów, których oślepia wszystko, co daje więcej światła, niż ich wypalone od starości lampy H4, czy jakieś jeszcze starsze. To i tak ta sama grupa, której przeszkadzają LED-owe światła stop, ksenony, reflektory samochodów dostawczych, SUV-ów itp. itd., więc szkoda czasu się nad tym nawet zastanawiać ;) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volcan napisał:

W przypadku soczewki problemu nie powinno być ze względu na konstrukcję reflektora. Po pierwsze - LED z pasywnym chłodzeniem nie będzie się w żaden sposób rzucał w oczy od strony komory silnika

Ale podobno reflektor się nie "domyka" od tyłu - nie da się załozyć tych wszystkich gumek  bo ledowe H4 jest bardziej rozbudowane z tyłu.... no nie wiem czy diagnosta zaglądajac pod maskę tego nie zobaczy.... - chyba że nie będzie zaglądał pod maskę - bo czy musi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volcan napisał:

jeżeli geometria "żarówki" LED-owej będzie w miarę dobrze odtwarzała geometrię zwykłej żarówki H1, czy H7, to na przeglądzie wszystko zagra OK - i taka lampa nie będzie de facto oślepiała - ewentualnie tych świrów, których oślepia wszystko, co daje więcej światła, niż ich wypalone od starości lampy H4, czy jakieś jeszcze starsze. To i tak ta sama grupa, której przeszkadzają LED-owe światła stop, ksenony, reflektory samochodów dostawczych, SUV-ów itp. itd., więc szkoda czasu się nad tym nawet zastanawiać ;) 

Chyba, ze dojdzie do jakiegoś grubszego zdarzenia i wtedy nie wiem czy wystarczy tłumaczenie, ze to oślepia tylko świrów:phi:

Co do przyrządów na stacji to wątpię, by mieli na tyle dokładne, by określić np. ilość światła rozproszonego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, delco napisał:

Ale podobno reflektor się nie "domyka" od tyłu - nie da się załozyć tych wszystkich gumek  bo ledowe H4 jest bardziej rozbudowane z tyłu.... no nie wiem czy diagnosta zaglądajac pod maskę tego nie zobaczy.... - chyba że nie będzie zaglądał pod maskę - bo czy musi?

U mnie zawsze zagląda, raz poprawiał ułożenie H7, bo mu z plamy wychodziło że jest źle osadzona - i miał rację. A z tym co napisał @volcan to z grubsza ma rację, szkoda że bardziej po stronie montującego "lepsze" żarówki niż innych uczestników dróg. Na stacji raczej nie ustawiają dokładnie kierunku (prawo/lewo) snopa światła i sąsiad mając zwykłe żarówki w soczewce wali w tych na przeciwnym pasie. Natomiast reflektory aut dostawczych mogą zarówno razić jak również oślepiać w pewnych sytuacjach,  nawet na fabrycznych żarówkach. Wynika to wysokości na jakiej są zamontowane - piszę to z doświadczenia jako ich częsty kierowca. Jak widzę że mój snop świata ląduje powyżej lusterka, to mam świadomość że ten przede mną nic dzięki temu nie widzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, delco napisał:

Ale podobno reflektor się nie "domyka" od tyłu - nie da się załozyć tych wszystkich gumek  bo ledowe H4 jest bardziej rozbudowane z tyłu.... no nie wiem czy diagnosta zaglądajac pod maskę tego nie zobaczy.... - chyba że nie będzie zaglądał pod maskę - bo czy musi?

 

Sam szukałem swojego czasu ledow H4 i są takie w wersji slim z małym wentylatorem. Lub takie z radiatorem, który rozkladasz w środku reflektora-takie paski. Gorzej znaleźć takie, które po przelaczeniu na drogowe będą oswietlaly dobrze drogę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, delco napisał:

Ale podobno reflektor się nie "domyka" od tyłu - nie da się załozyć tych wszystkich gumek  bo ledowe H4 jest bardziej rozbudowane z tyłu.... no nie wiem czy diagnosta zaglądajac pod maskę tego nie zobaczy.... - chyba że nie będzie zaglądał pod maskę - bo czy musi?

 

Przy H4 to jest nieporozumienie ogólnie, bo nie ma nigdy  H4 na soczewce i od razu widać przez klosz, że coś jest nie halo. W wielu reflektorach soczewkowych spokojnie mieści się LED z chłodzeniem pasywnym - szczególnie w formie miękkich pasków miedzianych itp.

Pod maskę najczęściej jednak zagląda - sprawdzenie VIN-u choćby tego wymaga, wizualna kontrola górnej części komory silnikowej pod kątem wycieków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, volf6 napisał:

Chyba, ze dojdzie do jakiegoś grubszego zdarzenia i wtedy nie wiem czy wystarczy tłumaczenie, ze to oślepia tylko świrów:phi:

Co do przyrządów na stacji to wątpię, by mieli na tyle dokładne, by określić np. ilość światła rozproszonego:)

 

A to pewnie tak - tzn. w razie grubych problemów zmiana źródła światła będzie problemem - ale to musiałoby być zderzenie czołowe, gdzie ktoś z przeciwnej strony by zjechał i zderzył się czołowo z samochodem, w którym by były zamontowane LED-y. Każdy inny przypadek de facto niczego nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

U mnie zawsze zagląda, raz poprawiał ułożenie H7, bo mu z plamy wychodziło że jest źle osadzona - i miał rację. A z tym co napisał @volcan to z grubsza ma rację, szkoda że bardziej po stronie montującego "lepsze" żarówki niż innych uczestników dróg. Na stacji raczej nie ustawiają dokładnie kierunku (prawo/lewo) snopa światła i sąsiad mając zwykłe żarówki w soczewce wali w tych na przeciwnym pasie. Natomiast reflektory aut dostawczych mogą zarówno razić jak również oślepiać w pewnych sytuacjach,  nawet na fabrycznych żarówkach. Wynika to wysokości na jakiej są zamontowane - piszę to z doświadczenia jako ich częsty kierowca. Jak widzę że mój snop świata ląduje powyżej lusterka, to mam świadomość że ten przede mną nic dzięki temu nie widzi. 

 

Zagląda pod maskę, czy rozkręca Ci reflektor? ;)  W przypadku większości samochodów ciężko nawet spojrzeć na reflektor od tyłu - nie mówiąc nawet o zdjęciu pokrywki źródła światła.

Jeżeli plama źle wychodzi, to wiadomo - ja sam kupiłem kiedyś samochód, w którym ktoś (serio... szacun!) odwrotnie (tj. do góry nogami) zamontował H7.

 

Też jeżdżę dostawczymi samochodami i wiem, że one świecą wysoko - ale też nie ma potrzeby gapienia się w reflektory auta jadącego z przeciwka - i jest niesamowicie prosta metoda uniknięcia olśnienia światłem samochodu jadącego z przeciwka - wystarczy patrzeć na prawą skrajnię swojego pasa. Kątem oka i tak ogarnia się sytuację, natomiast oś optyczna oka jest odchylona od osi snopa światła - więc do oka dostaje się znikoma jego część i efekt olśnienia jest minimalizowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

 

Poważnie? Da się?  :)

Niestety tak, w niektórych da się niedokładnie osadzić, a raz odwaracałem. Niestety dostęp jest często conajmniej słaby, plus różnorakiego rodzaju mocowania nie ułatwiają poprawnego montażu w wielu autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

Niestety tak, w niektórych da się niedokładnie osadzić, a raz odwaracałem. Niestety dostęp jest często conajmniej słaby, plus różnorakiego rodzaju mocowania nie ułatwiają poprawnego montażu w wielu autach.

Może to jest problem z oślepianiem. Bo nie chcę mi się wierzyć że we względnie nowych autach lampy są tak fatalnie ustawione. A często jedna świeci do nieba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Może to jest problem z oślepianiem. Bo nie chcę mi się wierzyć że we względnie nowych autach lampy są tak fatalnie ustawione. A często jedna świeci do nieba.

Niestety się zdarza, znam insignie i superb z fabrycznie ustawionymi za wysoko. Jeden użytkownik po tygodniu pojechał do serwisu, drugi dopiero na przeglądzie "poprawił" :facepalm: 

Oba na xenonie

Edytowane przez Artur_W_wa
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2019 o 22:08, marcindzieg napisał:

 

Poważnie? Da się?  :)

 

Palce po próbie wyciągnięcia tej żarówki (tj. próbie odpięcia zabezpieczenia) miałem pocięte, jakbym z pumą w łapki grał... Da się H7 zamontować odwrotnie, ale wymaga to jakiegoś nieludzkiego samozaparcia i braku czucia bólu w opuszkach. Do dzisiaj myślę negatywnie o kimś, kto mi podrzucił taką niespodziankę ;) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 26.12.2019 o 14:10, volf6 napisał:

To czy przejdzie przegląd to chyba zależy od diagnosty, bo w sumie przejść nie powinien i to bez znaczenia jaką barwę światła czy ilość lumenów ma taka ''żarówka'':)

 

Zgadzam się, nie powinien. Ale jeśli mi diagnosta potwierdzi że nie oślepiam i jest to bezpieczne dla innych, to założę do soczewkowych reflektorów i będę jeździł dla swojego i innych bezpieczeństwa, bo 2000lm vs 1500 to jest bardzo wyraźna róznica. Tylko że jeszcze takich 2000 lm ciepłych nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, teg napisał:

 

Zgadzam się, nie powinien. Ale jeśli mi diagnosta potwierdzi że nie oślepiam i jest to bezpieczne dla innych, to założę do soczewkowych reflektorów i będę jeździł dla swojego i innych bezpieczeństwa, bo 2000lm vs 1500 to jest bardzo wyraźna róznica. Tylko że jeszcze takich 2000 lm ciepłych nie znalazłem.

 

Zamontowałem h7 led 5000lm/25W 6000K do Tipo z soczewkami, linia odcięcia ok nie oślepiały no chyba żebym na czworakach przed autem chodził. Ale gorzej świeciły niż standardowe H7, sama barwa wpadająca pod niebieski odcień nie dla mnie. Miałem wrażenie że oczy my się bardziej męczą po zmroku. Co prawda żarówki za czapkę śliwek z aliexpress ~50pln. Jedyny plus to ładnie się prezentowały z fabrycznymi postojowymi ledami. Nie wiem jak te droższe z Osram/Phillips.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, stig napisał:

Led w soczewce to ponoć słabo swieci. Nawet markowe od Philips. 

 

W tym wypadku to ilu ludzi tyle opinii. Na pewno w soczewce nie widać z zewnątrz rodzaju żarówki w razie kontroli:skromny:

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak, w niektórych da się niedokładnie osadzić, a raz odwaracałem. Niestety dostęp jest często conajmniej słaby, plus różnorakiego rodzaju mocowania nie ułatwiają poprawnego montażu w wielu autach.
A biorac pod uwage ze banka jest symetryczna to co to zmienia

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.