Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi retrofitami (LED zamiast H4/H7)


KOZODOJ

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, WaWeR napisał:

A biorac pod uwage ze banka jest symetryczna to co to zmienia

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

To, że żarnik ma być w określonym punkcie, i jak kręcisz żarówką to jego pozycja się zmienia. Symetryczność bańki nic tu nie znaczy. 

Dostałem auto i mialem nim do przebycia 2500 km, od tak. Na szczęście w garażu okazało się że świeci w kosmos a nie na drogę. Jedna żarówka  do góry nogami była właśnie wsadzona i nie trafiła w punkt. Po obróceniu, linia odcięcia ładnie się zgrała z prawą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2019 o 22:08, marcindzieg napisał:

 

Poważnie? Da się?  :)

 

Kiedyś mi krzywo wskoczyła H7 w gniazdo (krzywo, ale nie obrócona o 180 stopni 😄 ). Zorientowałem się jak już dociskałem sprężyną, że coś za ciężko idzie, niestety wtedy już nie mogłem tej żarówki wyjąć 2-ma palcami (bo tylko palce wchodziły w to miejsce, chyba że ktoś ma ręce jak 6-latek :facepalm: - francuska myśl techniczna...) No i tak jeździłem parę dni zanim znalazłem zakrzywione szczypce żeby tę żarówkę wyjąć i normalnie osadzić w gnieździe - pewnie świeciła trochę w kosmos 😄 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że żarnik ma być w określonym punkcie, i jak kręcisz żarówką to jego pozycja się zmienia. Symetryczność bańki nic tu nie znaczy. 
Dostałem auto i mialem nim do przebycia 2500 km, od tak. Na szczęście w garażu okazało się że świeci w kosmos a nie na drogę. Jedna żarówka  do góry nogami była właśnie wsadzona i nie trafiła w punkt. Po obróceniu, linia odcięcia ładnie się zgrała z prawą.
Po prostu wąs odchylal światło. Gdyby nie to, swiecilo by prawidlowo.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2019 o 23:12, r1sender napisał:

@PelvisResley problem jest taki, że póki auto w miarę młode to klosz niezmatowiały i odbłyśnik w formie. Z czasem i kolejnym kilometrami sytuacja się zmienia in minus. Wielu myśli, że te żarówki to panaceum na wiek i przebieg. Miałem nowe lampy w starej hondzie, nowe wtyczki, zwykłą żarówkę H4 i świeciło to zacnie. Długie to kilka razy włączyłem w tym samochodzie.

 

Tylko w części się zgadzam - w zakresie błędnego myślenia, że to panaceum na wiek i przebieg. Przy dobrym reflektorze to jest naprawdę bardzo duża różnica. Nie sprawdzałem na ryflowanych, tylko na gładkich, projektorowych. Tak naprawdę nie wiem, czy są gorsze z takim źródłem światła, niż te homologowane LED-y z ostatnich lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z reflektorem z soczewka tkwi w jego konstrukcji. Maly odblysnik, budząca sie soczewka.

Zrodlo swiatla ma tu mniejsze znaczenie.

Jasne ze jasniejsze zrodlo da wiecej swiatla, ale w kiepskich warunkach i tak wiele nie bedzie widac.

 

Panaceum? Regeneracja odblhsnika i czyszczenie soczewki. A i czasami plastiku przed

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam przyjrzec sie fabrycznym swiatlom led z odblysnikami. zauwazycie, ze w zadnym fabrycznym rozwiazaniu zrodlo swiatla (dioda) nie jest widoczna z zewnatrz, a jest schowana za odblysnikiem. to, ze wydaje wam sie ze macie fajna granice odciecia po zalozeniu takich badziewi, nie oznacza, ze nie siejecie refleksami naokolo i nie oslepiacie innych 😑

zawsze w takich dyskusjach pada argument fabrycznych ksenonow w lampach odblysnikowych. tylko nikt nie zauwaza faktu, ze te odblysnikowe lampy ksenonowe maja inna budowe niz halogenowe wersje lamp tego samego modelu, wiec to nie jest tak, ze do lampy zaprojektowanej pod halogen mozna sobie wsadzic xenon czy inny LED i wszystko jest w porzadeczku.

wkurzaja mnie niemilosiernie takie filmiki jak ten u zachara czy chocby ta ostatnia prezentacja wasacza z USA i jego W140, gdzie powsadzal LEDY gdzie sie tylko da, lacznie z reflektorami i on jest zadowolony bo wszystko widzi a ludzie sie czepiaja nie wiadomo o co. i potem naogladaja sie takich madrosci i wala po oczach tymi chinolami 😣

gdyby mozna sobie bylo ot tak wsadzac mocniejsze zrodla swiatla do lamp, to nie byloby ograniczenia mocy zarowek do 55W. 

  • Lubię to 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ulik87 napisał:

wkurzaja mnie niemilosiernie takie filmiki jak ten u zachara czy chocby ta ostatnia prezentacja wasacza z USA i jego W140, gdzie powsadzal LEDY gdzie sie tylko da, lacznie z reflektorami i on jest zadowolony bo wszystko widzi a ludzie sie czepiaja nie wiadomo o co. i potem naogladaja sie takich madrosci i wala po oczach tymi chinolami 

 

Jak co drugi na drodze będzie mu walił długimi PRAWDZIWYMI LEDami, to może się zastanowi. Ja nie mam litości - jak ktoś oślepia (a auto mam wysokie, zdarza się to nieczęsto), to dostaje odpowiedź długimi, a te na prawdziwych LEDach dają mocno, bardzo mocno. Inaczej chyba tego zjawiska nie da się zwalczyć, bo policja ma to, oczywiście, gdzieś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=141884]ulik87[/mention]

O jakich schowanych za lustrem diodach piszesz?

Widziales kiedys jak wyglada wklad lampy z soczewka? Kostrukcja jest zawsze bardzo zblizona. Granice swiatlicienia robi przesłona, w wersji mono stała, w wersji bi, ruchoma. Swiatlo rozproszone bierze sie z złego umieszczenia zrodla w stosunku do odblysnika i przeslony, co wystapi przy uzyciu "zarowek" led ktore maja w zlym miejscu umieszczone diody.

 

Tak wyglada wklad hella classic.

 

.

82854769cc14172e1114d18034006d76.jpg&key=844b8f26bf16859ac3815a53a02db2fbe388ae3cce2c5f313a0592c379b1b008

 

A ponizej projektor led. Dioda jest pod odblysnikiem

 

9c48c94bfd26008cdc9b9a9893a1053a.jpg&key=e904940c82f08418cc9cae16d00c6a4bb0ec9470d9b70332d21d2c62ef5a4d62

 

Odblysnik kieruje swiatlo przez przeslone (mono lub bi, czyli stala lub ruchoma) na soczewke, a ta ksztaltuje snop na drodze.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wladmar napisał:

 

Jak co drugi na drodze będzie mu walił długimi PRAWDZIWYMI LEDami, to może się zastanowi. Ja nie mam litości - jak ktoś oślepia (a auto mam wysokie, zdarza się to nieczęsto), to dostaje odpowiedź długimi, a te na prawdziwych LEDach dają mocno, bardzo mocno. Inaczej chyba tego zjawiska nie da się zwalczyć, bo policja ma to, oczywiście, gdzieś. 

A jak ktoś oślepia fabrycznymi LEDami i odpowie tym samym?  :)

Przesadzasz i to mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był kiedyś wysyp zenonów w lampach ryflowanych, teraz tego jest mniej a najczęściej oślepiają samochody ze zwykłymi żarówkami, które są źle włożone do gniazda, jeden z reflektorów jest źle wyregulowany albo samochód załadowany ale nikt nie pomyślał, żeby obniżyć światła...a mruganie...najczęściej i tak nikt nie zakuma o co chodzi, pomyśli, że misiaki stoją albo co innego...szkoda nerwów...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wladmar napisał:

 

Fabryczne LEDy nie oslepiaja. Przynajmniej ja sie osobiscie z tym nie spotkalem.

Oślepiają i to bardzo. Szczególnie jak jedziesz po nierównej drodze. Mowa oczywiście o tych tańszych. Bo generalnie im droższy samochód to rzeczywiście lepiej to działa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał:

 

Fabryczne LEDy nie oslepiaja. Przynajmniej ja sie osobiscie z tym nie spotkalem.

Oślepiają i to nawet te z s crossa potrafią oślepić. Wystarczy, że przy małej prędkości dynamicznie przyspieszasz i już wiązka idzie w górę, nie wspominając o "pagórkowatej" drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, janusz napisał:

Oślepiają i to nawet te z s crossa potrafią oślepić. Wystarczy, że przy małej prędkości dynamicznie przyspieszasz i już wiązka idzie w górę, nie wspominając o "pagórkowatej" drodze.

 

Nigdy mi nikt nie mrugal, wiec zakladam, ze nie oslepiaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, janusz napisał:

Nie zauważyłeś podnoszenia wiązki światła przy przyspieszaniu, albo przy jeździe po "pofalowanej" drodze?

 

Niespecjalnie, LEDy sa mocne i swieca daleko, wiec linia odciecia tez jest daleko i niespecjalnie widac czy cos sie zmienia. Ale na pewno w jakims stopniu sie podnosza, natomiast chyba to nikomu nie przeszkadza (nikt nie mruga), ani nie przeszkadzaja mi LEDy w innych autach. Natomiast LEDy w zwyklych reflektorach albo zenony tak, to oslepia i wyraznie widac roznice miedzy fabrycznymi rozwiazaniami a garazowymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Chalek napisał:

Przejedz sie przed octavia w ledzie na dziurawej drodze 

Wypala oczy 😁

Mercedes GLC albo GLE* też niexle daje - choć w sumie może był jakoś źle załadowany? - droga była równa...

 

* sądząc po rejestracji to z 2018 lub 2019 roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wladmar napisał:

 

Nigdy mi nikt nie mrugal, wiec zakladam, ze nie oslepiaja.

 

Jak ja bym miał mrugać każdemu, co mnie oślepia, to bym co ręki nie zdejmował z dźwigni świateł drogowych ;].

Po prostu, jak widzę, że są to nowoczesne światła ( a głównie z tymi jest problem z oślepianiem) typu led i ksenon to odpuszczam, bo i tak wiem, że kierowca nie ma za dużego wpływu na ich ustawienie.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kartonik napisał:

 

Jak ja bym miał mrugać każdemu, co mnie oślepia, to bym co ręki nie zdejmował z dźwigni świateł drogowych ;].

 

Dziwne, bo mnie generalnie oslepiają rzadko. 

 

4 minuty temu, kartonik napisał:

Po prostu, jak widzę, że są to nowoczesne światła ( a głównie z tymi jest problem z oślepianiem) typu led i ksenon to odpuszczam, bo i tak wiem, że kierowca nie ma za dużego wpływu na ich ustawienie.

 

Te akurat nie oślepiają, przynajmniej mnie. Natomiast garażowe know-how tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kartonik napisał:

 

Jak ja bym miał mrugać każdemu, co mnie oślepia, to bym co ręki nie zdejmował z dźwigni świateł drogowych ;].

Po prostu, jak widzę, że są to nowoczesne światła ( a głównie z tymi jest problem z oślepianiem) typu led i ksenon to odpuszczam, bo i tak wiem, że kierowca nie ma za dużego wpływu na ich ustawienie.

Ma, na Skp ksenon reguluje normalnie. LED nie przerabiałem jeszcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, janusz napisał:

Te proste ledy też się reguluje, nie wiem jak te "inteligentniejsze".

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Pewnie komp i kalibracja, chociaż powinny mieć możliwość regulacji pod maską.

Niech się wypowiedzą użytkownicy tych rozwiązań, bo ciekawi mnie to bardzo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.01.2020 o 18:21, ulik87 napisał:

...gdyby mozna sobie bylo ot tak wsadzac mocniejsze zrodla swiatla do lamp, to nie byloby ograniczenia mocy zarowek do 55W. 
 

Ograniczenie mocy wynika z dopuszczalnego obciążenia cieplnego. Większa moc może przegrzać odbłyśnik i go uszkodzić.  Jednak, od strony czysto technicznej, nic nie sto na przeszkodzie zamontować żarnik ksenonowy lub zamiennik led, o ile nie przekraczamy dopuszczalnej mocy cieplnej, a samo źródło światła jest podobnie ,,punktowe" jak drucik żarówki i umieszczone w tym samym miejscu. 

Edytowane przez gondoljerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gondoljerzy napisał:

Ograniczenie mocy wynika z dopuszczalnego obciążenia cieplnego. Większa moc może przegrzać odbłyśnik i go uszkodzić.  Jednak, od strony czysto technicznej, nic nie sto na przeszkodzie zamontować żarnik ksenonowy lub zamiennik led, o ile nie przekraczamy dopuszczalnej mocy cieplnej, a samo źródło światła jest podobnie ,,punktowe" jak drucik żarówki i umieszczone w tym samym miejscu. 

Jest (albo było) ustawowe ograniczenie jasności reflektorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie komp i kalibracja, chociaż powinny mieć możliwość regulacji pod maską.
Niech się wypowiedzą użytkownicy tych rozwiązań, bo ciekawi mnie to bardzo. 
Nie ma żadnych śrub i regulacji przy lampie, która i tak jest pod 3ma warstwami osłon. A i raczej nie pozwoliłbym Januszowi z skp wkładać tam rąk czy innych narządów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pipper napisał:

Pewnie komp i kalibracja, chociaż powinny mieć możliwość regulacji pod maską.

Niech się wypowiedzą użytkownicy tych rozwiązań, bo ciekawi mnie to bardzo. 

 

Nie ma żadnej możliwości ręcznej regulacji - jest układ samopoziomowania z silniczkiem krokowym i tyle, wszystko jest na sztywno bez żadnej regulacji. Może gdzieś pod osłonami coś i jest, ale wątpię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak reflektor świeci w kosmos to samochód nie dostaje pieczątki i na lawecie odjeżdża do ASO/warsztatu, który to ogarnie? Przecież to bez sensu...

Edytowane przez muzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w aktualnym aucie niestety wujowe H11 - producent nie przewidział w tym modelu xenonów, choćby była to najwyższa wersja wyposażenia.

Światła to zwykłe reflektory odbłyśnikowe z gładką szybą.

No i poszedłem w H11 Tungsram +150%, a potem obserwując ten wątek testowo zakupiłem u Chińczyka LED H11 10000lm o barwie 4300K - miało nie rzucać się w oczy, a świecić wyraźnie lepiej niż halogen Tungsrama. Nie znam się, kierowałem się mocą/LED, lm/LED, obecnością filtra CAN-BUS - cenowo brałem ze "średniej" półki.

 

Jedyne co się zgadza to:

- bardzo dobre wykonanie, naprawdę widać że ogarniają temat jakości, od wtyczek, przez okablowanie po samo wykończenie aluminiowej obudowy,

- barwa: faktycznie 4300K, choć mam wrażenie że nawet nieco mniej

- rozkład światło-cienia - taki sam jak w żarówce H11, a nawet nieco bardziej wyraźna granica

 

Oczywiście nie spodziewałem się 10000lm na żarówkę, ale te 4300K nie mają nawet pewnie połowy deklarowanej wartości i niczym nie różnią się od halogenu H11 Tungsram Megalight +150% - no może trwałością, ale tego nie sposób na razie ocenić.

 

Macie porównanie, celowo nie wskazuję po której stronie jest LED 10000lm, a po której halogen Tungsram Megalight

 

1.jpg.c29435c569cd5e81297b2b8de1706853.jpg

Edytowane przez el_guapo
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, volf6 napisał:

Patrząc na fotkę to obie lampy świetnie oślepiają8]

Ja widzę, że każdy na AK ma luxometr i urządzenie do regulacji świateł w oczach, a tymczasem fotka jest z telefonu, bez regulacji ekspozycji, przy padającej mżawce.

:facepalm:  - AK w pełnej okazałości, nie o to chodziło, ale co tam, popied...sobie...

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, johny napisał:

To ja przedstawię XENOX z VW CC z 2014 r vs VW Arteon full led 2019

 

Ledy przede wszystkim szerzej świecą, czyli lepiej doświetlają pobocze. Ale jeśli mowa o oślepianiu, to lepiej zrobić zdjęcie z perspektywy samochodu z naprzeciwka. Wiele współczesnych aut dobrze oświetla, ale są takie które przy okazji dobrze oślepiają. Sztuka polega na dobrym oświetlaniu drogi i przy okazji nie oślepianiu innych kierowców, a tu już bywa różnie. Jeśli chodzi o sterowanie wiązką, to ledy (dobre) obecnie są bezkonkurencyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WaWeR pisalem o fabrycznych ODBLYSNIKOWYCH reflektorach z LED a nie soczewkowych. temat jest przeciez o wkladaniu ledowych zarowek do halogenowych lamp, a najczesciej jednak sa to lampy odblysnikowe wlasnie. chcialem zaznaczyc, ze jednak konstrukcja odblysnika jest kluczowa i ma zdaczenie dla stosowanego zrodla swiatla. przykladem na to jest fakt, ze w fabrcyznych odblysnikowych reflektorach w technologii led, zrodlo swiatla nie jest widoczne z zewnatrz, czego nie da sie powiedziec o lampach z zalozonymi zarowkami LED h4 czy tam h7 

Edytowane przez ulik87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@el_guapo sluchaj, ale jesli jeszcze ludzie wsadzaliby te ledowe swiecidelka, ktore emituja tyle samo swiatla co zwykle zarowki, to byloby pol biedy. gorzej, ze ludzie kupuja jakies mocniejsze wynalazki bo im swiatla slabo swieca (co najczesciej jest spowodowane zuzytymi/zabrudzonymi odblysnikami). tym sposobem oni sami maja troche wiecej swiatla ale i oslepiaja dwa razy mocniej niz normalnie. czesto widze przeciez na drogach takie siejace po oczach niebieskawa poswiata badziewia i jak sie spojrzy co taki osobnik widzi przed soba, to okazuje sie ze prawie nic albo niewspolmiernie malo do tego jak bardzo daje innym po oczach 😑 ja juz nawet mrugac debilom przestalem, czuje zwyczajna bezradnosc i rezygnacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej kolega napisał, że LED'y szerzej oświetlają ale zasięg jest ten sam (wg załączonych zdjęć). Poza tym LED ma w lewym reflektorze wyżej ustawioną wiązkę w porównaniu ze zdjęciem wyżej a także ma większą temperaturową barwę światła - bardziej przyjazną dla oczu.

Ciekawe są LED'y matrycowe bo te średniej klasy do 2000 lumenów to robią wrażenie tylko barwą światła (nota bene lepszą od HID) a daleko nie świecą. Wiele reflektorów aut z LED tych nie matrycowych ma także poszarpaną linię światło/cień. Mnie ciekawi jak zaprogramowano żywotność źródła światła ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie ma żadnej możliwości ręcznej regulacji - jest układ samopoziomowania z silniczkiem krokowym i tyle, wszystko jest na sztywno bez żadnej regulacji. Może gdzieś pod osłonami coś i jest, ale wątpię. 
W BMW nawet w najnowszych laserowych reflektorach jest regulacja góra/dół prawo/lewo, imbus 6 lub śrubokręt krzyżakowy, nic nie trzeba rozbierać, dostęp po otwarciu maski


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW nawet w najnowszych laserowych reflektorach jest regulacja góra/dół prawo/lewo, imbus 6 lub śrubokręt krzyżakowy, nic nie trzeba rozbierać, dostęp po otwarciu maski


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

W suzuki s cross z ledami jest podobnie z regulacją.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.