Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi retrofitami (LED zamiast H4/H7)


KOZODOJ

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 12.12.2019 o 10:49, marcindzieg napisał:

Były też w Lagunach i wielu innych modelach. W takiej Lagunie konstrukcja odbłyśnika niczym się nie różniła od zwykłej H7. A w MB okularnikach były nawet ryflowane ksenony.

i-subaru-forester-iii.jpg

 

Ale palnik się różni bo tu siedzi D1R a w soczewkowych D1S. Poza tym to ma powyżej 2000lm więc jest spryskiwacz i samopoziomowanie. Tego nie masz w garażowych przeróbkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2019 o 19:36, marcindzieg napisał:

Diody matrycowe tak. To da się zauważyć bo drogie auta nie oślepiają. Większość jednak to zwykle ledy i działają równie sprawnie jak ksenony. I walą po oczach równie boleśnie.

 

Zauważyłem nowe zjawisko. Jeśli przede mną jedzie auto z niesprawnymi tylnymi lampami (słabo świecą ,jedna nie świeci lub świeci słabiej niż druga lub kolor nie taki jak trzeba itp. - co akurat w naszym kraju nie jest wcale takie rzadkie) to system go prawidłowo nie rozpoznaje i wali w niego pełną mocą. Przyznam, że dzięki temu zauważam coś, na co wcześniej nie zwracałem uwagi - jak wiele aut ma niesprawne tylne oświetlenie.

:facepalm:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2019 o 22:39, Maxit napisał:

 

Widzę, że kolega się zna, to dopytam.

 

Jak wygląda temat, jeśli auto samo w sobie jest samopoziomowane (konkretnie zawieszenie typu ADS2).

 

Nijak. Taki np. Chevrolet Captiva miał fabrycznie samopoziomujące zawieszenie i spryskiwacze a ksenonów nie dało się wsadzić bo lampa niehomologowana. Oczywiście ludzie robili przeróbki i działało to doskonale ale nadal było nielegalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.12.2019 o 09:57, delco napisał:

No to chyba właśnie o tym piszemy - skoro przez 2 lata nikt mu nie mrugał* to oznacza że nie oślepia - bo gdyby oslepiał to choćby co tysięczny(już nie mówię co dziesiąty) mijany kierowca mignąłby długimi...

 

A mi mrugali mimo prawidłowego ustawienia świateł. Bo auto miało dwa punkty świetlne na lampę zamiast jednego, do tego SUV ma światła wysoko i wystarczyło np. jakieś wzniesienie żeby ci z naprzeciwka dochodzili do wniosku, że jadę na długich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Ryb napisał:

 

Zauważyłem nowe zjawisko. Jeśli przede mną jedzie auto z niesprawnymi tylnymi lampami (słabo świecą ,jedna nie świeci lub świeci słabiej niż druga lub kolor nie taki jak trzeba itp. - co akurat w naszym kraju nie jest wcale takie rzadkie) to system go prawidłowo nie rozpoznaje i wali w niego pełną mocą. Przyznam, że dzięki temu zauważam coś, na co wcześniej nie zwracałem uwagi - jak wiele aut ma niesprawne tylne oświetlenie.

:facepalm:

Tez tak mialem w jeepie ze czesto nie zmienial na mijania. Z tym ze to stare technologie z przed 15 lat i wtedy pewnie bylo to niedopracowane. W nowych autach dziala we wszystkich raczej prawidlowo. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danielpoz. napisał:

Tez tak mialem w jeepie ze czesto nie zmienial na mijania. Z tym ze to stare technologie z przed 15 lat i wtedy pewnie bylo to niedopracowane. W nowych autach dziala we wszystkich raczej prawidlowo. 

 

Jeśli auta przed Tobą mają w miarę normalne światła tylne to działa perfekcyjnie. Jeśli jednak sam masz problem ze zorientowaniem się co tam właściwie świeci to system też nie daje rady.

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.01.2020 o 13:28, Pipper napisał:

Ma, na Skp ksenon reguluje normalnie. LED nie przerabiałem jeszcze. 

Tak, 2x byłem ze światłami na SKP z głupią Insignią (1x sami łapy wsadził, bo ich zdaniem było źle, poprawić tego co zrobili już nie byli w stanie) i skończyło się w ASO.

Ci se poradzili, więc po części masz rację, dało się.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, leszcz napisał:

W BMW nawet w najnowszych laserowych reflektorach jest regulacja góra/dół prawo/lewo, imbus 6 lub śrubokręt krzyżakowy, nic nie trzeba rozbierać, dostęp po otwarciu maski emoji106.png


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

 

Tylko że regulacja powinna następować po wprowadzeniu świateł w tryb serwisowy, a to już nie każdy potrafi zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Tak, 2x byłem ze światłami na SKP z głupią Insignią (1x sami łapy wsadził, bo ich zdaniem było źle, poprawić tego co zrobili już nie byli w stanie) i skończyło się w ASO.

Ci se poradzili, więc po części masz rację, dało się.

Zależy od pojazdu, w moim przypadku to Megane 2 przed i po fl i CRV 3gen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tylko że regulacja powinna następować po wprowadzeniu świateł w tryb serwisowy, a to już nie każdy potrafi zrobić.
 
To już zależy od konkretnego modelu, w jednych jest tryb o którym wspominasz, w innych takiego trybu nie ma, i to nawet w najnowszych konstrukcjach, więc jak zawsze - nie ma co uogólniać.


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, leszcz napisał:

To już zależy od konkretnego modelu, w jednych jest tryb o którym wspominasz, w innych takiego trybu nie ma, i to nawet w najnowszych konstrukcjach, więc jak zawsze - nie ma co uogólniać.
 

 

Fakt - jeśli nie ma, to oczywiście nie. Tyle że diagnosta nie zawsze musi to wiedzieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryb napisał:

 

Żarnik jest inny. D1R ma wbudowaną przesłonkę, której brak w D1S.

Wiadomo że żarnik jest inny. Są też spryskiwacze i poziomowanie. Ale odbłyśnik jest identyczny. Dlatego pisanie o jakiś cudownych konstrukcjach dla ksenonów jest takim samym mitem jak pisanie że cały świat kogoś oślepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

Wiadomo że żarnik jest inny. Są też spryskiwacze i poziomowanie. Ale odbłyśnik jest identyczny. Dlatego pisanie o jakiś cudownych konstrukcjach dla ksenonów jest takim samym mitem jak pisanie że cały świat kogoś oślepia.

 

W jednych markach może być identyczny a w innych nie musi. Zresztą tam jest sporo niuansów, więc te restrykcyjne przepisy homologujące reflektory są uzasadnione.

Wiem, że są przeróbki nieszkodliwe oraz bardzo szkodliwe. Dlatego jednak że czasem trudno je na pierwszy rzut oka odróżnić a diagnostyka to u nas fikcja to dla bezpieczeństwa swojego i innych lepiej się trzymać przepisów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

Dlatego jednak że czasem trudno je na pierwszy rzut oka odróżnić a diagnostyka to u nas fikcja to dla bezpieczeństwa swojego i innych lepiej się trzymać przepisów.

Ja się trzymam. Nie mniej jednak wolę mieć czarno na białym że to oślepia. A nie że komuś się wydaje. Jak dla mnie najczęściej oślepiają Peżoty ze zwykłymi żarówkami. Być może tam jest łatwo wsadzić odwrotnie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.01.2020 o 17:06, marcindzieg napisał:

Ja się trzymam. Nie mniej jednak wolę mieć czarno na białym że to oślepia. A nie że komuś się wydaje. Jak dla mnie najczęściej oślepiają Peżoty ze zwykłymi żarówkami. Być może tam jest łatwo wsadzić odwrotnie.

 

Dawno temu kupiłem Mazdę - dziwiłem się, że tak słabo świeci. Żarówki powsadzane odwrotne (projektor). Niemiec potrafi ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz trochę z 2giej strony - Chińczycy już wpadli na genialny pomysł, dwie temperatury barwy światła z jednego LEDa, ciekawe kiedy trafi do wyposażenia aut z LEDami.

Genialne w swojej prostocie, sprzęgnięte np. z wycieraczkami (nie z pojedyńczym machnięciem albo machnięciami powiązanymi ze spryskiwaczem) - wszyscy wiedzą, że w deszczu fajnie mieć żółte światła...

 

image.png.232c9d5bbcac545d6e80b093387c65a7.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
22 minuty temu, KOZODOJ napisał(a):

Odświeżam temat - dalej wszystko nielegalne? ;]

Tak.

Ale nie do końca. Podobno można zrobić badanie w PIMOT czy czymś podobnym i na tej podstawie jeździć z retrofitem LED i ich papierem. Ale wtedy tylko dla danego egzemplarza samochodu i modelu LEDa

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KOZODOJ napisał(a):

Odświeżam temat - dalej wszystko nielegalne? ;] 

 

Rozbieżność w jakości świateł na drodze robi się po prostu dramatyczna...

 

Ja jakoś w ciągu miesiąca będę regenerował soczewki i też się zastanawiam co włożyć. Żarówki LED z linka poniżej posiadają już homologację dla mojego auta w Niemczech i Czechach. Nasi wciąż się ociągają...

 

https://www.osram.pl/am/night-breaker-led.jsp

 

Ale pewnie zostanę przy najlepszych możliwych tradycyjnych żarówkach H7. Tylko nie wiem jakie to :nie_wiem:

 

Co do LED, świetne opinie mają HIKARI FUTURE TITANOVA

 

 

I test drogowy

 

 

Edytowane przez bochumil
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał(a):

Jeśli faktycznie są tak jasne to jak auto podskoczy na jakiejś dziurze to czy ten z przeciwka będzie się czuł jak by mu ktoś w nocy odpalił przed oczami lampę błyskową?:chory:

 

Dlatego ja wrzucę tradycyjne H7. Jak masz jakieś typy to wrzucaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bochumil napisał(a):

 

Dlatego ja wrzucę tradycyjne H7. Jak masz jakieś typy to wrzucaj.

 

Też chętnie poczytam, idą długie noce to bym sobie wymienił fabryczne H7 w Skodzie na coś lepszego. W wątku obok ktoś polecał Osram night breaker Silver +130.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sowik85 napisał(a):

 

Też chętnie poczytam, idą długie noce to bym sobie wymienił fabryczne H7 w Skodzie na coś lepszego. W wątku obok ktoś polecał Osram night breaker Silver +130.

 

Ja aktualnie świecę Tungsramem Megalight 120%. Szału nie ma, ale to może być kwestia wypalonych soczewek. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


@bochumil

Ja po zregenerowaniu odbłyśników, wsadziłem ZTCP philips+30 (takie żółte opakowanie)

nic lepszego nie potrzeba, po roku święcą tak jak zaraz po zmontowaniu, czyli w porównaniu do tego co było, petarda.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał(a):

 

Ja aktualnie świecę Tungsramem Megalight 120%. Szału nie ma, ale to może być kwestia wypalonych soczewek. 

U mnie był szał za czasów Subaru. Serwis pytał, czy mam xenony założone :). Minus to szybciej się paliły niż zwykłe, ale światło dawały znacznie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, WaWeR napisał(a):


@bochumil

Ja po zregenerowaniu odbłyśników, wsadziłem ZTCP philips+30 (takie żółte opakowanie)

nic lepszego nie potrzeba, po roku święcą tak jak zaraz po zmontowaniu, czyli w porównaniu do tego co było, petarda.

 

A taki XX+ nie wypalają szybciej odbłyśników w soczewkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał(a):

 

A taki XX+ nie wypalają szybciej odbłyśników w soczewkach?

Nawet jak, to taki proces chwilę zajmuje. Poza tym każda żarówka to powoduje, dodatkowo można zwrócić uwagę by je kupować z filtrem UV, zwłaszcza przy plastiku w środku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2023 o 16:10, bochumil napisał(a):

 

A taki XX+ nie wypalają szybciej odbłyśników w soczewkach?

 

Nie, wartość generowanych lumenów (1500 +-10%l)oraz moc maksymalna (58w)jest dalej taka sama jak dla standardowej żarówki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można je "legalizować" poprzez uzyskanie homologacja. Miałem do przygotowania opinie prawne dot.retrofitów i wniosek na ten moment jest jeden. Firmy oferujące retrofity musiałby uzyskać homologacje na swoje produkty, a to się wiąże z dużymi kosztami.

 

Prowadzą lobby celem wprowadzenia przepisów legalizujących retrofity, lecz na ten moment brak konkretów.

 

Zerknij sobie na retrofity Osramów z rynku niemieckiego, które są legalne w Niemczech. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Można je "legalizować" poprzez uzyskanie homologacja. Miałem do przygotowania opinie prawne dot.retrofitów i wniosek na ten moment jest jeden. Firmy oferujące retrofity musiałby uzyskać homologacje na swoje produkty, a to się wiąże z dużymi kosztami.

 

Prowadzą lobby celem wprowadzenia przepisów legalizujących retrofity, lecz na ten moment brak konkretów.

 

Zerknij sobie na retrofity Osramów z rynku niemieckiego, które są legalne w Niemczech. 

 

Jeśli uzyskały homologację w Niemczech (chociaż nie do końca rozumiem jak to ma działać... Homologuje się konkretny reflektor, więc może homologowane są reflektory najpopularniejszych modeli (Golf, Passat, 3-er itd) do pracy z nowym źródłem światła?), to na mocy przepisów o harmonizacji w obrębie UE, są homologowane też do użytku w Polsce...

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grogi napisał(a):

Homologuje się konkretny reflektor, więc może homologowane są reflektory najpopularniejszych modeli (Golf, Passat, 3-er itd) do pracy z nowym źródłem światła?), to na mocy przepisów o harmonizacji w obrębie UE, są homologowane też do użytku w Polsce...

Właśnie homologowane są na konkretny reflektor, pewnie te najpopularniejsze modele, żeby potencjalny wolumen sprzedaży uzasadniał koszty homologacji poniesione przez producenta. Nie sądzę, żeby te reflektory były jakoś specjalnie przygotowywane do tego źródła światła. 

W innych się pewnie też by sprawdziły, tylko nie ma badań. 

Z tymi przepisami "harmonizacji" to pewnie jest tak, że auto na niemieckich tablicach może się z tymi homologowanymi w D retrofitami poruszać legalnie w PL, ale już na polskich tablicach nie koniecznie. Jeśli jest inaczej to chętnie usłyszę komu się udało przejść z nimi normalny przegląd w PL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał(a):

Jeśli jest inaczej to chętnie usłyszę komu się udało przejść z nimi normalny przegląd w PL. 

To akurat aż takie niemożliwe w PL się nie wydaje.

Nadal latają na PL blachach auta z czerwonymi kierunkami (i to w autach z EU odpowiednikami), czy z małymi blachami i miejscem wielkim nawet na dwie duże tablice (ponoć to SKP miały takich tuningowców odsiewać?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, iwik napisał(a):

Dlatego mówiłem o normalnym przeglądzie :hehe:.

Bo że mozna go zrobić autem, które nie jest w stanie zjechać z lawety to wiem. 

To już kwestia co jest normalnym przeglądem, ja czasem mam wrażenie że ten na lawecie.

 

Ostatnio widziałem auto oklejone reklamą kancelarii prawnej z indywidualnymi blachami W1 xxxxx gdzie zakleili ogonek w cyfrze 1 by I uzyskać, bo do nazwy kancelarii bardziej pasowało.

Oczywiście ciężko tutaj na SKP naskakiwać bo zaklejenie i odklejenie tego to parę sekund, ale pokazuje jak poważnie u nas traktuje się wszelkie prawo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, iwik napisał(a):

Z tymi przepisami "harmonizacji" to pewnie jest tak, że auto na niemieckich tablicach może się z tymi homologowanymi w D retrofitami poruszać legalnie w PL, ale już na polskich tablicach nie koniecznie. Jeśli jest inaczej to chętnie usłyszę komu się udało przejść z nimi normalny przegląd w PL. 

 

Mieszasz dwie rz czy: konwencję Wiedeńską i harmonizację.

 

Pierwsze dotyczy samochodów na obcych tablicach i ich wyposażenia oraz warunków technicznych. Drugie o wzajemnym uznaniu badań homologacyjnych w obrębie UE.

 

Każdy znak homologacji - takie E w kółeczku z numerem, zawiera informacje o kraju, gdzie ta homologacja miała miejsce. https://www.testups.com/ece-r10-countries/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał(a):

Każdy znak homologacji - takie E w kółeczku z numerem, zawiera informacje o kraju, gdzie ta homologacja miała miejsce.

No to tylko pytanie czy ten znak homologacji pojawia się gdzieś w formie "kółeczka z numerem", bo jak się domyślam nie ma go na reflektorze auta, a tam patrzy 👮‍♀️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2020 o 09:12, Danielpoz. napisał(a):

Tez tak mialem w jeepie ze czesto nie zmienial na mijania. Z tym ze to stare technologie z przed 15 lat i wtedy pewnie bylo to niedopracowane. W nowych autach dziala we wszystkich raczej prawidlowo. 

Nie mam może porównania z nowymi osobówkami (sam mam auto 6 letnie z xenonanmi i czekam na regenerację notabene). Ale mam MAN TGX ze stycznia tego roku i automatyczne światła ledowe działają mega szybko i skutecznie. Czasami sam się łapię na tym, że odruchowo sięgam do manetki, bo zaraz będę oślepiał kogoś z naprzeciwka wyjeżdżającego zza zakrętu, a automat sam w tym samym momencie zmienia światła. Ok zdarzy się, że gdzieś wyjeżdżając z zabudowanego się zgubi, ale są to naprawdę sporadyczne przypadki. Jedyne co wkurza, to to, że czasami na autostradzie osobówki jadące z naprzeciwka nie widzą mnie zza betonowych barierek i mega walą po gałach 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, iwik napisał(a):

Właśnie homologowane są na konkretny reflektor, pewnie te najpopularniejsze modele, żeby potencjalny wolumen sprzedaży uzasadniał koszty homologacji poniesione przez producenta. Nie sądzę, żeby te reflektory były jakoś specjalnie przygotowywane do tego źródła światła. 

W innych się pewnie też by sprawdziły, tylko nie ma badań. 

Z tymi przepisami "harmonizacji" to pewnie jest tak, że auto na niemieckich tablicach może się z tymi homologowanymi w D retrofitami poruszać legalnie w PL, ale już na polskich tablicach nie koniecznie. Jeśli jest inaczej to chętnie usłyszę komu się udało przejść z nimi normalny przegląd w PL. 

W PL niektóre auta otrzymują homologacje na retrofity, ale trzeba się udać do PIMOTu na badania. I dostaje się homologację jednostkową. 

Za to Niemcy rozwiązali to w ten sposób, iż jest lista aut, do których można założyć retrofity, a ze strony pobiera się dokument do druku z homologacją. I takim autem w PL można jeździć, niestety polskim autem w DE nie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

https://finanse.wp.pl/posypia-sie-mandaty-i-punkty-karne-policja-rusza-ze-specjalna-akcja-6953798660099008a

Światła samochodów oślepiają przez zmatowiałe klosze czy nielegalne zamienniki żarówek wykonane w technologii LED, czyli retrofity. Dlatego policja 19 października rusza z akcją, która potrwa do końca 2023 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Guzon87 napisał(a):

Za to Niemcy rozwiązali to w ten sposób, iż jest lista aut, do których można założyć retrofity, a ze strony pobiera się dokument do druku z homologacją. I takim autem w PL można jeździć, niestety polskim autem w DE nie 😁

Znaczy na konkretny model, czy na konkretne auto/VIN jest ta homologacja niemiecka? Bo jeśli na model (np golf 7) to nie widzę różnicy czy jest z polską czy niemiecką tablicą rejestracyjną. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, iwik napisał(a):

Znaczy na konkretny model, czy na konkretne auto/VIN jest ta homologacja niemiecka? Bo jeśli na model (np golf 7) to nie widzę różnicy czy jest z polską czy niemiecką tablicą rejestracyjną. 

No właśnie na model. I niby jesteśmy w UE, a prawo działa jak działa. Waldek moto doradca na YT ma obszerny wywód na ten temat. Stąd podarowałem sobie chęć regeneracji reflektorów bixenon na BiLED. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Guzon87 napisał(a):

No właśnie na model. I niby jesteśmy w UE, a prawo działa jak działa. Waldek moto doradca na YT ma obszerny wywód na ten temat. Stąd podarowałem sobie chęć regeneracji reflektorów bixenon na BiLED. 

 

Byłem u jedynego w okolicy magika od lamp z tematem regeneracji odbłyśników. Zaproponował na start przeróbkę lamp na BiLed. Odparłem, że interesuje mnie tylko regeneracja odbłyśników. Kontakt się urwał... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał(a):

 

Byłem u jedynego w okolicy magika od lamp z tematem regeneracji odbłyśników. Zaproponował na start przeróbkę lamp na BiLed. Odparłem, że interesuje mnie tylko regeneracja odbłyśników. Kontakt się urwał... 

No to magik druciarz 😁 u mnie nie daleko miasta we wsi jest dziadek, który wkłada nowe części, czy hid retrofit (ale drooogo) i Oni np wg życzenia wykonują pracę. Czy zwykła regeneracja, czy podmiana na nowszą generację soczewki, i ostatecznie wg uznania BiLED. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.