Skocz do zawartości

Dość rzetelnie o oponach


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Wolę czytać pisane artykuły niż oglądać YT, więc poproszę o streszczenie.

Opony zimowe w zimie nie są potrzebne.

Chyba że jest śnieg.

 

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, michalkl1 napisał:

Bo najmniej na nich zarabiają . 

Na sprzedaży opon dziś wulkanizatorzy praktycznie nie zarabiają, bo co to za zarobek 10 zł na oponie. Na wymianie zarobią mniej, ponieważ na całorocznych ludzie mniej wymieniają, ale obecnie już prawie nie ma serwisów opon, które żyją tylko z serwisu opon, bo to niemożliwe, tak więc jeśli ktoś w sezonie zmian lato/zima nie zmienia opon, to ma czas na inne naprawy samochodów. Dla mnie to egal, czy ludzie zmieniają, czy na całorocznych jeżdżą, pytania oczywiście zadają i zawsze im odpowiadam, że złotego środka nie ma. Jak ktoś jeździ zimą w góry, albo mieszka na wzgórzach (co w Gdyni jest normalne), to lepiej niech zmienia na zimowe, natomiast w innych przypadkach i jeśli nie jeździ latem wiecznie na limicie, to niech zakłada całoroczne.

Ja tam wolę mieć zimowe zimą i letnie latem. Bez opon zimowych kilka razy w roku nie dojechałbym do pracy. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie dokładnie na ile bezpieczna jest zimowa opona. Czy jest to typowy bieżnik jodełka Ala "traktorek" i będzie ładnie kopać w śniegu a no na mokrym będzie lipa. Czy może jest to jakaś opona zimowa dostosowana bardziej do mokrego i błota pośniegowego aby dobrze radzić sobie w większości na mokrym zimnym itd. 

 

Nie wiemy też ile opony zimowej jest w całorocznej może to zimowa lekko utwardzona by latem nie zeszła za szybko ? Pieron wie. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, patgaw napisał:

Jaka byla temp dla suchej i mokrej nawierzchni?

 

To cały clue tego testu - każdy typ opon był testowany w wielu różnych temperaturach... 

 

Na suchym 0°C - 8°C (wyniki @ 9:56)

Na mokrym 2°C - 15°C (@ 6:12)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, michalkl1 napisał:

Nikt nie wie dokładnie na ile bezpieczna jest zimowa opona. Czy jest to typowy bieżnik jodełka Ala "traktorek" i będzie ładnie kopać w śniegu a no na mokrym będzie lipa. Czy może jest to jakaś opona zimowa dostosowana bardziej do mokrego i błota pośniegowego aby dobrze radzić sobie w większości na mokrym zimnym itd. 

 

Nie wiemy też ile opony zimowej jest w całorocznej może to zimowa lekko utwardzona by latem nie zeszła za szybko ? Pieron wie. 

 

Wiemy - bardzo dokładnie... Ale komu by się chciało poświęcić 15 minut zanim zacznie wypowiadać sądy ostateczne 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.12.2019 o 14:21, mrBEAN napisał:

Chyba rzetelnie, bo osobiście tego testu nie robiłem z nimi ;) 

 

Ogólnie nic odkrywczego, cudów nie ma.

 

 

Rzetelnie w kontekscie 1 konkretnego producenta, nalezalo by dodac. Jest to o tyle istotne, bo, jak z reszta zauwazyl sam prowadzacy, opona caloroczna nokiana jest juz kilka lat na rynku a zimowka to chyba jakas nowosc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.12.2019 o 03:30, michalkl1 napisał:

Nikt nie wie dokładnie na ile bezpieczna jest zimowa opona. Czy jest to typowy bieżnik jodełka Ala "traktorek" i będzie ładnie kopać w śniegu a no na mokrym będzie lipa. Czy może jest to jakaś opona zimowa dostosowana bardziej do mokrego i błota pośniegowego aby dobrze radzić sobie w większości na mokrym zimnym itd. 

 

Nie wiemy też ile opony zimowej jest w całorocznej może to zimowa lekko utwardzona by latem nie zeszła za szybko ? Pieron wie. 

 

Nie ma uniwersalnej "najlepszej" opony zimowej.

Krawaciarz w stolicy potrzebuje opony dobrej na mokrym, najlepiej ciche, a w śniegu wystarczy średnia, bo śnieg zobaczy raz na sezon albo wcale.

Odludkowi w Bieszczadach lepiej się sprawdzi zwykła tania Frigo Dwa - co z tego że głośna i słaba na autostradę, skoro świetna w kopnym śniegu.

itp itd przykładów wiele.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, wald0 napisał:

 

Nie ma uniwersalnej "najlepszej" opony zimowej.

Krawaciarz w stolicy potrzebuje opony dobrej na mokrym, najlepiej ciche, a w śniegu wystarczy średnia, bo śnieg zobaczy raz na sezon albo wcale.

Odludkowi w Bieszczadach lepiej się sprawdzi zwykła tania Frigo Dwa - co z tego że głośna i słaba na autostradę, skoro świetna w kopnym śniegu.

itp itd przykładów wiele.

w bieszczadach czy w gorach to bieznikowana. 9,5mm, cena smieszna, kopie jak kret. A ze glosna na A....co z tego skoro A zobaczy wcale luba malo kiedy.

W miescie niestety to 4 All wystarczy w zupelnosci nawet z wypadami na narty do kotliny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.12.2019 o 03:30, michalkl1 napisał:

Nikt nie wie dokładnie na ile bezpieczna jest zimowa opona. Czy jest to typowy bieżnik jodełka Ala "traktorek" i będzie ładnie kopać w śniegu a no na mokrym będzie lipa. Czy może jest to jakaś opona zimowa dostosowana bardziej do mokrego i błota pośniegowego aby dobrze radzić sobie w większości na mokrym zimnym itd. 

 

Nie wiemy też ile opony zimowej jest w całorocznej może to zimowa lekko utwardzona by latem nie zeszła za szybko ? Pieron wie. 

Przy 0-1 st.C i świecącej drodze ,zimówka mi nie trzyma na zakretach .Inaczej jest na sniegu ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.12.2019 o 09:58, Raku napisał:

Opony zimowe w zimie nie są potrzebne.

Chyba że jest śnieg.

 

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.

 

 

 

 

Inaczej, jedyne opony które nie są do wszystkiego to letnie.

Na pozostałych można z powodzeniem popylać cały rok.

 

Przy czym największe różnice są przy hamowaniu na suchym/mokrym/śniegu.

Np przy hamowaniu na suchym letnia odstawała, a reszta można rzec byłą peletonem.

 

Dodatkowo amerykańskie wielosezonówki są gorsze od europejskich,

a to dlatego, że mają mieć większe przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.12.2019 o 10:48, grogi napisał:

 

To cały clue tego testu - każdy typ opon był testowany w wielu różnych temperaturach... 

 

Na suchym 0°C - 8°C (wyniki @ 9:56)

Na mokrym 2°C - 15°C (@ 6:12)

 

A możesz wyjaśnić?

Rozumiem, że na suchym w wyższej temperaturze wyniki by się rozbiegły po łączce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Inaczej, jedyne opony które nie są do wszystkiego to letnie.
Na pozostałych można z powodzeniem popylać cały rok.


Letnia letniej nie równa. 10 lat latałem na letnich zimą, ale one miały przeciwdeszczową jodełkę a nie te durne proste kanaliki po obwodzie. Przez te 10 lat 2 razy (słownie: dwa) musiałem użyć saperki by się wydostać z parkingu. Bardziej się ten deszczowy bieżnik zimą przydawał niż ówczesne zimówki, które na mokrym jechały jak na saniach.
@Gizio potwierdzi, lecieliśmy tak razem w kopnym śniegu 1000 km w jeden dzień, było okej.

Tylko nie wiem czemu jak się o tym dowiedział to po dotarciu do domu wysiadł zielony... :hmm:



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemal wszystkim komentującym umyka pewna perspektywa. Owszem, przyznają że na śniegu zimówka nie ma sobie równych ale natychmiast jako przeciwwagę dodają, że za to na nawierzchni bez śniegu opona letnia/wielosezonowa jest lepsza. A skoro śnieg mamy rzadko to stąd prosty wniosek, że zimówki są niepotrzebne, bo przez większość czasu będą "gorsze".

 

Tylko przyjrzyjmy się dokładniej co kryje się pod słowem "gorsze". W testach hamowania zimówka owszem, przegrywa z letnią i wielosezonową ale różnice wynoszą maksymalnie kilka metrów. Tak, wiem że dla mistrzów kierownicy te kilka metrów jest kluczowe i nie dotrze argument że w normalnej eksploatacji różnica będzie pomijalna. Ale nawet gdyby - jeśli dla kogoś kluczowe jest kilka metrów w warunkach gdzie i tak jest dobra przyczepność i okazji do wykorzystania granic możliwości opony jest bardzo niewiele, to trudno jednocześnie ignorować fakt, że na śniegu ta różnica wynosi metrów zwykle kilkadziesiąt (!). A to już nie są żarty.

Więc powyższa argumentacja, że lepiej mieć niemierzalną i praktycznie nigdy niewykorzystaną różnicę na suchym/mokrym zamiast gigantycznej poprawy bezpieczeństwa na naprawdę śliskiej nawierzchni, gdy pełne osiągi opon przydają się na co dzień jest po prostu głupia.

 

Oczywiście nie wnikam w to kto i jakich opon potrzebuje i jak będzie auto użytkował. Być może w konkretnym profilu jazdy optymalne będzie takie a nie inne rozwiązanie. Ale argumentowanie przy tym, że między zimówkami i letnimi/wielosezonowymi jest swego rodzaju remis to jest bzdura na resorach. Dla kilku centymetrów różnicy na co dzień nie można poświęcić bezpieczeństwa na śniegu (nawet jeśli ten śnieg spadnie tylko raz) i udawać, że to jest to samo.

:ok:

 

 

 

PS. Test jest odrobinę niemiarodajny, bo akurat wielosezonowe opony Nokian to klasa sama w sobie. Tak naprawdę są to zimowe opony przystosowane do jazdy latem, w odróżnieniu od niektórych wielosezonowych, będących oponami letnimi przystosowanymi do jazdy zimą. Między oponami wielosezonowymi różnice potrafią być dramatyczne, w zależności od tego gdzie przesunięto ich "środek ciężkości".

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ryb 

ale przeciez na sniegu wielosezon niewiele ustepuje oponie zimowej. 
dopiero nordyckie i kolczatki odstaja a takich jak mniemam nie posiadasz?

wiec gdzie sens upierania sie na zimowe skoro dobra opona wielosezonowa bedzie ok???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KotLarry napisał:

@Ryb 

ale przeciez na sniegu wielosezon niewiele ustepuje oponie zimowej. 
dopiero nordyckie i kolczatki odstaja a takich jak mniemam nie posiadasz?

wiec gdzie sens upierania sie na zimowe skoro dobra opona wielosezonowa bedzie ok???

 

To jest Nokian Weatherproof, więc porównanie trochę niemiarodajne. Bo to jedyna chyba na rynku opona wielosezonowa, która nie ustępuje zimowej i jest w tej konkurencji daleko przed pozostałymi dostępnymi oponami wielosezonowymi. Z tego co pamiętam kol. @ppmarian był na takich za kołem podbiegunowym i się świetnie sprawdzały. Nie zrobisz tego pierwszą lepszą wielosezonówką. Tak jak wyżej pisałem - to jest praktycznie wysokiej klasy zimówka, którą dostosowano do jazdy latem. I dlatego nie ma konkurencji. Notabene, gdybym miał jeździć na wielosezonowych, to tylko na tych.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To jest Nokian Weatherproof, więc porównanie trochę niemiarodajne. Bo to jedyna chyba na rynku opona wielosezonowa, która nie ustępuje zimowej i jest w tej konkurencji daleko przed pozostałymi dostępnymi oponami wielosezonowymi. Z tego co pamiętam kol. [mention=129742]ppmarian[/mention] był na takich za kołem podbiegunowym i się świetnie sprawdzały. Nie zrobisz tego pierwszą lepszą wielosezonówką. Tak jak wyżej pisałem - to jest praktycznie wysokiej klasy zimówka, którą dostosowano do jazdy latem. I dlatego nie ma konkurencji. Notabene, gdybym miał jeździć na wielosezonowych, to tylko na tych.
:ok:
Potwierdzam 8e58ae1849412d6bdcb86ccb973530b3.jpg

Wysłane z tel.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, KotLarry napisał:

@Ryb 

ale przeciez na sniegu wielosezon niewiele ustepuje oponie zimowej. 
dopiero nordyckie i kolczatki odstaja a takich jak mniemam nie posiadasz?

wiec gdzie sens upierania sie na zimowe skoro dobra opona wielosezonowa bedzie ok???

I jeszcze trzeba uwzględnić, że jednak zdecydowana większość kierowców na śniegu jeździ dużo ostrożniej niż na czarnym (bez względu na rodzaj zamontowanych opon), więc wbrew pozorom czasem może się okazać, że ważniejsze są różnice na "czarnym" niż na "białym" (w kontekście drogi hamowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przyjrzyjmy się dokładniej co kryje się pod słowem "gorsze". W testach hamowania zimówka owszem, przegrywa z letnią i wielosezonową ale różnice wynoszą _maksymalnie_kilka_metrów_. Tak, wiem że dla mistrzów kierownicy te kilka metrów jest kluczowe i nie dotrze argument że w normalnej eksploatacji różnica będzie pomijalna.

Ja te kilka metrów widzę jako margines pomiędzy wbiciem się pod naczepę zostawiając głowę na krawędzi załadunku a nie wbiciem się. A zimą samochodem już nie jeżdżę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryb napisał:

To jest Nokian Weatherproof, więc porównanie trochę niemiarodajne. Bo to jedyna chyba na rynku opona wielosezonowa, która nie ustępuje zimowej i jest w tej konkurencji daleko przed pozostałymi dostępnymi oponami wielosezonowymi.

Nie wiem, skad ta opinia, ale czytalem/ogladalem troche testow i Nokian jest dobry, ale wg tych testow sa lepsze na rynku

np tu https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon-calorocznych,38098,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spavatch napisał:


Ja te kilka metrów widzę jako margines pomiędzy wbiciem się pod naczepę zostawiając głowę na krawędzi załadunku a nie wbiciem się.

 

A jak wobec tego widzisz metrów kilkadziesiąt?

 

1 godzinę temu, spavatch napisał:

A zimą samochodem już nie jeżdżę.

 

No to Twój głos nie jest miarodajny w wątku o oponach zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ryb napisał:

 

To jest Nokian Weatherproof, więc porównanie trochę niemiarodajne. Bo to jedyna chyba na rynku opona wielosezonowa, która nie ustępuje zimowej i jest w tej konkurencji daleko przed pozostałymi dostępnymi oponami wielosezonowymi. Z tego co pamiętam kol. @ppmarian był na takich za kołem podbiegunowym i się świetnie sprawdzały. Nie zrobisz tego pierwszą lepszą wielosezonówką. Tak jak wyżej pisałem - to jest praktycznie wysokiej klasy zimówka, którą dostosowano do jazdy latem. I dlatego nie ma konkurencji. Notabene, gdybym miał jeździć na wielosezonowych, to tylko na tych.

:ok:

Powiem tak.

Jeździłem prawie 10 lat temu Lacetti na wielosezonie (jakieś Hankooki odziedziczone po Niemcy co płakał), a potem jakieś tanie Nankangi.

Auta używałem na budowach, jak zawsze woj. podlaskie + w tamtym okresie dużo robiłem na Mazurach.

Drogi ostatniej możliwej kategorii i te opony se radziły nadzwyczaj dobrze.

Owszem, miałem gdzies z tyłu głowy, że to wielosezon i trzeba ostrożniej.

W 2 aucie miałem w tym samym czasie klasyczne na takie tematy Frigo. Jedyna różnica była w kopnym śniegu gdy auta zaczynały podwoziem szorować po nim.

 

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KotLarry napisał:

 

Porównanie do całorocznych, czy letnich?

Jednych i drugich. Podjazd jest krótki i stromy, tylko dobre zimówki wjeżdżają, a te budżetowe opony zimowe zostają na dole. Powrót z pracy też byłby wesoły na sporym wjeździe na S6, kiedy już ciężarówki stoją i jakieś 50 % osobówek się męczy, a ja sobie jadę. Gdynia jest mocno zróżnicowana w terenie, mieszkam na 160 mnpm, pracuję na 10 mnpm, a po drodze przejeżdżam na poziomie morza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KotLarry napisał:

Kolejny test:

 

 

Świetny test. Oczywiście dla tych, którzy wiedzieli to od dawna wynik nie będzie żadnym zaskoczeniem ale dla kilku obecnych tu "ekspertów" negujących zasady doboru opon w sezonie zimowym z pewnością jest to potężny cios.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Ryb napisał:

 

Świetny test. Oczywiście dla tych, którzy wiedzieli to od dawna wynik nie będzie żadnym zaskoczeniem ale dla kilku obecnych tu "ekspertów" negujących zasady doboru opon w sezonie zimowym z pewnością jest to potężny cios.

;]


zauwaz ze nadal oppny wiekosezonowe nie odbiegaja zbytnio od zimowek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KotLarry napisał:


zauwaz ze nadal oppny wiekosezonowe nie odbiegaja zbytnio od zimowek

 

Zauważam. Nadal jednak są to opony wielosezonowe wysokiej klasy i w wysokiej cenie. A zakup opon wielosezonowych często podyktowany jest względami ekonomicznymi. I wtedy niekoniecznie będzie to najwyższa półka, co też trzeba brać pod uwagę.

Niemniej ogólnie się zgadzam - współczesne opony wielosezonowe potrafią niewymagającym użytkownikom z powodzeniem zastąpić dwa komplety opon. A niektóre nawet wymagającym (vide Nokian Weatherproof).

:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KotLarry napisał:


zauwaz ze nadal oppny wiekosezonowe nie odbiegaja zbytnio od zimowek

Ciekawe jak zmieniają się właściwości opon po przejechaniu 20 czy 40 kkm, czy różnice są podobne, czy może wielosezonowe znacząco tracą swoje właściwości w stosunku do opon sezonowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, janusz napisał:

Ciekawe jak zmieniają się właściwości opon po przejechaniu 20 czy 40 kkm, czy różnice są podobne, czy może wielosezonowe znacząco tracą swoje właściwości w stosunku do opon sezonowych?

 

Z oponami wielosezonowymi mam do czynienia w kilku autach, również w tym znajomym 230KM ;)

i np tam dopiero po zmianie mocy można by rzec, że opona szybciej odpuszcza.

Z drugiej strony nie ma bezpośredniego porównania jak na tych ~500Nm zachowałaby się opona letnia..

 

Niemniej kiedyś w felicji miałem zimowe barum polaris [może polaris 2? ] i pierwszej zimy to była genialna opona.

Po 4 latach czułem, że jeżdżę na drewnie. Zimą była masakra. Na obecnych Navigatorach nie ma tego problemu.

A jeżdżą już któryś rok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KotLarry napisał:

 

Z oponami wielosezonowymi mam do czynienia w kilku autach, również w tym znajomym 230KM ;)

i np tam dopiero po zmianie mocy można by rzec, że opona szybciej odpuszcza.

Z drugiej strony nie ma bezpośredniego porównania jak na tych ~500Nm zachowałaby się opona letnia..

 

Niemniej kiedyś w felicji miałem zimowe barum polaris [może polaris 2? ] i pierwszej zimy to była genialna opona.

Po 4 latach czułem, że jeżdżę na drewnie. Zimą była masakra. Na obecnych Navigatorach nie ma tego problemu.

A jeżdżą już któryś rok.

 

Chodziło mi o to, czy po utracie np. połowy bieżnika różnica pomiędzy zimową i wielosezonową będzie podobna, czy może wielosezonowe drastycznie tracą swoje własności jezdne? W sumie też od paru lat jeżdżę na wielosezonowych, ale jakoś nie miałem okazji porównać zużytej wielosezonowej w warunkach typowo zimowych. Chwalone CC+ po ok. 45 kkm wyząbkowały  i zmieniłem na vectory, ale tutaj auto miało ponad 200kkm i obniżone zawieszenie, mogło to być spowodowane (ząbkowanie) tym i zużytymi już amortyzatorami (luzów w zawieszeniu nie było i geometria sprawdzona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, janusz napisał:

Chodziło mi o to, czy po utracie np. połowy bieżnika różnica pomiędzy zimową i wielosezonową będzie podobna, czy może wielosezonowe drastycznie tracą swoje własności jezdne? W sumie też od paru lat jeżdżę na wielosezonowych, ale jakoś nie miałem okazji porównać zużytej wielosezonowej w warunkach typowo zimowych. Chwalone CC+ po ok. 45 kkm wyząbkowały  i zmieniłem na vectory, ale tutaj auto miało ponad 200kkm i obniżone zawieszenie, mogło to być spowodowane (ząbkowanie) tym i zużytymi już amortyzatorami (luzów w zawieszeniu nie było i geometria sprawdzona).

 

Zgadnij... http://www.tyrereviews.co.uk/Article/New-VS-4mm-VS-2mm-All-Season-Tyre-Performance.htm

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, grogi napisał:

 

Zadziwiająco małe pogorszenie parametrów na śniegu i na mokrym wskutek zużycia opon przeczy moim osobistym doświadczeniom. Może opony z najwyższej półki są bardziej odporne na zużycie...

:nie_wiem:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ryb napisał:

 

Zadziwiająco małe pogorszenie parametrów na śniegu i na mokrym wskutek zużycia opon przeczy moim osobistym doświadczeniom. Może opony z najwyższej półki są bardziej odporne na zużycie...

:nie_wiem:

Dużo pewnie zależy od wieku opony, a nie od samej wysokości bieżnika. Te opony były jednak sztucznie starte, a naturalne zużywanie bieżnika (praca opony na przestrzeni tysięcy kilometrów) powoduje, że rzeczywiście te opony zachowują się trochę inaczej. Zadziwiające, że wychwalane nokiany wypadły dość słabo ze startym bieżnikiem. Wygląda, że faktycznie tracą szybciej parametry od cc+ czy vectorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, janusz napisał:

Dużo pewnie zależy od wieku opony, a nie od samej wysokości bieżnika. Te opony były jednak sztucznie starte, a naturalne zużywanie bieżnika (praca opony na przestrzeni tysięcy kilometrów) powoduje, że rzeczywiście te opony zachowują się trochę inaczej.

 

Może być, chociaż ja zużywam opony dość szybko (3-4 sezony). Oczywiście to nie to samo co ścieranie na bębnie.

 

40 minut temu, janusz napisał:

Zadziwiające, że wychwalane nokiany wypadły dość słabo ze startym bieżnikiem. Wygląda, że faktycznie tracą szybciej parametry od cc+ czy vectorów.

 

Nokian podaje żeby poniżej 4mm nie jeździć, nawet w przypadku letnich. Ja też nigdy dłużej ich nie eksploatowałem. Co ciekawe, takie opony można z powodzeniem sprzedać.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Ryb napisał:

 

Zadziwiająco małe pogorszenie parametrów na śniegu i na mokrym wskutek zużycia opon przeczy moim osobistym doświadczeniom. Może opony z najwyższej półki są bardziej odporne na zużycie...

:nie_wiem:

 

Często jest też tak, że drobna zmiana w syntetycznych parametrach opony powoduje duże zmiany w subiektywnym prowadzeniu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

Nokian podaje żeby poniżej 4mm nie jeździć, nawet w przypadku letnich. Ja też nigdy dłużej ich nie eksploatowałem. Co ciekawe, takie opony można z powodzeniem sprzedać.

;]

 

A Michelin podaje, że na ich oponach można bezpiecznie jeździć do legalnej granicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.