Ryb Napisano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 3 minuty temu, grogi napisał: Często jest też tak, że drobna zmiana w syntetycznych parametrach opony powoduje duże zmiany w subiektywnym prowadzeniu... Może tak być, obiektywnych testów nie robiłem, pamiętam tylko mniejszy komfort na starych oponach i przepaść po przesiadce na nowe. Oczywiście swoją rolę musi grać tutaj swego rodzaju efekt placebo, no i nowsze gumy zwykle są bardziej zaawansowane technicznie (bo tu też jest postęp przecież). Więc nie będę się upierał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 4 minuty temu, grogi napisał: A Michelin podaje, że na ich oponach można bezpiecznie jeździć do legalnej granicy... PL dla zimowych i tak prawo nie pozwala jeździć poniżej 4mm (o ile dobrze pamiętam). Dla letnich to chyba 1.5mm ale Nokian ma znaczniki zużycia (bardzo fajne, notabene) i poniżej 4mm jest znaczek kropelki wody (a na zimowych śnieżynki), który jak się zetrze to zalecają wymianę na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Ryb napisał: PL dla zimowych i tak prawo nie pozwala jeździć poniżej 4mm (o ile dobrze pamiętam). Dla letnich to chyba 1.5mm ale Nokian ma znaczniki zużycia (bardzo fajne, notabene) i poniżej 4mm jest znaczek kropelki wody (a na zimowych śnieżynki), który jak się zetrze to zalecają wymianę na nowe. Nie, opona ma mieć głębokość bieżnika 1,6 mm na 75% szerokości opony i na jej całym obwodzie. Niezależnie zimowa, letnia czy wielosezonowa. Oczywiście, zimowa przy takiej głębokości bieznika nadaje się tylko na śmietnik, ale zgodnie z prawem można jeździć. Edytowane 20 Grudnia 2019 przez wladmar 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 No właśnie, opony zimowe, to... na zimę, tylko gdzie ta zima. Drugi rok z rzędu nie zmieniłem na zimówki, czekan na śnieg a jego nie ma. Sam poważnie sie zastanawiam nad kupnem po prostu opon uniwersalnych wielosezonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 @Przygodownik klimat się zmienia. Sam zmieniłem opony na zimowe ale ze wzgl że często stilo wita trasy w kierunku gdzie pada śnieg nie ryzykuje letnimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hyperreal Napisano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 Od 2016 roku jeżdżę na oponach całorocznych (od 2018 w dwóch samochodach) i jeśli klimat radykalnie się nie ochłodzi, nie wrócę już do opon sezonowych. Omijają mnie coroczne dylematy: zmieniać już, czy jeszcze poczekać i co najważniejsze kolejki u wulkanizatorów. Wyważam raz do roku, gdy nie ma kolejek i mam spokój. Jeżdżę latem na południe Europy, zimą w Karkonosze i nie miałem żadnych problemów. Zimą profilaktycznie łańcuchy w bagażniku ale nigdy nie miałem okazji skorzystać. Nie neguję sensu istnienia opon sezonowych, ale w miejscu gdzie mieszkam (pogranicze dolnośląskiego i lubuskiego) nie ma potrzeby ich stosowania. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) No właśnie, klimat się zmienia, tegoroczna zima tego najlepszym przykładem. W centralnej Polsce ani razu śniegu tej zimy nie było. Prognozy długoterminowe zapowiadają, że śniegu już tej zimy nie będzie (najwyżej przelotne opady 1-2 dni + temperatura na plusie i po 1-2 godzinach śniegu już nie ma). Maci jakiś link do testu opon wielosezonowych/całorocznych ? Edytowane 26 Stycznia 2020 przez Przygodownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Wójek google szybko znalazł odpowiedź na moje pytanie https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon-calorocznych,38098,1 test z 2019-10-08 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 12 godzin temu, Przygodownik napisał: No właśnie, opony zimowe, to... na zimę, tylko gdzie ta zima. Drugi rok z rzędu nie zmieniłem na zimówki, czekan na śnieg a jego nie ma. Sam poważnie sie zastanawiam nad kupnem po prostu opon uniwersalnych wielosezonowych. Też, ale najpierw muszę zużyć te opony, które mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Naprawdę są jeszcze tacy co myślą że zimowa opona jest wyłącznie na śnieg? Za oknem mam -3. Zaiste letnie warunki. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 4 godziny temu, Przygodownik napisał: Wójek google szybko znalazł odpowiedź na moje pytanie https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon-calorocznych,38098,1 test z 2019-10-08 Widziałem ten test. Wynika z niego, że w zasadzie na zimowych Conti TS860 można opękać cały rok i na mokrym będzie nawet lepsza od letnich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Teraz od dwóch lat nie zmieniłem letnich opon (zimówki na felgach stoją w garażu), bo śniegu w zasadzie nie było. Nie zmieniłem i tak na spokojnie sobie jeżdżę. Ja wiem że to czyste lenistwo i najlepiej by było zakładać zimówki, nawet jak zimy nie ma, bo miękka guma i tak asfaltu lepiej trzyma, ale... Ale chyba w przyszłości kupię porządne całoroczne i po prostu dylematów moralnych sie pozbędę. Fakt jak ktoś bardzo szybko jeździ i mieszka gdzieś na świecie, gdzie jeszcze pada śnieg, to dobrych zimówek nic nie zastąpi. Ja mieszkam w centralnej Polsce, jeżdżę spokojnie "rodzinnym" autem po mieście, śniegu na asfalcie to zasadzie nie widziałem od dwóch lat... Szkoda bo by człowiek jeszcze tak sentymentalnie kiedyś z dziećmi sie na sanki wybrał a tak... kiedyś będzie dzieciom tłumaczył i opowiadał : "jak byłem mały to były czasy jak w Polsce śnieg padał i było można bałwana ulepić" a dzieci na to "tato tato co to bałwan ???" :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon-calorocznych,38098,3 Cytat końcowy Auto Motor i Sport: " Opony całoroczne - czy warto. Które warto wybrać? To proste: jeśli nie będą używane w górach, a mają dobrze spisywać się na mokrym asfalcie i tylko od czasu do czasu będą miały kontakt ze śniegiem, najlepiej wybrać Continentala lub Goodyeara. Jeśli śniegu nie zobaczą nigdy, bo np. będą użytkowane w mieście gdzieś nad morzem, ale właściciel dmucha na zimne, warto sięgnąć po opony Vredesteina lub Michelina. Jednak dla zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy latem i zimą, zwłaszcza w górach, sezonowej zmiany opon nie da się uniknąć." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 2 godziny temu, Ryb napisał: Naprawdę są jeszcze tacy co myślą że zimowa opona jest wyłącznie na śnieg? Za oknem mam -3. Zaiste letnie warunki. Dlatego wielosezonowa jest optymalną oponą na warunki obecne 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Zdecydowanie opony wielosezonowe dają niesamowity komfort psychiczny i eliminują podejmowanie złych decyzji u takich pechowców jak ja Kiedyś w marcu na przeglądzie - zmieniajcie te opony na letnie, już nie będzie padać.... no i w święta wielkanocne nie potrafiłem pod górkę do kościoła dojechać, zablokowałem drogę i trzeba było mnie pchać W zeszłym roku zdecydowałem, że do wyjazdu na Rajd Świdnicki nie zmieniam opon na letnie, bo tam w górach może być trochę śniegu. W dzień wyjazdu, kiedy do pokonania miałem 300km było przeszło 30 stopni W czerwcu 2019 kupiłem w końcu wielosezonowe. W sumie niepotrzebnie to odwlekałem, bo mogłem je kupić rok wcześniej, ale były plany sprzedaży auta, więc nie chciałem niepotrzebnie inwestować. I teraz tak jeżdżę od jesieni, czekam na śnieg, żeby się przejechać i sprawdzić jak sobie radzą i nie ma jak! Kilka dni temu zobaczyłem zaśnieżona ulicę, fajnie za 3h pojadę na osiedlową górkę i potestuję - pomyślałem. Po 2h przejechał traktorek i zasolił całą drogę tak, że do dziś kawały soli leżą i mi śnieg zepsuł... Nigdy tak szybko nie odśnieżali osiedla, czasem po opadach na drugi dzień przyjeżdżali, a teraz chcieli się chyba wykazać. Pod koniec tygodnia jest szansa, ze będę odbierać auto na letnich oponach, podobno ma padać śnieg.... Ech, wieczny pech. Tylko wielosezonówki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hyperreal Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 5 godzin temu, Ryb napisał: Naprawdę są jeszcze tacy co myślą że zimowa opona jest wyłącznie na śnieg? Za oknem mam -3. Zaiste letnie warunki. No właśnie, dzisiaj -3 a w sobotę ma być u mnie +12. Czyli na letnie wypadałoby zmienić. Oczywiście lepiej mieć zimówki przy +12 niż letnie przy -3, ale właśnie dlatego wybrałem opcję opon całorocznych - zawsze mam opony odpowiednie do aktualnych warunków. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że są nieco gorsze od opon sezonowych w dedykowanych dla nich warunkach, ale ani nie latam 250 km/h po niemieckich autostradach, ani nie jeżdżę przez alpejskie przełęcze, więc dla mnie to optymalny wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Dnia 14.12.2019 o 14:21, mrBEAN napisał: Chyba rzetelnie, bo osobiście tego testu nie robiłem z nimi Ogólnie nic odkrywczego, cudów nie ma. niechaj zrobia test po 20-30 tkm i np 3-4 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 (edytowane) Robili gdzieś porównania opon całorocznych z letnimi w wysokich temperaturach np. +30? Teraz zimy coraz łagodniejsze (w Wlkp. brak), ale za to okres letni robi się momentami nieznośny. Obserwując swoją wymianę sezonową opon to letnie robią coraz większe przebiegi. Edytowane 27 Stycznia 2020 przez stig 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 4 godziny temu, fanlan napisał: niechaj zrobia test po 20-30 tkm i np 3-4 latach W moim przypadku po 30-40 kkm już nie ma bieżnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Dnia 27.01.2020 o 13:03, mrBEAN napisał: W moim przypadku po 30-40 kkm już nie ma bieżnika Nie ma miarodajnych testów na takich dystansach i takim okresie czasu, zależy kto gdzie i jak jeździ. Jeden zużyje do 0 inny bedzie miał 50% itd. Dlatego nikt tego typu testów nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Dnia 27.01.2020 o 13:03, mrBEAN napisał: W moim przypadku po 30-40 kkm już nie ma bieżnika U mnie spokojnie wytrzymuja 80-90 kkm i jeszcze grubo ponad ustawowe 1.6 mm maja, ale jako ze jezdze na wielosezonowych, po takim przebiegu juz sie nie nadaja na zime, wiec ida na olx. A na olx ostatnio dziwaki sie bili o moj komplet 4 opon Michelin w stanie prawie agonalnym (mialy ok. 2 mm bieznika po 80 kkm) i poszly ostatecznie za 500 zl 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 jeździłem na sezonowych i całorocznych i wg mnie zalety mają tylko jeśli ktoś jeździ <10kkm/rok z całorocznych miałem Goodyear 4seaseonsG2 i Dębice Navigator2 i oba komplety po 40kkm były bezużyteczne zimą na sezonowych przejeżdżałem 80kkm na letnich (Continental contisportcontact 5, Michelin primacy 4) i 40-50 kkm na zimowych (Firestone winterhawk 2, Nokian wr d4 ,Barum polaris 5) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.